Gallerian parkkihalli vaan on todella pieni. Kristiinassa on vähän enemmän tilaa, mutta kuten sanoin niin viikonloppuisin ainakin itse olen huomannut, että saa hakea parkkitilaa alemmista kerroksista. Siinä torin laidalla on yksi parkkihalli missä uskon olevan vähän väljempää. Loput on sitten jo aika kaukana ajatellusta hallin paikasta. Lähinnä minä tässä kuitenkin hain sitä, että jos olet parkkifirman omistaja niin varmasti halli kelpaa. Vaan mites ne S-market ja K-supermarket? Mites kaikki Clasut, teatterit (elokuva ja normaali) yms. ne maksaa työntekijöilleen palkkaa ja isoa vuokraa kauppapaikoistaan. Niihin soppareihin sisältynee myös se, että sinne ihmiset autoilla pääsee ja parkkitilaa on. Siinä saattaa mennä pari suksea ristiin vuokraajan kanssa jos alkaa jäähalli viemään parasta kauppa-aikaa kun parkkihalli on tukossa pelin takia. Siinä ei näkyvyys paljoa enää auta.Suunnitteluasia. Jos tehdään putki KeskustaAreenasta Gallerian parkkihalliin. se on nopeaa. Jos liikenne ohjataan Gallerian läpi, niin siinä on aika iso näkyvyyslisä matkan varrella oleville liikkeille. Parkkeeraajat menee keskuksen läpi. Sama IsoKristiinalle. Parkkeraa meillä, kävele tät käytävää, lemaa kortti ja saat parkkeeraukseen alennuksen 2€. Tuonhan voisi promota ihan miten vaan.
Kuten sanoin nämä on monimutkaisia kokonaisuuksia. Helpointa kaikille olisi se parkkihalli budjetoida ja tehdä jos areena sinne keskustaan tehdään. Sen voisi mitoittaa niin, että muutakin pysäköintiä lasketaan mukaan, mutta keskusta-areena käytännössä silti vaatisi sen eikä tälläistä "kyllä muut hoitaa" ajattelua, koska faktuaalisesti muut aika harvoin alkaa sun puolesta asioita hoitamaan. Ne Kristiinan ja Gallerian hallit on rakennettu ja mitoitettu niitä itseään varten, ei mitään uutta jäähallia ajatellen ja ne on mitoitettu niin koska ihan oikeat laskelmat on ne sen kokoisiksi ajatelleet. Ei kukaan ole niitä rakentanut tuhannen ylimääräisen autopaikan silmälläpitoa varten jos sinne joku jäähalli tulisi. Ne on mitoitettu kustannukset ja käyttö huomioiden.