Väärin kuultuja biisejä tai biisin osia...

  • 46 449
  • 255

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
Up up and away..

Nämähän ovat erinomaisen mukavia tapahtumia. Tämä ei ole omakohtainen, vaan bongasin irc-galleriasta (kyllä) erään tyttösen kuvan vieressä olevasta laatikosta Siiri Nordinin laulaman biisin sanoja.. Ei täysin nappiin:

"Sydämmeni osuman sain,nuoli on aamorin
verestä kai.Syvälle se upposi se
niin,aivain kuin jäädekseen
iäksikin.Iskusta sen,mä vavahtelen.Vaikka
se sattuu mä vaikeroi en.
Elin maailmassain,luulin että sen rauhaa
en järkkyy mä mokoma sain.Mutta oota...."

Onkos nämä niitä "aina ei voi voittaa" -tilanteita..? :)

Oikeat sanathan menevät:

"Sydämeeni osuman sain,
nuoli on Amorin viinistä kai.
Syvälle se upposi niin,
aivan kuin jäädäkseen iäksi kii.

Iskusta sen mä vavahtelen,
vaikka se sattuu mä vaikeroi en.

Elin maailmassain,
luulin, että sen rauhaa ei järkkymään mokoma sais."

Jollen itse nyt sitten täysin väärin ole kuullut..
 

Lint

Jäsen
Mä luulin joskus että Eput laulaa taaloista paperilla.
Se ois ollu niin loogista "Vain taaloja paperilla, älä siis suutu,
ei niistä asiat miksikään muutu..."

Ei rahalla rakkautta saa.
 

Rontti

Jäsen
Suosikkijoukkue
paska kiekko
Tuossa taannoin eräs tuttu lapsukainen lauleskeli takavuosien Jonnan Syksyn Sävel voittobiisiä tähän tyyliin: "Kappas vaan, minttu läpä lelle". Oikeanhan osaavat kaikki.

Tarkoitus oli nostaa ketju ylös, koska tämä se vasta hauskaa onkin. Nyt kaikki kuulemaan väärin!
 

Miguel

Jäsen
Meikäläisen supertarkalla kuulolla on monet lyriikat kuultu lahjakkaasti väärin.

Muutama vuosi sitten ihmettelin, että ei kai kiltin bändin TikTakin pitäisi laulaa niinkin rumasti kuin: "Satuprinsessa ei oo lutka." Oikeastihan biisissä lauletaan "Satuprinsessaa ei ollutkaan", mutta tolkuttomat sanojen venyttämiset saavat sen kuulostamaan ensin mainitulta. Monille kavereillenikin sanoin totuuden selvittyä minulle, että kuunnelkaa nyt, kuinka törkeitä tytöt laulavat. Ei kai oikeasti kukaan uskonut, mutta moni kyllä joutui kysymään, että mitä siinä sanotaan. Äitini mies sen sijaan kuuli heti ensi kuulemalla oikein ja totesi minulle ja veljelleni: "Kyllähän noita keksii, kun on mieli-ku-vitusta." Niinpä.

Myös Irinan levyä (ei omani) kuunnellessani jouduin kaivamaan levyn sisäkannet esiin. Jossain biisissä kerrottiin, kuinka joku "pieree verta". "Nielee verta" oli oikea muoto. Tähän hätään en muista laulun sanoja paremmin.
 

Tepa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Dingon Autiotalossa itse aikanaan ensin kuulin:

On silmissä Santa Lucian yöt

ja oikeasti

"On silmissäs Andalucian yöt" ja biisin kummasti lisää järkeä.

Kerran automatkalla tuli peräjälkeen Lemon tree ja Bourbon Street. Jälkimmäistä ei ollut pitkään aikaan tullut kuunneltua ja aikani hain sitä kappaeleen nimellä Lemon tree. Homma tietysti helpotti, kun radio kuuluttaja totesi biisin jälkeen, että siinä oli Lemon tree ja....
 

Shayne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihreäpaitainen mies & Petun pelistragedia
No onhan se härskiä, kun Katri Helena laulaa, että "missä vittuni ilon kyynelin pisaroi" tjsp.
Ja kyllähän mä tiesin, ettei se sillä tavalla voi laulaa, mutta aika monta kertaa piti korviaan höristää, ennenkuin erotin sanan olevan "itkuni".
 

Dante

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Soitin eilen autossa Marvinia ja kyydissä ollut mimmi lauloi mukana jotta "sexual feeling.." En tiedä kumpi oli urpo; hän joka lauloi legendaarista soul-hittiä väärin, vai minä joka en ymmärtänyt vihjettä..
 

Jippo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
"Kun neljän ruuhkaa mä katselen..."


Minä puolestani luulin pitkään, että Arto Tammisen laulun nimi on "Connellin Ruuhka". Voisihan sen niminen tähtisumu tai ties mikä avaruusmuodostelma olla, jota yöllä romanttisesti katsellaan.
 

Vintsukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Suomi, Panthers
Depeche Moden hienossa kappaleessa lauletaan seuraavaa "Like a moth on love's bright light, I will get burned each and every night..." Ah, kuinka runollista. Mutta pitkään mietin, että miten niin muslimit rakastaa kirkasta valoa? Siis "A muslim loves bright light"...

Ei varsinaisesti väärin kuultuja sanoja, mutta joskus aikoja sitten kysyin kaveriltani että pistetäänkö jotain musiikkia. Vastaukseksi sain "Joo, pistä Kemsi." Siis hä? "No Bomfan Kemsi!"
 

pavenro8

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Montreal Canadiens, Tottenham, Englanti.
Minullahan on toki absoluuttisen sävelkorvan lisäksi absoluuttinen sanoituskorva, mutta postataan nyt erään työkaverin erhe, kun töissä kuunteli minun levyjäni.

Eli kyseessä oli Tehosekoittimen (kohta RIP) biisi Fiksu ja Kypsä, jossa yllättäen lauletaan useampaankin otteeseen Fiksu ja kypsä. Työkaverini sitten kuuli ensin, että Vittuuko ne kyttää ja tämän perään Vittu ja kyrpä. Kyseli minulta, että voikos tätä nyt täällä firmassa ollenkaan soittaa, kun tuollaisia törkeyksiä laulelevat velikullat.
 

jesse72

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, MP, E. Frankfurt, hyvä MJE!
Dingon AINO kappeleen kertosäkeen kuulin aina I now I now..

Ja kun luin Ismo Alangon kirjan missä käsitellään tekstejä niin huomasin miten väärin oon noita kappeleita kuullut..en jaksa edes eritellä.
 

Kolnik

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Näitä olisi varmaan vaikka kuinka paljon, mutta tässä muutamia..

Fiven - Keep on movingin oikea versio lienee "..keep on moving, don't stop rockin'.." parempi versio taasen "..keep on moving, don't stop fuckin'.."

Aerosmithin Crazyn kertosäe taas muotoutuu joka kerran muotoon "..crazy, crazy, fuck you baby.."

Vähän aikaa sitten radiossa pyöri mainos - varmaan pyörii vieläkin - jossa mainostettiin Suomen kesää turvalliseksi. En muista tarkemmin sanoja, mutta se meni suunnilleen näin "on vielä paikka, jossa mies raiskaa auringossa.." Loogista päättelyä käyttäen se taisi olla kuitenkin "mies laiska auringossa".
 

RV16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chilinakit ja muu paskansyönti
Viestin lähetti Kolnik
Vähän aikaa sitten radiossa pyöri mainos - varmaan pyörii vieläkin - jossa mainostettiin Suomen kesää turvalliseksi. En muista tarkemmin sanoja, mutta se meni suunnilleen näin "on vielä paikka, jossa mies raiskaa auringossa.." Loogista päättelyä käyttäen se taisi olla kuitenkin "mies laiska auringossa".
:D
Aiheutti väsymysrepeämisen. Onhan tuokin mainos tullut kuultua, mutta en puolestani saanut mitään selvää ko. lauseen kohdasta.
 

jerry

Jäsen
Viestin lähetti RV16
:D
Aiheutti väsymysrepeämisen. Onhan tuokin mainos tullut kuultua, mutta en puolestani saanut mitään selvää ko. lauseen kohdasta.

Niin oikeastihan se menee "on vielä paikka jossa, viis laiskaa auringossa...".
 

Sumu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sentteri Jumalan armosta Patrik Westerback
Kaveri lauloi aikoinaan:
"Lakana varpaankynnet..."

Eli lakatut varpaankynnet
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Pikkusisko lauleli pienenä itsekseen: "Kotkan poikii ilman viiksii..."
 

Lyrinna

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Näitähän löytyisi vaikka kuinka paljon.

Ensimmäinen mikä tulee mieleen on oma versioni Queenin klassikosta: "We will fuck you". Luulin vielä melko pitkään, että sanat todella menevät noin.
 

Hammer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Black & Gold: SAINTS
Ennen luulin Iron Maidenin Aces High:n ensimmäisessä säkeistössä laulettavan: "constanding fuck", vaikka oikeasti kyseinen kohta kuuluu "guns sending flak". Olisihan näitä muitakin, mutta tuo nyt tuli päällimmäisenä mieleen.
 

Miguel

Jäsen
Radiossa pyörivä Smakin Myrsky-kappale herätti työkaverissani hieman ihmetystä. Kertosäkeessähän lauletaan jotakuinkin: "...ei kauniimpaa kuin myrskyn jälkeinen säääääää... täänäääään..." Kaveri kummasteli, mitä ihmeen tolkkua on laulaa myrskyn jälkeisestä saatanasta.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Mun mielestä se kuulostaa ihan siltä kun siinä laulettaisiin "sää ja mää". Asiaan tosin vaikuttaa Studio Julmanhuvin meteorologi, joka väsymättä veisteli puujalkavitsejä sanasta sää.

On muuten harvinaisen onneton biisi. Ja bändikin vaikuttaa toivottomalta tapaukselta, jo nimestään alkaen.
 

Miguel

Jäsen
Everton, jommankumman meistä on syytä pestä korvansa. Pysyn kannassani edelleen, kun kuulin biisin uudemman kerran.

Vaikka todennäköisesti yrität parhaasi mukaan vältellä tuota tekelettä, kehotan kuitenkin kuuntelemaan tarkemmin ja tulemaan kertomaan mielipiteesi. Käykö niin, että on melkein elokuu, ja sinä olet hiljaa?
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Niin, ymmärsin kyllä jo ennen Miguelin viestiä mitä kyseisessä kappaleessa oikeasti lauletaan. Se vain (useimmiten huonon) huumorin täyttämissä aivoissani _kuulostaa_ muulta. Yhtyeen laulaja voisikin mennä fonetiikan tukiopetukseen.

Eikä Miguelin kaverille saa ilkeillä, sillä viestini tarkoituksena oli vain osoittaa kuinka epäselvästi kyseinen kohta on laulettu. Sitä paitsi tuo väärin kuultu versio olisi paljon oikeaa parempi. Suosittele kaverillesi siis sanoittajan uraa.

Ihan oikeitakin väärinkuulloksia meikäläiseltä löytyy runsain mitoin. Mutta ei ne ole oikeastaan kovinkaan hauskoja tai kiinnostavia, joten jätetään niiden penkominen ainakin tällä haavaa.

Ja tosiaan: on melkein elokuu, ja minusta näkee sen. Vaikkei mun enää tarttekaan olla hiljaa, minkä luulisi olevan helpotus. Viljana oleminen lienee kuitenkin loppupeleissä vaikeampaa...
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Anssi artikuloi todella epäselvästi uudella sinkullaan Jennifer Aniston. Olen antanut itseni ymmärtää, että siinä kertsin lopussa hoilataan kutakuinkin "poljen vettä seisovaa". Vaan tuskin olen ainoa, joka on ehtinyt kummastella Kelan akan pojan erektio-ongelmia: "...vehjettä seisomaan".

Lopuksi vielä yksi klassikkoni, joka juolahti mieleen kun kuulin biisin pikästä aikaa viikolla radiosta kuulin. Stone Rosesin "I Wanna Be Adored" aiheutti ammoin hämmennystä, kirjoitinhan kasetinkansiin äänittäneeni kappaleen nimeltä "I Wanna Be a Door". Oishan se aika psykedeelistä ollutkin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös