Uusi jäähalli!

  • 776 112
  • 4 422

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Ok. Kiitos havainnekuvista! Osoittaa selvästi, että tuohon hallin viereiselle kentälle peräti linja-autot suurinpiirtein mahtuvat. Kyllä hallin alle kunnon parkkihalli henkilöautoille on saatava, että jumalattoman montun kaivamisella kaikki järkevä alkaa. Eivät lähistön parkkihallit pysty mitenkään kapasiteetiltaan riittämään peli-iltoina, kun oletusarvo, että ovat jo valmiiksi lähes täynnä autoja. Samalla parkkihalli tukisi koko keskustan pysäköintiä. Käsittääkseni parkkihallia ei voi rakentaa muualle kuin kokonaan tai ainakin osittain areenan alle.
Meni päivällä vähän tiukille aikataulu niin en ehtinyt kommentoimaan. Tosiaan kyllä tuon nykyisen parkkiksen kokoinen parkkipaikka mahtuu siihen nesteen kylmäasemalle. Tuo mutkakatu vähän tuossa uudessa mallissa vain ihmetyttää, että meneekö siinä autot metrin päässä hallin kyljestä sitten jatkossa. Pitää varmaan katsoa tuo sumulaakson halli kun joku siitä mainitsi, että miten paljon kapeampi se on, oma mutu olisi väittää, että leveämpi.
 

Tupaukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saipa ja Saimaan Kurra.
En osaa sanoa, mihin ravintolatilat tulevat. Ainakin Helsinki Gardenissa enemmän hiukan rakennetaan maan alle kuin päälle. Eli voihan sieltä maan alta löytyä tilaa parkkihallille myös. Keskustasta tila löytyy myyräntyöllä!
Tuo parkkihalli taasen on ihan oma projekti, rakennetaan se sitte ihan minne hyvänsä. Sen rahoitus ja tulevaisuuden kannattavuus riippuu sitten ihan siitä kuinka paljon siellä on käyttäjiä. Eikös kaupungilla ole jokin "parkkifirma" joka huolehtii ja ylläpitää kaupungin pysäköintibisnestä. Sitä on ihan turha kytke tähän halliprojektiin. Muistini mukaan jos hallin alueelle rakentamisen yhteydessä tehdään parkkihalli, niin se poisulkee nykyisen torin alle suunnitellun parkkihallin tarpeen.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
No niin laitoin sitten google satelliitin kuvat taas päällekkäin, kun ei tämä nyt niin iso vaiva ole.
Jokainen tehkööt omat päätöksensä. Kyseessä siis se sumulaaksojen areena Kouvolasta jota mainostettiin kapeammaksi. Lyhyempi se ainakin on kun LPR on pukukopit hallin ulkopuolella, mutta sehän ei keskustassa ole edes ongelma.

 

IceMaster

Jäsen
Suosikkijoukkue
Trashers, Flyers
@BlackWolf Kouvolassa jäädytyskoneet ovat ulkopuolella sekä esimerkiksi punttisalia yms. Joten varmaan se Kouvolan jäähallin kaipaama tila menee melko yksi yhteen Kisapuiston kanssa. Tosin tilankäyttö on järkevämpää Kouvolassa, joten pointti on kyllä hyvä.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
@BlackWolf Kouvolassa jäädytyskoneet ovat ulkopuolella sekä esimerkiksi punttisalia yms. Joten varmaan se Kouvolan jäähallin kaipaama tila menee melko yksi yhteen Kisapuiston kanssa. Tosin tilankäyttö on järkevämpää Kouvolassa, joten pointti on kyllä hyvä.
Onhan Lappeenrannassakin punttis "ulkona" ja jääkoneet. Tai siis tuossa uudelleenrakennetussa/korjatussa lisäsiivessä mikä näkyy suorakulmioina lappenrannan jäähallin kuvassa vasemmassa reunassa ja ne koneet kai nykyään siellä lähempänä tekojäätä kuin hallia kontissa, tai näin muistelisin, että kun ne uusittiin niin sinne sijoitettiin.
 

Tupaukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saipa ja Saimaan Kurra.
No niin laitoin sitten google satelliitin kuvat taas päällekkäin, kun ei tämä nyt niin iso vaiva ole.
Jokainen tehkööt omat päätöksensä. Kyseessä siis se sumulaaksojen areena Kouvolasta jota mainostettiin kapeammaksi. Lyhyempi se ainakin on kun LPR on pukukopit hallin ulkopuolella, mutta sehän ei keskustassa ole edes ongelma.


Kouvolan halli on noin 65m leveä ja 95m pitkä, seka sinne sopii 6000silmäparia ilman ulokkeita. Nykyinen Kisapuisto ilman sisääntulohallia ja päädyn uudisrakennusta ( pukuhuoneet ja osa päätykatsomoa, sekä karjala corner) on suurinpiirtein saman kokoinen.
 
Viimeksi muokattu:

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Kouvolan halli on noin 65m leveä ilman ulokkeita. Nykyinen Kisapuisto ilman sisääntulohallia ja päädyn uudisrakennusta ( pukuhuoneet ja osa päätykatsomoa, sekä karjala corner) on suurinpiirtein saman kokoinen.
En kiistä tai väitä mitään kun metodit on näinkin "tieteelliset".
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Ei ruveta väittelemään. Leveys on suurin piirtein sama...
Se lieni minun alkuperäinen pointtinikin? Minä vain ihmettelen, että mihin se halli mahtuu jos mutkakatu on tarkoitus säilyttää ja kantta ei tule. Mutta tämä on minun ihmettelyä ja pohdintaa. Minä en toivoisi juosten kustua vain sen takia, että ei nyt ole rahaa kanteen, mutta kun olisi pakko. Sitä hallia kun on sitten myöhemmin hankala siirtää 30m pohjoiseen. Kuten sanoin suurin pelkoni on paskasti rakennettu keskustahalli mikä sitten osoittautuu käyttökelvottomaksi ja jälleen peruskorjaamattomaksi kun oli pakko tehdä nopeasti ja halvalla.
 

Tupaukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saipa ja Saimaan Kurra.
Se lieni minun alkuperäinen pointtinikin? Minä vain ihmettelen, että mihin se halli mahtuu jos mutkakatu on tarkoitus säilyttää ja kantta ei tule. Mutta tämä on minun ihmettelyä ja pohdintaa. Minä en toivoisi juosten kustua vain sen takia, että ei nyt ole rahaa kanteen, mutta kun olisi pakko. Sitä hallia kun on sitten myöhemmin hankala siirtää 30m pohjoiseen. Kuten sanoin suurin pelkoni on paskasti rakennettu keskustahalli mikä sitten osoittautuu käyttökelvottomaksi ja jälleen peruskorjaamattomaksi kun oli pakko tehdä nopeasti ja halvalla.
Sitä mietin itsekkin jokunen aika sitten. Toki jos halli rakennetaan siten että sitä voisi sitten tulevaisuudessa laajentaa lappeenkadun päälle. No se on varmaan insinööreille suunnitteluvaiheessa mahdoton ajatus.
 

anthax

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ketterä

Uutta dataa autopaikoista ja liikenneväylistä.

Tilaa on laskettu olevan niin Kisapuistossa, kuin keskustassa noin 1200 autolle samalla 420m säteellä joka on Kisapuistossa.

Kisapuiston vaihtoehtoon tehdään uusi väylä Lauritsalantieltä Lepolan kyljestä, jolloin asuinalueiden väylät poistuisivat käytöstä. Radanalitus on hylätty.
 

Mustakulkkula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saipa, Jokerit, Suomen maajoukkue
Minusta olisi todella tyhmää rakennusvaiheessa jättää parkkihalli rakentamatta alimmaiseksi Areenaa, koska sen jälkeen parkkihallin rakentaminen sinne tulisi mahdottomaksi tai monin verroin kalliimmaksi. Maan päällisiin alueisiin ei kaupungin keskustassa kannata tuhatta extra-autoa parkkeerata.

Se, että käytettäisiin lähistöllä olevaa kapasiteettia, ei toimi. Toki noiden rakentajat väittävät, että toimii, mutta käytännössä ei. Ethän tiedä, missä hallissa on tilaa ja missä ei. Ei kaikkien hallille tulijoiden autot perjantain peli-iltoina yksinkertaisesti mahdu Iso-Kristiinan parkkihalliin! Kapasiteetti yksinkertaisesti ei riitä. Ja sitten rilluttele ympäri kaupunkia etsimässä vajaata parkkihallia. Lopulta päädyt Prisman parkkihalliin ja kun palaat, ovet siellä on suljettu! Autosi on Prisman parkkihallissa kanissa aamuun asti ja saat sen sakkojen kera lunastaa sen sieltä!

Mielestäni parkkihalli maksaisi itsensä takaisin kerättävillä parkkimaksuilla. Toki sen ylläpito myös maksaa. Ajatellaan peli-iltoina hallia käyttäisi keskimäärin 800 autoa kustannuksella 3 eur 75 senttiä/auto. Se toisi parkkituloja 3000 euroa/peli-ilta. Pelejä olisi vuodessa 33 eli n. 100 000 euron tulot vuotta kohti. Kymmenessä vuodessa parkkihallin tulot olisivat 1 000 000 ja esim. 40 vuodessa 4x1 milj. eli 4 000 000 euroa. Tällä hinnalla saataisiin parkkihallin rakennusaikaiset kulut kuitattua.

Parkkihallista pääsisi hissillä suoraan Areenaan. Parkkihallia voitaisiin käyttää 24h vuorokaudessa eli käyttöä sillä olisi paljon enemmänkin kuin vain peli-illat. Muilla tuloilla katettaisiin parkkihallin ylläpito- ja käyttökustannukset. Auton voisi jättää peli-iltoina halliin tarvittaessa huokealla niin pitkäksi aikaa kuin haluaisi. Monet lähtisivät käyttämään keskustan ympäristön palveluita. Esim. keskustan ravintoloita, joten jopa ravintoloitsijat voisivat olla innoissaan ajatuksesta, että halli tulee keskustaan, eikä Kisapuistoon. Toki hallissa itsessään voisi olla joku ravintola, jossa nk. "jatkot" kiinnoistaisivat juhlamielellä olevia katsojia. Jos ravintola olisi Saipan vuokralla esim. kaupungilta, eikä EeKoon, saisi SaiPa hyvät massit tuosta ravintolatoiminnasta.
 

Bigg_Doggy

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Minusta olisi todella tyhmää rakennusvaiheessa jättää parkkihalli rakentamatta alimmaiseksi Areenaa, koska sen jälkeen parkkihallin rakentaminen sinne tulisi mahdottomaksi tai monin verroin kalliimmaksi. Maan päällisiin alueisiin ei kaupungin keskustassa kannata tuhatta extra-autoa parkkeerata.

Se, että käytettäisiin lähistöllä olevaa kapasiteettia, ei toimi. Toki noiden rakentajat väittävät, että toimii, mutta käytännössä ei. Ethän tiedä, missä hallissa on tilaa ja missä ei. Ei kaikkien hallille tulijoiden autot perjantain peli-iltoina yksinkertaisesti mahdu Iso-Kristiinan parkkihalliin! Kapasiteetti yksinkertaisesti ei riitä. Ja sitten rilluttele ympäri kaupunkia etsimässä vajaata parkkihallia. Lopulta päädyt Prisman parkkihalliin ja kun palaat, ovet siellä on suljettu! Autosi on Prisman parkkihallissa kanissa aamuun asti ja saat sen sakkojen kera lunastaa sen sieltä!

Mielestäni parkkihalli maksaisi itsensä takaisin kerättävillä parkkimaksuilla. Toki sen ylläpito myös maksaa. Ajatellaan peli-iltoina hallia käyttäisi keskimäärin 800 autoa kustannuksella 3 eur 75 senttiä/auto. Se toisi parkkituloja 3000 euroa/peli-ilta. Pelejä olisi vuodessa 33 eli n. 100 000 euron tulot vuotta kohti. Kymmenessä vuodessa parkkihallin tulot olisivat 1 000 000 ja esim. 40 vuodessa 4x1 milj. eli 4 000 000 euroa. Tällä hinnalla saataisiin parkkihallin rakennusaikaiset kulut kuitattua.

Parkkihallista pääsisi hissillä suoraan Areenaan. Parkkihallia voitaisiin käyttää 24h vuorokaudessa eli käyttöä sillä olisi paljon enemmänkin kuin vain peli-illat. Muilla tuloilla katettaisiin parkkihallin ylläpito- ja käyttökustannukset. Auton voisi jättää peli-iltoina halliin tarvittaessa huokealla niin pitkäksi aikaa kuin haluaisi. Monet lähtisivät käyttämään keskustan ympäristön palveluita. Esim. keskustan ravintoloita, joten jopa ravintoloitsijat voisivat olla innoissaan ajatuksesta, että halli tulee keskustaan, eikä Kisapuistoon. Toki hallissa itsessään voisi olla joku ravintola, jossa nk. "jatkot" kiinnoistaisivat juhlamielellä olevia katsojia. Jos ravintola olisi Saipan vuokralla esim. kaupungilta, eikä EeKoon, saisi SaiPa hyvät massit tuosta ravintolatoiminnasta.

Teiden varsille on helpompi laittaa infotaulut, joissa olisi vapaiden parkkipaikkojen määrä monitoimiareenan läheisyydessä olevissa parkkihalleissa.

Kadunvarsipaikoitus on ilmainen klo 18 jälkeen ja pelipäivinä/muiden tapahtumien aikaan voi olla varmasti myös jo aikaisemminkin. En usko parkkiongelmaan, vaikka nyt ei mitään parkkihallia/taloa tehtäisikään hallin yhteyteen.
 

Mustakulkkula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saipa, Jokerit, Suomen maajoukkue
Teiden varsille on helpompi laittaa infotaulut, joissa olisi vapaiden parkkipaikkojen määrä monitoimiareenan läheisyydessä olevissa parkkihalleissa.

Kadunvarsipaikoitus on ilmainen klo 18 jälkeen ja pelipäivinä/muiden tapahtumien aikaan voi olla varmasti myös jo aikaisemminkin. En usko parkkiongelmaan, vaikka nyt ei mitään parkkihallia/taloa tehtäisikään hallin yhteyteen.

Ok, mutta kyllä hallille saavutettavuus on kaiken a ja o. Se jopa katsojamääriin vaikuttaa. Jos auto pitää viedä jonnekin Maakuntakirjaston nurkan parkkihalliin, niin kyllä sieltä taas loskissa saa kävellä. Hotelli Lappeen alla olevat parkkikset ovat viikonloppuisin jo melko täynnä. Mutta se toistaiseksi tästä, ettei mene jankkaamiseksi. Toki odottelen asiasta muiden mielipiteitä.
--
Ahne ja monopolissa oleva S-ryhmä varmasti haluaisi muutamalla millillä osallistua hallihankkeeseen, kunhan saa Areenan palveluiden (ravintolat ym:t) palvelutulot itselleen. Eihän kyseessä ole yritys, vaan osuuskunta, jonka tarkoituksena on jäsenilleen tuottaa bonusta, nollatulos sille itselleen riittää. Kyse on vain siitä, ettei tämä Saipan kannalta ole hyvä asia, sillä hallin rakentamisen omistuspohjasta riippumatta, tulisi sen saada ainakin leijonanosa hallin palvelujen oheismyynnistä. Näin se voisi turvata toimintaansa, ja maksaa hallista hyvää vuokraakin. Tärkeintä lienee ravintolatoiminta.

Toki toivon palvelutason kasvavan nykyiseltä lihapiirakka-nakki linjalta, mutta eikö Saipa sitten siihen pysty, tai eikö se halua palvelutasoaan nostaa, en tiedä. Mutta kyllä viimeksi maistamani hodari Kisapuistossa nakilla oli kyllä aika ala-arvoinen maistiainen! Ei yhtään miltään maistunut. Kuin pahvia olisi syönyt!

Mihin halli rakennettaneenkaan, vaikka Kisapuistoon rakennettaisiin, on Saipa saman oheismyynti-dilemman kanssa painiskeleva varmasti kuin Lappeenkadullakin. Toivottavasti osaavat neuvotella asiat kondikseen.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Teiden varsille on helpompi laittaa infotaulut, joissa olisi vapaiden parkkipaikkojen määrä monitoimiareenan läheisyydessä olevissa parkkihalleissa.

Kadunvarsipaikoitus on ilmainen klo 18 jälkeen ja pelipäivinä/muiden tapahtumien aikaan voi olla varmasti myös jo aikaisemminkin. En usko parkkiongelmaan, vaikka nyt ei mitään parkkihallia/taloa tehtäisikään hallin yhteyteen.
Haluaako iso kristiina ja galleria, että liikkeisiin ei pääse peli-iltoina kun parkkipaikat on täynnä? Tässä kaupungissa kun on "hieman" enemmän asukkaita kuin mitä siellä hallissa on kävijöitä. Onkohan edes kysytty noilta omistajilta, että niin onkohan edes mahdollista tuollainen pysäköiminen. Vai kuvitellaanko sitä vain, että automaattisesti isossa kristiinassa on asennoituminen, että autolla ei peli-iltoina kauppoihin pääse kun paikat on varattu.
 

Bigg_Doggy

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Haluaako iso kristiina ja galleria, että liikkeisiin ei pääse peli-iltoina kun parkkipaikat on täynnä? Tässä kaupungissa kun on "hieman" enemmän asukkaita kuin mitä siellä hallissa on kävijöitä. Onkohan edes kysytty noilta omistajilta, että niin onkohan edes mahdollista tuollainen pysäköiminen. Vai kuvitellaanko sitä vain, että automaattisesti isossa kristiinassa on asennoituminen, että autolla ei peli-iltoina kauppoihin pääse kun paikat on varattu.
Hyvä pointti. Luulen kuitenkin parkkitalojen haluavan lisätuloja ja kauppakeskukset katsovat lisääntyvien jalkaparien tuovan heille vetovoimaa. Minun luulo ei tietenkään ole tiedon väärti.

Onhan galleriassakin autopaikkaosakkeita, joita jotkut saattavat hankkia omaksi/vuokrata sen takia, että pääsevät helposti monitoimiareenalle.
 

Mustakulkkula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saipa, Jokerit, Suomen maajoukkue
Kadunvarsipaikoitus on ilmainen klo 18 jälkeen ja pelipäivinä/muiden tapahtumien aikaan voi olla varmasti myös jo aikaisemminkin..
Niin, nämä aikarajoitukset ovat, miten kaupunki määrää. Esimerkiksi Helsingissä parkkiaika loppuu arkisin katujen varsilla myöhemmin, klo 20 tai klo 21. Viikonlopulle voidaan asettaa myös omat aikarajoituksensa.
 

PePo_17

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, KooKoo
Tuskinpa Qpark katsoo pahalla lisääntynyttä asiakaskuntaa. Sehän operoi Isokristiinan parkkia.
 

Mustakulkkula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saipa, Jokerit, Suomen maajoukkue
Tuskinpa Qpark katsoo pahalla lisääntynyttä asiakaskuntaa. Sehän operoi Isokristiinan parkkia.
Juu, kunhan ei Lappeenrannan kaupunki rakenna 3-4 miljoonaa maksavaa parkkihallia Areenan alle ja anna Qparkin ryhtyä pyörittämään operationaalista bisnestä siellä! En epäile, etteikö näinkin voi käydä!
 

lautamies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Itäsuomalainen jääkiekko.
Haluaako iso kristiina ja galleria, että liikkeisiin ei pääse peli-iltoina kun parkkipaikat on täynnä?
Kaupunki on tehnyt tutkimusta noiden parkkihallien käyttöasteista illalla ja se on noin 20-30%. Lisäksi käytettävissä on Armaadan kattoparkki ja osa torista.
Kun Kisapuiston peleissä kaukaisimmat autot joudutaan pysäköimään 430metrin päähän hallista, on keskustan alueella saman säteen sisällä 1300 autolle pysäköintipaikka.
Ja, eiköhän Citycon ja Galleria ilomielin ota rahat vastaan illan vajaakäytön vaihtuessa täyteen halliin.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Kaupunki on tehnyt tutkimusta noiden parkkihallien käyttöasteista illalla ja se on noin 20-30%. Lisäksi käytettävissä on Armaadan kattoparkki ja osa torista.
Kun Kisapuiston peleissä kaukaisimmat autot joudutaan pysäköimään 430metrin päähän hallista, on keskustan alueella saman säteen sisällä 1300 autolle pysäköintipaikka.
Ja, eiköhän Citycon ja Galleria ilomielin ota rahat vastaan illan vajaakäytön vaihtuessa täyteen halliin.
Kyllä minä väitän, että siinä voi Iso-Kristiinan kaupoilla olla vähän sanansa sanottavana jos sieltä alkaa peli-iltoina olemaan halli tukossa. Galleria nyt on niin tyhjä muutenkin, että sille lienee vain hyvä asia jos siellä on edes joskus joku auto. Samaten se Prisma tuskin haluaa parkkihallistaan mitään kiekkopelien aikaista pysäköintipaikkaa. Nämä jutut on isompia kokonaisuuksia eikä ne vain toimi ajatusmallilla, että "onhan siellä tilaa". Ainakin lauantaisin on Iso-Kristiinassa ollut varsin täyttä autojen suhteen. Ei nyt tokikaan ole jäänyt paikkaa löytymättä, mutta ei sinne mitään sataa autoa olisi varmaankaan enää mahtunut. Ihan pelkkään parkkeeraustoimintaan perustuvat tahot sitten erikseen, mutta niitä ei taida hallin suunnitellun paikan läheltä hirveän montaa löytyä.

Äläkä ymmärrä väärin. Vähän vain haisee tässä(kin) asiassa, että ollaan otettu ne positiivisimmat asiat perusteiksi sille miksi jättää oikeat luvut kertomatta. Se vaan kun ei ole oikeasti pidemmän päälle mikään kauhean hyvä lähtökohta. Minusta olisi rehellisintä laskea se kansi, täysimittainen halli ja se parkkihalli mukaan kuvoihin koska ne on 20-30v ajanjaksolla katsottuna liki pakollisia. Jos se maksaa 40 miljoonaa enemmän kuin halli Kisapuistoon, niin sitten maksaa. Edelleen ei juostenkustuun pitäisi lähteä on tilanne ja päätös sitten mikä tahansa.

Lisätään nyt vielä, että tällä tehtiin halvalla ja säästettiin touhullahan se nykyinen Kisapuistokin on tavallaan kustu. Hallin katto on sellainen että fiksusti siihen ei voi koskea ja tämä on tehnyt sen peruskorjaamisen liki mahdottomaksi. Mielestäni sen korjaamisen ongelmia on liioiteltu, mutta kuitenkin. Tästä kaikesta tulee edelleen sellainen perus lappeenrantalainen perse-edellä puuhun meininki mieleen, kohta on halli keskustassa, kadulla ei mahdo ajamaan, liikenne kaaos on hirveä, parkkipaikkoja ei ole ja hallikin on jo lähtökohtaisesti sieltä ja täältä säästämällä paskottu. Sitten sen kanssa ollaan jumissa vuosikymmeniä ja mitään ei voi, kun siellä keskustassa ei nyt vaan ihan halvalla mitään korjata ja uudisrakenneta.
 
Viimeksi muokattu:

lautamies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Itäsuomalainen jääkiekko.
Kuka on puhunut/kirjoittanut Prismasta? Ei taida se olla kaupungin laskuissa mukana, vai onko sinulla parempaa tietoa?
 

Mustakulkkula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saipa, Jokerit, Suomen maajoukkue
Kyllä minä väitän, että siinä voi Iso-Kristiinan kaupoilla olla vähän sanansa sanottavana jos sieltä alkaa peli-iltoina olemaan halli tukossa. Galleria nyt on niin tyhjä muutenkin, että sille lienee vain hyvä asia jos siellä on edes joskus joku auto. Samaten se Prisma tuskin haluaa parkkihallistaan mitään kiekkopelien aikaista pysäköintipaikkaa. Nämä jutut on isompia kokonaisuuksia eikä ne vain toimi ajatusmallilla, että "onhan siellä tilaa". Ainakin lauantaisin on Iso-Kristiinassa ollut varsin täyttä autojen suhteen. Ei nyt tokikaan ole jäänyt paikkaa löytymättä, mutta ei sinne mitään sataa autoa olisi varmaankaan enää mahtunut. Ihan pelkkään parkkeeraustoimintaan perustuvat tahot sitten erikseen, mutta niitä ei taida hallin suunnitellun paikan läheltä hirveän montaa löytyä.

Äläkä ymmärrä väärin. Vähän vain haisee tässä(kin) asiassa, että ollaan otettu ne positiivisimmat asiat perusteiksi sille miksi jättää oikeat luvut kertomatta. Se vaan kun ei ole oikeasti pidemmän päälle mikään kauhean hyvä lähtökohta. Minusta olisi rehellisintä laskea se kansi, täysimittainen halli ja se parkkihalli mukaan kuvoihin koska ne on 20-30v ajanjaksolla katsottuna liki pakollisia. Jos se maksaa 40 miljoonaa enemmän kuin halli Kisapuistoon, niin sitten maksaa. Edelleen ei juostenkustuun pitäisi lähteä on tilanne ja päätös sitten mikä tahansa.

Lisätään nyt vielä, että tällä tehtiin halvalla ja säästettiin touhullahan se nykyinen Kisapuistokin on tavallaan kustu. Hallin katto on sellainen että fiksusti siihen ei voi koskea ja tämä on tehnyt sen peruskorjaamisen liki mahdottomaksi. Mielestäni sen korjaamisen ongelmia on liioiteltu, mutta kuitenkin. Tästä kaikesta tulee edelleen sellainen perus lappeenrantalainen perse-edellä puuhun meininki mieleen, kohta on halli keskustassa, kadulla ei mahdo ajamaan, liikenne kaaos on hirveä, parkkipaikkoja ei ole ja hallikin on jo lähtökohtaisesti sieltä ja täältä säästämällä paskottu. Sitten sen kanssa ollaan jumissa vuosikymmeniä ja mitään ei voi, kun siellä keskustassa ei nyt vaan ihan halvalla mitään korjata ja uudisrakenneta.
Olen samaa mieltä pitkälti kanssasi! Pitää todella harkita, kannattaako sittenkin parkkihalli rakentaa Areenan alle, ja varmasti kannattaa, koska kyseessä on samalla 50v investointi, niin pitkä, että moni jo pitkällään tuossa ajassa kyllä. Eli ilman parkkihallia en lähtisi Lpr:n keskustaan edes Areenaa suunnittelemaan.

Prisman parkkihalleilla ei todellakaan ole suurta merkitystä Lappeenkadun Areenan kannalta, sinne on aika pitkä matka. Jos parkkihalleilla on vajaakäyttöastetta, voidaan sitä tehostaa kadunvarsipysäköinnin kiristyksillä, se suuntahan Lappeenrannassa on vuosikymmenien saatossa ollut. Itse ainakin näen järkevänä, että juuri Areenan alle voi parkkeerata peli-iltoina, eikä etsiskellä lähiympäristöstä vapaita paikkoja muista parkkihalleista. Parkkihalli voitaisiin rakentaa nykystandardit täyttävä, jos sähköautoilu lisääntyy. Eli latauspistokkeita kehiin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös