Onko jollain tietoa milloin uudet android pohjaiset Nokialaiset tulevat myyntiin?
Ainakin pari viikkoa sitten Hesarin jutussa HMD:n joku viestintäjamppa kiersi kaikki tuollaiset kysymykset. Ei vissiin ole vielä tietoa.
Onko jollain tietoa milloin uudet android pohjaiset Nokialaiset tulevat myyntiin?
No just. Mä olin jo päättänyt vaihtaa siihen Nokia 6:seen, mutta se on ollut kohta vuoden (liioittelen) Kiinassa myynnissä, niin onko jo paras hohto mennyt? Ja jos nyt on jotain mielenkiintoisempaa taas tulossa, niin pitäälö mun taas vaan odottaa? On tääkin nyt taas yks vitun länsimetro, ei tuu mitään valmista mun puhelinkaupoista.Nokia 8 ja Nokia 9 näyttäytyvät uudella julkisuuteen tulleella tiiserivideolla - Tekniikanmaailma.fi
Nokia 8 ja 9:iä huhuillaan vahvasti kesäksi tulevan.
Itsellä tahtoo wifit/bluetoothit sun muut lentokonetilat paukkua päälle aina puhelua puhuessa. Normaalistihan näyttö on puhelun aikana pimeänä valontunnistimen ansiosta, mutta itsellä ainakin näyttö "välkkyy" puhelun aikana. Tällöin poski pääsee näytön ollessa päällä kytkemään kaikki mahdolliset hilppeet päälle. Monesti tahtoo vähän pidemmät puhelut katketa jossain vaiheessa lentokonetilan kytkeytyessä päälle. Ilmeisesti en osaa puhelinta pitää tarpeeksi paikallaan, jolloin valontunnistin ei ihan täydellisesti toimi.Bluetooth tuntuu menevän itsekseen päälle?
¨Onko kukaan törmännyt ongelmaan, että puhelimella(Samsung A3) ei enää löydy chromecastia? Chromecast on asennettu uudestaan, mutta sama ongelma jatkuu. Sovelluksiin ei siis tule näkyviin sitä chromecastin kuvaketta.
¨
Itsellä teki android puhelin tuota jos ei ollut wlan päällä. Onko wlan päällä ja ns kiinni oikeassa verkossa?
Chromecast on kiinni puhelimen verkossa, muuta verkkoa ei ole. Nyt löysin juttua jonka mukaan ongelma näyttäisi johtuvan google playn päivityksistä. Aina yhtä mahtavaa, kun näitä systeemejä päivitetään paremmiksi.
Juu, tuossa sama juttu muille saman asian kanssa tappeleville: Chromecast stops working using hotspot from phone, problem solved - Android Community
En ole nyt ihan varma miten tämä jatkossa toimii, mulla P10 teki päivityksen eilen illalla ja ei ole ainakaan sen jälkeen itsekseen käynnistynyt. Puhelimen uudelleen käynnistys auttoi jonkin verran, saattoi olla parikin päivää välissä ettei tehnyt tuota BT:n itsekseen käynnistelyä, mutta jossain vaiheessa oli kuitenkin mennyt päälle.Jokos @Roger Moore sait selvyyden tuohon bluetooth-ongelmaasi? Huomasin nimittäin, että päivityksen jälkeen mun P9 on alkanut tehdä samaa, eli bt on jatkuvasti päällä, ellei sitä laita asetuksista pois. Tuo pikakuvake siis ei toimi.
Takaisin vanhaan androidiin, itse juuri palautin 5.1.1 takaisin 7.1.1:stä omaan androidiin, koska sellanen kasa paskaa toi 7.1.1Sony Xperia XZ
Android 7.1.1
Tämä toimii uskomattoman hitaasti. Kotinäppäintä painat ja latailee kuvakkeita näytölle. Kameratoiminnoissa kestää, välillä tulee joku virhe näytölle ja toisinaan pitää käynnistää koko mylly. Yks kans mitä ihmettelen, että miten voi käyttöjärjestelmä haukata heti alusta 1,9 gigaa (sis. 3Gb RAM) muistia ? Viimeisen kolmen tunnin rammikäyttö 2,7 gigaa, eikä käytännössä mitään ylimääräistä latailtu. Tehdasasetukset laitettu kertaalleen päivitysten jälkeen. Mitähän tämän kanssa vois tehdä?
OnePlus 5:n kanssa 7.1.1 toimii kuin junan vessa. Toki prossu on SD835 ja keskusmuistia 6GB (jos haluaa hifistellä niin 8GB myös saatavilla), mutta ei se välttämättä käyttöjärjestelmästä ole kiinni. Lähinnä, piirisarjojen valmistajat (katseet kohdistukoon Qualcommin suuntaan) eivät päivitä ajureitaan, jolloin vanhempi käyttis kenties toimii paremmin.Takaisin vanhaan androidiin, itse juuri palautin 5.1.1 takaisin 7.1.1:stä omaan androidiin, koska sellanen kasa paskaa toi 7.1.1
Montakos versiota olet androidista koittanut? Minä sentään aloitin 5.0sta ja viikko viikolta kivuttu nyt 7.1.1 asti. Kun akun varaustaso paranee 250%, niin kyllä silloin vika on androidissa ja syynä se että yhtäkkiä suurin kuluttaja olikin näytön sijaan se androidin järjestelmä. Androidiin on puskettu viimesissä päivityksissä aina vaan enemmän ja enemmän tauhkaa, sen optimoinnin ja käytettävyyden sijaan. Sun oneplus 5 on tän hetken markkinoiden parasta kaartia ja siinä on ihan huippu prosessori, se ei ole millään tavalla vertauskelpoinen 99.5% kaikista kännyköistä. Ennemminkin tuo ei ollut edes mitään humbe bragia vaan lähinnä aika naurettavaa patsastelua tulla kertomaan miten sulla on niin hyvä ja uusi puhelin a 600€. Laita siihen 5.1.1 ja tule sitten kertomaan uudestaan että paljonko akkukapasiteetti kasvaa jne. tulet yllättymään.OnePlus 5:n kanssa 7.1.1 toimii kuin junan vessa. Toki prossu on SD835 ja keskusmuistia 6GB (jos haluaa hifistellä niin 8GB myös saatavilla), mutta ei se välttämättä käyttöjärjestelmästä ole kiinni. Lähinnä, piirisarjojen valmistajat (katseet kohdistukoon Qualcommin suuntaan) eivät päivitä ajureitaan, jolloin vanhempi käyttis kenties toimii paremmin.
Summa summarum, halunnet kenties päivittää johonkin toiseen. Sonylla ei muistaakseni ole lukittua bootloaderia, joten google kauniiseen käteen. Mutta että 7.x olisi paskaa, ei todellakaan. Ei vain välttämättä ole rautaa pyörittää sitä oikein, oli se sitten ajureiden (kallistuisin tälle kannalle) tai Androidin vika.
Mun OnePlus 3T pyörittää kans tosi sulavasti tuota 7.1.1 Androidia. Akkukin on ihan ok, nyt 15 tunnin käytön jälkeen 53% jäljellä. En jaksa uskoa että ongelmasi olisi pelkkä Android versio.Sun oneplus 5 on tän hetken markkinoiden parasta kaartia ja siinä on ihan huippu prosessori, se ei ole millään tavalla vertauskelpoinen 99.5% kaikista kännyköistä.
On se on nimen omaan Android versio. Kahden flag ship luurin verran asiasta kokemusta ja kahdesta eri rommista, niin stableista kuin weeklyistäkin. 7 oli täyttä paskaa ja toisessa luurissa vielä käytännössä sama prosessori, kuin sinun 3T:ssä.Mun OnePlus 3T pyörittää kans tosi sulavasti tuota 7.1.1 Androidia. Akkukin on ihan ok, nyt 15 tunnin käytön jälkeen 53% jäljellä. En jaksa uskoa että ongelmasi olisi pelkkä Android versio.
Tarkoitus ei ollut tarjota mitään humble bragia, lähinnä että kysymys ei ole niinkään Androidista, vaan Qualcomm:ista. Ajurit on se mikä ratkaisee, eikä siinä ole niinkään Androidin versiosta, vaan juuri ajureista, mitkä ei ole sitä avointa sorsaa. 8x0-sarja ei saa enää tukea, mikä on ihan suolesta - mutta se on asia mihin en voi vaikuttaa millään tasolla. Mutta juuri sen takia, aiempi Android-versio olisi se mitä kannattaa tukea.*tekstiä*
Ihmeen paljon löytyy 3T:stä valitusta 7.0 ja 7.1 jälkeen että akkua palaa sikana ja mitään ratkasua ei ole löytynyt. Qualcomin vika kai siis tuokin?Tarkoitus ei ollut tarjota mitään humble bragia, lähinnä että kysymys ei ole niinkään Androidista, vaan Qualcomm:ista. Ajurit on se mikä ratkaisee, eikä siinä ole niinkään Androidin versiosta, vaan juuri ajureista, mitkä ei ole sitä avointa sorsaa. 8x0-sarja ei saa enää tukea, mikä on ihan suolesta - mutta se on asia mihin en voi vaikuttaa millään tasolla. Mutta juuri sen takia, aiempi Android-versio olisi se mitä kannattaa tukea.
Mutta että 7.x olisi suolesta, an sich, ei ole. Se on oikein hyvä.