Väittelyä pikaruokaravintoloista

  • 359 531
  • 1 766

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Mikä on tupla-elmaco? El maco neljällä pihvillä vai joku überjättiläiskokoinen el maco?

Kahdella pihvillähän tuo.

EDIT. Siis eikö tuo ole ihan "normi" mäkkärin burgeri?
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | isn't
Kahdella pihvillähän tuo.

EDIT. Siis eikö tuo ole ihan "normi" mäkkärin burgeri?

Mä en tiedä onko nimi muuttunut, mutta se "perus" El Maco on kahdella pihvillä. Sitten on aina joskus junior-versio, jossa on vain yksi pihvi ja toisinaan kampanjassa myös ns. jättimaco, jossa on joku elämää suurempi liha sisällä.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Pistettiin tässä avovaimon kanssa loman kunniaksi elämä risaiseksi ja käväistiin Helsingissä. Siinä sitten illan päätteeksi todettiin, että jotain iltapalaa pitäisi saada. Ja kun tuo rautatieaseman Burger King sattui olemaan sopivasti vieressä, päätettiin sitten pikaisesti testata sitäkin. Jonoa ei ollut lainkaan, eli uutuuden viehätys oli mennyt. Otimme Whopperit. Siis pelkät purilaiset.

No mikä oli lopputulos? Oliko parempaa kuin Hesessä tai Mäkkkärissä? Vastaus: kyllä. Oliko selvästi parempaa? Ei. Tai no, Hesen tuo voitti selvästi, mutta niin tekee Mäkkärikin. Mäkkärin kanssa ei suurta eroa ole. Pihvi maistui enemmän grillatulta, mutta ei tuokaan mitän hyppyä pikaruokalan perustasosta kohti pubiruoka-hampurilaisia tee. Sämpylä oli aika mitäänsanomaton ja mausteet peruskauraa. Menen uudelleen, jos olen jostain syystä pikaruokaa vailla, ja tuo sattuu olemaan lähellä...
 

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Ei niin kauhean usein tule syötyä hampurilaismestoissa, mutta pääsin itsekin vihdoin kokeilemaan tämän Burger Kingin ja toteamaan onko se saamansa "hehkutuksen" arvoinen. Paikkana oli Tuusulan BK perjantaina myöhäisillasta. Mitä jäi mieleen: Paikka oli tupaten täynnä teinejä - tunnelma oli kuin luokkaretkellä olisi ollut, tähänkö he haluavat brändäytyä? Tilaaminen oli hieman erikoista paikallaan seisoskelua, mutta menetteli kun seurueemme sai seisoskella yksin, teinit kun olivat vain pöydissä ja muita jonottajia ei ollut. Jääpalakone oli ihan kiva lisä. Ranskalaiset olivat totuttua isommat (siis kooltaan, ei annoskoossa), sekä valitettavasti myös mauttomammat. En jaksanut lähteä hakemaan itse suolaa. Hampurilainen (tupla Whopper with cheese) haisi hivenen epämiellyttävästi savulle - sellainen eräjormakesämökkimeininki-fiilis tuli, mutta yllättäen maussa sitä ei huomannut yhtään. Eli hampurilainen oli hyvä ja ihan tarpeeksi iso, ranskalaiset isokokoisia, mutta mauttomia ja juoma oli ihan jees jäillä, jotka sai ottaa itse halutessaan. Kaikenkaikkiaan siis lähempänä Mäcciä kuin Heseä.
Hyvää oli, mutta ei sen "hehkutuksen" arvoinen - joka nyt toki oli odotettavissakin, olihan kyseessä vain hampurilaispaikka. Siinä omat viisi senttiä aiheesta.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Mä en tiedä onko nimi muuttunut, mutta se "perus" El Maco on kahdella pihvillä. Sitten on aina joskus junior-versio, jossa on vain yksi pihvi ja toisinaan kampanjassa myös ns. jättimaco, jossa on joku elämää suurempi liha sisällä.

Vanha Len ravintolapäällikkönä?
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | isn't
Näin on sillä mäkkärin vakioburgereihin nykyisin kuuluu double elmaco purilainen. Kyllä ravintolapäällikkö tietää...

Kävin itse asiassa syömässä tänään tuon kyseisen double el macon. Kyseessä on kampanjatuote, joka on iso versio tavallisesta el macosta.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Kävin itse asiassa syömässä tänään tuon kyseisen double el macon. Kyseessä on kampanjatuote, joka on iso versio tavallisesta el macosta.

No justiinsa. Mäkkärin sivuilla tuo on normaalipurgerien joukossa mutta poistanevat sen kun kampanja on ohi. Hyvä hampurilainen kyseessä kuitenkin...
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | isn't
Hyvä hampurilainen kyseessä kuitenkin...

Onhan se hyvä, joskin vain silloin kun lihanhimo iskee. Meinaan että pihvit hieman ylikorostuvat suhteessa muuhun. Tässä mielessä normaali kahdella pienemmällä pihvillä varustettu maco on parempi.
 

Ralph

Jäsen
Onko kebabmestat myös tämän ketjun alaisia? Vai onko kebabeille omaa ketjua? Oli miten oli, tahdoin vain tulla kertomaan kaikille, että aurajuusto todella sopii kebabin kanssa. En syö muutoin kun tosi harvoin aurajuustoa, mutta kebabrullaan menee kuin se kuuluisa nenä päähän.

Ovatko muut kokeilleet tuota, mitä mielipiteitä?
 
Suosikkijoukkue
KK
Onko kebabmestat myös tämän ketjun alaisia? Vai onko kebabeille omaa ketjua? Oli miten oli, tahdoin vain tulla kertomaan kaikille, että aurajuusto todella sopii kebabin kanssa. En syö muutoin kun tosi harvoin aurajuustoa, mutta kebabrullaan menee kuin se kuuluisa nenä päähän.

Ovatko muut kokeilleet tuota, mitä mielipiteitä?
Ainoastaan, jos kebabmesta on pikaruokala. Saahan kebabia varmaan jostain muualtakin, kuin vain "karvakäsiltä".
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | isn't
Kebabia ainakin noin niinkuin pikaruokaversiona syödään pääasiassa krapulassa. Tässä katsannossa on vähintäänkin eriskummallista sekoittaa siihen päänsäryltä maistuvaa saatanan-tököttiä nimeltä sinihomejuusto.
 

Stonewall

Jäsen
Suosikkijoukkue
RoKi, Liverpool
Onko kebabmestat myös tämän ketjun alaisia? Vai onko kebabeille omaa ketjua? Oli miten oli, tahdoin vain tulla kertomaan kaikille, että aurajuusto todella sopii kebabin kanssa. En syö muutoin kun tosi harvoin aurajuustoa, mutta kebabrullaan menee kuin se kuuluisa nenä päähän.

Ovatko muut kokeilleet tuota, mitä mielipiteitä?

Aurajuustohan sopii melkein minkä tahansa kanssa, ja kebabrullaan ehdottomasti.

Tietääkö joku saako Euroviisuvoittaja Lordin nimikkoannosta vielä Kallion Karhunpuiston Grilliltä (tai jostain muualta)? Rollossakaan sitä ei enään saa kuin Torikeitaalta Kauppatorin kupeesta. Siinä on isollekin ukolla haastetta, lihaa on muistaakseni 4 x normaalimäärä.
http://muuuh.net/2013/05/04/pikaruoka-karhupuiston-grilli-lordi-kebab/
 
Suosikkijoukkue
JYP, Vatanen, Blackhawks
Naurattaa, kun Turkuun tuli Burger King sopivasti torin laidalle. Asiakaspalvelutiski on niin lähellä ovea, että jono on koko ajan ulos asti ja siellä on tottakai punainen matto. Eipä sillä, en minä tuonne varmaan muutenkaan menisi, mutta onhan tuo asiakaspalvelutiskin sijoittaminen vähän urpoa. Sisällä en toki ole käynyt, joten en tarkkaan tiedä huoneiston mallia, mutta ei sitä varmaan olisi pykätty ravintolakelvottomaan ympäristöön.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Naurattaa, kun Turkuun tuli Burger King sopivasti torin laidalle.

Voi olla, että viikonloppuisin ja arki-iltaisinkin jono ulottuu ulos saakka, en ole pistänyt merkille. Kuitenkin olen useaan kertaan arkena keskellä päivää tuosta kulkenut ohi, eikä siellä mitään jonoa ole ollut, ei ainakaan ulos saakka.
 
Suosikkijoukkue
JYP, Vatanen, Blackhawks
Voi olla, että viikonloppuisin ja arki-iltaisinkin jono ulottuu ulos saakka, en ole pistänyt merkille. Kuitenkin olen useaan kertaan arkena keskellä päivää tuosta kulkenut ohi, eikä siellä mitään jonoa ole ollut, ei ainakaan ulos saakka.

Okei, no minä olen muutaman kerran kulkenut siitä ohi ja kaikki ovat olleet arki-iltoja. Ehkä se sitten niin menee.

Miten muuten, pidätkö Sloppy Joeta pikaruokaravintolana. Henkilökuntaan kuuluva joskus sanoi, että se on pikaruokaravintola, mutta voiko sen pistää samaan ryhmään. Heittämällä paras pikaruokaravintola, jossa olen syönyt mukaan lukien kaikki ulkomaillakin kokeillut.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Miten muuten, pidätkö Sloppy Joeta pikaruokaravintolana. Henkilökuntaan kuuluva joskus sanoi, että se on pikaruokaravintola, mutta voiko sen pistää samaan ryhmään.

En kyllä miellä sitä pikaruokaravintolaksi. Jonkun kerran olen käynyt ja tykkään ruoastaan todella paljon, samoin olutvalikoima on mieleiseni. Nopeimmillaan siellä tilaus on ollut pöydässä muutamassa minuutissa, mutta pisimmillään sitä on saanut odotella parikymmentä minuuttia, kun on ollut paljon asiakkaita.

En kyllä koskaan ole sieltä buffetista lounasta syönyt, vaan aina tilannut listalta. Jos buffetista syö, niin mesta voidaan kai laskea pikaruokaravintolaksi, muuten Sloppy Joe sijoittuu nähdäkseni johonkin pikaruokaravintolan ja "oikean" ravintolan välimaastoon.

Joka tapauksessa kyseessä on mielestäni hinta/laatusuhteeltaan Turun paras ravintola, on se sitten pikaruokaa tai ei.
 

Zorba

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Samanlainen on BK:ssa tiskin sijoittelu myös Jyväskylässä, naurettavan lähellä ovea. Tulee mieleen kaksi selitystä: Joko halutaankin markkinointimielessä että asiakkaita on jatkuvasti ohikulkijoille näkyväksi jonoksi asti tai sitten ei uskota että alkuinnostuksen jälkeen asiakkaita hirveästi käy. Ei todellakaan houkuta ulkona jonotella vesi/räntäsateessa, joten ei ehkä ihan paras ratkaisu Suomen olosuhteisiin.
 
Suosikkijoukkue
JYP, Vatanen, Blackhawks
Zurichissä tuli käytyä Holy Cow!-nimisen pienen ketjun ravintelissa. Erinomainen pikaruokaravintola. Parhaat hampurilaiset, mitä siihen ryhmään kuuluvissa olen syönyt ja tunnelmaltaan erinomainen. Myös erittäin suosittu. Toivottavasti leviää pian. Sveitsissä vissiin 5 ravintolaa.
 

sunnuntai

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Newcastle united
3 kertaa nyt olen käynyt kingissä syömässä eikä millään avaudu hehkutus. 3 eri burgeria syönyt ja kaikki yhtä pahoja olleet.

Heseen kyllä vie tie eespäin minun tieni jos hampparin haluan.
 

Ralph

Jäsen
3 kertaa nyt olen käynyt kingissä syömässä eikä millään avaudu hehkutus.
Tuleeko uutena tietona, että jostain ruoasta pitäminen on täysin makuasia? Minä voisin kirjoittaa, että en ymmärrä miten joku menee Hesburgeriin jos on jotain muuta myös tarjolla, mutta makuasioitahan nämä on tosiaan.

Toki kebab on aina parempi vaihtoehto kuin Burger King, mutta se on hampurilaispaikoista paras mielestäni. Ei siksi, että sitä oltaisiin hehkutettu vaan siksi, että sen ateriat ovat minun makuuni parempia kuin muiden.
 

sunnuntai

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Newcastle united
Tuleeko uutena tietona, että jostain ruoasta pitäminen on täysin makuasia? Minä voisin kirjoittaa, että en ymmärrä miten joku menee Hesburgeriin jos on jotain muuta myös tarjolla, mutta makuasioitahan nämä on tosiaan.

Toki kebab on aina parempi vaihtoehto kuin Burger King, mutta se on hampurilaispaikoista paras mielestäni. Ei siksi, että sitä oltaisiin hehkutettu vaan siksi, että sen ateriat ovat minun makuuni parempia kuin muiden.

Niin uusi tietohan oli että minulle ei avaudu miksi jotkut pitävät kingin burgereita hyvänä. En kai missään sanonut jottei joku muu niistä saisi pitää?
 
Parhaita pikaruokapaikkoja isolla kirkolla:

- Mäkikupla (genre: pizza & olut)
- Street Gastro (genre: leipä)
- Sushi Bar Rice Garden (genre: sushi)
- Soi soi, vaikka hipahtava henkilökunta ja ontuva palvelu vituttaa (genre: vege)

Roslund kuulemma hyvä? En ole testannut. Lie Mi myös testilistalla.
 
Viimeksi muokattu:

sekolust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Lostedt, Ben-Amor
Sattuman kautta tuli eksyttyä Manskulla (Forumin katutaso) ilmeisesti uuteen mestaan Street Döner. Aikaisemmin ei silmiin ole mesta osunut ja ainakin sisustus vaikutti sen verran uudelta, että tuskin tuo on ainakaan tuossa formaatissa siinä aiemmin ollut. Jotain avajaistarjouskylttiä olin näkevinäni, mutta ei näistä aina tiedä. On tuo lähipizzeriakin pitänyt samaa "päivän tarjousta" varmaan 5 vuotta, välillä vain uusinut kyltin kun vanha on ollut liian kulunut.

Varsin positiivinen kokemus oli tosiaan. Pitakebabin 5,90e oli varsin inhimillinen hinta, varsinkin kun sekä leipä että liha maistuivat varsin hyvältä. Tiedä sitten oliko syynä nälkä, promillejen puute vai mikä, mutta näiden "pikaisten kebabbiloiden" listalla meni korkealle tämän yhden kokeilun perusteella. Pitänee testata iskender seuraavan kerran ja katsella onko vielä senkin jälkeen sama fiilis.

Noin muuten parhaat kebabit olen löytänyt tässäkin keskustelussa mainitusta Döner Harjusta. Jostain syystä en tätä varsinaiseksi pikaruoaksi kuitenkaan osaa laskea, vaan pikemminkin ravintolatyyliseksi kokemukseksi. Tämä nyt kuitenkin on sitä omien korvien välissä olevaa matskua, pitäähän kunnon ruokaan suhtautua tunteella. Jossain arvosteluissa on palvelua kritisoitu, mutta omalle kohdalle tätä ei ole osunut. Suurin miinus taitaa tulla siitä, että tuonne voi olla oikeasti vaikea päästä syömään. Nimittäin väkeä tuppaa varsinkin lounasaikaan olevan enemmän kuin istumapaikkoja.

Perinteisesti Helsinki on ollut aika kälyinen mesta kebabin suhteen, joten toivottavasti näitä kunnollisempia mestoja alkaisi avautua enemmänkin. Ei Helsingistä mitään Suomen kebabpääkaupunkia, mutta ihan positiivisia yllätyksiä tässä lyhyen ajan sisään on tullut. Kärjessä tosiaa tuo Döner Harju.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös