Väittelyä pikaruokaravintoloista

  • 357 944
  • 1 760

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Sovitaan niin. Ilmeisen hyvin muistat miltä Carrolsin tuotteet 10 vuotta sitten maistuivat. True fast food fan.
Itse asiassa maku/haju säilyy ihmisen muistissa todella hyvin. Minustakaan tuo nykyinen ei ole Royalia nähnytkään.
 

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Hesen paprikamajoneesi on moninkertaisesti maukkaampaa kuin mäkin vastaava etikkalitku. Ongelma näyttääkin olevan edelleen majoneesin määrä.
Ei, kyllä se on se maku. Saan vieläkin painajaisia Puutorin Hesen kebabeista, jotka oli uitettu tuossa paprikamajoneesissa. Mieluummin vaikka sitä vaaleaa kuin tuota punaista. Tai mieluiten ei kumpaakaan.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Pihvi on otettu pakkasesta, salaattia ei hampurilaisessa ole juurikaan nimeksikään, ceddaria on yleensä se yksi siivu. Majo tekee sen maun. Mitä tarkoitat sopivassa suhteessa? Hesen paprikamajoneesi on moninkertaisesti maukkaampaa kuin mäkin vastaava etikkalitku. Ongelma näyttääkin olevan edelleen majoneesin määrä. Tästä tosin ollaan montaa mieltä mutta Hesburger nyt vain rulettaa kotimaisella hampurilais-skenellä. Ei voi mitään.
Sopiva suhde = eri maut maistuvat suussa, ei pelkkä majo. Muistaakseni Hesen paprikamajoneesi on hyvänmakuista, sitä on vaan ihan liikaa. Mielipidekysymyksiä tietenkin.

Kotimaisessa hampurilais-skenessä rulettaa enemmän esimerkiksi Morrison's. Pikaruokaravintolaketjuun se ei tosin kuulu.
 

thego

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nashville
No en oikeastaan, mutta tuollaiset pikkuihmiset tietyllä tapaa tarvitsevat samismeininkiä, joten pari kertaa vuodessa tai joskus reissuilla suon heille mäkkärit. Sitten kun heille oma ajattelu ja makuaisti kehittyvät, uskon, että he tajuavat itsenäisesti välttää kaikenlaisia pikaruokaloita.

Niin mä vähän aattelinki. Tai oon ainaki sen kuvan saanu et sä ruuan suhteen tiedätkin jotain. Mut sama meilläki oli himas aikanaan, reissuilla saatettiin käydä jossain pikaruokaravintolassa, mut muuten ei juuri ikinä. Eli jotain 8-12 kertaa vuodessa. Toisaalta jos ihminen ei koskaan kehity siihen pisteeseen et se tajuais välttää paskan syömistä niin ehkä se on sille aivan oikein?
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Liha, salaatti, majoneesi, juusto ym. sopivassa suhteessa. Ei niin, että majoneesin maku peittää kaiken muun alleen. Sama on tehdä kotona majoneesivehnäjauheliha-pirtelöä.
Kaikenlaisia grilli- ja hampurilaistuotteita olen tähän kypsään ikään asti joutunut toisinaan apeksimaan, mutta missään muualla kuin Hesessä en ole kohdannut hampurilaisia jotka uivat värikkäässä löllössä. Kastikkeen laatu ehkä menettelisi joten kuten, mutta sitä on vaan yksinkertaisesti liikaa. Tai tarkemmin sanoen, löllöä on moninkertaisesti enemmän kuin olisi sopivaa. Vähänkin huolimaton syöjä pudottelee kastiketta helposti vaatteilleen. Pahimmillaan ei tarvita kuin yksi ronskin huolimaton puraisu, niin suun molemmilta puolilta roiskahtaa kunnon kastikelöllövana poskea pitkin kaulukselle ja siitä painovoiman saattelemana rinnuksille ja housuille. Hyvä Heikki, tähän tahtiin juuri. Mahtaako Salmela omistaa vielä pesulankin?
 

Mack

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Sovitaan niin. Ilmeisen hyvin muistat miltä Carrolsin tuotteet 10 vuotta sitten maistuivat. True fast food fan.

Muistan ihan selkeästi, että maistui aivan erilaiselta. Sen sijaan ihmettelen syvästi mitä ihmeellistä siinä on. Ei mulla ihmeellisiä muistihäiriöitä ole, eikä tuo ole mikään maailman vaikein asia huomata. Käännetään se kuitenkin sitten vaikka niin, että eikö se olekin suhteellisen loogista, että vuosia sitten on syönyt Carrolsissa ja kun ykskaks maku vaihtuu niin sen on huomannut aika selkeästi. Sen muistaminen on varmaan sitten ihan hyväksyttävä muistaminen, eiks vaan.

Eli ei, en syönyt Carrolsissa vuonna 2000 ja seuraavan kerran vuonna 2010 ja tajusin miten maku oli muuttunut.
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Hesen paprikamajoneesi on moninkertaisesti maukkaampaa kuin mäkin vastaava etikkalitku. Ongelma näyttääkin olevan edelleen majoneesin määrä. Tästä tosin ollaan montaa mieltä mutta Hesburger nyt vain rulettaa kotimaisella hampurilais-skenellä. Ei voi mitään.
Hyvinhän se räkä näyttää sulle maistuvan. Hesburgerin tuotteita ei voi syödä ton majoneesiksi kutsutun sotkun takia. Toinen syy on tietysti se, että turkulaisille ei ole syytä kantaa rahojaan.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Hyvinhän se räkä näyttää sulle maistuvan. Hesburgerin tuotteita ei voi syödä ton majoneesiksi kutsutun sotkun takia.

Enemmistö on vaan kanssasi eri mieltä. Ei voi mitään.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Niin mä vähän aattelinki. Tai oon ainaki sen kuvan saanu et sä ruuan suhteen tiedätkin jotain.
Teoriassa kaikenlaista, mutta käytäntöön soveltaminen on sitten aina eri juttu. Ruoanlaitto on hauskaa puuhaa, vaikkei aina menekään ihan putkeen. Hauska silti lätistä kaikenlaista ja päteä. Sekä tietysti ärsyttää sellaista kansanosaa, joka ei hirveästi syömisistään välitä.
 

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Ruoanlaitto on hauskaa puuhaa, vaikkei aina menekään ihan putkeen. Hauska silti lätistä kaikenlaista ja päteä. Sekä tietysti ärsyttää sellaista kansanosaa, joka ei hirveästi syömisistään välitä.
Niin on. Eilen vedin puoliksi hatusta äyriäispastakastikkeen ja siitä tuli erinomaista. Tänään kävin lounaalla Mäkkärissä ja iltaruuaksi sovelsin kotona italialais-ranskalaisen tomaattikeiton. Siitäkin tuli aika hyvää. Ensi kerralla tulee vielä parempaa.

Minusta hyvän ruuan ihannointi ja ruuanlaittoharrastus ei ole mikään este satunnaiselle mättöruuan nauttimiselle ja nimenomaan siitä nauttimiselle. Minä yksinkertaisesti tykkään Bic Maceista.
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Enemmistö on vaan kanssasi eri mieltä. Ei voi mitään.
Mitä väliä sillä on? Ei enemmistön makumieltymykset tee niitä sen paremmiksi tai oikeimmiksi. Pidetäänhän täällä kaikenmaailman moskalihakebapsuikkuja ja kananuggetteja herkkuna.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Hyvinhän se räkä näyttää sulle maistuvan. Hesburgerin tuotteita ei voi syödä ton majoneesiksi kutsutun sotkun takia. Toinen syy on tietysti se, että turkulaisille ei ole syytä kantaa rahojaan.
Näin juuri. Jotain periaatteita pitää olla. Tosin pientä vitutuksen vaahtoa pukkasi hiusrajaan siinä vaiheessa, kun huomasin Nordiksen jäällä Pizzeria Denniksen mainoksen. Turkulainen Dennis on jonkinlainen pizzerioiden Hesburger, joskaan ei tässä sarjassa ollenkaan niin paha kulinaristinen harhaoppisuus ja turkupersholismi kuin Hese omassaan.
 

Tshekki77

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HJK, Maajoukkue (lajista riippumatta)
Jaa, ainakin muutamia vuosia sitten kuulin tutultani sisäpiiristä, etteivät reseptit ole muuttuneet. Ainoastaan ketsuppimerkkia joutuivat vaihtamaan. Luotan häneen tässä asiassa.

No tämä selittäisikin asiaa jonkin verran, meinaa silloin muutosvaiheessa tuntui, että jotain hävisi, mutta royal kastike sieltä vielä löytyi. Muutoksesta huolimatta Clubi ja kerros ovat kuin yö ja päivä. Uskomatonta, jos joku ei näissä maista eroa, oli kuinka roskaruokaa tahansa.

Voi olla, että Carrolsista halutaan tehdä sellainen huoltoasemien hampparipaikka, koska niiden määrä tuntuu lisäntyneen viimeaikoina, vaikka tosiaan Aleksanterinkadulta on poistettu ja aikaisemmin Itäkeskuksestä. Eläintarhan Nesteeltä löytyy ja Ogelissaki on huoltoaseman yhteydessä, vaikka siellä palvelu (nimenomaan Carrolsin osalta) on erittäin heikolla tasolla.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Mitä väliä sillä on? Ei enemmistön makumieltymykset tee niitä sen paremmiksi tai oikeimmiksi. Pidetäänhän täällä kaikenmaailman moskalihakebapsuikkuja ja kananuggetteja herkkuna.

Kyllä kyllä...meillä jokaisella on omat mieltymyksemme.
 

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Näinpä. Jotkin asiat vain korreloituvat siihen parhaaseen. Tosin olen aina ollut hesemiehiä...jo ennen kuin edes kuulit koko asiasta.
Ensimmäiset Hese-kokemukset ovat minulla syyskuulta -84. Tästä olen melko varma. Silloin niitä taisi olla kaksi Turussa. En epäile hetkeäkään, ettetkö olisi ehtinyt minua aiemmin noita testaamaan. Olen pahoillani, etten muuttanut aiemmin Turkuun saadakseni väitellä asiasta kanssasi. Tai oikeastaan olen pahoillani vain siitä, että ylipäänsä muutin Turkuun.
 

Mack

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Näinpä. Jotkin asiat vain korreloituvat siihen parhaaseen. Tosin olen aina ollut hesemiehiä...jo ennen kuin edes kuulit koko asiasta.

Hetkinen Len, ootko sä ollut jo aikoinaan siellä Naantalin kioskilla, vai vasta 80-luvulla Hansassa avatussa, joka oli siinä Stockan lähellä? Pioneeri.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Minusta hyvän ruuan ihannointi ja ruuanlaittoharrastus ei ole mikään este satunnaiselle mättöruuan nauttimiselle ja nimenomaan siitä nauttimiselle. Minä yksinkertaisesti tykkään Bic Maceista.
No ei. Minä taas en erityisemmin noista isojen puljujen hampurilaisista pidä, tai ainakaan nauti, joten se siitä. Hampurilaiset taas kotona grilliruokana ja joissain pienemmissä puljuissa ovat eri juttu mulle. Lähinnä mua ihmetyttää, että joillekin nuo matskut ovat sitä ylintä herkkua, mitä löytyy. Rinnalle kiilaa ehkä korkeintaan kebab ja pizza. Enkä nyt puhu teineistä, vaan ihan omista (duuni)kavereistakin.
 

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
Onko näin? Ei ainakaan kaikissa Heseissä käsittääkseni.
Riippuen paikan menekistä joitain tuotteita on valmiina, joitain ei.

No mikäs sitä burgerista sitten tekee mehukkaan mielestäsi...?
Kuten jo aikaisemmin mainittu, hyvä oikein paistettu pihvi ja salaatti. Ei hampparin tarvitse uida varsinkaan paskassa majossa.

Pihvi on otettu pakkasesta, salaattia ei hampurilaisessa ole juurikaan nimeksikään, ceddaria on yleensä se yksi siivu. Majo tekee sen maun. Mitä tarkoitat sopivassa suhteessa?
Pakkasesta otetun pihvin voi paistaa mehukkaaksi tai kuivaksi kengänpohjaksi. Hesen parin millin paksuisesta pihvistä on tosin aika vaikea saada mehukasta millään konstilla.

Hyvä hampurilainen välttämättä vaadi majoneesia lainkaan. Mehukas pihvi, juusto, sipuli, maustekurkku ja loraus ketsuppia antavat makua ja mehukkuutta riittämiin. En näe mitään syytä tappaa hyviä makuja paskalla majoneesilla.

Hesen paprikamajoneesi on moninkertaisesti maukkaampaa kuin mäkin vastaava etikkalitku. Ongelma näyttääkin olevan edelleen majoneesin määrä. Tästä tosin ollaan montaa mieltä mutta Hesburger nyt vain rulettaa kotimaisella hampurilais-skenellä. Ei voi mitään.
Makunsa kullakin. Omassa suussani juuri tuo hesen paprikamajoneesi on kauheinta kotimaisessa hamppariscenessä. Onneksi vaihtoehtoja on olemassa ja jokaiselle löytyy mieluinen vaihtoehto.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Turkulainen Dennis on jonkinlainen pizzerioiden Hesburger, joskaan ei tässä sarjassa ollenkaan niin paha kulinaristinen harhaoppisuus ja turkupersholismi kuin Hese omassaan.

On se hieno juttu, että turusta tulee maamme hampurilais- ja pizzascene. Ei paha. Kummatkin 80-luvun alkupuolelta jolloin tarjonta oli suht keskinkertaista. Hesen burgerit ja Denniksen pizzat ovat pysyneet lähes samanlaisina noista ajoista lähtien. Meillä aloitti vieläpä tuolloin maamme eräs vanhimmista kebab-ravintoloista tuolloin eli Kuningaskebab.
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Samanlainen irvikuva, mitä Hesen oksennukset ovat hampurilaiselle, Denniksen rasvaletut ovat pizzalle.
 

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Meillä aloitti vieläpä tuolloin maamme eräs vanhimmista kebab-ravintoloista tuolloin eli Kuningaskebab.
Tuolla muuten nautin ylivoimaisesti parhaat kebabini tähän päivään mennessä. Ja olen sentään käynyt Turkissakin. Ei muuten ollut Kunkku enää entisensä muutama vuosi sitten. Ihan samaa tukkulastua sielläkin nykyään vuollaan. Eikä ole tulisesta kastikkeesta enää tietoakaan.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Miten voi aloittaa vanhimpana?

Kiva, että pitkästä aikaa vapaankin puolella ketju rullaa eteenpäin tällaista vauhtia, eikä missään ole ammutta ketään tai koettu hyökyaaltoja.

Niin, ja voi kai tähän heittää vielä asiaakin. Miten sen TGI Fridaysin kanssa nyt kävikään? Jonnekin Verkkokaupan yhteyteen piti tulla kai.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös