Perustelut: Lihaa on riittävästi, 333g ja se on hyvän makuista eli kunnolla grillattu.
Tästä tuli muuten mieleen, että Jenkeissä myydään parhaillaan Angus Third Pounder ateriaa, jonka hampurilainen on puolestaan minun henkilökohtainen suosikkini. Kunnon pihvi, tarpeeksi salaatteja sun muuta vihannesta ja nälkä lähtee varmasti. Tosin hintakin on jo sitä luokkaa, että samaan hintaan saa myös hyvää kiinalaista tai lounaan jostain buffet-paikasta.
Minulle ei ole ikinä selvinnyt se, että minkä takia ulkolaisia paikkoja pitää periaatteesta vastustaa. Eikö se ole ihan hyvä, että kuluttajilla on vaihtoehtoja ja saa syödä siellä missä haluaa. Jos joku Burger King rantautuu Suomeen, niin tuskin se vaikuttaa kilpailuun kuitenkaan kovin paljoa. Todennäköisesti sijoittuvat kuitenkin suurempiin kaupunkeihin, joissa kilpailu on kovaa jo valmiiksi joten mukaan tulee vain yksi ylimääräinen sämpylänjakaja.
Tuon Starbucksin menestystä minä en ole kyllä koskaan ymmärtänyt, koska mielestäni siellä myydään lähinnä ylihinnoiteltua kahvia. Toki tähän voi vaikuttaa se, että en oman kahvini kanssa ole kovin vaativa joten kaikki menee alas. Mutta hinnat noissa on joka tapauksessa hirvittävät.
Footlessille muuten tiedoksi, että Starbucks ei toimi franchising pohjalta, vaan kaikki kahvilat ovat yhtiön omistuksessa. En nyt löytänyt googlella muuta lähdettä tälle kuin tämän
http://restaurants.about.com/od/restaurantconcepts/a/Buy_Franchise.htm, mutta näin olen ymmärtänyt.