Uusi kännykkä

  • 1 271 014
  • 5 856

kharon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tps
Puhelimen akun pitäisi kestää noin 500 sykliä tyhjästä täyteen. Eli paljon riippuu läytöstä, kauanko kestää. Kovalla käytöllä kaksi vuotta pitäisi kestää, mutta tuolla kovalla latauksella ja seisottamisella 100%:ssa saa hyvin vähennettyä syklien määrää
 

Jyyd

Jäsen
Suosikkijoukkue
♠️, Flyers
Puhelimen akun pitäisi kestää noin 500 sykliä tyhjästä täyteen. Eli paljon riippuu läytöstä, kauanko kestää. Kovalla käytöllä kaksi vuotta pitäisi kestää, mutta tuolla kovalla latauksella ja seisottamisella 100%:ssa saa hyvin vähennettyä syklien määrää
Tuo kiinnostaisi tietää noin niinku teknisesti, miten seisottaminen täydessä akussa kuluttaa sitä sen enempää kuin käyttäminen..

Mutta joo kuluu jokatapauksessa, itse olen kuvitellut että kerran päivässä kun lataa 0-100 niin se on paras tapa. Sen sijaan, että käytät puhelinta päivän aikana niin paljon, että illalla lataat pari kertaa vielä vaikka 25% 50prossaan.

Mä oon usein tehny niin, että illalla ladannut just puhelinta useamman kerran sohvalla istuessa ja sitten käyttänyt taas sen verran, että uusiksi lataukseen. Ihan vaan koska laturi on metrin eikä yllä pistokkeesta kätöseen johdon perässä. Tuon jos jonkin luulisi rassaavan akkua, hissiliike siinä 20-50pinnassa vaikkapa.
 

kharon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tps
Mä oon usein tehny niin, että illalla ladannut just puhelinta useamman kerran sohvalla istuessa ja sitten käyttänyt taas sen verran, että uusiksi lataukseen. Ihan vaan koska laturi on metrin eikä yllä pistokkeesta kätöseen johdon perässä. Tuon jos jonkin luulisi rassaavan akkua, hissiliike siinä 20-50pinnassa vaikkapa.
Akulle optimaalisin käyttö on tuossa 20-80 välillä. Sama koskee akkuja ylipäänsä ja esim sähköautojen osalta tietoa löytyy esim tästä. Harri Salon videosta. Tuo vieraana oleva akkutohtori avaa tarkemmin akkujen toimintaa aikaisemmilla videoillaan ja siellä selitetty myös tuota täyden akun ongelmaa.
 
Suosikkijoukkue
Pelicans, Karhubasket KEspoo sekä Crocodiles
Puhelimen akun pitäisi kestää noin 500 sykliä tyhjästä täyteen. Eli paljon riippuu läytöstä, kauanko kestää. Kovalla käytöllä kaksi vuotta pitäisi kestää, mutta tuolla kovalla latauksella ja seisottamisella 100%:ssa saa hyvin vähennettyä syklien määrää
Mulla edellinen puhelin iPhone xr akku kesti sen reilun 6 vuotta. Käytännössä joka yö latasin täyteen….loppuajasta oli kyllä akku jo siinä kunnossa että töissä piti päivällä ladata että sai varmistettua että pärjäs koko päivän. Aika vähältä kuulostaa omaan korvaan tuo 500 sykliä…no sillä saadaan nostettua puhelin/varaosa myyntiä
 

WildCore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Reilu 4 vuotta vanha Applen SE2 ja akun huippukapasiteetti enää 75%. Saa ladata kesken päivän tai muuten loppuu virta päivällä. Muuten tämä(niin kuin edellinenkin Apple) toimii kuin uutena vaikka ikää on jo. Eikä kyllä tee mieli vaihtaa kun katsoo, että minkä hintaisia nuo Applet nykyään on. Tämä maksoi 490€ ostettaessa.
 

Seppis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Äsät
Seuraavaks kokeillaan taittuvaa luuria.
Eli Motorolan razl 50 ultra tai Samsungin Flip6.

Löytyykö täällä keltään? Motorola ehkä tilaukseen mut jos malttaisi black fridayhin odottaa jos tulisi pientä hinnan tiputusta..
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös