Uusi jäähalli!

  • 669 943
  • 3 917

FinnPete

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Pittsburgh Penguins
Kyllä minä väitän, että siinä voi Iso-Kristiinan kaupoilla olla vähän sanansa sanottavana jos sieltä alkaa peli-iltoina olemaan halli tukossa. Galleria nyt on niin tyhjä muutenkin, että sille lienee vain hyvä asia jos siellä on edes joskus joku auto.
Suunnitteluasia. Jos tehdään putki KeskustaAreenasta Gallerian parkkihalliin. se on nopeaa. Jos liikenne ohjataan Gallerian läpi, niin siinä on aika iso näkyvyyslisä matkan varrella oleville liikkeille. Parkkeeraajat menee keskuksen läpi. Sama IsoKristiinalle. Parkkeraa meillä, kävele tät käytävää, lemaa kortti ja saat parkkeeraukseen alennuksen 2€. Tuonhan voisi promota ihan miten vaan.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Suunnitteluasia. Jos tehdään putki KeskustaAreenasta Gallerian parkkihalliin. se on nopeaa. Jos liikenne ohjataan Gallerian läpi, niin siinä on aika iso näkyvyyslisä matkan varrella oleville liikkeille. Parkkeeraajat menee keskuksen läpi. Sama IsoKristiinalle. Parkkeraa meillä, kävele tät käytävää, lemaa kortti ja saat parkkeeraukseen alennuksen 2€. Tuonhan voisi promota ihan miten vaan.
Gallerian parkkihalli vaan on todella pieni. Kristiinassa on vähän enemmän tilaa, mutta kuten sanoin niin viikonloppuisin ainakin itse olen huomannut, että saa hakea parkkitilaa alemmista kerroksista. Siinä torin laidalla on yksi parkkihalli missä uskon olevan vähän väljempää. Loput on sitten jo aika kaukana ajatellusta hallin paikasta. Lähinnä minä tässä kuitenkin hain sitä, että jos olet parkkifirman omistaja niin varmasti halli kelpaa. Vaan mites ne S-market ja K-supermarket? Mites kaikki Clasut, teatterit (elokuva ja normaali) yms. ne maksaa työntekijöilleen palkkaa ja isoa vuokraa kauppapaikoistaan. Niihin soppareihin sisältynee myös se, että sinne ihmiset autoilla pääsee ja parkkitilaa on. Siinä saattaa mennä pari suksea ristiin vuokraajan kanssa jos alkaa jäähalli viemään parasta kauppa-aikaa kun parkkihalli on tukossa pelin takia. Siinä ei näkyvyys paljoa enää auta.

Kuten sanoin nämä on monimutkaisia kokonaisuuksia. Helpointa kaikille olisi se parkkihalli budjetoida ja tehdä jos areena sinne keskustaan tehdään. Sen voisi mitoittaa niin, että muutakin pysäköintiä lasketaan mukaan, mutta keskusta-areena käytännössä silti vaatisi sen eikä tälläistä "kyllä muut hoitaa" ajattelua, koska faktuaalisesti muut aika harvoin alkaa sun puolesta asioita hoitamaan. Ne Kristiinan ja Gallerian hallit on rakennettu ja mitoitettu niitä itseään varten, ei mitään uutta jäähallia ajatellen ja ne on mitoitettu niin koska ihan oikeat laskelmat on ne sen kokoisiksi ajatelleet. Ei kukaan ole niitä rakentanut tuhannen ylimääräisen autopaikan silmälläpitoa varten jos sinne joku jäähalli tulisi. Ne on mitoitettu kustannukset ja käyttö huomioiden.
 

Spitfire

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, SJS
Ainakin lauantaisin on Iso-Kristiinassa ollut varsin täyttä autojen suhteen. Ei nyt tokikaan ole jäänyt paikkaa löytymättä, mutta ei sinne mitään sataa autoa olisi varmaankaan enää mahtunut.

Mitä nyt esimerkiksi tänään klo 16:15 oli alemmissa kerroksissa 230 vapaata paikkaa ja 17:00 250+ paikkaa heidän taulujen perusteella. Eilen 18:30 260 paikkaa.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Mitä nyt esimerkiksi tänään klo 16:15 oli alemmissa kerroksissa 230 vapaata paikkaa ja 17:00 250+ paikkaa heidän taulujen perusteella. Eilen 18:30 260 paikkaa.
No minä olen varmaan käynyt eri lauantaina. Hienoa jos on tilaa. Säästäisihän tuolla yhden kerroksen uudesta parkkihallista.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona

Spitfire

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, SJS
En ole vielä bussikerroksellista parkkihallia nähnyt, varmasti jossain sellaisiakin on.
Itse tulee vaan aika paljon käytyä tuolla Iso-Kristiinan hallissa noihin aikoihin kun pelit tyypillisesti alkavat ja siellä on käytännössä aina vähintään se 250 paikkaa vapaana. Alimmassa kerroksessa olen nähnyt kerran enemmän kuin ~10 autoa, kauppakeskuksen avajaisissa remontin jälkeen.
 

isokotto

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
En nyt ihan ymmärrä. Puhutaan että Kisapuisto on saavutettavissa keskustasta kävellenkin, mutta meuhkataan ettei keskustassa riitä parkkipaikat. Fakta on kuitenkin se, että Kisapuiston parkkialueen kaukaisinkin nurkkaus on lähempänä aiottua Lappeenkadun hallia, kuin Kisapuisto Lappeen kirkkoa joka kai kaupungin keskipisteeksi lasketaan.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Itse tulee vaan aika paljon käytyä tuolla Iso-Kristiinan hallissa noihin aikoihin kun pelit tyypillisesti alkavat ja siellä on käytännössä aina vähintään se 250 paikkaa vapaana. Alimmassa kerroksessa olen nähnyt kerran enemmän kuin ~10 autoa, kauppakeskuksen avajaisissa remontin jälkeen.
Se 250 paikkaakaan kun ei vain riitä jos ajattelet, että omistaisit yrityksen siinä kauppakeskuksessa. Riippuen pelistä niin siellä Kisapuistossa ei ole 250 autoa vaan "hieman" enemmän ja edelleen kaikkien niiden jälkeen pitäisi olla vapaita paikkoja niille asiakkaille joita se peli ei kiinnosta.
 

Spitfire

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, SJS
Se 250 paikkaakaan kun ei vain riitä jos ajattelet, että omistaisit yrityksen siinä kauppakeskuksessa. Riippuen pelistä niin siellä Kisapuistossa ei ole 250 autoa vaan "hieman" enemmän ja edelleen kaikkien niiden jälkeen pitäisi olla vapaita paikkoja niille asiakkaille joita se peli ei kiinnosta.

Ostoskeskuksessa suurin osa liikkeistä menee arkisin kiinni 19:00 ja viimeinen tunti on hyvin hiljainen. Eiköhän liikkeet olisi vain tyytyväisiä kun viimeisen tunnin aikana potentiaalisia asiakkaita kulkisi liikkeen ohi. Kisapuistossa ei tosiaan ole vain 250 autoa, eikä keskustassa ole tosiaan vain Isokristiinan parkkihalli pysäköintimahdollisuutena. IsoK on vaan varmaankin se suosituin/parhaalla täyttöasteella oleva paikka noihin aikoihin ja sielläkin mahtuisi 250 autoa olemaan enemmän...
 

dingus

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Chicago Blackhawks
Iso-Kristiina lienee auki lähes 365 päivää vuodessa. Pelejä on 30 iltana, muita tapahtumia, joissa kävijät pysäköivät Iso-Kristiinaan joitain kymmeniä. Lasken näihin myös vaikkapa markkinat yms. Lienee enemmän kuin todennäköistä, että pysäköintihallia käyttävät ihmiset myös asioivat niissä pysäköintihallin kiinteistössä olevissa liikkeissä, vaikka se ei sen pysäköinnin pääfokus olekaan. Väittäisin, että näiltä ihmisiltä jää sinne enemmän rahaa, kuin jää saamatta ”niiltä ketkä eivät mahdu pysäköimään”.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Ostoskeskuksessa suurin osa liikkeistä menee arkisin kiinni 19:00 ja viimeinen tunti on hyvin hiljainen. Eiköhän liikkeet olisi vain tyytyväisiä kun viimeisen tunnin aikana potentiaalisia asiakkaita kulkisi liikkeen ohi. Kisapuistossa ei tosiaan ole vain 250 autoa, eikä keskustassa ole tosiaan vain Isokristiinan parkkihalli pysäköintimahdollisuutena. IsoK on vaan varmaankin se suosituin/parhaalla täyttöasteella oleva paikka noihin aikoihin ja sielläkin mahtuisi 250 autoa olemaan enemmän...
Miksi ne asiakkaat ei kulkisi ohi? Suurin osa ei edes näkisi liikkeitä varsinkaan toisessa kerroksessa. Lisäksi, edelleen, 250 paikkaa on aivan liikaa, tuosta irtoaisi ehkä sen 180-200 paikkaa koska siellä olisi pakko olla liikkeiden takia niitä vapaita paikkoja myös pelin ollessa käynnissä. Paljonko sitten tuollainen 200 paikkaa tekee niin se on optimistisesti laskettuna reilut 400 katsojaa. Eli siis perus pelissä reilusti alle 20% (todellisuus lienee jossain 10% luokkaa) kokonaiskatsojamäärästä.

Mutta ei tämä vänkäämällä jostain muutamasta autopaikasta muutu mihinkään. Fakta kuitenk on, että sinne on ne autopaikat rakennettu ja niiden määrä mitoitettu jollain syyllä ja se syy ei ole ollut naapuriin tuleva jäähalli. On siis aika kaukaista kuvitella, että tämä mitoitus riittäisi täyttämään siihen mitoitukseen liittymättömän hallin tarpeet.
 

FinnPete

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Pittsburgh Penguins
Miksei noihin parkkihalleihin voisi sisällyttää diilin esim. kausarin omistajille hallipaikka 20€/kk tai 100€/vuosi. Saisivat kausikorttilaiset parkkeerata melkein ilmaiseksi ja pelipäivinä paikka olisi varattuna. Ei muuta kuin kaupoille.
 

Spitfire

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, SJS
Miksi ne asiakkaat ei kulkisi ohi? Suurin osa ei edes näkisi liikkeitä varsinkaan toisessa kerroksessa. Lisäksi, edelleen, 250 paikkaa on aivan liikaa, tuosta irtoaisi ehkä sen 180-200 paikkaa koska siellä olisi pakko olla liikkeiden takia niitä vapaita paikkoja myös pelin ollessa käynnissä. Paljonko sitten tuollainen 200 paikkaa tekee niin se on optimistisesti laskettuna reilut 400 katsojaa. Eli siis perus pelissä reilusti alle 20% (todellisuus lienee jossain 10% luokkaa) kokonaiskatsojamäärästä.

Mutta ei tämä vänkäämällä jostain muutamasta autopaikasta muutu mihinkään. Fakta kuitenk on, että sinne on ne autopaikat rakennettu ja niiden määrä mitoitettu jollain syyllä ja se syy ei ole ollut naapuriin tuleva jäähalli. On siis aika kaukaista kuvitella, että tämä mitoitus riittäisi täyttämään siihen mitoitukseen liittymättömän hallin tarpeet.

Miksi helvetissä lasket autopaikoista katsojamäärää ja sitten vertaat pelin katsojamääriin? Kisapuistoon mahtuu käytännössä 1000-1200 autoa, eli yksistään Isokristiinan halli vetäisi sen 25% tästä.

Parkkihallin kapasiteettia on todennäköisesti mitoitettu sellaiseen aikaan kun ihmiset ovat kaupoilla, jolloin ilta-aikaan on luonnollisesti turhaa kapasiteettia jonka hyödyntäminen olisi win-win tilanne.

Kanssasi on aika rasittavaa keskustella kun perustelut on pääosin puhtaasti omaan agendaan sopivia puolitotuuksia.
 

Tupaukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saipa ja Saimaan Kurra.
En tiedä kuinka paljon parkkihallin rakentaminen maksaisi moinitoimihallin yhteyteen? Williparkki joka kaupungin parkkitaloja isännöi, niin sen liikevaihto on jotain 1,7miljoonaa ja maksaa konserniavustusta kaupungille vuonna 2018 noin 250 000euroa, liikevoiton ollessa noin 72 000euroa. Mikäli williparkki ( lappeenrannan toimitilat) rakentaisi parkkihallin ja isännöisi sitä, niin sehän olisi ihan eri liiketoimintaa kuin itse halli. Keskustaan varmasti tulevaisuudessa tarvitaan lisää parkkitilaa ja mahdollisen uuden hallin rakentamisen yhteydessä se olisi ihan loogista kytkeä samaan syssyyn. Itse ainakin ajaisin lämpimään halliin, kun räntäsateessa kaivaisin autoa pelin jälkeen esille hangesta..
 

Tuen Vety

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lätkä Lentää Oy
Jännä miten peltilehmäruutujen määrä saa niin isoa keskustelua aikaan. Mie olen niin lopen kyllästynyt tähän aiheeseen, joten toivon SaiPan pelaavan vanhassa navetassa niin pitkään kun taivas tippuu sisään. Ja jos joskus joku uusi halli tulee, niin täällä voivotellaan seuraavat sata vuotta kun parkkipaikasta tahi ottelulipusta. Kun joutuu maksamaan kolme euroa enemmän kuin vuonna 1983. Toivottavasti mikään ei muutu!
 

Mustakulkkula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saipa, Jokerit, Suomen maajoukkue
Luin eileniltaisen viestiketjun hallikeskustelusta. Tulin seuraaviin johtopäätöksiin. Toiset vastustavat Areenan (=jääkiekkohallin) alle rakennettavaa pysäköintihallia. Toiset puoltavat sitä. Vastustajien mukaan Areenan oma parkkihalli veisi potentiaalisia asiakkaita ostoskeskuksista, koska he käyttäisivät Areenan omaa pysäköintihallia. Lisänä mielenkiintoinen kapasiteettikeskustelu.

Omana mielipiteenäni näen, että kauppakeskusten (IsoKristiina, Armada, Galleria..) parkkipaikat ovat mitoitettu kapasiteetiltaan niiden omaan käyttöön. Tässä käytössä on huomioitu mahdollisesti lisääntyvät turistivirrat Venäjältä. Talouspakotteiden takia venäläisten virta kauppakeskuksiin on Lappeenrannassa vähentynyt, mutta investoinnit onkin tehty vuosikymmenten perspektiivillä, ei tämän päivän venäläisten taloustilanteen perusteella. Valitettavasti Lappeenranta ei voi sulkea venäläisten vierailuja kaupunkiin, eikä sitä kauppiaat ja päättäjät haluakaan.

Siksipä Areenaan tarvitaan maanalainen pysäköintihalli, joka tulee Areenan perustamisvaiheessa edullisimmaksi ja helpoiten rakennettavaksi. Rakennusvaiheessa voidaan varautua mm. sähköautojen suhteelliseen lisääntymiseen, ym. Kapasiteetiltaan se voisi olla esim. 1000 autopaikkaa.

Vaikka oma pysäköintihalli rakennettaisiinkiin Lappeenkadulle, niin Suomi on vapaa maa. Kukaan ei peli-iltoinakaan edellytä, että tuot autosi Areenan halliin, vaan voit halutessasi turvautua myös kaupungin muihin pysäköintihalleihin, ihan vapaasti. Tai turvaudut kadunvarsipysäköintiin. Eihän nykyisen Kisapuiston parkkialuetta kaikki autot käytä, vaan osa parkkeeraa Parkkarilassa autonsa katujen varsille peli-iltoina.

Kaiken lisäksi, jos Saipa saisi yleisön ajamaan parkkihalliin Lappeenkadulle, käyttäisivät asiakkaat parhaiten juuri Areenan palveluita. Ja sitähän Saipa haluaa, mikäli se säilyttää Areenan palveluiden myynnin ainakin suurimmaksi osaksi omissa hyppysissään. Areenan ympärille voitaisiin myös kehittää omia palveluita, mikäli venäläisten turistivirrat kasvavat kaupunkiin. Nykyinen Lappeenrannan palvelutarjonta makaa pitkälti tämän turistivirran lainehilla.

Enkä usko, että keskiverto Saipan peleissä kävijä on kiinnostunut mahdollisia ruokaostoksia lukuunottamatta käyttämään kauppakeskusten liikkeiden tarjontaa. Niihinhän pääsee parempinakin aikoina. Pelitkin päättyvät niin myöhään usein, että liikkeet ovat siihen mennessä jo pääsääntöisesti suljettuja. Ravintolat ovat sitten asia eriksensä, mutta näidenkin palvelujen käyttäjien määrä on pelin jälkeen rajallinen.
 
Viimeksi muokattu:

Spitfire

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, SJS
Luin eileniltaisen viestiketjun hallikeskustelusta. Tulin seuraaviin johtopäätöksiin. Toiset vastustavat Areenan (=jääkiekkohallin) alle rakennettavaa pysäköintihallia. Toiset puoltavat sitä. Vastustajien mukaan Areenan oma parkkihalli veisi potentiaalisia asiakkaita ostoskeskuksista, koska he käyttäisivät Areenan omaa pysäköintihallia. Lisänä mielenkiintoinen kapasiteettikeskustelu.

Ymmärsit viestini ilmeisesti väärin. En varsinaisesti vastusta hallin omaa parkkihallia, mutta näen 1000 paikan hallin rakentamisen "ylimääräisenä" lisäkuluna, kun tässä kaupungissa on rakennettu pysäköintikapasiteettia aika paljon ilta-ajan käyttöön suhteutettuna. Eikä pointti ollut että jäähallin pysäköinti veisi asiakkaita ostoskeskuksista, vaan että muissa pysäköintihalleissa on aika reilusti vapaata kapasiteettia pelien alkamisaikaan. Kuitenkin tuollainen 1000 auton halli (=2 kertaa Isokristiinan hallin kokoinen) olisi merkittävä lisäkustannus halliprojektissa, ottaen huomioon että käyttöä olisi se ~30 kertaa ~3h = ~100 tuntia vuodessa ( = 1% ajasta) + mahdolliset muut tapahtumat. Siksi näen järkevänä hyödyntää olemassaolevaa kapasiteettia, kun se on jo ilmeisesti selvitetty, että keskustasta löytyy se 1200 paikkaa, mikä myös Kisapuistossa on. Yhteen halliin kaikkien autojen pakkaaminen myös voisi aiheuttaa niitä liikenneruuhkaongelmia pelin päättyessä.

Onko kellään muuten kokemusta minkä verran tuossa torin 400 autoa vetävässä hallissa on vapaata tilaa pelien aikaan?
 

Mustakulkkula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saipa, Jokerit, Suomen maajoukkue
Ymmärsit viestini ilmeisesti väärin. En varsinaisesti vastusta hallin omaa parkkihallia, mutta näen 1000 paikan hallin rakentamisen "ylimääräisenä" lisäkuluna, kun tässä kaupungissa on rakennettu pysäköintikapasiteettia aika paljon ilta-ajan käyttöön suhteutettuna. Eikä pointti ollut että jäähallin pysäköinti veisi asiakkaita ostoskeskuksista, vaan että muissa pysäköintihalleissa on aika reilusti vapaata kapasiteettia pelien alkamisaikaan. Kuitenkin tuollainen 1000 auton halli (=2 kertaa Isokristiinan hallin kokoinen) olisi merkittävä lisäkustannus halliprojektissa, ottaen huomioon että käyttöä olisi se ~30 kertaa ~3h = ~100 tuntia vuodessa ( = 1% ajasta) + mahdolliset muut tapahtumat. Siksi näen järkevänä hyödyntää olemassaolevaa kapasiteettia, kun se on jo ilmeisesti selvitetty, että keskustasta löytyy se 1200 paikkaa, mikä myös Kisapuistossa on. Yhteen halliin kaikkien autojen pakkaaminen myös voisi aiheuttaa niitä liikenneruuhkaongelmia pelin päättyessä.

Onko kellään muuten kokemusta minkä verran tuossa torin 400 autoa vetävässä hallissa on vapaata tilaa pelien aikaan?
Ok, Spitfire. Kyse on myös tulevaisuudesta. Miten venäläisten turistivirrat ohjataan Lappeenrantaan, tavan tallaajahan ei heistä välitä, mutta bisnes välittää? Jos venäläisiä turisteja tulee kaupunkiin enemmän, kadunvarsipaikat vähenisivät ja paikallisten pitäisi käyttää enemmän halleja.
Jos Saipa menestyy, 5000 katsojan paikat täyttyvät ääriään myöten. Samalla peliin tulevien katsojien autojen määrä alueella on merkittävä. Voisiko tällöin jo rakennettu parkkikapasiteetti enää riittää. Jos pelistä myöhästyy 1/2 tai yhden erän, lähteekö enää seuraavan kerran vastaavassa tilanteessa? Peliin paikan päälle katsomisen kynnys huonoilla säillä on korkea, jos palvelutasoa ei ole - Areenan saavutettavuus on huono.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

Mustakulkkula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saipa, Jokerit, Suomen maajoukkue
Voishan siinä tehdä sillä tavalla, jos 1000 autopaikan kapasiteetti alkuun olisi Lappeenkadun parkkihallissa liikaa, että louhittaisiin kuitenkin tila valmiiksi sekä tehtäisiin sille perustukset. Mutta ei rakennettaisi muuten kuin esim. 650 paikan edestä. Sinne maan alle voisi laajentaa parkkihallia sitten tarvittaessa tai vaihtoehtoisesti suunniteltuun parkkihallin lisäosaan voisi rakentaa lisätiloja esim. joukkueille, jos niihin on tarvetta. Tämä ei tulisi kovin paljoa maksamaan extraa.

Muutenkin Keskustan vs. Kisapuiston jäähalleja verrattessa, juuri suurelle yleisölle ei mielestäni kannata esittää, että Lappeenkadun vaihtoehto on kolme miljoonaa euroa kalliimpi kuin Kisapuisto, koska todellinen syy on parkkihalli - joka täysin tai lähes täysin varmasti maksaa itsensä takaisin vuosikymmenten kuluessa, jo pelkkänä parkkihallina.
 

Mustakulkkula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saipa, Jokerit, Suomen maajoukkue
Näissä linkeissä on lisätietoja, Helsinki Garden:



Tuossa Tampereen tulevasta jäähallista:

 

startin13

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saimaan Pallo
Parkkipaikkojen todellista tarvetta on hankala arvioida. Onko katsojien päästävä peliin omilla autoilla? Vai muuttuuko liikenne niin että yksityisautoilu vähenee jatkossa.

Väki pakkautuu keskustan liepeille ja saattaapa osa alkaa käydä peleissä ihan jalkapelillä.

Toki Savitaipaleelta ja Ruokolahdelta ei ehkä jaksa kävelemällä tulla joka peliin.

Samoin kamppailu ihmisten vapaa-ajasta kiihtyy. Kaiken voi tehdä kotonta käsin.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Jokos tää oli täällä?

Sääli, että näistä nykyään jää ne tehdyt tutkimukset linkittämättä. Aivan varmana on kuitenkin tutkittu ja siitä tutkimuksesta on papereita julkaistu, kun yleesä se sellaista vaatii, mutta ei niitä kenellekkään tarvitse näyttää tai ainakaan niitä uutisiin linkittää. Joskus minä ihmettelen, että mistä noille ihmisille oikein maksetaan palkkaa?! Sekä YLE ja kaupungin virkamies on kuitenkin veronmaksajila duunissa. Kehtaisitteko itse mennä kertoilemaan pomollenne saati julkisuuteen jotain muka faktoja ilman lähteitä omasta työstänne?
 

Spitfire

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, SJS
Sääli, että näistä nykyään jää ne tehdyt tutkimukset linkittämättä. Aivan varmana on kuitenkin tutkittu ja siitä tutkimuksesta on papereita julkaistu, kun yleesä se sellaista vaatii, mutta ei niitä kenellekkään tarvitse näyttää tai ainakaan niitä uutisiin linkittää. Joskus minä ihmettelen, että mistä noille ihmisille oikein maksetaan palkkaa?! Sekä YLE ja kaupungin virkamies on kuitenkin veronmaksajila duunissa. Kehtaisitteko itse mennä kertoilemaan pomollenne saati julkisuuteen jotain muka faktoja ilman lähteitä omasta työstänne?
Miksi kaikki tarkastelut missä tulos ei tue omaa agendaasi ovat "muka faktoja"?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös