Uusi kännykkä

  • 1 246 094
  • 5 798

seisnauraa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit + muut kestomenestyjät
Tuohon S7:n päädyin, tosin Edgeen. En tiedä onko tuosta kaarevuudesta enemmän haittaa vai hyötyä, mutta tuleepahan testattua tuommonen.
 

kananlento

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins, ManU, NP Ice Hawks

sergo91

Jäsen
Onko kellään kokemuksia OPO2 puhelimesta ja onko asiallinen hankinta? Vai mitä puhelinta suositellaan, hintahaarukkaa voisi olla sellainen 400-500 euroa?
 

septi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Alkaa olla korkea aika puhelimen vaihdolle, kun hyvin palvellut, n.6v ikäinen Samsung Galaxy S2 alkaa tulla käyttöikänsä päähän ja esim. nettiselaaminen on hankalaa.

Samsungeihin olen ollut aina tyytyväinen, mutta nyt harkitsen myös tuota Sonyn Xperia Z5 -mallia, sarjan tabletti minulla oli työkäytössä ja se ainakin oli hyvä. Pääasialliset käyttötarkoitukset kuvaaminen ja netin selaaminen, eli perustoimiva ja kestävällä akulla ja hyvällä kameralla varustettu puhelin, joko Samsung tai Sony, muut eivät kiinnosta. Hinnan suhteen nyt en ehdoton ole, mutta en ole niitä ihmisiä joille puhelin on käden jatke ja selfieiden ottaminen elämäntehtävä (käytän omaa puhelinta pääasiassa vain reissuilla/mökillä/tms.), joten ihan 800€ ei huvittaisi laitteeseen käyttää.

Kokemuksia Z5sta tai suosituksia? Tuossa Z5 on ainakin hyvä kamera, onko muuten ok laite? Jostain muistelisin lukeneeni että akku on huono.
 

BigJay

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Teknologiakammoisen vaimoni olisi aika siirtyä älypuhelin aikaan ja hänelle pitäisi hankkia jonkin sortin luuri. iPhone puoltaisi siltä osin paikkaansa, sillä sen käyttis on padin myötä emännälle tuttu, mutta uusien mallien hinnat ovat aika kovia siihen nähden että käyttäjä ei ole todellakaan mikään edistynyt heavy user. 5s:ää näyttäisi saavan ihan ok hintaan, ja mietinkin, että onko noin vanhan puhelimen hankinnassa mitään mieltä. Miten esim. käyttispäivitykset yms jutut hoituvat jatkossa?
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Teknologiakammoisen vaimoni olisi aika siirtyä älypuhelin aikaan ja hänelle pitäisi hankkia jonkin sortin luuri. iPhone puoltaisi siltä osin paikkaansa, sillä sen käyttis on padin myötä emännälle tuttu, mutta uusien mallien hinnat ovat aika kovia siihen nähden että käyttäjä ei ole todellakaan mikään edistynyt heavy user. 5s:ää näyttäisi saavan ihan ok hintaan, ja mietinkin, että onko noin vanhan puhelimen hankinnassa mitään mieltä. Miten esim. käyttispäivitykset yms jutut hoituvat jatkossa?

5s:n ja uudempien väliin on tullut SE, joka on samankokoinen kuin 5s, mutta sisältää tehokkaampaa rautaa. Silti itse ostaisin 5s:n kun niitä saa nyt n. 300€:lla. 5s on ainakin minusta optimikokoinen luuri ja pidän muutenkin tuon muotoilusta. Plussana sekin jos vaimosi on iOS:iin jo tutustunut.

Android puolella Huawein luureissa on Applelta apinoitu käyttiksen ulkoasu. Huaweilla onkin sitten enemmän valinnanvaraa. Oma P8 Lite maksoi 170€ ja olen ollut tyytyväinen.
 

KuumaaKamaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Pystyykö kadonnutta puhelinta paikantaa mitenkään? En oo ennakkoon rekisteröitynyt mihinkään palveluun, joten onnistuuko mitään reittiä pitkin?
 

BigJay

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Pystyykö kadonnutta puhelinta paikantaa mitenkään? En oo ennakkoon rekisteröitynyt mihinkään palveluun, joten onnistuuko mitään reittiä pitkin?

Android-puhelinen pystyy paikantamaan Google-tilisi "Android Device Manager" valikosta. Puhelimen gps tulee tosin olla kytkettynä päälle, jotta näet sijainnin. Muista käyttiksistä ei ole minulla kokemusta.
 

bart

Jäsen
Hakusessa on mahdollisimman edullinen, mutta toimiva älypuhelin. Olisiko suosituksia noin 100€ hintaluokasta? Katselin tuota Huawei Y5 mallia yhtenä vaihtoehtona. Kokemuksia kenelläkään? Pääpaino mahdollisimman hyvässä kuuluvuudessa ja toki netin selauskin saisi olla jouhevaa. GPS myöskin pitäisi löytyä ja 4G olisi plussaa (vai joko löytyy kaikista).

Tällä hetkellä on käytössä Sony Xperia M2 Aqua - muuten ei olisi tarvetta vaihtaa, mutta kuuluvuus ko. puhelimessa on luokkaa erittäin surkea. Itse kuulen vastapuolen hyvin, mutta vastapuoli ei minua. Laite on ollut kertaalleen huollossa, missä vaihdettiin osia, mutta eipä ollut kuuluvuuteen vaikutusta. Takuuta on vielä melkein vuosi jäljellä, mutta eipä taida maksaa vaivaa kiikuttaa enää takuuhuoltoon. Työnantajalta saisi uuden puhelimen vajaan kahden vuoden kuluttua, mutta ei jaksa tapella tuon kuuluvuuden kanssa siihen saakka.
 

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Xiaomin tai elephonen puhelimia kannattaa katsoa. Itsellä on tärkeätä akun kesto, tupla-sim, riittävän iso ja tarkka näyttö sekä riittävä rauta että tietyt softat pyörivät puhelimessa, nuo siis työn puolesta. Tupla-sim koska en jaksa kantaa kahta eri puhelinta mukana. Mutta nuo tietysti toimivat yhdelläkin sim-kortilla. Saa reiluun sataseen ja samanlaisesta saisi maksaa täällä vähintään tuplat. Nyt on käytössä Xiaomi redmi note 3 4g, 32gb muistilla. Taisi olla tosin reilu 150€.

edit. Taisi olla sittenkin lähempänä 200€ kuin 150€.
 

iibor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Jokerit
Xiaomin tai elephonen puhelimia kannattaa katsoa. Itsellä on tärkeätä akun kesto, tupla-sim, riittävän iso ja tarkka näyttö sekä riittävä rauta että tietyt softat pyörivät puhelimessa, nuo siis työn puolesta. Tupla-sim koska en jaksa kantaa kahta eri puhelinta mukana. Mutta nuo tietysti toimivat yhdelläkin sim-kortilla. Saa reiluun sataseen ja samanlaisesta saisi maksaa täällä vähintään tuplat. Nyt on käytössä Xiaomi redmi note 3 4g, 32gb muistilla. Taisi olla tosin reilu 150€.

edit. Taisi olla sittenkin lähempänä 200€ kuin 150€.

Itsekin suosittelisin tuohon hintaluokkaan noita puhelimia. Mistä muuten ostit @muti tuon puhelimesi? Oliko Google Apps valmiiksi asennettuna?
 

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Itsekin suosittelisin tuohon hintaluokkaan noita puhelimia. Mistä muuten ostit @muti tuon puhelimesi? Oliko Google Apps valmiiksi asennettuna?
Nyt on kolmas menossa tässä vuoden sisään. Yksi kävi meressä kalareissulla, toinen joessa ja nyt on siis kolmas (näitä edellinen kesti sentään 2.5v). Eli kestävyydessä ei vikaa, vaan käyttäjä kastellut. Elephoneista toinen (kiinan varastolta) ja Xiaomi (EU:n varastolta) on gearbestilta, toinen elephone dx.comista. Elephoneissa oli niin stock-android kuin vain voi olla, ei muistaakseni mitään ylimääräistä. Xiaomissa en tykästynyt tuohon MIui:hin, vaan vaihdoin cyanogeniin samantien. Mutta oli Gapps kaikissa puhelimissa vakiona, osa sovelluksista poistettu, mutta google play oli kuitenkin kaikissa. Hintaansa nähden loistavia puhelimia.
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Power mainosti Samsung J5 139€ myös avajaistarjouksen jälkeen.
 

jokerit67

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Vanha luuri (Galaxy S2) alkaa olla tiensä päässä ja hakusessa on Android-luuri. Onko Honor 7 vielä ajankohtainen vaihtoehto n. 300-400e hintaluokassa? Löytyykö hyviä haastajia?
 

iibor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Jokerit
Vanha luuri (Galaxy S2) alkaa olla tiensä päässä ja hakusessa on Android-luuri. Onko Honor 7 vielä ajankohtainen vaihtoehto n. 300-400e hintaluokassa? Löytyykö hyviä haastajia?

Omasta mielestäni kyllä. Yhtään huonoa palautetta en ole luurista vielä tähän päivään mennessä kuullut
 

jokerit67

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Omasta mielestäni kyllä. Yhtään huonoa palautetta en ole luurista vielä tähän päivään mennessä kuullut
Kiitoksia, tosiaan ei ole paljon negatiivista tullut vastaan. Yksi vaihtoehto näyttäisi olevan Nexus 5X, joka pyörii aikalailla samoissa hinnoissa?

EDIT: LG G4 voisi mahtua myös budjettiin...
 
Viimeksi muokattu:

Piikkiperse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kiitoksia, tosiaan ei ole paljon negatiivista tullut vastaan. Yksi vaihtoehto näyttäisi olevan Nexus 5X, joka pyörii aikalailla samoissa hinnoissa?

EDIT: LG G4 voisi mahtua myös budjettiin...
Raisioon avattavan Power-myymälän mainoksessa Samsung Galaxy S6 399€(30kpl erä), Honor 7 299€(150kpl), LG G4 349€(60kpl).
 

Schwein

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Vanha luuri (Galaxy S2) alkaa olla tiensä päässä ja hakusessa on Android-luuri. Onko Honor 7 vielä ajankohtainen vaihtoehto n. 300-400e hintaluokassa? Löytyykö hyviä haastajia?

Omasta puolestani voin kehua LG:n G4:ää vaikkei onkin jo lähes vuoden vanha malli eikä spekseiltään honorin tasoa. Jotenkin tässä vaan kaikki toimii ihan vitun hyvin suoraan sanottuna. Kamera on nopea ja tarkka. Käyttö on sulavaa ja moitteetonta. Pari päivää sitten tämä tosin meni jumiin ensimmäisen kerran. Akku irti ja takas ja homma toimi taas.

Ainoa miinus näin entisenä Lumia-käyttäjänä siitä, että hanskat kädessä näyttö ei reagoi samalla tavalla. Toisaalta se on mielestäni aika marginaalinen ongelma, hanskat kädessä kun on muutenkin vaikea näpytellä. Ja toisaalta tässä esimerkiksi puheluun voi vastata kätevästi vain viemällä luurin korvalle.

Ai niin, käyttikseksi päivittyi Marshmallow, vaikka tehdasasenteisena oli Lollipop.
 

jokerit67

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kiitos ehdotuksista, kävin hakemassa Honorin ja vaikuttaa tosi laadukkaalta peliltä. LG tuntui hieman liian isolta, kun taas Honor oli juuri sopiva omaan käteen.
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Omalle Samsung Galaxy Trend Plussalle alkaa tulla 2 vuotta täyteen, ja aika nihkeäähän meillä yhteiselo on ollut viime aikoina. Nyt tuli sitten 150 euron lahjakortti Gigantiin, joten taitavat kaikki merkit viitata nyt siihen että puhelin vaihtuu viimeinkin. Olisiko porukalla suositella jotain tiettyä? Mennään seuraavilla statseilla: Gigantista, budjetti 150-200e, android. Kestävyydestä (yleisesti sekä vesitiiveys) plussaa, muttei kuitenkaan välttämättömyys. Huawei P8 Lite on itseäni kiinnostanut. Mitään en oikein noista nykypuhelimista ymmärrä, mutta sen olen ymmärtänyt että Samsungin nimessä on vähän brändilisää. Aika kevyttä peruskäyttöä itselläni, hyvin pitkälle netin pläräämistä, Whatsappin käyttöä ja muutaman muun hassun sovelluksen. Trend plussa olisi muuten toiminut käytössäni pidempäänkin, mutta jatkuvasti joutuu kikkailemaan pienen muistin kanssa.

Onko jollakin suositella jotain parempaa?
 

Anssi #5

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mennään seuraavilla statseilla: Gigantista, budjetti 150-200e, android. Kestävyydestä (yleisesti sekä vesitiiveys) plussaa, muttei kuitenkaan välttämättömyys.
Mä ottaisin noilla ehdoilla Moto G3 puhelimen 179€: Motorola Moto G 3. Gen älypuhelin (limenvihreä) - Matkapuhelimet - Gigantti

Keskusmuistia on vain 8 gigaa, eli muistikortti kannattaa hommata samantien. Noin muuten asiallinen puhelin tuohon hintaan ja vesitiiviskin on. Huomaa, että se samanhintainen Moto G -puhelin on eri vehje, eli vanhempi versio.
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Huawei P8 Lite on itseäni kiinnostanut. Mitään en oikein noista nykypuhelimista ymmärrä, mutta sen olen ymmärtänyt että Samsungin nimessä on vähän brändilisää. Aika kevyttä peruskäyttöä itselläni, hyvin pitkälle netin pläräämistä, Whatsappin käyttöä ja muutaman muun hassun sovelluksen. Trend plussa olisi muuten toiminut käytössäni pidempäänkin, mutta jatkuvasti joutuu kikkailemaan pienen muistin kanssa.

Minulla on ollut Huawei P8 Lite käytössä puolisen vuotta ja olen ollut tyytyväinen. Puhelin on sopivan kokoinen ja mitään toimivuusongelmia ei ole ollut. Akku voisi olla parempi, mutta tämä lienee melkein jokaisen älypuhelimen ongelma. Kevyellä käytöllä toimii jopa 2 päivää. Tilasin eBaysta muutamalla eurolla suojakotelon, eli ei välttämättä kannata maksaa 20€ siellä Gigantista samanlaisesta kuoresta. Puhelimesta olen poistanut kaikenlaisia turhia appeja, joita tulee perusasennuksen mukana. Muistia on 16GB, jota voi laajentaa muistikortilla(minulla 32GB) ja puhelimeen saa myös toisen SIMmin tarvittaessa.
 

Delter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Harkimoista vapaa Jokerit
Huawei P8 Lite on itseäni kiinnostanut. Mitään en oikein noista nykypuhelimista ymmärrä, mutta sen olen ymmärtänyt että Samsungin nimessä on vähän brändilisää. Aika kevyttä peruskäyttöä itselläni, hyvin pitkälle netin pläräämistä, Whatsappin käyttöä ja muutaman muun hassun sovelluksen. Trend plussa olisi muuten toiminut käytössäni pidempäänkin, mutta jatkuvasti joutuu kikkailemaan pienen muistin kanssa.
P8 Lite on hyvä puhelin. Siis hyvä, muttei erinomainen. Tässä joulukuun puolella tekemäni pika-arvio: Uusi kännykkä | sivu 172 | Jatkoajan keskustelupalsta

Päivitetään arviota siltä osin, että tuplamerkkailu on onneksi loppunut joko softapäivityksen tai suojakalvon poistamisen myötä. Sen sijaan kehno akunkesto ja näytönkirkkaus päivänvalossa ovat jonkinlaisia ongelmia, jotka siis laskevat kokonaisarvosanan erinomaisesta hyvään.

En osaa sanoa, onko tuo ehdotettu Moto G 3G sen parempi kuin Huawei, mutta itse olen ollut tyytyväinen tähän Liteenkin. Samsungiin ei kannata low end -puhelinten osalta koskea, joten tee valinta Huawein tai Motorolan välillä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös