Joo, kyllähän tosiasia on, ettei Baxterin pelillä (varsnkaan tuolla hyökkäyspään "karvauksella") voiteta kuin satunnaisia otteluita. IFK:n materiaali on liigassa mielestäni kolmanneksi paras, mutta valmennus on huonoin tai toiseksi huonoin (en ole nähnyt Kalpan pelejä). Olisi kiva nähdä, missä esim. Aravirran IFK tällä hetkellä keikkuisi sarjataulukossa.
IFK on tehnyt tähän mennessä pelatuissa otteluissa keskimäärin 2 maalia per ottelu! Kaksi maalia tuolla hyökkäyskalustolla, jolla hyvällä valmennuksella voisi tehdä vähintään 4-5 maalia. Ja en ymmärrä muutenkaan Baxterin taktiikkaa nykyisellä pelaajamateriaalilla: Jos hyökkäys on liigan huippuluokkaa, ja puolustus liigan keskivertotasoa, niin miksei panosteta siihen vahvimpaan osa-alueeseen? Itse käännän jällleen kerran syyttävän sormeni KivaKivaan. Miksi tämä hymyilevä suolapatsas ei pistä hyökkäyspelaamista uusiksi? Miksei ylivoimakuvioita hierota ns. "perinteisiksi", missä kiekko pelataan pakille, joka laukoo maalille, jossa on maskia? Kuinka monta kertaa KivaKiva kommunikoi ottelun aikana Baxterin kanssa?
Jos/kun ihmisiä pitäisi kenkäistä seurasta, lähtisin itse tässä järjestyksessä:
1. Pentti asap (pitänyt piikkipaikkaa jo useita vuosia)
2. KivaKiva asap (samalla ovenavauksella Pentin kanssa , hänen tilalleen joku kakkosvalmentaja, joka osaa kommunikoida Baxterin kanssa noista hyökkäyspään ongelmista)
3. Baxter (loppuvuoden aikana, jos ei peli vieläkään uuden kakkosen kanssa suju)
4. Tuohimaa (tämän kauden aikana. Pelkästään tuon saatanan huonon ulosantinsa takia: Jokaiseen kysymykseen hän aloittaa sanoilla: Minä en ole kuullut mitään.. ja jatkaa jollain uskomattomalla liirumlaarumilla. Harrilla on kyllä potentiaalia, mutta häntä ei selvästikkään kiinnosta hallituksen pj:n toimet)
5. Dinot (joka tapauksessa tämän kauden aikana, ei tarvitse perusteluita)
6. Sakke (tämän kauden aikana)
Korostan, että vaikka olen IFK-fani, niin yllä oleva kirjoitus ei tiettävästi ole IFK FC:n virallinen kanta.
Samaan hengenvetoon ihmettelen omaa käyttäytymistäni:silloin kun IFK:lla meni vielä hyvin (80-ja 90-luvulla satunnaisesti), ei minulla ollut tarvetta valittaa. Vastaavasti nyt kun on mennyt about 10 vuotta huonosti, nin olen parkumassa ja vaatimassa muutoksia. Olenkohan ihan terve?