Kyselläänpäs täältä neuvoa, kun en ole tekniikan ihmelapsi. Eli mitä puhelinta suosittelette minulle, kun kriteerit ovat: alle 300€, Android, hyvä kamera ja yli 16GB muistia.
Vaimo osti juuri kaksi päivää sitten Huawei P8 Lite kapulan, ja ainakin parin päivän käytön perusteella hyvältä vaikuttaa. 13Mpix kamera on jo erittäin hyvää luokkaa, kun sitä testailin, ja 5.0" näyttö on jo ihan ok iso. Hinta on lisäksi luokassaan todella kilpailukykyinen, 159€. Ilmeisesti tämä onkin tämän hetken lähes suosituin älyluuri..
Olen itse Lumia-käyttäjä. Allekirjoittaneen luuri vain on vanhahko Lumia 625, eli niitä ensimmäisiä 4G Lumioita. Nythän on tullut ilmoitus, että mainittu malli ei kuulu Microsoftin listalle niiden osalta, joihin päivitetään Windows 10 eli päivitykset loppuvat viimeistään ensi kesänä. Vaihtoon siis menee myös oma luuri, ja olen sinnikkäästi ajatellut pysyä Lumia-miehenä, koska pidän käyttiksestä. Uusi hankinta voisi olla Lumia 640 XL, koska kyllähän 5,7" näyttö on jo niin seksikkään kuuloinen ettei tosikaan. Samoin se kerännyt pelkkää ylistävää palautetta mitä netissä olen tutustunut, ja onhan nyt hintaluokassaan (esimerkiksi Verkkokaupassa alle 230€) ihan ylivoimainen. Jos vaihdan kuitenkin Androidiin, niin sillä puolella olen katsellut Huawei Y6 Pro (200€) kapulaa sillä silmällä.. mutta veikkaan kallistuvan yhä tuohon Lumiaan, koska maksan selkeästi isommasta näytöstä mielelläni ylimääräisen kolmekymppiä
En ole ikinä ymmärtänyt ihmisiä, jotka pistävät sen 500€ kiinni puhelimeen (vaikka nykyään älylaite on älylaite, niin se on lopulta kuitenkin VAIN puhelin, on lukuisia tärkeämpiäkin rahareikiä), kun tuollaisillakin hinnoilla on saatavissa laatuluureja..