Mainos

Uusi jäähalli!

  • 786 814
  • 4 431

teude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings/Lions, Jokerit, SaiPa
Eikös tuo parkkitila kuitenkin aika oleellinen asia ole, tälläisen jääpalatsin toiminnan kannalta?

Ei voi laskea sen varaan että Isokristiina ja Galleria on tyhjillään Saipan pelien aikaan.
Sitten on tuo Intersportin korttelin parkkihalli, Armadan katto, Oprin parkkihalli, Prisman uusi parkkipaikka jne jne.
Peltolassa on kadunvarsipaikkoja vaikka miten paljon. Ei keskustan halli parkkipaikkoihin tule kaatumaan vaikka miten yrittäisi vääntää.
 

Keltainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lautp, Saipa ja Veiterä. Ja Hakalin vosut
Tuosta kustannuksien pitkäksi menosta. Vanhaa kiinteistöä peruskorjattaessa ei tarkkaa summaa pysty etukäteen sanomaan, koska todennäköisesti vanhasta löytyy joku yllätys. Remontissa yllätys yleensä maksaa.
Uuden talon voi puolestaan rakennuttaa niin, että urakoitsija saa valmiista summan x. Jos tekee halvemmalla, niin jää enemmän käteen, jos menee pitkäksi niin riski on urakoitsijan.
Kaikella on käyttöikänsä, myös kiinteistöillä. Kisapuiston hallin kohdalla ollaan jo nyt jatkoajalla.
 

DripL

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Jännä, että jäähalli-asiassa nousee esiin lapset ja nuoret, mutta muuten kaupungissa lasten harrastuspaikat ja olosuhteet on tasoa Kisapuiston vanha halli. Ja huonommaksi menee, eikä siihen auta mikään yksi sisähalli mitään. Koulujen liikuntasalit on A tehty 60-luvulla ja suunniteltu ilmeisesti hiirille ja rotille eikä 20-lapsen ryhmille. B puretaan pikkuhiljaa pois.

Jääurheilijat ovat eläneet luksus-elämää muihin verrattuna. Naurettavaa ottaa tuo nyt esille.
 

-ja-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Onko muuten missään muualla näin hankalaa uudesta hallista päättäminen, jonne se selkeästi tarvittaisiin? Ei nyt tule ihan heti mielee.
No kun kysyt, niin ei toi Tampereen hallikaan mitenkään sormia napsauttamalla tullu. Tampereen showsta YLE teki jopa huumorivideon:
 

Logan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Filip Kadera & Jan Lukas
No kun kysyt, niin ei toi Tampereen hallikaan mitenkään sormia napsauttamalla tullu. Tampereen showsta YLE teki jopa huumorivideon:
Kiitos. Ei varmasti tullukkaa, mutta Hakametsä kuitenkin pysyy pystyssä? Lappeenrannassa on jo jouduttu melkei perumaan pelejä huonon katon takia että ois tilausta.
 

-ja-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Kiitos. Ei varmasti tullukkaa, mutta Hakametsä kuitenkin pysyy pystyssä? Lappeenrannassa on jo jouduttu melkei perumaan pelejä huonon katon takia että ois tilausta.
Juu, ei Hakametsässä Rakenteellisesti ole mitään vikaa, mutta tekniikka on tiensä päässä, josta johtuen hallin jää on yksi liigan huonoimmista.

Uskon, että tarve ei sinänsä nopeuta taikka hidasta päätöksentekoa vaan päätöksessä menee se aika, kun siihen menee.
 

ahal

Jäsen
Sattumalta huomasin, että netissä Adressit.com-listoilla on myös aihe Ei jäähallia Lappeenrannan keskustaan, avattu lokakuussa 2019. Tällä hetkellä sen on allekirjoittanut 513 henkilöä. Ei kovin ripeä tahti. Mutta vastakkaisiakin mielipiteitä löytyy aina, oli aihe kuinka tärkeä tahansa.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Aika hassuja on BlackWolfin näkemykset karsitustä versiosta, ruuhkista, parkkiongelmista jne. Noistahan on faktaa selvityksissä ja mitään hirveän oleellista toiminnan kannaltahan ei kaiketi menetetty kansirakenteen myötä. Oma näkemys, että ei vaan toimi, on kaiketi suurin fakta?
Olisi kohteliasta tägätä jos mainitsee ketjussa nimeltä, kiitos.
Kyllä sieltä nimen omaan karsittiin kaikki ne "muut" tilat, eli ne tilat mitkä teki hallista sen monitoimiareenan. Ihan siellä selvityksessä suoraan sanottu. Lisäksi selvityksessä on ihan ne samat ruuhkat ja parkkiongelmat olemassa mitä on ollut aina aiemminkin. On eri asia parkkeerata kadunvarsille yms. 1000 autoa kuin ajaa 7000 autoa läpi keskustan ruuhkana ja jakaa ne pitkin poikin kaupunkia. Mutta jos nämä kaikki riittää sinulle selvitykseksi ja uskot kaiken koska sinun näkemys on, että kukaanhan ei voi vedellä kotiinpäin tälläisissä ja itsenäisen ajattelun käyttäminen ja kriittisesti asioihin suhtautuminen on mahdotonta, niin kukapa minä olen tuomitsemaan.

Lisätään nyt vielä, että ne kauppakeskukset on rakentaneet ja mitoittaneet parkkihallinsa niiden omaan! toimintaan, ei sen mukaan, että viereen tulee jäähalli joka alkaa käyttämään niiden parkkitiloja. Täällä väitetään, että laskelmat pitää 100% paikkaansa, mutta ilmeisesti kaikki muut firmat on laskeneet pitkin vituraa omat toimensa kun rakentaneet satoja parkkipaikkoja liikaa sinne Gallerioihin yms. Kalliita parkkihalleja ylimitoitettu yli tuhannen auton verran. Monikohan saanut potkut ton takia.

Se Prismakaan ei rakenna sadoilla tuhansilla uutta parkkitilaa sinne sen takia, että SaiPa pelin ihmiset sinne voi parkkeerata ja viedä rahansa SaiPalle. Ne kyllä tekee sen ihan itselleen. Se on tunnin kiekot äkkiä siellä ja kaikkialla muuallakin. Samaten ne pikku firmat jäähallin paikan lähistöllä kyllä haluaa ne asiakkaansa siihen parkkiruutuun firman eteen eikä mihinkään Jäähallin kävijöille. Siinä on Pikkupetejen yms. edessä äkkiä kiekkopaikat ja parkkitilat kadonneet jos ei kerran liikeessä asivoivat sinne pääse kun jäähalliin menevät vie paikat. Sama koskee koko keskustaa. Johan sieltä keskustasta tapettiin perhanasti toimintaa pelkästään Valtakatu pelleilyllä ja saatiin aikaan helskutillinen haloo. Nyt sinne 1000 autoa lisää ja kukaan ei käytä edes niitä palveluita.
Toimitilatoimikunta antoi kesäkuussa 2019 toimeksiannon selvittää areenan ja sisäliikuntahallin investointikustannusten pienentämistä mm. seuraavalla tavalla: - monitoimiareenassa katsojamäärä noin 5.000 henkeä (alkuperäinen noin 5.500 henkeä), aitioita noin 20 kpl ja areena kooltaan pienempi, vältytään Lappeenkadun kattavan kannen rakentamiselta - monitoimiareenassa erilaisten ulkopuolisten vuokralaisten/yritysten käyttöön tarkoitettujen tiloja ei olisi, areenassa olisi vain sen oman toiminnan kannalta välttämättä tarvittavat tilat

Monitoimiareenan tiloja on siis vaiheittain supistettu kustannusten alentamiseksi. Viimeisimmän tiivistetyn tilaohjelman mukaan areenan kustannusarvio on noin 34,0 milj.€ (alv 0 %) ja huonetilat noin 12.830 m2. Tilat jakaantuvat seuraavasti: - areena (katsomot, käytävät, aulat, tekniset tilat, 11 352 m2 sekä Liiga-SaiPa Oy:lle vuokrattavat puku-, pesu-, wc-, huolto-, tsto-, ym. tilat (374 m2) - ravintola-, keittiö-, myyntitilat, aitiot (17 kpl) ja 1.475 m2 aitioparvet (yksityisesti rahoitettavat) Kaupungin rahoitus koskisi itse areenaa ja Liiga-SaiPa Oy:n käyttöön tulevia, sille pitkäaikaisella vuokrasopimuksella luovutettavia tiloja (yhteensä 11.352 m2). Muiden tilojen (1.475 m2) investointikustannusten, kalustamisen ja ylläpidon kustannuksista vastaa Liiga-SaiPa Oy tai muu yksityinen ulkopuolinen taho.

Suunnitelmasta poistettiin pääosa ulosvuokrattavista tiloista sekä aitioiden määrää on pienennetty areenan pienentämiseksi. Viimeisimmän tilaohjelman mukaan areenassa olisi sen oman monipuolisen toiminnan kannalta tarvittavat välttämättömät tilat ilman muita ulkopuolisille tahoille vuokrattavia tiloja. Areenan bruttoala on pienentynyt 15 826 brm2:stä 13 701 brm2:iin huonealan ollessa 12 827 m2 ja tilavuuden 135 711 rm3.[/quoe]
 
Viimeksi muokattu:

Mälkiä

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, juridiset esteet
Sitten on tuo Intersportin korttelin parkkihalli, Armadan katto, Oprin parkkihalli, Prisman uusi parkkipaikka jne jne.
Peltolassa on kadunvarsipaikkoja vaikka miten paljon. Ei keskustan halli parkkipaikkoihin tule kaatumaan vaikka miten yrittäisi vääntää.
Määrään ei sinällään kaadu, mutta miten nämä parkkipaikat käytännössä peli-iltoina täyttyisivät? Tulisiko kuitenkin ruuhkaa, kun suurin osa yrittäisikin päästä lähimmille paikoille, kun a) parkkihallien sisään ei ulkoa näe, ja b) näitä hajallaan sijaitsevia paikkoja ei tietenkään ole merkitty kellekään? Esimerkiksi lauantai-iltana saattaakin joutua "häädetyksi" "oikealta" paikaltaan, jossa piti autoaan tiistaina, ja näin autoja saattaa pörrätä ympäri keskustaa ja halleja mieluisan paikan perässä, koska kukapa vapaaehtoisesti veisi auton kilometrin päähän, kun sen voisi saada myös 300 metrin päähän.

Parkkipaikkojen määrä on kyllä tiedossa, mutta kalliilta selvitystyöltä odottaisi jotain vahvempaa argumentointia kuin "kyllä miusta kuulkaa näytti et paikkoja riitti ku kerran kävin pormestariparkissa". Dataa pöytään: kuinka paljon paikkoja on vapaana missäkin peli-iltoina?
 

Jubomir

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Kyllä sieltä nimen omaan karsittiin kaikki ne "muut" tilat, eli ne tilat mitkä teki hallista sen monitoimiareenan.
No tuota en osannut ajatella, että ulkopuolisille vuokrattavat tilat oli se mikä tekee monitoimiareenan, itse ajattelin sen liittyvän itse areenan monikäyttöisyyteen ja muunneltavuuteen.
 

DripL

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Mihin perheet laittaa autonsa lauantai-päivän shoppailureissun ajaksi? Kyllä se paikka aina löytyy. Täällä jotkut nyt haluaisi ilmeisesti, että olisi varmiiksi 2000 auton parkkis hallin vieressä. Sehän juuri tuon alueen ruuhkauttaisi.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
No tuota en osannut ajatella, että ulkopuolisille vuokrattavat tilat oli se mikä tekee monitoimiareenan, itse ajattelin sen liittyvän itse areenan monikäyttöisyyteen ja muunneltavuuteen.
Monitoimihalli... monikäyttöisyys. Mitä minä en nyt ihan ymmärrä. Jos minä sanon, että halli ei ole enää mikään monitoimiareena jos sieltä revitään extra kaikki pois ja jäljelle jää pelkkä jäähalli ja sinusta se ei estä monitoimisuutta, niin mikä ihme sitten se monitoimihalli oikein on? Sama koskee juurikin sitä muka elämän tuontia sinne keskustaan jos ei siellä ole tiloja muuhun kuin jäähallille, niin mitä ihmeen elämää se sinne keskustaan tuo? Eikö se idea ollut, että siellä hallissa voisi tehdä monia asioita ja se sisältäisi monia toimintakohteita ja aktiviteeetteja myös silloin kun jääkiekkoa ei pelata? Jos joku on käynyt jäähallilla päiväsaikaan tai vaikka kesällä, niin ymmärtää kyllä, että ei se jäähalli mikään huikea nähtävyys ole.
Mihin perheet laittaa autonsa lauantai-päivän shoppailureissun ajaksi? Kyllä se paikka aina löytyy. Täällä jotkut nyt haluaisi ilmeisesti, että olisi varmiiksi 2000 auton parkkis hallin vieressä. Sehän juuri tuon alueen ruuhkauttaisi.
Mihin ne perheet laittaa autonsa parkkiin lauantai-illan shoppailuille tai elokuvareissulle, kun siellä on jo kaikkien muiden shoppailijoiden lisäksi sen reilut 1000 autoa SaiPan takia. Se on se kysymys. Koska kaikki ei todellakaan ole SaiPan pelissä ja ne tarvii parkkipaikan myös silloin kun SaiPa pelaa. Tässä kaupungissa ja lähialueilla on kuitenkin ihmisiä aika paljon enemmän kuin SaiPalla katsojia.

Kukaan ei ole väittänyt, että Lappeenrannan keskustassa ei olisi 1000 autolle parkkitilaa. Kyse on siitä, että paljonko sitä parkkitilaa on sen jälkeen kun kaikki muu toiminta lasketaan mukaan. Se haukuttu teatterikin on lauantaisin ja iltaisin, elokuvat on lauantaisin ja viikoilla iltaisin, kaupat on auki iltaisin kauppakeskuksissa ja muualla keskustassa jne. Nyt ikäänkuin ne kaikki muut ihmiset joidenkin mielestä häviää kun SaiPa pelaa ja kyllä tilaa riittää. Ihan sama millon menee esimerkiksi vaikka Prismalle niin kyllä siellä autoja on aina ja väittäisin että jos jättää aivan illan ja aamun laskuista niin 50% paikoista on ulkona täynnä jos sataa niin parkkihallissakaan ei ihan kauhean paljoa tyhjiä paikkoja ole. Sama koskee noita kauppakeskuksia.
 
Viimeksi muokattu:

DripL

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Monitoimihalli... monikäyttöisyys. Mitä minä en nyt ihan ymmärrä. Jos minä sanon, että halli ei ole enää mikään monitoimiareena jos sieltä revitään extra kaikki pois ja jäljelle jää pelkkä jäähalli ja sinusta se ei estä monitoimisuutta, niin mikä ihme sitten se monitoimihalli oikein on? Sama koskee juurikin sitä muka elämän tuontia sinne keskustaan jos ei siellä ole tiloja muuhun kuin jäähallille, niin mitä ihmeen elämää se sinne keskustaan tuo? Eikö se idea ollut, että siellä hallissa voisi tehdä monia asioita ja se sisältäisi monia toimintakohteita ja aktiviteeetteja myös silloin kun jääkiekkoa ei pelata? Jos joku on käynyt jäähallilla päiväsaikaan tai vaikka kesällä, niin ymmärtää kyllä, että ei se jäähalli mikään huikea nähtävyys ole.
Mihin ne perheet laittaa autonsa parkkiin lauantai-illan shoppailuille tai elokuvareissulle, kun siellä on jo kaikkien muiden shoppailijoiden lisäksi sen reilut 1000 autoa SaiPan takia. Se on se kysymys. Koska kaikki ei todellakaan ole SaiPan pelissä ja ne tarvii parkkipaikan myös silloin kun SaiPa pelaa. Tässä kaupungissa ja lähialueilla on kuitenkin ihmisiä aika paljon enemmän kuin SaiPalla katsojia.

Kukaan ei ole väittänyt, että Lappeenrannan keskustassa ei olisi 1000 autolle parkkitilaa. Kyse on siitä, että paljonko sitä parkkitilaa on sen jälkeen kun kaikki muu toiminta lasketaan mukaan. Se haukuttu teatterikin on lauantaisin ja iltaisin, elokuvat on lauantaisin ja viikoilla iltaisin, kaupat on auki iltaisin kauppakeskuksissa ja muualla keskustassa jne. Nyt ikäänkuin ne kaikki muut ihmiset joidenkin mielestä häviää kun SaiPa pelaa ja kyllä tilaa riittää. Ihan sama millon menee esimerkiksi vaikka Prismalle niin kyllä siellä autoja on aina ja väittäisin että jos jättää aivan illan ja aamun laskuista niin 50% paikoista on ulkona täynnä jos sataa niin parkkihallissakaan ei ihan kauhean paljoa tyhjiä paikkoja ole. Sama koskee noita kauppakeskuksia.

No arkisin 18-21 ja viikonloppuisin 17-20 ei ole enää mitään riitaa parkkipaikoista. Kärrätään se teatteri sinne Kisapuistoon, jos se vie paljon tilaa. Urheilu on tässä kaupungissa kumartanut jo tarpeeksi.
 

Spitfire

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, SJS
Tämä parkkipaikkakeskustelu on kyllä edelleen aivan absurdi. On totta että kauppakeskukset ovat mitoittaneet parkkitilansa omille käyttäjilleen, mutta yllätys yllätys kauppakeskuksien kävijämäärä ei ole huipussaan klo 18 jälkeen arkena tai klo 16 jälkeen lauantaisin. Jokainen voi katsoa vaikkapa googlesta kuinka kyseisten kauppakeskusten asiakasmäärä tyypillisesti käyttäytyy tuossa viimeisten aukiolotuntien aikana tai käydä katsomassa minkälaisia lukuja siellä Iso-Kristiinan katossa löytyy vapaiden paikkojen määrässä. Ei muuten ole pelien alkamisaikana ykkösellä alkavia lukuja, vaan lähellä 300. Eiköhän kauppakeskukset olisi vain tyytyväisiä että parkkitilaa hyödynnettäisiin silloinkin kun kaupat kauppakeskuksessa ovat suljettuina.

Torin hyödyntäminen pysäköintitilana pelien aikana olisi vain järjestelykysymys. Siihen menisi helposti pitkälle toistasataa autoa.

Pitäisi oikeastaan itse tutustua joskus tuohon P-Tori parkkihalliin paremmin. 380 pysäköintipaikkaa tuossa kohtaa kaupunkia? Mihin ihmiset tuolta oikeasti menevät kun tuonne auton jättävät? Intersportiin? Torille? Muutaman kerran käynyt siellä ja ihmettelin kyseisen hallin rakentamislogiikkaa silloinkin. Olisiko jollain tästä parempaa tietoa?
 

Läts

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saimaan Pallo
@DripL vei sanat suusta. Pelit ajoittuu sellaisille ajoille, kun keskustassa ei ole muuten ruuhkahuippua. Kaikki parkkihallit on luonnollisesti mitoitettu kunkin omiin tarpeisiin sopivaksi, mutta siinä mitoituksessa on käytetty piikkiarvoja, ei mitään keskiarvoista käyttöastetta. Prisma on varmaan ainut joka noihin SaiPan pelien aikaan on vielä hyvin vetävä, muut ovat jo tyhjenemässä ja käyttöpiikki mennyt ohi arkisin klo 18 ja viikonloppuisin klo 16.

Luonnollisesti muutos vaatisi totuttelua ja alussa voisi ihmiset palloilla edestakaisin, mutta ihmiset oppii kyllä hakemaan omat paikkansa ja tunnistamaan missä on tilaa. Lisäksi olisi hyvä idea saada suurimmille väylille näyttö eri parkkitilojen vapaasta kapasiteetista.
 

Mälkiä

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, juridiset esteet
Olen ehdottomasti keskusta-areenan kannalla, mutta sitä kovaa dataa vapaiden parkkipaikkojen määrästä ja sijainnista peli-iltoina tulisi saada joka tapauksessa etenkin keskusta-areenan pysäköintijärjestelyjä epäileviä varten. Anekdoottipohjaisuus ei riitä yli 40 miljoonan euron hankkeen keskeisen elementin pohjaksi, vaikka kuinka lähellä totuutta oltaisiinkin.

Infotaulut on kyllä hyvä idea!
 

teude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings/Lions, Jokerit, SaiPa
Ja niille parkkipaikoille olisi muutenkin vähemmän tarvetta kun halli olisi keskustassa, keskustassa asuvien ei tarvitsisi autolla hallille kulkea ja bussiliikennekin olisi paljon fiksumpaa kuin Kisapuistoon.
 

Tuen Vety

Jäsen
Suosikkijoukkue
RaiPen reippaat pojat
Olen ehdottomasti keskusta-areenan kannalla, mutta sitä kovaa dataa vapaiden parkkipaikkojen määrästä ja sijainnista peli-iltoina tulisi saada joka tapauksessa etenkin keskusta-areenan pysäköintijärjestelyjä epäileviä varten.
Avointa dataa parkkihallien reaaliaikaisesta käytöstä ei ole saatavissa mistään parkkihallista, koska tiedot liikesalaisuuksia. Pormestarin-, Torin-, Gallerian ja Iso-Kristiinan parkit kattaa jotain 1500 ruutua, joten joku viitseliäs voi käydä katsomassa miltä noissa peltilehmänavetoissa näyttää arki-iltana klo 18 maissa tai lauantaina klo 16 jälkeen. Laskuihin voi sitten tarpeen vaatiessa lisäillä Peltolan kadunvarsipaikat ja Prisman alueen paikoitukset.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Avointa dataa parkkihallien reaaliaikaisesta käytöstä ei ole saatavissa mistään parkkihallista, koska tiedot liikesalaisuuksia. Pormestarin-, Torin-, Gallerian ja Iso-Kristiinan parkit kattaa jotain 1500 ruutua, joten joku viitseliäs voi käydä katsomassa miltä noissa peltilehmänavetoissa näyttää arki-iltana klo 18 maissa tai lauantaina klo 16 jälkeen. Laskuihin voi sitten tarpeen vaatiessa lisäillä Peltolan kadunvarsipaikat ja Prisman alueen paikoitukset.
Mistähän ihmeestä niille konsulteille ja muille vastaaville on sitten tässä kaupunki maksanut jos se olisi jonkun kaupunkilaisen tehtävä lähteä niitä autoja laskemaan eikä näiden joille on hommasta maksettu. Nyt on saatu 5 minuutin googlekuva missä kaksi ympyrää ja palloja parkkihallien kohdalla.
 

Theofilus

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Osuuspankin alapuolella olevassa P-Cityssä on silmämääräisesti ollut aina vapaata tilaa n. 90% klo 17 jälkeen arkisin kun olen siellä käynyt. Sama homma viikonloppuisin.

Tämä parkkikeskustelu on kyllä aivan käsittämätön ja kertoo omaa kieltä siitä, että jostain syystä meidän suomalaisten on vaan pakko tehdä ongelma asiasta jossa ei ole mitään ongelmaa.
 

Huppu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Parkkipaikka- ja ruuhkakeskustelut on kyllä juuri sitä että hakemalla haetaan ongelmia. Eli kun aamuruuhkassa on 5-10 kertaa enemmän autoja kuin otteluihin saapuu niin ruuhkavaikutus (vertailuna kisapuistoon) ei nyt mikään massiivinen ole. Ja mihin ne aamuruuhkan autot menee? Katoaa jonnekin taikaseinään mistä taas tulee seuraavaan ruuhkaan? Lappeenrannassa on ennenkin järjestetty tapahtumia. Ihmiset oppii kaikki omat paikkansa mihin vievät auton, toiset lähemmäs, toiset kauemmas, kuten kisapuistossakin on tehty. Ja eri paikkoihin jo tulosuunnan mukaan.
 

Tuen Vety

Jäsen
Suosikkijoukkue
RaiPen reippaat pojat
Mistähän ihmeestä niille konsulteille ja muille vastaaville on sitten tässä kaupunki maksanut jos se olisi jonkun kaupunkilaisen tehtävä lähteä niitä autoja laskemaan eikä näiden joille on hommasta maksettu. Nyt on saatu 5 minuutin googlekuva missä kaksi ympyrää ja palloja parkkihallien kohdalla.
Vaikee sanoa mistä siellä on maksettu. Varmaan joutuneet ihan tekemään töitäkin, mikäli käyttöastelukuja ei ole hallien operaattoreilta tippunut. Kunhan nyt vaan otin kantaa tuohon kommenttiin, jossa pyydettiin kovaa dataa keskustan parkkihallien käyttöasteesta otteluiden ajankohtina. Sellaista ei liene tähän keskusteluun tarjolla, ellei joku halua sitä itse hankkia jalkautumalla. Ollaanko tästä jotenkin erimieltä?
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Vaikee sanoa mistä siellä on maksettu. Varmaan joutuneet ihan tekemään töitäkin, mikäli käyttöastelukuja ei ole hallien operaattoreilta tippunut. Kunhan nyt vaan otin kantaa tuohon kommenttiin, jossa pyydettiin kovaa dataa keskustan parkkihallien käyttöasteesta otteluiden ajankohtina. Sellaista ei liene tähän keskusteluun tarjolla, ellei joku halua sitä itse hankkia jalkautumalla. Ollaanko tästä jotenkin erimieltä?
Ei missään nimessä olla eriävää mieltä, ihmettelen vain, että miksi sinne ei olla jalkauduttu ja niitä lukuja laitettu tiskiin, kun kerran niille siitä hommasta on maksettukin. Nyt mennään edelleen karttakuvalla mihin piirretty pari ympyrää ja teoriatason asioilla, kun sitä kovaa dataa ei ole. Joillekkin tuo ilmeisesti riittää todisteeksi, minusta se on hieman outoa jos ei edes tuollaista asiaa saada tehtyä vaikka siitä maksetaan ja silti kiven kovaan uskotaan kuitenkin sen tiedon oikeellisuuteen. Juuri nämä kaikki tälläiset saavat tässä aikaan sen vaikutelman, että tehdään vähän vasurilla ja sinnepäin. Joillekkin se tuntuu olevan ihan hyväksyttävää, minulle ei. Eikä tämä ole ainoa asia missä sama kaava toistuu vaan se koskee koko halli hommaa. Kun joka välissä on näitä tälläisiä lapsuksia ja tehty vähän sinnepäin, niin se ei vaikuta kovin hyvältä.
 

Kämmenrumpu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston
Ja niille parkkipaikoille olisi muutenkin vähemmän tarvetta kun halli olisi keskustassa, keskustassa asuvien ei tarvitsisi autolla hallille kulkea ja bussiliikennekin olisi paljon fiksumpaa kuin Kisapuistoon.

Samahan se on kisapuiston kohdalla. Alakylän - Tirilän - Kaukaan asukeitten ei tarvitse autolla hallille mennä jos Kisapuisto on kohteena.

Uskoisin että tältä alueelta enemmän katsojia tulee muutenkin paikanpäälle.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös