Mainos

Uusi jäähalli!

  • 786 710
  • 4 431

Hannutic

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Sijainti on yksittäisen autoilijan kannalta ihan kohtalainen, mutta kaikki ne ihmismassat menevät kaupungin ja sen elinvoiman kannalta täysin hukkaan Kisapuistossa. Automarketin kautta kotisohvalle, ja samalla keskusta kumisee tyhjyyttään iltoina, joina saadaan tuhannet lappeenrantalaiset liikkeelle.
Kiitos asiallisesta vastauksesta. Ei siis olla kokeiltu bussihommia eikä näemmä tulla kokeilemaankaan. Lappeenrannan kaupunkimaantieteelliset erityispiirteet selvästikin ovat tähän syynä. Siitä on yli 20 vuotta kun Lappeenrannassa viimeksi kävin tekemässä muuta kuin katsomassa jääkiekkoa, pahoittelut siis että tulin hatarin tiedoin kyselemään ja jopa ehdottelemaan.

Silti on yllättävää, jos ei ole mahdollista ottaa käyttöön sellaista linjaa joka olisi esim. puolillaan. Sellainen täyttöaste varmaan olisi ihan hyvä jos vertaa bussiliikenteeseen yleensä. Tietysti toteutuksessa olisi omat ongelmansa, kuskille pitäisi keksiä tekemistä pelin ajaksi, mutta sitähän pelipäivinä riittää.
 

Tupaukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saipa ja Saimaan Kurra.
Bussi voisi lähteä esim. sieltä missä opiskelijat asustaa. Kulku keskustan kautta tietenkin ja voihan se vähän kierrelläkin, vartissa nyt varmaan kiertää puoli kaupunkia. Jos homma lähtee toimimaan, niin varmasti saadaan liikkeelle toinen ja kolmaskin bussi jotka menevät eri reittiä.
Vaikka tässä kaupungissa kulkee busseja sinne tänne, niin ei ne saa nykyiselle torille toukokuussakaan porukkaa vaikka lämpömittari osoittaa +24C. Samat vähäiset papat ja mummot päivästä toiseen vain kahvikupin ääressä pitävät palaveria. Yksi kukkakauppias ja vaatteiden myyjä paikalla. Mistään vilkkaasta torielämästä ei todellakaan voida puhua. Hyvin joutaisi laittaa tasaiseksi koko roska ja rakentaa paikalle areena.
 

Spitfire

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, SJS
Kiitos asiallisesta vastauksesta. Ei siis olla kokeiltu bussihommia eikä näemmä tulla kokeilemaankaan. Lappeenrannan kaupunkimaantieteelliset erityispiirteet selvästikin ovat tähän syynä. Siitä on yli 20 vuotta kun Lappeenrannassa viimeksi kävin tekemässä muuta kuin katsomassa jääkiekkoa, pahoittelut siis että tulin hatarin tiedoin kyselemään ja jopa ehdottelemaan.

Silti on yllättävää, jos ei ole mahdollista ottaa käyttöön sellaista linjaa joka olisi esim. puolillaan. Sellainen täyttöaste varmaan olisi ihan hyvä jos vertaa bussiliikenteeseen yleensä. Tietysti toteutuksessa olisi omat ongelmansa, kuskille pitäisi keksiä tekemistä pelin ajaksi, mutta sitähän pelipäivinä riittää.
Yksi bussi kyllä kulkee yliopiston suunnalta hallille pelipäivinä ja pelin jälkeen takaisin. Kerran olen sillä mennyt. Yleensä ohi kävellessä siihen sulloutuu noin puoli bussillista. Kolme varttia suuntaansa kulkeva suora bussilinja ei vaan ole mikään ratkaisu ongelmaan. Halli on "väärällä" puolella kaupunkia ja sielläkin pussin perällä. Ainoa järkevä tapa hallille saapumiseen yli puolelle kaupunkilaisista on oma auto.
 

anthax

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ketterä
Yksi bussi kyllä kulkee yliopiston suunnalta hallille pelipäivinä ja pelin jälkeen takaisin. Kerran olen sillä mennyt. Yleensä ohi kävellessä siihen sulloutuu noin puoli bussillista. Kolme varttia suuntaansa kulkeva suora bussilinja ei vaan ole mikään ratkaisu ongelmaan. Halli on "väärällä" puolella kaupunkia ja sielläkin pussin perällä. Ainoa järkevä tapa hallille saapumiseen yli puolelle kaupunkilaisista on oma auto.
Jonkun verran tuli kuljettua bussilla aikoinaan hallin läheltä Skinnarilaan duuniin. Autolla menee 13min ja bussilla (ilman vaihtoa) kaikkinensa noin 45min. Pysäkille vähän kävelyä ja bussilla keskustan kautta LUT:n pysäkille. Pidän melko kohtuuttomana paskana tämän kokoisessa tuppukylässä. Siistiä käyttää melkein 2h työmatkoihin vajaa 9km matkalle.
 

KovaT

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, seurannassa TPS, sympatiat HIFK
Yksi bussi kyllä kulkee yliopiston suunnalta hallille pelipäivinä ja pelin jälkeen takaisin. Kerran olen sillä mennyt. Yleensä ohi kävellessä siihen sulloutuu noin puoli bussillista. Kolme varttia suuntaansa kulkeva suora bussilinja ei vaan ole mikään ratkaisu ongelmaan. Halli on "väärällä" puolella kaupunkia ja sielläkin pussin perällä. Ainoa järkevä tapa hallille saapumiseen yli puolelle kaupunkilaisista on oma auto.
Joo, ja tuo bussi menee niin nippa nappa pelin alkuun, että ei kunnolla ehdi syödä tai juoda olutta ennen peliä tai nähdä alkulämpöjä. Jos menisi ihan säännöllinen linja ohi, niin pääsisi sillon ku haluaa sinne. Aikataulustakaan ei ole tietoa, milloin tuo kyseinen bussi on keskustassa. Aiemmin lähti keskustasta oma bussi muistaakseen. Nyt sinne pitää mennä odottamaan hyvissä ajoin ja keskustan pysäkillä ei edes mitään oikeaa pysäkkiä vaan kadunvarsi. Kiva siinä tuiskussa odotella kun olisi voinut vielä nauttia rauhassa Birrassa olutta siihen asti ku bussi lähtee.
 

Derrick

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Sain käsiini kaupunkikehityslautakunnan pitkän tähtäimen suunnitelman:
- sisäliikuntahallin kaavamuutos
- sisäliikuntahallin investoinnin valmistelu
- sisäliikuntahallin rahoituksen varmistaminen
- sisäliikuntahallin toteuttaminen
- muiden hankkeiden jäädyttäminen

 

aintg

Jäsen
Suosikkijoukkue
RaiPa
Sain käsiini kaupunkikehityslautakunnan pitkän tähtäimen suunnitelman:
- sisäliikuntahallin kaavamuutos
- sisäliikuntahallin investoinnin valmistelu
- sisäliikuntahallin rahoituksen varmistaminen
- sisäliikuntahallin toteuttaminen
- muiden hankkeiden jäädyttäminen

Kyllähän tämä vaikuttaa karmaiseva porukka olevan, ei ihme että kehittämishaluisia valtuutettuja turhauttaa. Toivottavasti tämä ulostulo auttaa kaupunkilaisia lisäämään painetta kaupunkinäivettämislautakunnalle. Vaikuttaa siltä, että aivan väärä henkilö on torisukulaisineen johdossa. Ei mikään ihme, että torisuunnitelmia Hänninen voivottelee jutussa kaikkein eniten…
 

Derrick

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa

Derrick

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa

Tupaukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saipa ja Saimaan Kurra.
Olen samaa mieltä. Alun perin hallin piti maksaa 5 miljoonaa euroa ja nyt se onkin 14 miljoonaa.
Nyt kun kustannusarvio on noin kolminkertaistunut, niin miten se vaikuttaa käyttäjiltä perittäviin vuokriin ja muihin käyttömaksuihin?
Eikös olisi kohtuullista myös niiden kolminkertaistuvan?
 

JB#36

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Nyt kun kustannusarvio on noin kolminkertaistunut, niin miten se vaikuttaa käyttäjiltä perittäviin vuokriin ja muihin käyttömaksuihin?
Eikös olisi kohtuullista myös niiden kolminkertaistuvan?
No eikös se ollut myös suoraan sanottu, että iso summa revitään muilta liikuntapaikoilta, mutta toki lasten harrastemaksuista sitä ei tehdä. Siinä sitten iloisesti aikuisten kilpaporukoista PEPOn eri lajien edustusjoukkueet, SaiPa salibandy, Veiterä, Catz, Namika jne ja tietenkin kaikenlaiset alasarja- sekä harrastejoukkueet eri lajeista maksavat LUM:n hallia.
 

Kämmenrumpu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston
Nyt kun kustannusarvio on noin kolminkertaistunut, niin miten se vaikuttaa käyttäjiltä perittäviin vuokriin ja muihin käyttömaksuihin?
Eikös olisi kohtuullista myös niiden kolminkertaistuvan?

No siinä tapauksessa onneksi ei Liiga-SaiPalle toriareenaa sitten tullut, se olisi konkurssi ollut käsillä heti ekalla kaudella torihallissa.
 

Tupaukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saipa ja Saimaan Kurra.
No siinä tapauksessa onneksi ei Liiga-SaiPalle toriareenaa sitten tullut, se olisi konkurssi ollut käsillä heti ekalla kaudella torihallissa.
Mutta se on hienoa että Iita Vanio saa rauhassa treenailla sitten uudessa hallissa, jonne ei muilla ole varaa astua ovesta sisään... No en usko että Iitallakaan pelkillä Iitiän tanssilippu tuloilla..
Ps. Kyllä Jyri ja Kiuruveden lahja keinot keksii..
 

Ferris

Jäsen
Lappeenrannan keskusta pärjäsi siinä määrin hyvin suomalaisten kaupunkien vertailussa ettei sinne mitään uutta kannata missään nimessä rakentaa tai suunnitella. Enintään pari toria lisää. SaiPaan verrattuna Lappeenrannalla meni toki paremmin kun ei tarvinnut yksinään pohjalla olla.


Edit: Ei se nyt niin huonosti mennytkään mitä tuohon ylle kirjoitin. Sijoitus siis jaettu 14. kun 35 kaupunkia oli otettu mukaan. Opetus itselleni: lue koko juttu ennenkuin alat mouhottaa.
 
Viimeksi muokattu:

Piin Likiarvo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa

Spitfire

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, SJS
Ei niitä tarvitse erikseen rakentaa, muodostuvat tätä tahtia ihan omineen sinne.
Kyllä parhaat autiot muodostuu pitkän ponnistelun seurauksena. Esimerkkeinä Marian autio, kansalaisautio ja kauppa-autio. Tai en tiiä voiko kansalaisautiota sanoa autioksi kun onhan siellä aina niin kivasti kaljaveikkoja, nistejä ja muita laitapuolen kulkijoita.
 
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ketterä, Bunch of Jerks
Lappeenrannan keskusta pärjäsi siinä määrin hyvin suomalaisten kaupunkien vertailussa ettei sinne mitään uutta kannata missään nimessä rakentaa tai suunnitella. Enintään pari toria lisää. SaiPaan verrattuna Lappeenrannalla meni toki paremmin kun ei tarvinnut yksinään pohjalla olla.

Tässä tutkimuksessa oli mukana 35 kaupunkikeskustaa, joiden joukossa Lappeenranta sijoittui sijalle 14. Saavutusta voisi verrata sijoittumiseen 15 joukkueen Liigassa sijalle 6, yhtä paljon kisailijoita edellä ja takana.

Eli ei Lappeenrannan kaupunkikeskusta ainakaan vielä ole listan viimeisenä.
 

Ferris

Jäsen
Tässä tutkimuksessa oli mukana 35 kaupunkikeskustaa, joiden joukossa Lappeenranta sijoittui sijalle 14. Saavutusta voisi verrata sijoittumiseen 15 joukkueen Liigassa sijalle 6, yhtä paljon kisailijoita edellä ja takana.

Eli ei Lappeenrannan kaupunkikeskusta ainakaan vielä ole listan viimeisenä.

Hyvä huomio, kattelin vain tuota taulukkoa enkä lukenut koko juttua kunnolla. Seison korjattuna.
 

Spitfire

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, SJS
Hyvä huomio, kattelin vain tuota taulukkoa enkä lukenut koko juttua kunnolla. Seison korjattuna.
Eipä kaiken maailman Kouvoloita kannatakkaan ottaa huomioon kaupunkivertailussa, joten ihan oikeutettua jättää ne taulukon ulkopuolelle. ;D
 

taike

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ketterä, KiPa-90
Lappeenranta on tunnettu kesäkaupunki, joka varmaan tilastoja nostaa. Mitäs jos lpr olisi myös tunnettu talvikaupunki areenan kera, mikä olisi sijoitus? Tietty SaiPan pelatessa hyvää kiekkoa :-)
 
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ketterä, Bunch of Jerks
Lappeenranta on tunnettu kesäkaupunki, joka varmaan tilastoja nostaa. Mitäs jos lpr olisi myös tunnettu talvikaupunki areenan kera, mikä olisi sijoitus? Tietty SaiPan pelatessa hyvää kiekkoa :-)
Ei taida kesäkaupunkius vaikuttaa tässä tilastossa. Kaupunkien "elinvoiman" mittareiksi on kelpuutettu vain raakaa numero-dataa, kuten kauppojen ja ravintoloiden osuus liiketiloissa, vapaana olevien liiketilojen osuus tai asumistiheys keskustassa. Itse asiassa, Lappeenranta on pärjännyt suorastaan yllättävän hyvin, kun otetaan huomioon Venäjän rajan sulkemisen vaikutus Lappeenrantaan!
 

Ferris

Jäsen
Kisapuiston jäähalliin tulee uusi led-kaukalo. Lappeenrannan kaupunginvaltuusto käsitteli Kisapuiston muutostarpeita kokouksessaan maanantaina ja hyväksyi ehdotuksen jäähallin parannustoimenpiteistä.

Uusi led-kaukalo tarjoaa Liiga-SaiPalle mahdollisuuden myydä enemmän mainostilaa. Led-kaukalon investointi maksaa arvioilta 900 000 euroa. Sen lisäksi jäähallin valo- ja äänentoistoa parannetaan.

Kisapuiston myyntipisteet tullaan myös uusimaan. Valo- ja äänentoiston parantamisen kustannusarvio on 200 000 euroa. Myyntipisteiden uusimisen hinnaksi on arvioitu 100 000–130 000 euroa. Kokonaisuudessaan Kisapuiston jäähallin investoinnit maksavat 1,2 miljoonaa euroa.

 

Derrick

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös