Uusi kännykkä

  • 1 245 993
  • 5 798

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Aika usein kyselevät nämä nokia-käyttäjät kartan perään, niin tulee väkisin mieleen, että eikö nokian kartat tukeneet karttojen latausta etukäteen ja toisaalta, eikö google maps tominut noissa lumioissa?
Nokian Here oli parempi kuin Maps niillä reissuilla, mitkä minä 920 kanssa tein. Pystyi lataamaan etukäteen, tunnisti reitin hyvin offlinessa ja löysi hyvin julkisen liikenteen eri vaihtoehdot. Tämän P9:n kanssa en ole ulkomailla vielä käynyt, joten en osaa sanoa sanoa uusimmista Maps-versioista, nuo aiemmat perustuivat Android-kanssareissaajien räpellykseen. Enkä tiedä, miten hyvä Here nyt Nokian ulkopuolella on, tuskin se erityisemmin on paskemmaksi mennyt.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
OsmAnd:ia käytin cyanogenissa kun en jaksanut googlen mapsia latailla ja tuo oli mielestäni ihan hyvä vaihtoehto. Siihen voi latailla offline mapit jne. sitä on paha sanoa miten ajantasaisia nuo ovat.
 

Haastattelija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Winnipeg Jets
Ei kännykkä, mutta kysytään täältä kun tietämystä taitaa löytyä.

Kävin äsken Gigantista hakemassa Polar M200 kellon tyttöystävälle lahjaksi ja olisi kiva kuulla kokemuksia tästä mallista. Alunperin menin hakemaan M400 mutta myyjä oli ehdottomasti sitä mieltä, että M200 olisi way to go. Eli mitä mieltä tästä härpättimestä ja miten pärjää vertailussa M400:lle?
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Miten on, kannattaako Iphone 5S vielä ostaa kun hinta liikkuu 270€ paikkeilla? Vai hankkia suoraan SE malli joka on alle 500€.
6S ja muut ovat "liian" isoja, eli en halua halkoa taskuun.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
...Tämän P9:n kanssa en ole ulkomailla vielä käynyt, joten en osaa sanoa sanoa uusimmista Maps-versioista, nuo aiemmat perustuivat Android-kanssareissaajien räpellykseen. Enkä tiedä, miten hyvä Here nyt Nokian ulkopuolella on, tuskin se erityisemmin on paskemmaksi mennyt.

Itse käytän matkoilla google mapsia ja moovit hoitaa julkisen liikenteen aikataulut yms. En tosin maksa liittymän laskuja, että data kulkee kyllä luuriin koko ajan.
 

Piikkiperse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Miten on, kannattaako Iphone 5S vielä ostaa kun hinta liikkuu 270€ paikkeilla? Vai hankkia suoraan SE malli joka on alle 500€.
6S ja muut ovat "liian" isoja, eli en halua halkoa taskuun.
SE on huomattavasti parempi ominaisuuksiltaan, mutta ei nyt ehkä kuitenkaan 230€ verran parempi. Kyllä 5S toimii edelleen ihan hyvin ja uusia päivityksiäkin voi odottaa vielä ainakin vuoden päivät.
 

Eddie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät & kaikki karsintasarjat
Olen pettynyt Honor7:n omistaja. Aiemmin minulla oli LG G2, mikä oli todella hyvä luuri. Kunpa olisin pysynyt LG:ssä.

Pari kysymystä. Honorissa on äärimmäisen rasittava ominaisuus. Tuo yläreunaan koskeminen pimentää näytön. Tätä ominaisuutta en saa pois päältä. Usein riittää, että kansien vasen yläreuna taittuu siihen, niin se pimenee. Äärimmäisen rasittavaa, koska joudun yhdellä kädellä usein puhelinta käyttämään. Ja tämä siis ominaisuus, koska siihen tulee toisinaan myös varoitusteksti, että elä peitä yläreunaa... mutta saakohan tuon jotenkin pois päältä?

Toinen rasittava ominaisuus ilmenee livetulokset appia käyttäessä. Muutaman minuutinkin tauon jälkeen, kun siihen appiin palaa niin se käynnistelee itseään uudelleen, eli taas joutuu selaileen esim liigaan tai mitä sattuu seuraamaan.

LG:ssä ei oikeasti ollut koskaan mitään valitettavaa. Kamerakin toimi ja tarkensi paremmin. Meninkin uskomaan tätä erästä Honor hehkuttajaa... siis ihan live-elämässä.
 

Piikkiperse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Olen pettynyt Honor7:n omistaja. Aiemmin minulla oli LG G2, mikä oli todella hyvä luuri. Kunpa olisin pysynyt LG:ssä.

Pari kysymystä. Honorissa on äärimmäisen rasittava ominaisuus. Tuo yläreunaan koskeminen pimentää näytön. Tätä ominaisuutta en saa pois päältä. Usein riittää, että kansien vasen yläreuna taittuu siihen, niin se pimenee. Äärimmäisen rasittavaa, koska joudun yhdellä kädellä usein puhelinta käyttämään. Ja tämä siis ominaisuus, koska siihen tulee toisinaan myös varoitusteksti, että elä peitä yläreunaa... mutta saakohan tuon jotenkin pois päältä?

Toinen rasittava ominaisuus ilmenee livetulokset appia käyttäessä. Muutaman minuutinkin tauon jälkeen, kun siihen appiin palaa niin se käynnistelee itseään uudelleen, eli taas joutuu selaileen esim liigaan tai mitä sattuu seuraamaan.

LG:ssä ei oikeasti ollut koskaan mitään valitettavaa. Kamerakin toimi ja tarkensi paremmin. Meninkin uskomaan tätä erästä Honor hehkuttajaa... siis ihan live-elämässä.
Google-haulla ensimmäisen linkin alta:
Go into Settings, click Smart assistance and inactivate Touch-disable mode
 

Eddie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät & kaikki karsintasarjat
Google-haulla ensimmäisen linkin alta:

Kiitän. En ole osannut kai lukea ohjekirjaa ja käyttää oikeita hakusanoja. Jospa tämä olisi nyt vähemmän ärsyttävä puhelin.
 

Veijari

Jäsen
Ei kännykkä, mutta kysytään täältä kun tietämystä taitaa löytyä.

Kävin äsken Gigantista hakemassa Polar M200 kellon tyttöystävälle lahjaksi ja olisi kiva kuulla kokemuksia tästä mallista. Alunperin menin hakemaan M400 mutta myyjä oli ehdottomasti sitä mieltä, että M200 olisi way to go. Eli mitä mieltä tästä härpättimestä ja miten pärjää vertailussa M400:lle?
Tuotevertailu | Polar Suomi
 

Eddie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät & kaikki karsintasarjat
Google-haulla ensimmäisen linkin alta:

Mainittakoon, että ei tuo auttanut tähän ongelmaan. Ruutu pimenee edelleen kun sattuu kansi väärin taittumaan tuolla yläreunassa. Olen kokeillut kaikenlaisia asetusmuutoksia ja yrittänyt löytää tietoa. Aivan paska puhelin. Miten voi olla tällaisia ominaisuuksia... Siis varmaan ihan hyvä, jos ei käyttäisi suojakantta, eikä joutuisi yhdellä kädellä käyttämään. Livetulokset apsin jatkuva uudelleen käynnistyminenkin on kyllä hämmentävää.

Edit. Älykansi asetuksen poisottaminen näköjään auttaa. Nyt se ei vaan sammu, kun laittaa kannen kiinni.

Tämä puhelin on susi ainakin minun käyttötavoille. Paskin omistamani älypuhelin piste. Jopa sysipaska Samsungin xcover hakkaa tämän.
 
Viimeksi muokattu:

Malmi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sympatiat: DIF
Tervehdys palstatoverit!

Osaisiko joku suositella android-järjestelmällä varustettua puhelinta, jossa olisi hyvä äänenlaatu? Musiikkia tulee puhelimella kuunneltua, kun on paljon liikkeellä, joten hyvä äänenlaatu olisi tietysti mielekäs juttu. Hyvällä hintalaatusuhteella varustettu puhelin olisi siis hakusessa, ei hintaluokan yläpäästä.

EDIT: Honor 7 ja Sony Xperia XA ovat olleet nyt tarkastelun alla, kokemuksia näistä?
 
Viimeksi muokattu:

Haukka68

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Löytyiskö täältä apuja pieneen puhelin ongelmaan. Samsung s6 edgessä ei pyöri Supla. Se toimi pitkään hyvin, mutta nyt sovellus kyllä aukeaa, päivittyy eli uudet ohjelmat ilmestyy sinne, mutta mitään ei pysty kuuntelemaan. Olen poistanut sovelluksen kolmeen kertaan mutta sama tulos, ei toimi.
Kaikki muut ruudut, katsomot, areenat, viaplayt, netflix ja spotyfi toimivat hyvin.
 

DTremens

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Red Wings, PattU, Wolves, Patriots
Mainittakoon, että ei tuo auttanut tähän ongelmaan. Ruutu pimenee edelleen kun sattuu kansi väärin taittumaan tuolla yläreunassa. Olen kokeillut kaikenlaisia asetusmuutoksia ja yrittänyt löytää tietoa. Aivan paska puhelin. Miten voi olla tällaisia ominaisuuksia... Siis varmaan ihan hyvä, jos ei käyttäisi suojakantta, eikä joutuisi yhdellä kädellä käyttämään. Livetulokset apsin jatkuva uudelleen käynnistyminenkin on kyllä hämmentävää.

Edit. Älykansi asetuksen poisottaminen näköjään auttaa. Nyt se ei vaan sammu, kun laittaa kannen kiinni.

Tämä puhelin on susi ainakin minun käyttötavoille. Paskin omistamani älypuhelin piste. Jopa sysipaska Samsungin xcover hakkaa tämän.

Ei tietenkään se pimennä enää näyttöä jos otat sen kannensulkutoiminnon nimenomaan pois käytöstä :D Ja tuo sun ongelmahan johtuu nimenomaan siitä että sä "suljet sen kannen" (vaikkakin vaan osan siitä ja vahingossa) sen sensorin päälle niin se silloin pimentää sen sin näytön koska kansi on sensorin mukaan kiinni. Tai näin käsitin kirjottamasi perusteella. Suunnittelukukkanen luurissa tai kuorissa tai molemmissa? Tai siis sisäänrakennettu ominaisuus...
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Löytyiskö täältä apuja pieneen puhelin ongelmaan. Samsung s6 edgessä ei pyöri Supla. Se toimi pitkään hyvin, mutta nyt sovellus kyllä aukeaa, päivittyy eli uudet ohjelmat ilmestyy sinne, mutta mitään ei pysty kuuntelemaan. Olen poistanut sovelluksen kolmeen kertaan mutta sama tulos, ei toimi.
Kaikki muut ruudut, katsomot, areenat, viaplayt, netflix ja spotyfi toimivat hyvin.
Kun ei kukaan muu ole vaivautunut asiaa sinulle ilmaisemaan, niin minä nyt sitten kerron. Käynnistä puhelin uudestaan, tyhjennä sovelluksen välimuistiasetukset, tee tehdasasetusten palautus... Katso siinä on kaikki mitä me voidaan sulle kertoa. Tai sitten teet kuten jokainen järkevä olisi tehnyt heti alkuun ja olet yhteydessä sen sovelluksen valmistajaan. Katsos kun me ei voida oikein Suplan tekijöiksi muuttua ja meillä ei ole mahdollisuutta jonkun kaupallisen tahon sovelluksia alkaa muokata, saati tiedetä niiden sielunelämää. Valitat sinne sanomaan vai minkä firman paskakeksintö toi koko Supla olikaan. Juttele niille, se on niiden ja sinun välinen asia.
 

Minor

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Huawei P9 voisi olla yksi vaihtoehto. Älyttömän hyvä kamera. Kamerassa erikoisuutena se, että niitä on 2. Toinen ottaa värikuvia ja toinen mustavalkokuvia ja puhelin sitten yhdistää ne toisiinsa. Eli kuvat on tämän takia pimeälläkin todella hyviä. Mutta ei kovin hyvää videoa saa, kun ei ole optista kuvanvakaajaa. Todella jämäkkä runko (5,2" näyttö, ohut muutenkin) ja nätti puhelin.
Noista tarpeellisista ohjelmista, että kyllä niitä ilmaisia vaihtoehtoja on todella paljon jos ei joku valmiina oleva miellytä. Esimerkiksi nokioissa toimiva HERE navigointi sovellus löytyy myös androideille.

Muutaman päivän Huawei P9:ä olen ehtinyt käyttää ja komppaan tätä. Viikonloppuna tuli pakkotilanne hankkia uusi puhelin, kun Nokia 925 otti kovan kontaktin lattiaan (jo ennestään haljennut näyttö hajosi lopullisesti). Huawein oma suojakuorikin on hyvä, kuoressa on pieni "ikkuna" ja kannen kun sulkee niin puhelin siirtää kellonajan yms. näkymään ikkunan kohdalle. Pieniä juttuja, mutta näppärää.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tervehdys palstatoverit!

Osaisiko joku suositella android-järjestelmällä varustettua puhelinta, jossa olisi hyvä äänenlaatu? Musiikkia tulee puhelimella kuunneltua, kun on paljon liikkeellä, joten hyvä äänenlaatu olisi tietysti mielekäs juttu. Hyvällä hintalaatusuhteella varustettu puhelin olisi siis hakusessa, ei hintaluokan yläpäästä.

EDIT: Honor 7 ja Sony Xperia XA ovat olleet nyt tarkastelun alla, kokemuksia näistä?
Eikö tässä yhteydessä olisi hyvä tietää, että mitä tuo puhelimella kuuntelu tarkoittaa, kun tuon voi ymmärtää monella tapaa.

Itse kuuntelen myös jatkuvasti puhelimella musiikkia. Äänet tulevat vahvistimen kautta isoista kajareista tai matkakajarista ja puhelin ei ymmärtääkseni vaikuta lainkaan äänenlaatuun. Tokihan sinä saatat kuunnella kuulokkeilla tai puhelimen pikku kajareilla.
 

Malmi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sympatiat: DIF
Eikö tässä yhteydessä olisi hyvä tietää, että mitä tuo puhelimella kuuntelu tarkoittaa, kun tuon voi ymmärtää monella tapaa.

Itse kuuntelen myös jatkuvasti puhelimella musiikkia. Äänet tulevat vahvistimen kautta isoista kajareista tai matkakajarista ja puhelin ei ymmärtääkseni vaikuta lainkaan äänenlaatuun. Tokihan sinä saatat kuunnella kuulokkeilla tai puhelimen pikku kajareilla.

Ihan siis nappikuulokkeilla kuuntelen. Noilla kuunnellessa olen vuosien varrella ainakin kuvitellut huomaavani isojakin eroja eri puhelimien välillä äänentoiston laadussa. Toki kuulokkeet vaikuttavat myös paljon.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Ihan siis nappikuulokkeilla kuuntelen. Noilla kuunnellessa olen vuosien varrella ainakin kuvitellut huomaavani isojakin eroja eri puhelimien välillä äänentoiston laadussa. Toki kuulokkeet vaikuttavat myös paljon.
Mulla on iPhone 6, varapuhelimena about halvin LG, minkä löysin. En huomaa äänenlaadussa mitään eroa. Kuulokkeina Bosen SoundSportit. Hyvin rokkaa.
 

Malmi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sympatiat: DIF
Mulla on iPhone 6, varapuhelimena about halvin LG, minkä löysin. En huomaa äänenlaadussa mitään eroa. Kuulokkeina Bosen SoundSportit. Hyvin rokkaa.

Vanhassa Lumiassani oli ainakin huomattavasti parempi äänenlaatu kuin nykyisessä puhelimessani. Tuo on tullut testattua viimeksi eilen kun tuon viestin paiskasin eetteriin.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Vanhassa Lumiassani oli ainakin huomattavasti parempi äänenlaatu kuin nykyisessä puhelimessani. Tuo on tullut testattua viimeksi eilen kun tuon viestin paiskasin eetteriin.
Millaiset kuulokkeet sulla on ja missä olosuhteissa kuuntelet tyypillisesti? Mulla ehkä vaikuttaa se, että kuuntelen puhelimella musiikkia enimmäkseen kulkiessani ulkona. Pienimmät erot hukkuvat varmasti taustaääniin. Kotioloissa on toiset äänilähteet. En ole viimeisen päälle mokkakorva, mutta kunnollisia kuulokkeita jouduin etsimään vuosikaudet, ennen kuin löysin Boset. Voisin kyllä piruuttani testata nuo luurit vastamelukuulokkeiden kanssa joku kerta. En epäile, etteikö noissa joitain eroja voisi olla.
 

Malmi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sympatiat: DIF
Millaiset kuulokkeet sulla on ja missä olosuhteissa kuuntelet tyypillisesti? Mulla ehkä vaikuttaa se, että kuuntelen puhelimella musiikkia enimmäkseen kulkiessani ulkona. Pienimmät erot hukkuvat varmasti taustaääniin. Kotioloissa on toiset äänilähteet. En ole viimeisen päälle mokkakorva, mutta kunnollisia kuulokkeita jouduin etsimään vuosikaudet, ennen kuin löysin Boset. Voisin kyllä piruuttani testata nuo luurit vastamelukuulokkeiden kanssa joku kerta. En epäile, etteikö noissa joitain eroja voisi olla.

No käytän oikeastaan pelkästään nappikuulokkeita. Himassa, lenkillä, salilla, kaupungilla... Missä tahansa. Tällä hetkellä on Japanista ostetut Sonyn halvemman luokan kuulokkeet, joihin olen ollut kyllä melko tyytyväinen. Mallista en osaa sanoa, mutta samanlaisia olen nyt koittanut noista Giganteista sun muista etsiä, eikä ole ainakaan vielä tullut vastaan.
 

Webb

Jäsen
Mistähän saisi vielä ostettua mahdollisimman halvan Nokialaisen ns. vanhan ajan puhelimen, missä ei ole kosketusnäyttöä, ei mitään some-sovelluksia tai muuta vastaavaa roskaa ja akku kestää niinkuin näissä perinteisissä näppäinpuhelimissa ennen kesti?

Kun en tarvitse puhelinta mihinkään muuhun kuin puhumiseen, enkä käytä puhelimessa nettiä tai mitään sovelluksia, niin näitä nykyisin käytännössä pelkästään myynnissä olevia älypuhelimia tai vastaavia en ala ostamaan, mutta kaikki liikkeet näyttää olevan vain pullollaan näitä tai jotain helppokäyttö-Caterpillareita/Doroja.
 

Mike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KäPa, NUFC
Muista puhelimista en tiedä, mutta ainakin uusimmissa Androideissa on rajoitettu äänenvoimakkuus jonnekin säälittävän ja liian hiljaisen välimaastoon vähän luurimallista riippuen, joten sille joka oli musapuhelinta vailla, niin käytä vain jatkossakin niitä vanhempia Nokioita tai osta erillinen soitin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös