Väärin kuultuja biisejä tai biisin osia...

  • 46 368
  • 255

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Olin aikoinani satavarma, että turkkuulaiset pörrötukat Bogart & co lauloivat "All the best girls, all the best girls are boys." Vieläkään ei itse asiassa ole selvinnyt, mitä ne parhaat tytöt oikeasti oli...
 

M10

Jäsen
Alamummo kirjoitti:
Olin aikoinani satavarma, että turkkuulaiset pörrötukat Bogart & co lauloivat "All the best girls, all the best girls are boys." Vieläkään ei itse asiassa ole selvinnyt, mitä ne parhaat tytöt oikeasti oli...

HAH! Pakko nyt tässä tunnustaa, että ihan samaa luulin vielä varmaan lukio-aikoinani..

Tämä ehkä hieman sivuaa ketjun aihetta, mutta luulin pitkään että jenkkibändi Poison The Well oli nimeltään Boyz on the well
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Haha, itse olen oikea mestari kuulemaan lyriikat väärin. En edes muista tai tiedä kaikkia niitä kappaleita, jotka olen kuullut, tai kuulen edelleenkin väärin.

Aloitetaanpas:

Aki Sirkesalon "Seksuaalista häirintää" kappaleen tuon kohdan kuulin pitkään näin: "Seksibaarissa häirintää..." heh, no miksei noinkin voisi olla. Isoveljeni nauroi tuolle, koska hänen mielestään se olisi ollut biisissä jopa parempi noin.

Sitten on tämä Anssi Kelan "Milla", jonka kohdassa: "sä tartut aina tikkuun lyhyimpään" kuulin menevän näin: "sä tartut aina pikkulyriikkaan" =D

CMX:n biisejäkin olen kuullut monta kertaa väärin, eräs niistä on "Siivekäs", missä Yrjänä laulaa: "ja sen oikea siipi on valkee ja se vasen musta on on..." MInä taas kuulin sen menevän näin: "ja sen oikea siipi on valkee ja se masennusta on..."
 

tonderi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Ted Raikas kirjoitti:
Haha, itse olen oikea mestari kuulemaan lyriikat väärin.
CMX:n biisejäkin olen kuullut monta kertaa väärin, eräs niistä on "Siivekäs", missä Yrjänä laulaa: "ja sen oikea siipi on valkee ja se vasen musta on on..." MInä taas kuulin sen menevän näin: "ja sen oikea siipi on valkee ja se masennusta on..."

Muuten samalla tavalla kuuli allekirjoittanutkin lukuun ottamatta sitä että se oikea siipi on halkee... Siinä oli sitten miettimistä että mitähän tuokin tarkottaa...
Ja toinen loistava on popedan Tahdotko mut tosiaan sun luokses makaamaan...toisin kuulutuna Tahdotko mut tosiaansun wc:sesi makaamaan.
 

Franchi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, ACF Fiorentina
tonderi kirjoitti:
Ja toinen loistava on popedan Tahdotko mut tosiaan sun luokses makaamaan...toisin kuulutuna Tahdotko mut tosiaansun wc:sesi makaamaan.

Heh, kuulitko tuon "oikeankin" version ihan itse? Siinä tapauksessa otit tästä tuplat. Miten olisi: "Tahdotko mut tosiaan suhteeseen vakavaan..."
 

girlzilla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
MM-kisojen Fintelligensien tunnusbiisi Kaikki peliin.
"Laitan kaiken peliin, kaiken mitä se vaatii, on matka finaaliin, haluun sen pokaalin", kuultiin "Laitan kaiken peliin, kaiken mitä se vaatii, on matka finaaliin, haluuks Seppo kaalii".
 

tonderi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Franchi kirjoitti:
Heh, kuulitko tuon "oikeankin" version ihan itse? Siinä tapauksessa otit tästä tuplat. Miten olisi: "Tahdotko mut tosiaan suhteeseen vakavaan..."

Joo valitettavasti tuo menee nyt kirjotus virheen piikkiin... Kyllä se tupla jäi nyt saavuttamatta...
 

Lukkoseppä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Bruce Springsteenin "Call me" onkin "Cover me". Tämä selvisi radiojuontajan avustuksella, muuten olisi varmaan jäänyt ikuseksi väärinkäsitykseksi, sen verran vähän herran musiikista diggailen.
 

Rontti

Jäsen
Suosikkijoukkue
paska kiekko
girlzilla kirjoitti:
MM-kisojen Fintelligensien tunnusbiisi Kaikki peliin.
"Laitan kaiken peliin, kaiken mitä se vaatii, on matka finaaliin, haluun sen pokaalin", kuultiin "Laitan kaiken peliin, kaiken mitä se vaatii, on matka finaaliin, haluuks Seppo kaalii".
Minä kuulin saman kappaleen sanoilla "pahuksen pokaalin".
 

tuuski

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallo-Kärpät
Turbonegron Drenched In Blood (D.I.B.):n toisessa säkeistössä kuulin selvästi:

Blood in your see, blood on your legs on your Mercedes benz.
Kun oikea versio on:
Blood in your see, blood on your legs so your nerve cells bend.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Sonata Arctican Shamandalien kohta

"Love means nothing to me without blinking an eye"

kuultiin Uleåborgirin korvin seuraavanlaisella tavalla:

"Life means nothing to me, without drinking and wine"
 

BitterX

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, FC Wacker, Punaportin vapaakaupunki
Kuvittelin: ...gin in a bottle...
Oikeasti: ...genie in a bottle...

Kuvittelin: ...niin moni tarjoaa vain pelkkiä huoria...
Oikeasti: ...niin moni tarjoaa vain pelkkiä kuoria...
 

Gellner

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vasta viime kesänä karaokessa minulle selvisi, mitä Koivuniemi laulaa biisissään Kuuntelen Tomppaa.

Oikeat lyriikat - katson tiikeriin raavaaseen.
Väärin kuultuna - tartun tiikerin varpaaseen.
 

Sulo

Jäsen
Taitaa olla aika "vanhoja", mutta kyllä silloin aikoinaan piti tasan hetken miettiä, että mitä ne lapset oikein hinaavat kohmeisin sormin salkoihin Rafaelin enkelissä. Ja lähes 3 vuosikymmentä sitten en oikein ymmärtänyt, kun jouluna laulettiin "kaks' vain valveill' on puol-isoa, lapsen herttaisen nukkuessa..."
 

smasa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Djurgårdens IF, Eintracht Frankfurt
girlzilla kirjoitti:
MM-kisojen Fintelligensien tunnusbiisi Kaikki peliin.
"Laitan kaiken peliin, kaiken mitä se vaatii, on matka finaaliin, haluun sen pokaalin", kuultiin "Laitan kaiken peliin, kaiken mitä se vaatii, on matka finaaliin, haluuks Seppo kaalii".

Rontti kirjoitti:
Minä kuulin saman kappaleen sanoilla "pahuksen pokaalin".

.. ja minä taas "Oon matkal finaaliin, haussa pokaali"!
 

Panzerfaust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Endlösung...für alle Probleme
Mulla on erittäin hyvä kuulo, mutta muistan joskus ysärillä silti kuulleeni Samuli Edelmannin radiohitin Ihana Valo(?), minkä kertosäkeessä naiset lauloivat ihan selvästi ihanan valon sijasta "lihapakara".
 

uljas

Jäsen
Suosikkijoukkue
Peliitat, (HeKi-vainaa), Tinatuopit
Tepa kirjoitti:
Dingon Autiotalossa itse aikanaan ensin kuulin:

On silmissä Santa Lucian yöt

ja oikeasti

"On silmissäs Andalucian yöt" ja biisin kummasti lisää järkeä.


Jaaha. Näitä lukemalla valaistuin itsekin. Eikö se toden totta ollutkaan Santa Lucia... =)
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
En jaksa selata koko ketjua läpi mutta tämä "god was a woman"-biisin (esiintyjä ei nyt tule jostain syystä päähän, vaikka sen tiedän) kuulin aikoinaan "I wish I was a woman too" ja mietin hetken että huh huh.
 

scholl

Jäsen
Joskus Halmeen nyrkkeilyuran aikana joku väitti kuuleensa Halme kaatuu biisin muodossa haaveet kaatuu, vaikka tuo kieliopillisesti onkin tietysti mahdotonta.
Seuraavaksi jos tehdään Ase laukee biisi niin se varmaan kuullaan vasen oikee tai jotain muuta vastaavaa.
 

Andy_McCoy

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
En jaksanut lukea kaikkia, mutta joskus nappulana luulin, kun radiosta tuli kuningas Aaronin "Burning Love", että se biisi oli tehty karhuherra Paddingtonin kunniaksi.

Luulin, että Elvis revitti "Haga, haga, Paddington!", vaikka se oikeasti meni "Just a hunk, a hunk of burning love". Oma versioni on parempi.

EDIT : Tämä on muuten hyvä saitti väärinkuuluille biiseille : http://www.kissthisguy.com/
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Panzerfaust kirjoitti:
Mulla on erittäin hyvä kuulo, mutta muistan joskus ysärillä silti kuulleeni Samuli Edelmannin radiohitin Ihana Valo(?), minkä kertosäkeessä naiset lauloivat ihan selvästi ihanan valon sijasta "lihapakara".

Muistan, että ihan ensimmäisen kerran kun kuulin biisin radiosta, niin luulin Samulin laulavan "ihana pano"...
 

Lauri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues & Devils
Toi Madonnan (?) kappale, joka soi äsken coverina top-5 maaleissa. Kuulen joka kerta näin "Ladislav for nikita". Ei mitään hajua miten se oikeasti menee enkä sitä jaksa tarkistaa, joku varmasti täällä kertoo oikean vastauksen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös