Uusi kännykkä

  • 1 246 173
  • 5 798

Sukee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mistähän saisi vielä ostettua mahdollisimman halvan Nokialaisen ns. vanhan ajan puhelimen, missä ei ole kosketusnäyttöä, ei mitään some-sovelluksia tai muuta vastaavaa roskaa ja akku kestää niinkuin näissä perinteisissä näppäinpuhelimissa ennen kesti?

Kun en tarvitse puhelinta mihinkään muuhun kuin puhumiseen, enkä käytä puhelimessa nettiä tai mitään sovelluksia, niin näitä nykyisin käytännössä pelkästään myynnissä olevia älypuhelimia tai vastaavia en ala ostamaan, mutta kaikki liikkeet näyttää olevan vain pullollaan näitä tai jotain helppokäyttö-Caterpillareita/Doroja.
Ainakin e-ville.com myy sulle vaikka sellasen 3310:n. Olis 20e.
 

Huerzo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Donnerwetter S.p.A.
Mistähän saisi vielä ostettua mahdollisimman halvan Nokialaisen ns. vanhan ajan puhelimen, missä ei ole kosketusnäyttöä, ei mitään some-sovelluksia tai muuta vastaavaa roskaa ja akku kestää niinkuin näissä perinteisissä näppäinpuhelimissa ennen kesti?
Löytyyhän noita wanhan ajan luureja verkkokaupan puolelta ja vieläpä Nokian nimellä. Varmasti operaattoreiden kivijalkakaupoistakin, vaikka eivät niitä erikseen tyrkytä. Hintahaitari 20-50 euroa.

Linkki vie Verkkokauppa.comin Nokia-perusluureihin:
https://www.verkkokauppa.com/fi/catalog/4813c/Peruspuhelimet/products/1/?query=nokia&sort=price
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Mulla on duunipuhelimena tuo Nokia 260, sain sen alkuvuodesta jonkun vanhan Nokian tilalle, tyyppimerkistä ei mitään hajua. Kolmannen kerran laitoin sen juuri lataukseen, puolitoista kk ollut nyt siis käytössä. Ei toki tule soiteltua kovinkaan paljon, mutta päällä yötä päivää ja muutama tekstiviesti per päivä tulee/lähtee.
 

Cream

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Jesse Niinimäki
Nykyinen Mate 7 otti osumaa, ja nyt täytyisi varmaan hankkia uutta halkoa tilalle. Uusikin saisi olla iso, hinta mieluusti korkeintaan jossain 400€ huitteilla. Päivitänkö vaan suoraan Mate 8:aan, ja lopetan miettimisen. Onko parempia tai edes harkittavia vaihtoehtoja tohon noin kuuden tuuman sarjaan em. budjetilla?
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Nykyinen Mate 7 otti osumaa, ja nyt täytyisi varmaan hankkia uutta halkoa tilalle. Uusikin saisi olla iso, hinta mieluusti korkeintaan jossain 400€ huitteilla. Päivitänkö vaan suoraan Mate 8:aan, ja lopetan miettimisen. Onko parempia tai edes harkittavia vaihtoehtoja tohon noin kuuden tuuman sarjaan em. budjetilla?
No eikös toi OnePlus 3T nyt ole aika tykki tuolla noin 400€ hinnallansa? Tosin siis ruudun koko on 5,5".
 

Reverent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Vähitellen alkaa olemaan aika ostaa uusi puhelin. Nykyinen iPhone neloseni täyttää kesällä viisi vuotta ja on hyvin palvelleena auttamatta tulossa tiensä päähän.
Olen kovin merkkiuskollinen ja iso kynnys oli siirtyä nokialaisista Appleen, mutta hyvin tyytyväinen olen valintaani ollut, joten uusikin puhelimeni tulee varmuudela olemaan iPhone. Kysyisinkin, millaisia kokemuksia jengillä on seiskasta, onko näppärä? Tällä puhelimenvaihtotahdilla pääsisin muutamaks sekunniks kehityksen kärkeen, mutta onko järkevää hankkia suoraan seiska vai pärjäiskö kutosella tai sillä SE:llä? En juurikaan pelaile luurilla, saati katso telkkaria, leffoja yms. Aika peruskäyttöön uusi puhelin tulee.
 

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
pelaajamarkkinoiden varteenotettava vaihtoehto
Tällä puhelimenvaihtotahdilla pääsisin muutamaks sekunniks kehityksen kärkeen, mutta onko järkevää hankkia suoraan seiska vai pärjäiskö kutosella tai sillä SE:llä? En juurikaan pelaile luurilla, saati katso telkkaria, leffoja yms. Aika peruskäyttöön uusi puhelin tulee.
Koska olet tottunut nelosen postimerkkinäyttöön olisi SE:n nelituumainen näyttö jo upgrade joten suosittelen että ostat iPhone SE 64GB mallin. Älä sorry 16gigan malliin.

Sisuskalut ovat kuitenkin samat kuin 6S:ssä.
 

Reverent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Koska olet tottunut nelosen postimerkkinäyttöön olisi SE:n nelituumainen näyttö jo upgrade joten suosittelen että ostat iPhone SE 64GB mallin. Älä sorry 16gigan malliin.

Sisuskalut ovat kuitenkin samat kuin 6S:ssä.

En tosiaan halua mitään halkoa taskuuni, mutta vähän nykyistä isompi näyttö vois olla. En ole ajatellutkaan sitä seiskan isoa mallia, mutta sitä pienempää olen vakavasti harkinnut.
 

BaronFIN

Jäsen
iPhoneSE on aivan loistopeli ja itse asiassa ainoa 4" kokoluokassa oleva vaihtoehto. Itse en tykännyt 6s:n koosta (4,7") kun luurin vasen yläkulma ol itselleni liian kaukana. Samasta syystä jokainen 5" (ja yli) puhelin on itselleni liian iso ja pois hankintalistoilta. Tosin 5C:n muotoilu on vielä parempi käteen kuin 5s/SE:n, mutta noitahan ei enää mistään uutena saa.

Mikä puhuu myös pienien luurien puolesta, on niiden akkukestävyys kun akun ei tarvitse ruokkia tolkuttoman kokoista näyttöä vaan SE:n akku kestää helposti sen 2-3 päivää normikäyttöä.
 

Outsider

Jäsen
Onko nykyisin jotenkin halvempaa tehdä puhelimista helvetin isoja vai minkä takia Apple näyttää olevan ainoa kenellä on vielä suhtkoht järkevän kokoisia laitteita tarjolla? Kantaako ihmiset näitä telkkareita jossain käsilaukussa?

Nykyinen Nokian 635 pitäisi pikkuhiljaa päivittää uuteen, kun windows ei enää ole oikein toimiva alusta, mutta eipä noita järkeviä vaihtoehtoja tunnu oikein olevan. Samaa tuskailua se tosin oli edellisestä vaihtaessakin. Luokatonta kameraa lukuunottamatta tämä on ajanut täysin asiansa ja hintaakin oli alle 100€, enkä näe mitään järkevää syytä miksi haluaisin laittaa tällaiseen kertakäyttötavaraan jatkossakaan enempää rahaa kiinni.

Pystyykö Chromecastia käyttämään (android)puhelimella millä jaetussa verkossa Chromecast on?
 

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
pelaajamarkkinoiden varteenotettava vaihtoehto
Pystyykö Chromecastia käyttämään (android)puhelimella millä jaetussa verkossa Chromecast on?
Jos nyt ymmärsin tuon lauseen oikein, niin pystyy ja uusimmissa Chromecasteissa jopa ilman että puhelin olisi yhdistettynä samaan WLANiin syöttämällä ruudussa näkyvän PIN-koodin.

Syy miksi ruutujen koot kasvavat on se että niissä on kysyntää.

Minä taas en ymmärrä ihmisiä jotka haluavat tihrustaa tekstiä ja mediaa joltain nelituumaiselta miniruudulta. Tietysti jos on donaldtrump-henkiset pienet kädet niin se tietysti rajoittaa. Tuossa vieressä on juuri nyt OnePlus 2 5,5 tuuman näytöllä ja se kulki mukana farkkujen taskussa. Ja ei - en käytä mitään hiphop henkisiä lökäpöksyjä kuten en käytä ysäri-metallica-henkisiä pillifarkkujakaan.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Minä taas en ymmärrä ihmisiä jotka haluavat tihrustaa tekstiä ja mediaa joltain nelituumaiselta miniruudulta. Tietysti jos on donaldtrump-henkiset pienet kädet niin se tietysti rajoittaa. Tuossa vieressä on juuri nyt OnePlus 2 5,5 tuuman näytöllä ja se kulki mukana farkkujen taskussa. Ja ei - en käytä mitään hiphop henkisiä lökäpöksyjä kuten en käytä ysäri-metallica-henkisiä pillifarkkujakaan.
Entäs jos se tekstin tihrustaminen ei yksinkertaisesti ole mikään ensisijainen käyttötarkoitus kaikille? Mitä helvetin iloa siitä jättiruudusta on, jos se on sulla koko ajan pimeänä taskussa?
 

Outsider

Jäsen
Jos nyt ymmärsin tuon lauseen oikein, niin pystyy ja uusimmissa Chromecasteissa jopa ilman että puhelin olisi yhdistettynä samaan WLANiin syöttämällä ruudussa näkyvän PIN-koodin.

Tarkoitin tilannetta missä ainoa käytössä oleva nettiyhteys on puhelimessa. Sen takia kysyin, kun jotenkin muistelen, että jossain vaiheessa tämä ei olisi onnistunut.

Syy miksi ruutujen koot kasvavat on se että niissä on kysyntää. ]Minä taas en ymmärrä ihmisiä jotka haluavat tihrustaa tekstiä ja mediaa joltain nelituumaiselta miniruudulta. Tietysti jos on donaldtrump-henkiset pienet kädet niin se tietysti rajoittaa. Tuossa vieressä on juuri nyt OnePlus 2 5,5 tuuman näytöllä ja se kulki mukana farkkujen taskussa. Ja ei - en käytä mitään hiphop henkisiä lökäpöksyjä kuten en käytä ysäri-metallica-henkisiä pillifarkkujakaan.

Miksi Apple sitten tekee noita pienellä näytöllä olevia puhelimia, jos kerran isommille olisi paremmin kysyntää? @Leon totesikin asiaan jo aika pitkälti kaiken olennaisen ja onhan silmälasit, sekä erilaiset leikkauksetkin jo arkipäivää, jos näkö on mennyt kovin huonoksi.

5.5" näytön käyttö ei vaan ole kovin sujuvaa yhdellä kädellä ja onhan tommonen läpyskä muutenkin epäkäytännöllinen kuljettaa taskussa.
 

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
pelaajamarkkinoiden varteenotettava vaihtoehto
Aika outoa että @Larppa kysyy samassa postauksessa että miten saa puhelimensa sisällön näkyviin televisioon ja vittuilee seuraavassa lauseeessa miten pitää ostaa silmälasit jos ei näe 3,5 tuumaisesta näytöstä mediaa.

Miksi hankkia älypuhelin joka on koko ajan pimeänä taskussa?
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Kuinkas pitkään tuollainen iPhone SE on vielä ajassaan kiinni? Vaimo on klenkannut vanhalla rikkoutuneella Lumialla jo jonkin aikaa ja voisihan tuolle uuden luurin suoda. Pieni koko on plussaa, mutta kameran pitäisi olla hyvä, akunkin kestää jonkin verran. Joku puhdas Android voisi olla toinen hyvä vaihtoehto.
 

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
pelaajamarkkinoiden varteenotettava vaihtoehto
@sampio vuosia kunhan et vaan erehdy 16GB malliin (päivitysten koot).

Siinä on tosiaan samat sisuskalut ja (taka)kamera kuin 6S:ssä joten tuntien Applen päivityshistorian tuo on soiva peli ainakin tämän vuosikymmenen.
 

Outsider

Jäsen
Aika outoa että @Larppa kysyy samassa postauksessa että miten saa puhelimensa sisällön näkyviin televisioon ja vittuilee seuraavassa lauseeessa miten pitää ostaa silmälasit jos ei näe 3,5 tuumaisesta näytöstä mediaa.

Miksi hankkia älypuhelin joka on koko ajan pimeänä taskussa?

Voihan donaldtrumpin kädet...


Ei minulla ole mitään tarvetta saada erityisesti puhelimen sisältöä isompaan ruutuun, mutta käsittääkseni chromecast on kehitetty juuri sitä varten, että Viaplayt, Eurosport playerit jne. saa näkyviin telkkariin. Luulisin, että on aika nihkeää katsoa porukalla olkkarista lätkää tai futista joltain 5,5" ruudulta, mutta eipä toisaalta ole kokemusta asiasta.

Toi Applen iPhone SE on optimaalisen kokoinen laite nykytarjontaan peilaten
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Miksi hankkia älypuhelin joka on koko ajan pimeänä taskussa?
Koska mä voin.

Ja se on nyt yks hailee, onko se taskussa pidettävä näyttö 5,5" vai 4,7". Kumpikin ovat a) riittäviä älypuhelinkäyttöön b) aivan liian pieniä kaikkeen pitempään ruudun tuijotteluun. Jos toinen mahtuu mukavasti taskuun ja toinen tarvitsee käsilaukun, valitsisin mieluummin sen, minkä voin pistää taskuun. Käsilaukku ei ole ihan mun tyyliä. Toki seuraan trendejä, mutta en ole vielä huomannut, että puhelimissa jylläisi mikään muu kuin fyysistä kokoa kasvattava suojakotelo. Suora etulasi ja siihen liimattava suojalasi ovat minusta ihanteellinen ratkaisu housuntaskupuhelimeksi. Yhden 5s:n istuin paskaksi, kun ei ollut mitään suojia. Sen seuraajaa en edes yritä kuljettaa housujen taskussa. Muotoilisivat puhelimat hiukan patukkamaisemmaksi, niin voisin harkita.
 

RaikkA

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässässäsäsä
Toi Applen iPhone SE on optimaalisen kokoinen laite nykytarjontaan peilaten
Eipä tuossa kokoluokassa taida muita vaihtoehtoja Applen lisäksi olla, kuin Samsung Galaxy A3 ja Sonyn xperia compact. Toki molemmat ovat isommilla näytöillä, mutta fyysiseltä kooltaan samaa luokkaa.
 

Boulerice

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boogaard(R.I.P) ja Twist
Pitää sanoa että olen pettynyt tähän nykyiseen Honoriin sen verran HTC:n jälkeen että pistän tämän vaihtoon tuossa kesällä kun HTC11 on ilmestynyt ja ostan HTC10:n kun hinta on uuden mallin myötä tullut alas. Olisi pitänyt pysyä vaan tutussa ja hyväksi havaitussa merkissä. :)
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
iPhoneSE on aivan loistopeli ja itse asiassa ainoa 4" kokoluokassa oleva vaihtoehto. Itse en tykännyt 6s:n koosta (4,7") kun luurin vasen yläkulma ol itselleni liian kaukana. Samasta syystä jokainen 5" (ja yli) puhelin on itselleni liian iso ja pois hankintalistoilta. Tosin 5C:n muotoilu on vielä parempi käteen kuin 5s/SE:n, mutta noitahan ei enää mistään uutena saa.

Mikä puhuu myös pienien luurien puolesta, on niiden akkukestävyys kun akun ei tarvitse ruokkia tolkuttoman kokoista näyttöä vaan SE:n akku kestää helposti sen 2-3 päivää normikäyttöä.
+1 tälle (kun ei voi peukuttaa).
Olen vuodesta 1995 käyttänyt erilaisia Nokian (ja Mobiran) luureja ja nyt ensin vaimo hankki IPhone SEn ja kuukauden päästä seurasin perässä.
Minulle isoin asia oli koko. En vain voi sietää halon kokoisia laitteita, sitä varten on käytössä IPad. Akku kestää hyvin, näyttö on tarkka ja riittävän kokoinen.
 

Outsider

Jäsen
Eipä tuossa kokoluokassa taida muita vaihtoehtoja Applen lisäksi olla, kuin Samsung Galaxy A3 ja Sonyn xperia compact. Toki molemmat ovat isommilla näytöillä, mutta fyysiseltä kooltaan samaa luokkaa.

Samsung Galaxy A3 2016 malli tuli hankittua, kun se oli nyt tarjouksessa 159€. Hyvin onnistuu chromecastin käyttökin suoraan puhelimesta puhelimen netillä, kun laitoin verkon nimeksi ja salasanaksi samat kuin ennenkin. Jostain syystä chromecastin kuva on ollut nyt parina iltana paikoitellen aika heikko, vaikka vanhalla puhelimella toimi hyvin, mutta pitää seurailla tilannetta. Androidissa on totuttelemista parin windows puhelimen jälkeen, mutta kai se tästä.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Samsung Galaxy A3 2016 malli tuli hankittua, kun se oli nyt tarjouksessa 159€.
Puoli vuotta tätä luuria käyttäneenä on kyllä rahoille vastinetta, se kuvaa parhaiten, vaikea välillä käsittää mitä porukka saa näissä noin +500€ puhelimissa, itsellä on rahalle muutakin käyttöä. Itse maksoin hyvitysten jälkeen silloin 179€ ja pirun tyytyväinen olen ollut. Ok kamera kun päiväsaikaan kuvailee, sopivan kokoinen luuri yleisestikin, itse ei kiinnosta nämä + 5" luurit.
Tuo chrome cast on itselläkin käytössä luurin kautta ja hienosti toimii, rakeisuutta kuvassa on joskus näkynyt ensi sekunneilla yhdistämisen jälkeen mutta on aina tarkentanut kuvan heti miten ja kuvan laatu ainakin HBO Nordicia katsoessa on todella hyvä, sanoisin melkein että HD-tasoa vaikka vanha chrome cast on käytössä eikä HD-versio.

_
 

Sonny Burnett

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Hyvin onnistuu chromecastin käyttökin suoraan puhelimesta puhelimen netillä, kun laitoin verkon nimeksi ja salasanaksi samat kuin ennenkin.
Ai Chromecast toimii tuollakin tavalla? Minä uuvatti kun olen aina luullut että se vaatii erillisen wlanin. Kerros ny kuinka tuo tehdään käytännössä?

(En viitti samantien alkaa muuttamaan asetuksia. Ja tuskin muutenkaan kun muut perheenjäsenet kuiteskin käyttää chromecastia yhteisen wlanin kautta.)
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös