Kyynikko kirjoitti:Sanoin eilen pelissä samaa. Puolustus toimii, hyökkäys ei. Hifk;n hyökkäyksiin lähteminen on työn ja tuskan takana. Kiekko ylös ja äijää perään. Joskus kiekkoon ehtii ensin vastustaja, joskus joku omista. Pitkätoikkoista katseltavaa, mielikuvitus puuttuu ja se johtuu KÄSIEN puutteesta tuossa joukkueessa. Muutamalla on, mutta se ei tunnu riittävän.
Meillä on liian kapea materiaali. Eilen tuli hyvin esille. Törmättiin Jypin keskikenttään ja siihen useimmiten jäätiin.
tant gredulin kirjoitti:Jos Baxter ei vielä tunne meidän rankkuveikkoja, niin luulisi Saken osanneen auttaa. Karalahti loukkaantumisen jälkeen vetämään? Hmpf. Vai oliko siinäkin jokin elämää suurempi message: kaikki joutuvat ottamaan vastuuta.
King Jeremy kirjoitti:Eikö ole hyvä, että toimii edes se puolustus?! Sehän on jo puolet pelistä. Tai mun mielestä yli, koska sitä kautta voi hyökkäyskin lähteä paremmin sujumaan, kun ei ole niin helvetillistä onnistumisen painetta.
Se, että eilen ei mennyt ihan nappiin ei kerro vielä mistään muusta kuin eilisestä vireestä. Ei edes materiaalin kapeudesta, joka sekin on suhteellinen käsite. Vai onko Jokereilla mielestäsi kapea materiaali, kun eilen voittivat nihkeästi jatkoajalla KalPan?
Kyynikko kirjoitti:Meillä on liian kapea materiaali. Eilen tuli hyvin esille. Törmättiin Jypin keskikenttään ja siihen useimmiten jäätiin.
Kyynikko kirjoitti:Miksi vedät Jokereita tähän? Mikset kysy Kärpistä, Hpk;sta tai jopa Tepsistä? Heillä riittää miehiä 1-4 kenttään ratkomaan pelejä! Meillä on kaksi kentällistä ns. "pelimiehiä", loput kaksi kenttää enimmäkseen rikkoo sillä pienellä peliajalla minkä nyt sitten saavatkaan. Siksi toivoisin tuohon kolmoseen monipuolista sentteriä jolloin meillä olisi teoriassa kolme hyvää kentällistä ja yksi jarrukenttä!
Mutta tämähän on vaan minun mieliipide mikä tietenkin on väärä sillä olen kloorihuntteri, valittaja, kitisijä jne! Anteeksi arvon Kuningas että kerroin mielipiteeni!
douppi kirjoitti:IFK:n ongelma ehkä on se, että kahden ansimmäisen ketjun jälkeen taso putoaa liikaa. Meillä olisi hyvä olla tälläkin hetkellä esimerkiksi sellainen kolmosketju, jonka voisi heittää kentälle koska tahansa, ja voidaan olla varmoja, ettei se ole mikään "peluutusriski". Nyt meidän kolmos- ja nelosketju koostuvat lähinnä täytemiehistä, joilla ei selkeää roolia ole. Peliaikaa tulee vähän, mutta aiheestakin.
King Jeremy kirjoitti:.
Unohdat täysin joukkueiden pelityylin ja -taktiikan täysin, kun vertaat näitä kolmea jengiä HIFKiin. Millään näistä em. jengeistä ei ole yhtä fyysistä nelosketjua kuin meillä.
King Jeremy kirjoitti:No kysytään sitten Kärpistä, HPK:sta ja Tepsistä... Mun mielestä vain Kärpillä on vahvat 4 ketjua. Ei HPK:n kolmonen ja nelonen ole mitenkään erikoisia. Samat sanat Tepsin kolmosesta ja nelosesta. Ovat juuri sen yhden sentterin vahvempia, mitä meidän jengi. Tämä siis vain hyökkäyspäässä.
DDR kirjoitti:En nyt lähtisi meidän kolmosketjua noin vahvasti tuomitsemaan. Kyllä sieltä löytyy tasoa ihan riittävästi verrattuna useimpiin muihin liigan joukkueisiin laitahyökkääjien osalta. Kolmossentterin puuttuminen on tietysti kaikkien tiedossa, Porthenilla eivät vain kädet näköjään tahdo riittää nelosketjua ylemmäs.
sixtus kirjoitti:Kannattaa perehtyä asiaan hiukan paremmin, ennen kuin näppikseltään tällaista päästää.
Kerhon kolmosketju: Lahti 9+8=17; Keinänen 8+9 =17; Mäkiaho 9+23=32 on esimerkiksi kerännyt yhteispisteet 26+40=66
Ja nelosketju: Vihko 9+8=17; Loikas 4+6=10; Lappalainen 4+5=9, yhteensä 17+19=36.
Pistä huvikses rinnalle IFK:n vastaavat ja katso onko eroa ja kuinka paljon?
Kyynikko kirjoitti:King Jeremy hyvä. Otin ensimmäiset askeleeni Nordenskiöldinkadun jäähallissa vuonna 1973. Muistaakseni vastassa oli Ilves ja Hifk hävisi! Olin silloin ekaluokkalainen.
Kirjoitinko Hifk;n pelityylistä? Kirjoitinko että haluan nähdä Kärppä-kiekkoa?? Miksi minun pitäisi alkaa kannustamaan Kärppiä jos haluan kolme toimivaa kenttää jossa jokaisessa käsiä niin paljon että pystyvät ratkomaan pelejä!? Hifkille riittää yksi ns. jarrukenttä. Nyt meillä on niitä kaksi!
Mikä vittu siinä on niin vaikea ymmärtää?? Enkä saa esittää toivomuksiani?
Minua suorastaan vituttaa sinuntapaiset kirjoittajat. Millä oikeudella toivotat sinun kanssa eri mieltä olevat lopettamaan Hifk;n kannustamisen?? Mikä helvetin totuus luulet olevasi? Sinä tai muut palstapoliisit täällä!? Minulla on täysi oikeus kirjoittaa tänne mielipiteeni siitä mikä minun mielestäni jengistä puuttuu, siitä huolimatta mitä mieltä sinä olet asiasta!
sixtus kirjoitti:Kannattaa perehtyä asiaan hiukan paremmin, ennen kuin näppikseltään tällaista päästää.
Kerhon kolmosketju: Lahti 9+8=17; Keinänen 8+9 =17; Mäkiaho 9+23=32 on esimerkiksi kerännyt yhteispisteet 26+40=66
Ja nelosketju: Vihko 9+8=17; Loikas 4+6=10; Lappalainen 4+5=9, yhteensä 17+19=36.
ultrar kirjoitti:Itse edelleen sitä mieltä, kuten King, että meiltä puuttuu kolmosen sentteri. Mutta tämä fyysisyys on sitten hiukan kyseenalainen, ei tuo HIFK:n nelosen fyysisyys ole mitenkään ylivertainen, vaikka Pasi pystyykin tappelelmaan ja ajaa ottelussa sen pari taklausta. Muutenhan meidän neloskentän kavereiden fyysinen pelote on aika tasan nolla. Lähtemättä analysoimaan vastustajan pelaajia pelaaja pelaajalta, niin hyvin jäi mieleen esimerkiksi TPS:n edellinen peli Kärppiä vastaan, jossa TPS:n nelonen oli ainakin yhtä fyysinen kuin meidän nelonen kertaakaan tämän kauden aikana. En halua aliarvioida meidän nelosen pelaajia, mutta pitäisi meidänkin unohtaa värilasit ja olla korostamatta tätä mielestäni myyttiä, jolta puuttuu totuuspohja aika lailla täysin.
King Jeremy kirjoitti:Pyydän anteeksi, jos viestistäni ei käynyt ilmi, että painotin tuota puolustuspäätä kolmos- ja nelosketjujen osalta. Hienot tehot ovat teidän kolmonen ja nelonen iskeneet, ei siinä mitään. Joka tapauksessa nuo tehot siellä hyökkäyspäässä ei ollut minun pääpointtini asiassa, vaan kentällisten tasapaino ja joukkueen pelityyli yleensäkin. Mutta kiitos, että asialliseen tyyliisi huomautit tuosta virheestäni.
Johannes kirjoitti:Kateeksi käy millaisia pelaajia teillä on varaa hankkia 3. ja 4. ketjuihin. Onnitteluni pelaajiin käytettävissä olevasta rahamäärästänne.
sixtus kirjoitti:Aijaa, itse kun luulin että kyse oli nimenomaan hyökkäyspään pelistä, tuon kun olit vielä oikein alleviivannut lainaamassani viestissä...
sixtus kirjoitti:Mitä yritit tällä viestittää? Kovin kalliita ei noista miehistä ole varmasti kukaan. Kyse on vaan King Jeremyn mainitsemasta roolittamisesta ja kentällisten tasapainosta.
ultrar kirjoitti:Minä voin heittää:
kolmonen: Järvinen 5+6=11; Porthen 2+5=7; Salonen 4+4=8, yhteispisteet siis
26, joten eroa HPK:n eduksi 40 pistettä
nelonen: Jouhkimainen 4+0, Fagerstedt 0+1=1, Nielikäinen 1+0=1 ja otetaan vielä maalivahti pois ja kentälle Lostedt 1+0=1 ja menköön vielä Lainekin 0+0=0, tekee yhteensä Elon laskuopin mukaan siis 7 (ei tarvinnut varpaita ottaa laskennassa avuksi) pistettä, eroa Kerhon hyväksi siis 29 pistettä.
WPK kirjoitti:HIFK:lla on 10 tehopisteeseen päässyt kuluvan kauden aikana vain 8 pelaajaa ja jakaa sillä jumbosijan liigassa yhdessä Ilveksen, Saipan ja Ässien kanssa.
Mitkähän ne on ne HPK:n ykkönen ja kakkonen? Taitaa meinaan "pikkuisen" tasoittua nämä hatusta vedetyt tilastot, kun verrataan HIFK:n ykköseen ja kakkoseen. Tuollahan oli nyt esim. kultakypärä Mäkiaho merkitty höpönassukerhon "kolmosketjuun". Pelaavatko Uusikartano ja Pihlström ykköseessä vai?? Entäs "Jammu"Tibbetts? Krhm.... Ei kannata uskoa ihan kaikkea mitä lehdissä lukee.ultrar kirjoitti:Minä voin heittää:
nelonen: Jouhkimainen 4+0, Fagerstedt 0+1=1, Nielikäinen 1+0=1 ja otetaan vielä maalivahti pois ja kentälle Lostedt 1+0=1 ja menköön vielä Lainekin 0+0=0, tekee yhteensä Elon laskuopin mukaan siis 7 (ei tarvinnut varpaita ottaa laskennassa avuksi) pistettä, eroa Kerhon hyväksi siis 29 pistettä.
Kolmosen ja nelosen yhteinen pistemäärä eroaa siis vaatimattomat 69 tehopistettä Kerhoon nähden. Ei kannata myöskään alkaa etsiä +- tilastoja, sillä niissäkin hävitään, meidän nelosessa kaikki ovat enemmän tai vähemmän miinuksella.
Korostan edelleen siis, etten halua väittää kaikkia meidän kolmosen ja nelosen pelaajia huonoiksi, vaan sitä, että sieltä puuttuu taitoa, jota olisi oltava jokaisessa pelaavassa kentällisessä. Omat kentälliseni olisivat Järvinen-sentteri X- Salonen/ Jouhkimainen, Fagerstedt- Porthen - Nielikäinen. Jos saataisiin joku vahvistus vielä lisäksi, niin hyvä, mutta tyytyisin aika vähään, kunhan se sentteri X ei ole Hurtaj/Parsons tasoa. Täällä se korostuu Pentin sanotaan sitten vaikka ammattitaidottumuus kasata tasapainoinen joukkue.
ultrar kirjoitti:Minä voin heittää:
.