snake70

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins
Lappeenrannan kaupunki meinaa kaiken viulun maksaa. Nyt Saipa myhäilee, kun onhan isosta investoinnista kyse, Saipalle Kisapuistokin nyt kelpaa. Keskustahallille etsittiin jonkin millin yksityinen rahoitus, mutta se ei vakuuttanut kaupungin päättäjiä. Ongelmana lienee se, miten yksityiset sijoittajat saisivat rahoilleen jotain vastinetta, tuottoa.
No tuo selventää enemmän päätöstä, sinne rakennetaan minne on halvinta, ja tappiotahan nuo mestat tuottaa kaikkialla suomessa, käyttöaste varmasti kisapuistossa parempi kuin keskustassa olisi jolloin vuokratkin korkeampia ym ym
 

Mustakulkkula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saipa, Jokerit, Suomen maajoukkue
No tuo selventää enemmän päätöstä, sinne rakennetaan minne on halvinta, ja tappiotahan nuo mestat tuottaa kaikkialla suomessa, käyttöaste varmasti kisapuistossa parempi kuin keskustassa olisi jolloin vuokratkin korkeampia ym ym
Päinvastaista Saipa väittää, sen vuokrat nousevat Kisapuistossa. Jopa niin korkeiksi, ettei sen toiminta kannata enää siellä. Mutta tällä hetkellä täysin kriisissä koko joukkue, kotiotteluissa käy 600 katsojaa, sarjassa hännillä, Yt-neuvottelut päällä. Huhhuh! Ei oo helppoo. Väärä aika hallipäätöksille.
 

snake70

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins
Päinvastaista Saipa väittää, sen vuokrat nousevat Kisapuistossa. Jopa niin korkeiksi, ettei sen toiminta kannata enää siellä. Mutta tällä hetkellä täysin kriisissä koko joukkue, kotiotteluissa käy 600 katsojaa, sarjassa hännillä, Yt-neuvottelut päällä. Huhhuh! Ei oo helppoo. Väärä aika hallipäätöksille.
Se täytyy myös rakentajan kannalta katsoa, että areena tulee myös muiden käyttöön kuin liigaSaiPan, vaikka olisikin ns pääkäyttäjä, Seuroilla menee kaikkialla heikosti tällä hetkellä, Sama tilannehan se on Jyväskylässä JYP käynyt jo yt ja Hippo2020 hankkeesta putosi monitoimiareena pois ja ilmeisemmin vanhaa hallia ehostetaan, joka kokee sisältäpäin melkoisen kasvojenpesun. onhan yt neuvettolut aina vakava asia, mutta ein näitä urheiluseurojen neuvotteluja voi iha yksi suhde yksi verrata perinteismpien yritysten neuvotteluihin, kun tulorekenne on täsyin erinlainen.
Näin olen antanut itselleni ymmärtää että Lappeenrannan halli on aika lailla tiensä päässä, eikä jääkiekko tai jääurheilu tule loppumaan paikkakunnalta ja niinsanottua pääareenaa tullaan tarvitsemaan tulevaisuudessakin, kulkee se millä nimellä tahansa niin kyllä siinä suunnittelussa katsotaan muutakin käyttöä kuin pelkkä jääkiekko ottelu. mutta se tosiasia on että tappiota se tulee tuottamaan omistajalleen.
Vaikka areena olisi kuinka upea tahansa, ei se tuo autuutta joukkuelle, helppo on lyödä lukuja pöytään kun meillä on niin iso ja hieno ydinpaikalla lähellä kaikkia. niin joukkue sen kiinnostavuuden tekee, jos se olisi halleista kiinni, niin jokainen seura rakentaisi oman palatsinsa ja käärisi voitot liiveihin. mutta aika huonosti nuo joukkueet on kumminkin lähdössä rakentamaan niitä. tai edes merkittävällä osalla osakkaaksi.
Jaffala ei ilmalassa tehnyt yhtään kannattavaa vuotta kun oli Harkimon omistuksessa, ja sai pääsääntöisesti liitolta kaikki merkittävät ottelut sun muut,
Espoon areenalta on taidettu katkaista sähköt useamman kerran kun Salonoja ei pumpannut kokoajan omiaan ylläpitoon. molemmat on kumminkin aika keskeisillä paikoilla lähellä asiakkaitaan mutta ei vaan kannata, miten näiden hallien ylläpito ylipäätään olisi mahdollista maakunnissa, ei riitä muutama konsertti ja messu kattamaan näitä, ei keskustakaan voi pidä puoluekokusta joka kerta samassa kaupungissa, Eikä "popedan" konsertiakaan kannata jäähalliin viedä, noita jäähallikiertueita ei oikein suomeen mahdu, ja sen ison artistin saaminen taas pitää viedä stadioneille että järjestäjälle jää jotain käteen.

Toivottavasti asiat nytkähtää eteenpäin Lappenrannassa ja rakennustyöt alkavat, kyllä se ensipettymys kääntyy positiiviseksi kun uusiin tiloihin pääsee
 

Tupaukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saipa ja Saimaan Kurra.
Tätä asiaa on hieman liioiteltu. Jokaisella joukkueella on nk. base halli jossa harjoitukset / kuivaushuoneet ovat ja mitään siirtymisiä ei tarvita kun ne jäät pyörivät pääosin siinä omassa hallissa. Poikkeuksia tulee ehkä peleistä ja mahdollisesti jokunen kerta että esim päähallissa on tilaa ja sinne saa tyyliin joku junioriporukka jääajan ja on totta että silloin se harjoituksiin meno tarkoittaa ajamista esim. UK-areenan kautta ja sitten keskustaan ja kamat treenien jälkeen UK-areenalle. Minulla on tästä kokemusta kyllä muista kaupungeista, että asia voidaan hoitaa, on hoidettu muualla hyvinkin ja se ei ole niin kovin vaikeata. Kisapuisto on siis täydellinen poikkeus siitä mitä se on muualla. Siis se menee niin että joukkueet jaetaan halleihin heidän jäätarpeiden mukaan. Jos sovitaan niin voihan sen tehdä niin että siirtymisiä ei tule ja ne jäät ja harkat ja pelit ovat vain siinä omassa hallissa, jos menee vanhemmilla vaikeeksi esim Kisapuistossa aina nuoremmat juniorit alle U16 ja esim. vanhemmat : U16, U18, U20, liiga ja muut taito- ja muodostelmaluistelivat ovat siinä Keskustan areenassa. Tuo jako voidaan tehdä niin että jäät jaetaan tarpeen mukaan noille joukkueille eri halleista ja saadaan sama noin 80-100% täyttöaste kaikkiin areenoihin.
Ihmettelen suuresti tätä hallilta toiseen siirtymistä, jos ei ne kullan mussukat jaksa omaa treenikassiaan kantaa. Mikäli koulussa on päivä, milloin hiihdetään, niin ei siellä koululla ole suksia, vaan ne pitää roudata sinne vaikka paikallisbussilla. Tämä nykyinen yhteiskunta tekee näistä kullan mussukoista uusavuttomia. Tiedän tapauksen jossa poika meni ensimmäiselle luokalle kouluun ja viikon päästä koulusta ilmoitettiin, että ei tästä teidän pojan koulunkäynnistä meinaa tulla mitään... Poika oli huutanut wc.stä että opettaja, opettaja tulisitko pyyhkimään.. Äiti oli ihmeissään asiasta ja ihmetteli, miksei opettaja voinut asiaa hoitaa... Jostakin varusteiden siirtelystä hallien välillä on tehty kärpäsestä härkänen, sanon minä!
 
"te amatöörit ette tiedä kuka teillä on vastassanne" Eversti Trautman

Spitfire

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, SJS
Jostakin varusteiden siirtelystä hallien välillä on tehty kärpäsestä härkänen, sanon minä!
Onko tässä jopa se juuri syy miksi lappeenrannasta tulee aika vaatimaton määrä Liigapelaajia? Muualla junnut rahtaa joka päivä kamoja Liigahallin ja harjoitushallin välillä, jolloin voimatreeniä tulee aivan huomaamatta?
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
@snake70 kanssa samoilla linjoilla, et aika moni kuitenkin tulee sinne peliin omalla autolla, koska se on vaan niin helppoa.
Kuinka moni on valmis vaihtamaan oman auton bussiin tai "junaan".
 

Spitfire

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, SJS
Kuinka moni on valmis vaihtamaan oman auton bussiin tai "junaan".
Yliopiston lähellä asuessa olisin oikein mielellään vaihtanut omalla autolla kulkemisen bussiin, jos busseja olisi ollut tarjolla samalla tavalla kuin yliopisto-keskusta välillä on. Keskustan läheisyydessä (pohjoispuolella) asuessa olisin vaihtanut omalla autolla kulkemisen oikein mielellään keskustahallille kävelyyn. Kisapuiston lähellä asuvana se on vähän siinä ja tässä että vaihtuisiko kävely yksityisautoiluun jos halli olisi keskustassa, mutta toisaalta täällä on myös hyvin paljon vähemmän asukkaita kuin noissa kahdessa ensimmäisessä asuinpaikassa.
 

Kivisalmi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Juha Silventoiselta aikamoinen juttu jäähallista :) Olisi edes otsikoinut sen mielipiteeksi, eikä artikkeliksi. Enemmänkin tuo teksti kuuluisi tänne keskustelupalstalle laadun puolesta.

"Lappeenranta uhrasi siis reilut kolmekymmentä miljoonaa euroa yksityisautoilun ja ilmaisten parkkipaikkojen alttarille".

"Muussa tapauksessa muutaman miljoonan kitsastelu ja uudenkarhea asfaltoitu parkkipaikka maksavat Lappeenrannalle vielä julmetusti enemmän kuin ne nyt tulevat menetettyinä verotuloina maksamaan"

"Etelä-Karjalan suurimmat säännölliset tapahtumat näkyvät jatkossakin merkittävästi pienemmälle joukolle ihmisiä kuin ne Lappeenrannan ydinkeskustassa näkyisivät"


Mitäköhän nämä säännölliset tapahtumat (muut kun Saipan matsit) olisivat Silventoisen mielestä? Hän näyttää tietävän niistä enemmän kuin minä. Viittaus parkkiparkkoihin on yksittäisen valtuutetun puheenvuoro salissa ja yleisesti esiin nostettu ongelma keskusta-areenassa - ei mikään pääsyy tehdylle valinnalle. Ei ihmiset kävele yli 2km matkaa talvipakkasessa - edelleen tultaisiin autolla keskustaan. Danfossin konttori sijaitsee lentokentän laidassa ja hyvin pystyy bisnestä tekemään sielläkin. Tai sitten kertokaa SaiPa ja Danfoss mitä businesta olette ajatelleet keskusta-areenassa - olisi mielenkiintoista tietää. Ravintoloita ja baareja riittää jo ihan kylliksi.

Ja näytät, Silventoinen, tietävän että tämä vaihtoehto tulee maksamaan "julmetusti enemmän", mutta et sitä kuitenkaan mitenkään perustele. Kannattaisiko ensin selvittää asioita, ottaa sykkeet alas ja sitten kirjoittaa perusteltu laadukas artikkeli, jossa käy läpi eri kulmia.
 
Viimeksi muokattu:

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, sympatiat: Mikke, KooKoo, Titaanit
Niin, eihän ihmiset tosiaan diganneet käydä esim. keikoilla ennen koronaa. Jos hallin joka viikonloppu turvoksiin täyttävien yleisötapahtumien nimiin vannominen on hieman hassua, niin kai sekin, ettei niitä semi/ suht vakituiseen olisi. En tosin tiedä konferenssi, enkä messuskenestä mitään, mutta koska musiikki on ra(s)kas asia, niin sitä tulee seurattua. Ja sen olen huomannut, että keikoilla käymisestä on tullut valtavirtahupia. Ei hallia varmaan millään ug death metallilla loppuun myydä, mutta nämä koko kansan artistit tuntuivat kiertävän suht taajaan pitkin Suomenniemeä. Tarot möisi varmaan hyvin lippua jonnekin baariin, mutta ei halliin. Kiedoppa se raskastajoulua-kaapuun, niin jo kelpaa. :) (*kärjistys) Mutta vaikka olen keskustavaihtoehdon kannalla, niin pakko myöntää sekin, että jos ja toivon mukaan kun Kisapuisto 2.0. rakennetaan niin, että katossa pysyy muukin kuin Lallin pelipaita, niin jännä jos ihmiset eivät sinne löytäisi, kun sirkus saapuu kaupunkiin.

Eli kerta se uusi halli sinne Kisapuistoon piti saada, niin tehtäköön siitä sitten niin hyvä, että paukkuu päätylaita ja bassorumpu yhtä lujaa. Ja heitetään mutulla vielä sekin, että ihmettelen promoottoria, joka alkaa nyrpistelemään Lappeenrannan nimen kuulessaan, kun post-corona-aika joskus koittaa ja uusi halli on pykälässä. Syitä ei varmaan tarvitse kertoa.
 
Viimeksi muokattu:

Last Night a DJ Saved My Life
Je suis koronasika

Spitfire

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, SJS
Tuo Silventoisen kirjoitushan oli varsin hyvin tehty.

"Ei ole tiedossa, mitä rakennetaan, millaisia tiloja se sisältää ja palvelevatko ne käyttäjän tai asiakkaan etua, mutta valtuustolla oli kiire päättämään, että se rakennetaan Kisapuistoon. Kuultiinpa valtuustossa jopa, että asian palauttaminen huolellisempaan valmisteluun olisi ollut vastuutonta politiikkaa."

Tähänhän tämän koko turauksen voi kiteyttää.
 

Reinhart

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
@snake70 kanssa samoilla linjoilla, et aika moni kuitenkin tulee sinne peliin omalla autolla, koska se on vaan niin helppoa.
Kuinka moni on valmis vaihtamaan oman auton bussiin tai "junaan".
On tullut asuttua monessakin paikassa. Isoissa kaupungeissa (>1M asukasta) julkiset yhteydet pelaa on bussit, sporat, junat ja metrot ja en niissä koskaan ole ajellut omalla autolla matseihin. Sitten on nämä pienemmät paikat ja maakuntakaupungit, kuten Lappeenranta. Näissä on tapana kulkea omilla autoilla aina kun se on mahdollista. Tämä tulee kenties jonkin verran muuttumaan kun julkiset yhteydet paranevat ja niistä tehdään houkuttelevampi vaihtoehto. Lappeenrannassa tuo julkisten yhteyksien verkosto tavoittaa ehkä vain alle puolet noista areenalla kävijöistä ja eivät kaikki asu keskustassakaan tai kisapuiston lähellä eli Lappeenrannassa varmaan aina se noin puolet ja ylikin tulee yksityisautoilla toki määrä voi jonkin verran vähentyä mikäli nuo julkiset yhteydet paranevat ja myös nopeutuvat tai kun kisapuistoon tulee parkkimaksut niin sekin hieman voisi muuttaa tilannetta. Toisaalta olen ollut muutamassa Areenassa, jossa ei ollut edes mitään isoja parkkipaikkoja ja taloja kun jengi tuli areenaan suoraan metrolla, junalla ja busseilla ja jotkut tosiaan jättivät sen autonsa johonkin kauppakeskukseen parkkiin, jos olivat autolla liikkeellä. Kovin isoissa kaupungeissa kun se sompailu keskustoissa ei ole mitään kovin kivaa istua muutama tunti ruuhkassa autossa tosin näitä mestoja ei ole Suomessa.
 

Spitfire

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, SJS
Tai sitten kertokaa SaiPa ja Danfoss mitä businesta olette ajatelleet keskusta-areenassa - oli mielenkiintoista tietää.
Luulisin että Kimmo Raumalla riittää kompetenssi sanomaan mikä saavutettavuuden vaikutus myyntiin on, vaikkakin hän on kiertänyt maailmaa myymässä Visedon tuotteita yrityspuolen asiakkaille, pitkälle yli 200 matkustuspäivää vuosittain. Yleisötapahtumamyynnissä se saavutettavuus näyttelee todennäköisesti vielä suurempaa osaa kuin yrityspuolen myyntitoiminnassa.

Edit. Lisäyksenä: Nykyisin hänen entinen firma on osa Danfossia tuon myyntityön seurauksena ja kaveri itse on miljonääri. Hän on niitä oikeasti kovan luokan myyntimiehiä, joiden näkemyksiä kuuntelisin kuntapäättäjänä tällaisissa asioissa.
 
Viimeksi muokattu:

anthax

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ketterä
Juha Silventoiselta aikamoinen juttu jäähallista :) Olisi edes otsikoinut sen mielipiteeksi, eikä artikkeliksi. Enemmänkin tuo teksti kuuluisi tänne keskustelupalstalle laadun puolesta.

"Lappeenranta uhrasi siis reilut kolmekymmentä miljoonaa euroa yksityisautoilun ja ilmaisten parkkipaikkojen alttarille".

"Muussa tapauksessa muutaman miljoonan kitsastelu ja uudenkarhea asfaltoitu parkkipaikka maksavat Lappeenrannalle vielä julmetusti enemmän kuin ne nyt tulevat menetettyinä verotuloina maksamaan"

"Etelä-Karjalan suurimmat säännölliset tapahtumat näkyvät jatkossakin merkittävästi pienemmälle joukolle ihmisiä kuin ne Lappeenrannan ydinkeskustassa näkyisivät"


Mitäköhän nämä säännölliset tapahtumat (muut kun Saipan matsit) olisivat Silventoisen mielestä? Hän näyttää tietävän niistä enemmän kuin minä. Viittaus parkkiparkkoihin on yksittäisen valtuuten puheenvuoro salissa ja yleisesti esiin nostettu ongelma keskusta-areenassa - ei mikään pääsyy tehdylle valinnalle. Ei ihmiset kävele yli 2km matkaa talvipakkasessa - edelleen tultaisiin autolla keskustaan. Danfossin konttori sijaitsee lentokentän laidassa ja hyvin pystyy bisnestä tekemään sielläkin. Tai sitten kertokaa SaiPa ja Danfoss mitä businesta olette ajatelleet keskusta-areenassa - oli mielenkiintoista tietää. Ravintoloita ja baareja riittää jo ihan kylliksi.

Ja näytät, Silventoinen, tietävän että tämä vaihtoehto tulee maksamaan "julmetusti enemmän", mutta et sitä kuitenkaan mitenkään perustele. Kannattaisiko ensin selvittää asioita, ottaa sykkeet alas ja sitten kirjoittaa perusteltu laadukas artikkeli, jossa käy läpi eri kulmia.
Siis miten Danfossin konttorin sijainti liittyy bisneksen tekemiseen SaiPan osalta?
 

Mustakulkkula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saipa, Jokerit, Suomen maajoukkue
@snake70 kanssa samoilla linjoilla, et aika moni kuitenkin tulee sinne peliin omalla autolla, koska se on vaan niin helppoa.
Kuinka moni on valmis vaihtamaan oman auton bussiin tai "junaan".
Tampperelaisille ym. Hki-Joensuu linjan välillä VR useita pysäkkejä. Lahti, Kouvola.. Nykyisin kaksiraiteisuuden takia ylivoimainen nopeudessa autoihin nähden. Asemilla pysähtymiset nopeita. Huomattava matkustusmukavuus vs. auto. Mut muutetaan Lpr Rautatieasema Kisapuiston lähelle?
 

Spitfire

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, SJS
Miksi täällä edes keskustellaan junasta/junaradasta/-asemasta? Juna-asema on ihan perustellulla paikalla. Mahdolliset junilla liikkuvat fanit ovat junaradan kannalta hyvin hyvin marginaalissa käyttäjämäärissä, mutta hallin sijoittamisella loogiseen paikkaan näidenkin tarpeet olisi saatu huomioitua. Ei koko kaupunkia kannata perseillä sen takia että jotkut arvostavat UK-areenan kuivaushuoneet kaiken muun edelle. Ajatelkaa lapsia!
 

Kivisalmi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Luulisin että Kimmo Raumalla riittää kompetenssi sanomaan mikä saavutettavuuden vaikutus myyntiin on, vaikkakin hän on kiertänyt maailmaa myymässä Visedon tuotteita yrityspuolen asiakkaille, pitkälle yli 200 matkustuspäivää vuosittain. Yleisötapahtumamyynnissä se saavutettavuus näyttelee todennäköisesti vielä suurempaa osaa kuin yrityspuolen myyntitoiminnassa.

Edit. Lisäyksenä: Nykyisin hänen entinen firma on osa Danfossia tuon myyntityön seurauksena ja kaveri itse on miljonääri. Hän on niitä oikeasti kovan luokan myyntimiehiä, joiden näkemyksiä kuuntelisin kuntapäättäjänä tällaisissa asioissa.
Riittää varmasti kompetenssi, joten voisiko sitten kertoa vähän tarkemmin tästä asiasta - olisi mielenkiintoista tietää. Vähän jotain osviitta, että kuntalaisena voisin itsekin sitä pohtia. Ei tarvitse liiketoimintasalaisuuksia kertoa, mutta kun tässä laitetaan kuntalaisten rahoja peliin, niin ei pidettäisi kynttilää vakan alla.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Riittää varmasti kompetenssi, joten voisiko sitten kertoa vähän tarkemmin tästä asiasta - olisi mielenkiintoista tietää. Vähän jotain osviitta, että kuntalaisena voisin itsekin sitä pohtia. Ei tarvitse liiketoimintasalaisuuksia kertoa, mutta kun tässä laitetaan kuntalaisten rahoja peliin, niin ei pidettäisi kynttilää vakan alla.
Valitettavasti tuo juttu jatkaa E-Saimaan valitsemaa linjaa missä ei edes pyritä objektiiviseen suhtautumiseen asioihin. Tämä täysin sama touhu jo sen hallin keskustasta ajoi pois. Nyt eivät ole vieläkään tajunneet, että se päätös meni jo, pitäisi äänen muuttua kellossa, vaan sama meno jatkuu. Kerrotaan, että kuinka ihan just Liiga lunastaa 1,8 miljoonalla SaiPalta arvottoma osakkeen yms. Kansan aliarvioimalla ja niitä yltiöpäisen tyhmänä pitämällä saa aina aikaiseksi sen vastareaktion ja sen saivat. Ainoa selitys asiaan on, että joko ovat itse niin tyhmiä, että eivät ole oppineet maailmalta yhtään mitään, tai sitten halusivatkin sen hallin sinne Kisapuistoon. Jälkikäteisen itkun määrästä päätellen minun on pakko kääntyä sen ensimmäisen vaihtoehdon suuntaan.
 
"Montako kertaa Kunyk on tällä kaudella mahtunut EHT:lle mukaan? Ei kertaakaan." -VapaaehtoisGM perustelee Kerhon osiossa miksi Kunyk on huonompi pelaaja kuin Paajanen.

Spitfire

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, SJS
Valitettavasti tuo juttu jatkaa E-Saimaan valitsemaa linjaa missä ei edes pyritä objektiiviseen suhtautumiseen asioihin. Tämä täysin sama touhu jo sen hallin keskustasta ajoi pois. Nyt eivät ole vieläkään tajunneet, että se päätös meni jo, pitäisi äänen muuttua kellossa, vaan sama meno jatkuu. Kerrotaan, että kuinka ihan just Liiga lunastaa 1,8 miljoonalla SaiPalta arvottoma osakkeen yms. Kansan aliarvioimalla ja niitä yltiöpäisen tyhmänä pitämällä saa aina aikaiseksi sen vastareaktion ja sen saivat. Ainoa selitys asiaan on, että joko ovat itse niin tyhmiä, että eivät ole oppineet maailmalta yhtään mitään, tai sitten halusivatkin sen hallin sinne Kisapuistoon. Jälkikäteisen itkun määrästä päätellen minun on pakko kääntyä sen ensimmäisen vaihtoehdon suuntaan.
Pitäisi olla kiltisti hiljaa, kun kaupungissa tehdään idioottimainen päätös perustelemalla sitä ei niin millään muulla kuin "synergiaeduilla" ja sillä että jotkut yritti "kiristää" päättäjiä tarjoutumalla maksamaan osan investoinnista? Totta helvetissä lehdistön pitää nostaa meteliä tällaisesta suhmuroinnista.
 

Kämmenrumpu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston
Tampperelaisille ym. Hki-Joensuu linjan välillä VR useita pysäkkejä. Lahti, Kouvola.. Nykyisin kaksiraiteisuuden takia ylivoimainen nopeudessa autoihin nähden. Asemilla pysähtymiset nopeita. Huomattava matkustusmukavuus vs. auto. Mut muutetaan Lpr Rautatieasema Kisapuiston lähelle?

Vr tuntien nopeus ja liike loppuu siihen kun lumihiutale osuu kiskoon
 

Mustakulkkula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saipa, Jokerit, Suomen maajoukkue
Olet oikeassa! Mutta epäilen, että VR:n ongelmat ovat olleet juuri kaksiraiteisuuden rakentamisessa, ja mielestäni saaneet ne aika pitkälle välillä Hki-Lappeenranta - pohjoisemmassahan taidetaan vielä aika tavalla rakentaa. Tänään muuten pitkästä aikaa kuljin junalla. Ravintolavaunussa oli näyttöä, ja kyllä se kulki ajallaan ja 200 km/h tunnissa oli mittari pitkiä matkoja.
 

Läts

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saimaan Pallo
Niin kummallista kyllä, että kaikkialla muualla sen jäähallin, stadionin tms. urheiluareenan yksiä tärkeimpiä asioita on se location, location, location. Mutta näin ei siis ole Lappeenrannassa. Taitaa olla ainoa paikka maailmassa jossa näin ei ole.
Se nyt vaa johtuu siitä, että minkäänlaista kokonaiskuvaa asiasta ei ymmärretty antaa. Jääurheiluun kisapuisto onkin paras, sillä kulmalla tuota myytiin ja siksi se sinne sijoitettiin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy