Jep, eikä se Kisapuiston infran parantaminenkaan mitään halpaa puuhaa ole. Jokaisella sivulla on joku rajoittava tekijä, joka nostaa ratkaisujen hintaa: on lenkkeilymaastoja, junarataa, omakotitaloaluetta ja hautausmaata. Junaradan alitus lähentelee itsessään jo kymmentä miljoonaa. Kaikki ne Kisapuistoon tehtävät muutokset tulisivat pelkästään Liiga-SaiPan pelejä varten, koska muulloin alueella ei niin valtaisaa ruuhkaa tule olemaan. Jokainen voi miettiä, kannattaako sitä lähteä toteuttamaan. Tämäkin vain puoltaa sitä, että kaikki paukut kannattaisi laittaa keskustaan, jossa parannukset infraan hyödyttävät kaupunkilaisia vuoden ympäri. Kisapuistoon voi lapioida rajattoman määrän rahaa saamatta mitään kunnollista vastinetta.Vaasan jäähalli on rakennusteknisesti kovin erilaisin ratkaisuin rakennettu. Siitähän Kisapuiston halli kärsiikin kun se on aikanaan rakennettu vähän mielenkiintoisia valintoja käyttäen tosiasiallisesti varsin kertakäyttöladoksi sen suhteen ettei siihen oikein fiksuja uudistamis- ja korjausmahdollisuuksia ole tehty kun elinkaari löytää loppuunsa.
Toinen ongelma on tietysti kulkuyhteyksissä, jotka Vaasassa on varsin hyvät. Kisapuisto, niin vanhaa korjattaessa kuin uutta rakennettaessa vaatisi kevyen liikenteen väylät keskustan, Kaukaan ja Lauritsalan suuntaan sekä autoille junaradan alituksen. On tuo nykytilanne sellainen että etenkin talvikeleillä kevyen liikenteen liikkuessa kapeilla teillä autosumpun seassa lähinnä odotetaan, milloin käy pahasti. Mutta toisaalta, sehän se tapa on että aina odotetaan että jonkun täytyy kuolla ennen kuin turvallisuuteen voidaan reagoida.