Milläs ne joukkueet tulee jäähallille? Niiden huolto tulee jäähallille? Millä ne toimitsijat tulee jäähallille? Millä ne työntekijät tulee jäähallille? Tuomarit? Jne. Täällä kuvitellaan, että sinne vaan parkkeerataan bussit ja kaikki johonkin parkkihalleihin ja sieltä Liigapelaajat kantaa kamansa sitten hallille, heh heh. Missäs on Lappeenrannassa bussin vetäviä parkkihalleja?
Se, että mihin yleisö pysäköi autonsa on todella todella pieni ongelma siihen nähden mihin kaikki ne pelaajat yms. ne autonsa saa kun pitäisi lähteä vierasmatkalle tai joku joukkue tulee paikanpäälle. Sitten pari junnujengiä lähtee lauantaina/tulee jostain vierasreissusta ja Liigapelin jälkeen alkaa Pepon peli ja sinnekkin tulee vieraat bussilla/autoilla. Kannattaa joskus vähän vilkaista sinne jäähallin pihalle, että paljonko siellä busseja pyörii ja on parkkeerattuna vikonloppuisin käytännössä jatkuvasti.
Sitten varmaan paikallisliikenteen busseillekkin pitäisi olla jotkut paikat kun pelin jälkeen purkautuu 4000 ihmistä ulos ja ei ne kaikki voi mennä bussipysäkille istumaan vaan pitäisi olla jossain tilat istuttaa ne bussit jo valmiiksi että pääsevät lähtemään joustavasti liikkeelle ja ovat paikalla kun peli päättyy. Niin ja vierasjoukkueen kannattajien bussi(t) kanssa.
Minua ei toki yllätä, että tätä asiaa lähinnä tarkastellaan täysin puusilmäisesti vain yhdestä suunnasta ja se on mitä SaiPan pelin katsoja eli minä (lue sinä) teet ja millä menet. Minä taas katson sitä siltä kannalta kun tuolla olen pyörinyt halleilla autojen keskellä silloinkin kun Liigapeliä ei ole.
Nojoo.
Minusta tuossa hahmotelmassa on piirretty parkkialue hallin viereen. Kyllä nuo bussit varmasti mahtuvat sinne ja erotuomarikerhon toimitsijoiden Corollat myös.
Ja kyllä, Kisapuistoon olisi saatava uusi tieyhteys mikäli jäähalli sinne rakennetaan. Siinäkin tapauksessa epäilen liikennejärjestelyn toimivuutta. Reunakatu ja sitä edeltävien katujen kapasiteetti on lujilla mikäli liikenne keskittyy ainostaan tuohon yhteen radan ali puhkottuun reikään. Ja jos sitten taas ei, on sama rumba läpi omakotialueen käynnissä.
Kummassakin vaihtoehdossa on hyvät ja huonot puolensa.