Onhan näitä uusia jäähalleja nyt useammassakin paikassa suunniteltu tai ainakin haaveiltu, ja niissä kaikissa missä sitä sijoitetaan keskustaan, kuulee samat puolustuspuheet siitä, miten sitten keskustaan tullaan julkisella liikenteellä. Tosiasia on,että Suomessa ei julkisilla pärjää, eikä ihmiset niitä ole tottuneet käyttämään, kuin parissa suurimmassa kaupungissa. Ihan tutkittuakin tietoa on eri urheiluseurojen ja lajien osalta, että ihmiset tulevat jääkiekkopeleihin suurelta osin omalla autolla, ja pääasiassa kyydissä on 1-2 henkilöä, usein vielä naapurit ajavat peleihin peräkkäin omilla autoilla. Suomalaiset eivät pikkukaupungeissa ole julkisen käyttäjiä, vaan omien aikataulujensa mukaan kulkevia erakoita. Täysin toiveajattelua lähteä kuvittelemaan missään Helsingin, Turun ja Tampereen ulkopuolella, että julkiset kulkuyhteydet, edes ilmaiset, tuovat ihmisiä hallille. Sen lisäksi yhtälailla on todettu, kuinka lähellä parkkipaikka pitää olla. Aika harva kävelee enää puolta kilometriä pidempää matkaa parkista hallille, joten siinä sitä on hyvä lähteä miettimään, mihin sen hallin pystyttää. Keskustan synergia edut on kiistattomat muuten hallin käytön suhteen, joten jos parkkitilaa on ja se on hallin kyljessä kiinni, eikä maksa mansikoita, niin keskustaan vaan jokainen pikkukaupungin uusi halli.