Uusi kännykkä

  • 1 246 208
  • 5 798

Prof. Puck

Jäsen
Suosikkijoukkue
***HIFK*** & Norristolainen
Minä tilasin yhteen puhelimeen mytrendyphone.com-osoitteesta kotelon, jossa on myös lompakko. Hinta oli edullinen ja toimitusaika 2 päivää.

Kiitoksia kauppavinkeistä Johannekselle ja Jotvalle. Vielä kun tietäisi, mikä noista lompakkosuojista on oikeasti laadukas ja toimiva... Mutta täytyy vain laittaa joku tilaukseen ja luottaa tuuriin!
 

Skeletor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, urheilullisesti avoin sarja
Honor7 näyttää tulevan Verkkokaupan alemyyntiin lauantaina. 299€ ei kai paha hinta tuosta ole, jos pääsee läpi. Voi muutama muukin jonottaa noita, mitä olen kehuja lueskellut. Kävi itselläkin mielessä, että nytkö vaihdan takaisin Androidiin, vaan ei vielä. Ehkei hetkeen kuitenkaan.

Näytti olevan taas tyypillinen kusetushinta, kun myynti alkoi 9.00 ja palautteiden mukaan sekuntia myöhemmin porukka ei enää saanut ostettua puhelinta. Tai sitten rajoitettu erä oli tällä(kin) kertaa 2 kpl.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Näytti olevan taas tyypillinen kusetushinta, kun myynti alkoi 9.00 ja palautteiden mukaan sekuntia myöhemmin porukka ei enää saanut ostettua puhelinta. Tai sitten rajoitettu erä oli tällä(kin) kertaa 2 kpl.
Minä unohdin kokeilla kokonaan, tosin tuskin olisin läpi päässyt kuitenkaan. En tiedä noiden toiminnasta, mutta jotenkin uskoisin tuon kokoluokan lafkan pitävän imagostaan sen verran huolta, ettei aivan kusetuksesta ole kyse. Mitä sillä edes voittaa, kun tuskin 299€ luurin hakija yhtäkkiä maksaa satatasta ekstraa siitä.

Itse olen kaksi tuotetta saanut noista Verkkokaupan alennuksista ostettua, molemmat kyllä pilkkahintaan. Viime vuonna neljä kiloa protskujauhetta ja parisen vuotta sitten polkumopo pojalle. Eivät siis kumpikaan aivan niitä kovimpia menekiltään vrt. känny, joten voihan tuossa olla ihan oikea ryntäys kyseessä. Tuota protskua tilatessani jäin nimitäin rannalle todella halvasta rullausputkesta.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Mikäs olis sellainen farkkujen etutaskuun sopivasti sujahtava puhelin? iPhone 5 oli kokonsa puolesta mainio, mutta haen nyt mahdollisimman halpaa älypuhelinta. Tulee kakkosluuriksi, joten ei tarvitse olla mikään leuhotusmalli, 4G riittää ominaisuuksiksi, mieluummin Android kuin WP. Arvostan mekaanista laatua enemmän kuin älytöntä ominaisuuskasaa. Samsungit on rumia, paitsi se uusi edge, mutta se meneekin roimasti yli budjetin. En ajatellut laittaa yli 150 € tuohon.
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Mikäs olis sellainen farkkujen etutaskuun sopivasti sujahtava puhelin? iPhone 5 oli kokonsa puolesta mainio, mutta haen nyt mahdollisimman halpaa älypuhelinta. Tulee kakkosluuriksi, joten ei tarvitse olla mikään leuhotusmalli, 4G riittää ominaisuuksiksi, mieluummin Android kuin WP. Arvostan mekaanista laatua enemmän kuin älytöntä ominaisuuskasaa. Samsungit on rumia, paitsi se uusi edge, mutta se meneekin roimasti yli budjetin. En ajatellut laittaa yli 150 € tuohon.
Näitä ei juurikaan ole. Mulla oli samat speksit, mutta jouduin lähtemään 5" näytölle ja Huawei P8 Lite 175€. Pienemmät ovat ihan leluja paitsi Sonyn Experia Z5 compact, mutta se maksaakin sitten 500€.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Näitä ei juurikaan ole. Mulla oli samat speksit, mutta jouduin lähtemään 5" näytölle ja Huawei P8 Lite 175€. Pienemmät ovat ihan leluja paitsi Sonyn Experia Z5 compact, mutta se maksaakin sitten 500€.
Netistä vilkuikin hiukan LG:n Leonia (!) ja Spiritiä sillä silmällä. Täytyy kohta käydä ihan kaupassa ihmettelemässä, missä fyysisissä mitoissa nuo ovat.

Mikä muuten sai sut tarttumaan isompaan? Onko ainoa luuri, vai onko reteämpi työn puolesta tai jotain?
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Netistä vilkuikin hiukan LG:n Leonia (!) ja Spiritiä sillä silmällä. Täytyy kohta käydä ihan kaupassa ihmettelemässä, missä fyysisissä mitoissa nuo ovat.

Mikä muuten sai sut tarttumaan isompaan? Onko ainoa luuri, vai onko reteämpi työn puolesta tai jotain?
No vaihdoin iPhone 4s pois, mutta ei pystynyt laittamaan uutta Jobs luuria. Ei mitään järkeä laittaa 700€ luuriin. Huaweissa iPhonea jäljittelevä käyttis, joten helppo oppia. Ainoa luuri tällä hetkellä. Akku aika nihkeä, mutta samaa tasoa kuin iPhone 4s, eli päivän pärjää.
 

Blöö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Blues, Kiekko-Espoo
Kyllä viisituumainen vielä ihan mukavasti housuihin mahtuu HA HA HAA! Ei vain, itsellä oli myös puhelimen hankinnan kanssa kriteeri, että kulkee farkkujen etutaskussa. Nyt mulla on Lumia 830 ja ohuena puhelimena kulkee hyvin mukana. Runko on myös metallia, joten on kestänyt moitteetta. Vähän isompaan luuriin tottuu todella nopeasti, mikä tuntuu monelle olevan vaikea asia uskoa. Mutta joo, jos puhelin on ohut ja suht' kevyt, kulkee se vaivatta messissä. Jos muuten tuon Lumian saa jostain halvalla, niin suosittelen.

P.S. Luuri on mulla etutaskussa suojanaan netistä ostetut femman muovikuoret. Kun puhelin on alun perin riittävän ohut, on se ohut myös kuorien kanssa.
 
Viimeksi muokattu:

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Mulla on tämä kiloinen 920-murikka yleensä etutaskussa slim-farkuillakin ja vähän kieltämättä pullottaa, muttei häiritsevästi. Vaimon 830 on reilusti kevyempi ja ohuempi, eikä tunnu juuri miltään taskussa. Eli kyllä mä voisin noihin isompiinkin luureihin Leonina uskaltautua, jos on sopivan muotoinen ja kevyt.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Ei se siitä hiplaamalla muuttunut. Tarjonta oli tosi niukkaa, kun 4G oli reunaehtona. Toi LG Spirit jäi kouraan hiukan nykyaikaisemmilla spekseillään. Leon olisi ollut aavistuksen lyhkäisempi. Muovirimpulahan tuo on.
 

avatar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aidosti Sysipaska
Sinnittelin miltei kolme vuotta Samsungin Galaxy S1+:lla. Kun jotenkin on tottunut siihen, ettei luuria jaksa koko ajan vaihtaa, kun vanhakin toimii. Mutta kyllähän siihen softien kaatuiluun ja puhelimen tökkimiseen lopulta kyllästyi. Ja kun oli jo kolmas akkukin kierrossa ja sekään ei enää meinannut kestää.

Ostin kaverilta vajaan vuoden vanhan käytetyn S5:n. Kyllä on oltava tyytyväinen. Toimii kuin unelma. Ei pätki mikään ja akkukin kestää.

Kyllähän nää nykypäivän uudet älyluurit jotenkin jaksavat ihmetyttää vieläkin, kun aikanaan tuli tietotekniikka-aikakausi aloitettua Vic20:llä...
 

Remy Martin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Minulla tuli Lumia 925 tiensä päähän ja nyt pitäisi ostaa uusi. Vanhassa ei tosiaan ollut muuta vikaa kuin että nyt se on totaalisen paskana, itseasiassa tykkäsin puhelimesta kovasti. Mikäli joku puhelinmyyjä haluaa jotain vastaavaa suositella niin otan suosituksia mielelläni vastaan.

Ajatteilin yhdeksi vaihtoehdoksi Jolla-puhelinta. Onko täällä kellään kokemuksia? Mikäli saisin vastauksia alla oleviin kysymyksiin niin olisi erittäin kiitollinen.

Onko Jollassa hyvä internetjako-ominaisuus?
Saako vanhat Lumian asetukset, kuvat, yhteystiesot, viestit yms ladattua OneDrivestä?
Toimiiko facebookin messengeri ja whatsappi?
Onko Jollassa selkeä esto roamingille?
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
@Remy Martin
Eikö sun kannata hypätä 950:aan jos 925 oli jees? Ainakin synkkaukset menee kunnolla. Kai.

Itsekin olen tykännyt tästä 920:sta paljon, paitsi n. kerran kuussa lagaa buuttaukseen asti. Ei siis reagoi mihinkään. En jaksa enää kiikuttaa huoltoihin, koska muutoin toimii hyvin. Ja kestää kolhut tämän kiloisen kuorensa ansiosta. Lisäksi toimii pakkasessa ja reagoi ohuisiin kangassormikkaisiin, mikä on oikein jees tähän vuodenaikaan. Eilen juuri tsekkasin hanskat kädessä pari osoitetta netistä veljelle, jonka iPhone 6 hyytyi pakkasen pudotessa kymppiin. En tiedä, onko tuo 950 kuinka hyvä kuoreltaan ja näytön reagoinniltaan, mutta arvostan kyllä näitä ominaisuuksia ohi miljoonan pierusoftan, vaikka tämä 920 painaakin liikaa. Harmi tietysti, ettei brändi ole enää suomalainen.
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Kyllä minä tuota 950:sta katsoin mutta hirvittää hieman tuo hinta. En kuitenkaan ole mikään puhelimen suurkäyttäjä. Yleensä tulee touhuttua tabletilla, jossa on netti jaettu puhelimesta. Tämän takia juuri tuo jako-ominaisuus kiinnostaa.
Mitä olen lueskellut tuosta 950:sta, niin kovin keskeneräiseltä tuo käyttis vaikuttaa. Rakenne on lippulaiva malliksi heppoinen.
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
W10 on vielä keskeneräinen ainakin puhelimissa. Aika erikoista, että piti tuoda 950-puhelimet ja 550-puhelin jo myyntiin joulumarkkinoille, kun niiden käyttis ei ollut vielä enempää kuin lähes valmis. MS tuonee vuoden 2016 aikana Surface-puhelimia markkinoille, ehkä vielä muutama Lumia tulee myyntiin, joista ainakin pari julkaistaneen Barcelonan MWC-tilaisuudessa, joka pidetään helmikuun lopussa 2016. MS:n puuhastelu puhelinten kanssa on tosin sellaisella tasolla, että en ennusta mitään heidän tekemisistään puhelinraudan puolella.
 

Kulkija

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Kyllä on itsekkin tulla kehumaan tätä Honor 7, vaikka ei käyttökokemusta ole viittä päivää enempää. Entiseen puhelimeen joka oli LG Optimus L7 P700, on tämä honor täysin ylivoimainen. Vähän liikaakin tässä kaikkea hömpötyksiä on, mutta niitä ei ole pakko käyttää.
 

Huerzo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Donnerwetter S.p.A.
Mitä olen lueskellut tuosta 950:sta, niin kovin keskeneräiseltä tuo käyttis vaikuttaa. Rakenne on lippulaiva malliksi heppoinen.
Hankala sanoa mitä keskeneräisyys tässä yhteydessä tarkoittaa, mutta omien kokemusten pohjalta käyttöjärjestelmä on 8.1:een verrattuna vakaampi jo nyt. Sain Lumia 1020:n takaisin takuuhuollosta ja tietenkin kaikki sisältö oli nollattu Windows Phone 8.1-tasoon. Päivitin kympin sen päälle ja lopputulos on pirun pätevä.

Pahin vastaan tullut fiba on se, etten saa kahta nimeltään identtistä bluetooth-headsetiä (sama malli) paritettua, kun ne näkyvät WP:lle samalla nimellä. 950:n osalta en osaa sanoa mitään, mutta nämä kommentit siis Win10:n luurikäytön osalta.
 

Stonewall

Jäsen
Suosikkijoukkue
RoKi, Liverpool
Minulla tuli Lumia 925 tiensä päähän ja nyt pitäisi ostaa uusi. Vanhassa ei tosiaan ollut muuta vikaa kuin että nyt se on totaalisen paskana, itseasiassa tykkäsin puhelimesta kovasti. Mikäli joku puhelinmyyjä haluaa jotain vastaavaa suositella niin otan suosituksia mielelläni vastaan.

Itse kyllä tilanteessasi vaihtaisin aivan ilman muuta 950seen. Sen mitä olen kuullut, niin loistava luuri ja WP on käyttiksistä kyllä mukavin käyttää. Kamera on ylivoimainen, tosin eihän sillä monille ole merkitystä. Ainoa miinus on edelleen jonkin verran suppeampi sovellusvalikoima, mutta kyllähän kaikki parhaat sekä muutenkin yleisimmät sovellukset jo löytyvät, eikä se ilmeisesti 925n käyttäjälle muutenkaan ole kynnyskysymys. Hinta on toki vähän suolainen - vai onko?
 

Remy Martin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Hinta on toki vähän suolainen - vai onko?

Kyllä oli, ei vaan ole yli puolta tonnia irrottaa puhelimeen. Tilasin Jollan, hinta oli vain 199€, mikä on mielestäni varsin edullinen. Toivottavasti ei vaan nyt tullut ostettua halvalla sontaa, niin kuin aina välillä pakkaa käymään. En kuitenkaan puhelimelta mitään ihmeellisyyksiä vaadi, että toivottavasti Jolla riittää.
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Hankala sanoa mitä keskeneräisyys tässä yhteydessä tarkoittaa, mutta omien kokemusten pohjalta käyttöjärjestelmä on 8.1:een verrattuna vakaampi jo nyt. Sain Lumia 1020:n takaisin takuuhuollosta ja tietenkin kaikki sisältö oli nollattu Windows Phone 8.1-tasoon. Päivitin kympin sen päälle ja lopputulos on pirun pätevä.

Sulla on käynyt hyvä säkä, kun olet 1020:n saanut vielä takaisin. Omassa tuttavapiirissä kaikille on tullut takuuhuollosta vanhan 1020:n sijasta 930. Ilmeisesti kymppiä on paranneltu päivityksillä, mutta alunperin hard resetit olivat yleisiä. 500-600€:n puhelimen olettaisi tosiaan olevan rakennettu paremmista materiaaleista kuin nitisevästä muovista.
 

Huerzo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Donnerwetter S.p.A.
Sulla on käynyt hyvä säkä, kun olet 1020:n saanut vielä takaisin. Omassa tuttavapiirissä kaikille on tullut takuuhuollosta vanhan 1020:n sijasta 930.
Laitoin 1020:n loppuvuodesta huoltoon, kun oli menossa takuu umpeen. USB-portti ei suostunut tunnistamaan tietokonetta (lataus toimi kyllä) ja ulkoiset mikrofonit lakkasivat toimimasta. Vaihdetut osat listannut huoltoraportti olikin sivun mittainen ja sen perusteella sisuksista oli vaihdettu sellaistakin, minkä en huomannut olevan rikki. Tiedäpä sitten onko kyse huoltofirman innosta "ylikorjata" tai ei, mutta ihmettelin itsekin, että luuri oli viitsitty korjata.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kyllä oli, ei vaan ole yli puolta tonnia irrottaa puhelimeen. Tilasin Jollan, hinta oli vain 199€, mikä on mielestäni varsin edullinen. Toivottavasti ei vaan nyt tullut ostettua halvalla sontaa, niin kuin aina välillä pakkaa käymään. En kuitenkaan puhelimelta mitään ihmeellisyyksiä vaadi, että toivottavasti Jolla riittää.

Kyllähän tuo ainakin riskialtis hankinta taitaa olla vaikka kohtuuhyvin tainutkin toimia nuo jollat kun bugeja saatu korjattua, mutta taitaa yritys olla kohta menneen talven lumia, ainakin jossain kohti ihmiset sanoi että uusi nokia siitä tulee ja ei se kovin hääppöisesti mennyt kun taitaa nyt puolet henkilökunnasta olla lomautettuna ja ei saada tabletteja toimitettua asiakkaille, rahoitusta ym.. puuttuu paljon. Taru voi olla kohta loppu yrityksellä ja sitten ei tuu mitään uusia päivityksiä.

Itse tyydyin tässä pitkään trendi + puhelimeen, mutta kun alkoi vituttaa sen jatkuva hidastelu ja jumittelu niin tuli repäistyä ja ostettua Honor 6 puhelin, tiedän että lippulaiva 7 malli ei kovin paljon kalliimpi, mutta tarkoitus oli pysyä 200 budjetissa ja vaihtoehtona taisi vain melkein sitten olla samsungin pari mallia ja sonyn joku malli. Aika tyytyväinen täytyy olla kuinka helpokäyttöinen ja sujuva tuo puhelimen käyttö muutaman viikon ollut, peruskäytössä aivan loistavalta tuntunut.
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Huaweilla oli loistava vuosi 2015. Yhtiö myi yli 100 miljoonaa älypuhelinta ja oli selkeä kolmonen markkina-osuudeltaan, noin 9%:lla. Vain Samsung ja Apple myivät enemmän älypuhelimia kuin Huawei. Itsekin hankin viime vuonna Huawei Ascend Mate 7:n, kun Stocka lopetti oman elektroniikka-osaston. Pakkohan se oli ostaa, kun halvalla sai, copyright by Sulo Vilen. Puhelin toimii kuin unelma, vaikka aluksi koko vähän hirvitti, kun näyttö on kuusi tuumaa. Datakäytössä tuon kokoinen puhelin on kuitenkin mukavampi raahattava ulkoilmassa kuin joku 7-8 tuuman tabletti. Tutustukaa myös Ascend Mateen, josta tulee lähikuukausina myyntiin #8, jos kutkuttaa hankkia Microsoft Lumia 950 XL, Samsung Galaxy Note 4 tai joku muu ison näytön puhelin. Ei kannata unohtaa myös Lumia 640 XL-puhelinta, jos haluaa ison näytön puhelimeensa ja hinnan pitää olla alle 250 euroa.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Tarvitsen puhelimen. Siksipä erehdyin lukemaan muutamia käyttäjäarvioita ja sehän on kuin Iltalehden artikkelikommentteja lukisi. Jonkun mielestä on maailman paras luuri ja joku ei ole tälläistä paskaa nähnytkään. Tietokoneista kun on kyse, niin luonnollisesti joillain on jotain aivan ihmeellisiä ongelmia ja joku toinen sanoo kuinka toimii loistavasti.

Hankin arvalla jonkun ja opettelen käyttämään sitä. Jotain vitutuksen aiheita siinä kuitenkin on, mutta siinä jossain toisessa olisi ollut joku toinen kohta puissa. Eihän tässä oikeastaan edes tarvitse kuin Tinderiä ja sitten Facebookin, että voisi spämmätä kuvia eri peleistä missä paljon tulee käytyä. Ja tsättäillä erätauolla tai puoliajalla.

Toisin sanoen en edes oikeastaan tarvitse puhelinta. Ihan rentouttavaa nyt kun ei ole sellaista ollut. Sitten on pakko tehdä jotain muuta kuin näpertää sitä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös