Noh, odotellaan tutkimusta. Mä nyt olen kaikkein vähiten siinä asemassa, että osaisin a) läsnäoloprosenttini, tai b) hyvä jos osaan taulun seinään porata, perusteella ottaa näihin sen suuremmin kantaa. Toki eihän se minua estä kommentoimasta. :) Mutta sen toivon, että SaiPalle tulisi halli, joko korjattu, tai uusi, jolla tässäkin taistossa noustaisiin nextille levelille. Synergioineen ja muine lisäansiomahdollisuuksineen.
Minusta tuntuu että välillä näisdsä jutuissa katoaa vähän se perspektiivi. Enkä nyt tarkoita juuri sinua. Minä käytän kisapuistoa enemmän kuin keskimäärin kannattajat käyttää. Minulle on kaikista suurin etu jos Lappeenrantaan tulee uusi jäähalli. Samalla olen toki veronmaksaja täällä ja tässä on sellainen pieni juttu, että sitä rahaa kun ei kauheasti ole. En siltikään vastusta uutta jäähallia, jos se tehdään muutoin kuin veronmaksajien kukkaroa kaivamalla. Oy on yksityisten omistama, joten yksityiset maksakoot sen, jos siis kärjistetään.
Mutta ja tämä on se iso mutta. Minä en arvosta sitä tapaa millä tätä kokonaisuutta ollaan tunkemassa ihmisten kurkuista alas. Minä tunnen ja olen itseasiassa ihan hyvissä väleissä ex-työpaikankin kautta, sekä harrastukseni takia Lappeenrannan kaupungin työntekijöiden kanssa. Eli juuri niiden jotka hoitaa tuolla tuota hallia. Minä en ole ikinä nähnyt kuplivaa maalia, en hometta, en risoja laattoja märkätiloissa, en rikkoutuneita putkistoja, en yksinkertaisesti mitään mikä viittaisi rakenteellisiin ongelmiin päälle päin. En missään noista halleista. Jos joku joskus kävi Imatran vanhassa hallissa, niin ymmärtää eroa. Mulla ei riitä pokka mennä väittämään että siellä on huollettu vanhaa rakennusta pitkin vituraa, kun mikään siellä ei moista ilmaise, päin vastoin.
Toki hallissa on paljon ongelmia. Nykyaikaan se on täysin vanhentunut, vaikka sitä onkin paranneltu. Esim. U18 kisojen aikaan pimensi eräs scoutti koko hallin wlanin kun oli keksinyt, että se hallin wlani purkin johto sopii hänen kännykkää lataamaan. Vastaavia ratkaisuja löytyy hallista vähän joka kulmasta. Joku suuttuu kun nyt sanon että aika venäläisesti lisärakennettua, mutta tarkoitan tällä enemmän sitä että viedään lyijykynä avaruuteen, koska se toimii, ennemmin kuin kehitetään ultra moderni täytekynä mitä voi käyttää myös avaruudessa. Ei aina kaunista, mutta toimivaa ja jos ei jokin asia toimi niin aina on siellä pyritty laittaa se toimimaan.
Mitä siis jää jäljelle. Uusi halli tulee ja tarvitaan, tai vanha pitää korjata käytännössä kokonaa tämän pitäisi olla selvä fakta kaikille. Mihin, miten ja millä rahalla, niin siihen toki omaan mielipiteen, kuten kaikki muutkin. Silti en arvosta tätä tapaa mollata hienoa areenaa, mitä on kehitetty niillä resursseilla mitä on, mikä toimii itseasiassa helvetin hyvin ja mitä on mielestäni hyvin ylläpidetty ja mikä palvelee käyttötarkoitustaan, jos nyt ei erinomaisesti niin kuitenkin hyvin. Sovitaan että kyseessä on osaltani vaikka muutosvastarinta, vaikka väitän muuta. En vain arvosta sitä tapaa millä hienoa pyhättöä mollataan, milloin missäkin välissä ja kerrotaan kuinka se ruoho siellä aidan toisella puolen olisi väkisinkin vihreämpää. Tämä on se mikä minua sieppaa. Kaikille on, tai pitäisi olla, selvää, että jotain pitää tapahtua. Miksi siis sitä hienoa ja hyvin palvellutta areenaa pitää jatkuvasti morkata ja kaivamalla kaivaa näitä "ongelmia", mistä kuitenkin on suoriuduttu ilman mitään muuta kuin spekulatiivisia "melkein peruttiin ottelu" tyylisiä lööppejä? Ei se ainakaan lähde silloin puhtaasta uutisoinnin halusta.