Ilmankos! En kiinnittänyt huomiota, kun vaihtoiän kohdalla ei käynyt mielessäkään vielä päivittää luuria.Varmasti jäi iPhone 9 välistä, koska sellaista puhelinta ei ole olemassakaan.
Ilmankos! En kiinnittänyt huomiota, kun vaihtoiän kohdalla ei käynyt mielessäkään vielä päivittää luuria.Varmasti jäi iPhone 9 välistä, koska sellaista puhelinta ei ole olemassakaan.
Tuo kiinnostaisi tietää noin niinku teknisesti, miten seisottaminen täydessä akussa kuluttaa sitä sen enempää kuin käyttäminen..Puhelimen akun pitäisi kestää noin 500 sykliä tyhjästä täyteen. Eli paljon riippuu läytöstä, kauanko kestää. Kovalla käytöllä kaksi vuotta pitäisi kestää, mutta tuolla kovalla latauksella ja seisottamisella 100%:ssa saa hyvin vähennettyä syklien määrää
Akulle optimaalisin käyttö on tuossa 20-80 välillä. Sama koskee akkuja ylipäänsä ja esim sähköautojen osalta tietoa löytyy esim tästä. Harri Salon videosta. Tuo vieraana oleva akkutohtori avaa tarkemmin akkujen toimintaa aikaisemmilla videoillaan ja siellä selitetty myös tuota täyden akun ongelmaa.Mä oon usein tehny niin, että illalla ladannut just puhelinta useamman kerran sohvalla istuessa ja sitten käyttänyt taas sen verran, että uusiksi lataukseen. Ihan vaan koska laturi on metrin eikä yllä pistokkeesta kätöseen johdon perässä. Tuon jos jonkin luulisi rassaavan akkua, hissiliike siinä 20-50pinnassa vaikkapa.
Mulla edellinen puhelin iPhone xr akku kesti sen reilun 6 vuotta. Käytännössä joka yö latasin täyteen….loppuajasta oli kyllä akku jo siinä kunnossa että töissä piti päivällä ladata että sai varmistettua että pärjäs koko päivän. Aika vähältä kuulostaa omaan korvaan tuo 500 sykliä…no sillä saadaan nostettua puhelin/varaosa myyntiäPuhelimen akun pitäisi kestää noin 500 sykliä tyhjästä täyteen. Eli paljon riippuu läytöstä, kauanko kestää. Kovalla käytöllä kaksi vuotta pitäisi kestää, mutta tuolla kovalla latauksella ja seisottamisella 100%:ssa saa hyvin vähennettyä syklien määrää
Äitini vaihtamassa puhelinta. Edellinen ollut Samsung ja nyt olisi tulossa Sony. Onnistuuko tietojen siirto yhtä kätevästi kuin kahden Samsungin välillä? Smart switchiä käyttänyt aina vaihdoissa niin onko se tämmöisessä tapauksessa ihan sama homma?