Väärin kuultuja biisejä tai biisin osia...

  • 46 487
  • 255

Clark Kent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät,Leafs,Everton, MuSa,P-Kärpät, Sea City Storm
Tämä ei ole väärin kuultu, mutta väärään aikaan kuultu.

Kun olimme menossa erään poismenneen sukulaisen hautajaisiin, niin ajattelin avata auton radion, jos vaikka tulisi hyvää musiikkia. No tulihan sieltä musiikkia, nimittäin Eläkeläisten Humppaa tai Kuole. Yllättäen Isä kuskin paikalla laittoi radion kiinni...
 

Musta87

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Eppujen Nyt reppu jupiset.....

" Voi mua väsynyttä rellestäjää, osaanko kotiini tulla, maailmalle mitä mustaa pellestäjää....."

Mietittiin pitkään että mikä helvetti tuo "musta pellestäjä" oikein on....Se kun selvis niin kylläpäs tuli taas selvemmäksi tuo biisin kokonaisuus. :p
 

Barnaby

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ari Gold
Tämä on kohtuullisen legendaarinen juttu...

Nuoruusvuosieni kaveri vietti joskus silloin ja aikoinaan iltaa erään toisen kaverinsa kanssa musiikkia kuunnellen. Stereoissa soi silloin AC/DC:n Who Made Who, ja erityisesti samanniminen levyn nimikkobiisi. Kumpikaan sankareista ei ollut - eikä taida tänäkään päivänä olla - mikään erityinen kielimies, joten englanninkielistä sanoitusta hoilattiin mukana reilun suomalaisesti murtaen. Maistelkaahan nyt tuota Who Made Who'ta oikein suomalaisittain. Nimittäin jossain vaiheessa kaverini kaverin, kuulemma hyvin vahtivainen ja aina kaikkein pahinta kuvitteleva äitimuori paukkasi huoneeseen hieman hysteerisenä. "Mitä huumeita täällä käytetään ja sekopäisinä huhuillaan?" Siinä vaiheessa oli aivan turhaa selitellä jostain AC/DC:n kappaleesta. En tiedä kutsuttiinko ihan poliisiakin selvittelemään asiaa, mutta karua arestia tuli joka tapauksessa.

Huumeit'huu!
 

Cosmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
JB & KG
Kissin Heaven's on firessä kertosäkeessä Gene vetää ihan selvästi: "Ei koskaan, viihtyisaa, ei mutta, heaven's on fire!".

Tosin joku väitti että se sanoo: "Paint the sky with desire, angel fly, Heaven's on fire".

Lisäksi Nylon Beat lauloi oikeasti "Seksi vie ja Taksi tuo". Oltiin katsomassa TPS-IFK finaaleja -99 turussa, ja kun taksilla tultiin takaisin kuunneltiin kun Naikkarit lauloi että Tepsi vie ja Taksi tuo. IFK:n tappiosta huolimatta tunnelma ei ollut lattea. ;)

IHAN skidinä kuuntelin Mikko Alatalon lastenlauluja. Yhdessä biisissä joku poika kyseli että "mistä minä oon tullu". No Mikko laulussaan, jonkinkaisena Isänä varmaan valaisee, että "siihen tarvitaan isä, äiti, ja rakas Telemista". Kyllä mä mietin että kuka tämä isälle ja äidille niin kovin rakas Telemista-niminen tyyppi on. Onneksi isojen poikien juttujen myötä myöhemmin selvisi että panemisestahan siinä oli kyse! :p
 
Viimeksi muokattu:

Ghost

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins
Sen verran kyllä väitän luottavani kuuloaistiini, että se Ajetaan me tandemilla menee "perkeleet kun puissa soi". Eihän siinä muuten ole mitään järkeä. No eipä monessa muussakaan laulussa ole, mutta jos tämä menee jotenkin muuten, niin pitää kyllä mennä korvalääkärille. Eihän se edes kuulosta epäselvältä.
 

Kalba

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Starshaped:
Mä luulin oikeesti tähän hetkeen saakka että se menee: "pupu-kuvioita pyjamassa". Mä olen järkyttynyt..:D
 

Tj

Jäsen
Suosikkijoukkue
Melchester Rovers
Tulipa mieleen yksi lisää.

Jamiroquai: Canned heat (o/v)
"There's canned heat in my heels tonight, baby"
"There's candy in my heels tonight, baby"

Ja minäkin olen kuullut muuten nuo Perkeleet kun puissa soi ja Pupu-kuvioita pyjamassa. Oletteko ihan varmoja että ne on oikeasti eri tavalla?
 

Andrej

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Viestin lähetti Tj
Pupu-kuvioita pyjamassa. Oletteko ihan varmoja että ne on oikeasti eri tavalla?

Eikös se nyt kuitenkin ole "pop-kuvioita"? Muistelisin siinä Saarelan Minun Suomeni -kirjassa noin olleen. Tämä muistikuva on kyllä kovin hutera, aikaa kirjan lukemisesta on jo vuosia.

Niin, minäkin luulin alunperin että pupukuvioita.
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Pupukuvioista...

Ainakin parin vuoden takaisessa Maximum Jee & Jee:n juhlapainoksen kansilehdellä lukee nimenomaan "pupukuvioita pyjamassa..."
 

Henkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga, NHL, CHL, SHL
Bomfunkin MC's:n "Other Emcee's" -biisi alkaa jotenkin "Other Emcee's can't pimppirasmus...":eek:
 

Hevosmies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Minä olen kanssa sitä mieltä, että perkeleet ne puissa soi ja pupu-kuvioita pyjamasta löytyy. Mutta luulinhan mä tähän asti Suurlähettiläiden laulavan "Hei Mika, poimi maasta se jne."

Tuttuja väärin kuultuja, mutta on yksi "omakin": kesä -98 oli hel.tin sateinen ja minä kuvittelin, huonolla englannin taidollani, jonkun tehneen ajankohtaisen biisin "It's rainy day". Punasävyt seurasivat toistaan kasvoillani, kun kuulin kyseessä olevan hieman vanhemman "It's raining men". Hallelujaa, juu.
 

starshaped

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
vielä pupuista

Jostain lyriikoista ne punk-kuviot on jääneet mieleen. Oli se sen verran järkyttävä hetki.. muka rokkijätkät ei käytä pupu-pyjamia! Haloo! :D
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Joskus, kun kuuntelin Juliet Jonesin Sydämen kappaletta Albania, niin pikkusiskoni kysyi, että onko tää se biisi, jonka kertosäkeessä lauletaan 'Halpaa viinaa!':D
 

Andrej

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Kuvioista

Olisikohan sittenkin ollut niin että kuulin aluksi "pop-kuvioita", mutta Saarelan kirjassa luki "pupukuvioita". Hemmetti, nyt alkaa fysiikan haurastumisen lisäksi iskeä tämä... tämä... dimensio... eikun...

Yritän tässä juuri saada tolkkua cd-levyä kuuntelemalla, ja jos herra Syrjä todella sanoo "pupukuvioita", hän onnistuu erittäin lahjakkaasti nielaisemaan tuon toisen u:n. Itse asiassa melkein kuulostaa niiltä punk-kuvioilta.

Ja tämä keskustelunaihe muuten ON mielenkiintoinen, väittävät pahat kielet mitä tahansa.
 

JanJ

Jäsen
Joku tanssibiisi tuli radiosta ja siinä laulettiin että "heitä pumpat".
Hyi.....

Klassinen on tuo Hendrixin "so excuse me while I kiss the sky" jonka monet aikanaan väittivät menevän "...while I kiss this guy".

Informer-biisistä sen verran että
Klamydia taisi esittää biisin joskus sanoilla
"farmer, and his cow and his motherfuckin' bää bää,
a mega bum bum bää"
 

FourForty

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Viestin lähetti Clark Kent
Tämä ei ole väärin kuultu, mutta väärään aikaan kuultu.

Kun olimme menossa erään poismenneen sukulaisen hautajaisiin, niin ajattelin avata auton radion, jos vaikka tulisi hyvää musiikkia. No tulihan sieltä musiikkia, nimittäin Eläkeläisten Humppaa tai Kuole. Yllättäen Isä kuskin paikalla laittoi radion kiinni...

Vastaavanlainen sattumus kävi myös minulle tässä muutama kuukausi sitten. Kävi nimittäin niin ikävästi, että luokkatoverini oli tehnyt itsemurhan viikonloppuna ja me sitten maanantaina saimme tästä kuulla, kriisipalaverien ja muiden jälkeen saimme loppupäivän vapaata ja päätimme mennä paikalliseen baariin juomaan yhdet toverimme muistolle. No, arvaatte varmaan, mikä kappale alkoi soida radiossa baariin tultuamme:

"Eläköön elämä ja yö, eläköön tumma taivas ja tähtien vyö" (sattui vielä yöaikaan tekemään ratkaisunsa tämä henkilö...)
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Viestin lähetti Ghost
Sen verran kyllä väitän luottavani kuuloaistiini, että se Ajetaan me tandemilla menee "perkeleet kun puissa soi". Eihän siinä muuten ole mitään järkeä. No eipä monessa muussakaan laulussa ole, mutta jos tämä menee jotenkin muuten, niin pitää kyllä mennä korvalääkärille. Eihän se edes kuulosta epäselvältä.

Perkeleet kun puissa soi on oikein, ainakin erään nuottikirjan mukaan.
 

mauri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
lyhyesti virsi kaunis...

kaverini luuli pikkutyttönä, että "maa on niin kaunis, kirkas luojan taivas...jne" -virren sanat on: "mää oon niin kaunis...jne..
onhan se hyvä että tytöllä oli ainakin itsetunto kohallaan jo pienenä!
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Yksi tuli ainakin mieleen. Mr. Bean-sarjan alku- ja loppumusiikki. Minusta kuulostaa siltä, että se kirkkokuoro laulaisi "hallelujaa Iines Ankka..." ja lopuksi "Ii-ii-ii-nes Ankkaaa"

Ei mitään hajua kuinka se menee oikeasti...
 

ELÄKELÄINEN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Keski- Uudenmaan muoviseurat
Vieläkään en tiedä mitä Maukka laulaa kappaleessa ´Ennen kolmatta maiilmansotaa`.Jotenkin näin menee: `Vielä tulee aika jolloin myppakokoaaoaaa´.

Edesmennyt M.Hirsma teki muuten Albertin kanssa Flasbacksilders-nimellä levyllisen Ganesia,jotta ihmiset saisivat selvää mitä biiseissä suurinpiirtein sanotaan.
 

Rocco

Jäsen
www.kissthisguy.com

Täältä löytyy satoja ja taas satoja väärinkuultuja biisejä.

Nimikin juontaa tuohon aikaisemmin mainittuun Jimi Hendrixin "Excuse me while I kiss the sky"

Pahin minkä olen kuullut on Arto Tammisen "Neljän ruuhka"

OIKEIN: "...kun neljän ruuhkaa.... katselen..."
VÄÄRIN: "...kun Nelli runkkaa...katselen"
 

Demon Allbran

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viestin lähetti Moto
Yksi tuli ainakin mieleen. Mr. Bean-sarjan alku- ja loppumusiikki. Minusta kuulostaa siltä, että se kirkkokuoro laulaisi "hallelujaa Iines Ankka..." ja lopuksi "Ii-ii-ii-nes Ankkaaa"

Ei mitään hajua kuinka se menee oikeasti...

Serkkuni mukaan "Nyyyt se aaalkaa". :)
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös