Niinpä. Juopolle ja juopon lapselle tuolla ei ole hitonkaan väliä.Vastuutonta. Eikö kukaan ajattele lapsia?
Mutta vakavissaan: idioottimaista näpertelyä. Alkoholiprosentin nosto.
Niinpä. Juopolle ja juopon lapselle tuolla ei ole hitonkaan väliä.Vastuutonta. Eikö kukaan ajattele lapsia?
Mutta vakavissaan: idioottimaista näpertelyä. Alkoholiprosentin nosto.
Totta. Tosin sekin kannattaa huomata, että polttoaineen (bensiini) hinnassa on luokkaa 60 prosenttia erilaisia veroja. Autoilijat subventoivat jokaisella ajamallaan kilometrillä valtion menoja, ei päinvastoin.
Sinänsä totta tämäkin. Mutta toisaalta liikenteellä on kuitenkin merkittäviä suoria kustannuksia sekä negatiivisia taloudellisia ulkoisvaikutksia yhteiskunnalle. Näille pitää myös asettaa hinta tavalla tai toisella, ja polttoainevero on siihen yksi keino.
Eiköhän tuossa saatu nyt vaan tavoitetta lähemmäs, eli askel kohti viinien kauppamyyntiä otettiin. Vastaavasti KD ja muut alkokonservatiivit saivat torjuntavoiton. Itselle tästä ei vielä iloa ole, mutta eiköhän markkina tuohon uuteenkin rakoon jotain tarjottavaa tuota.Mikähän vaikutus tällä käytännössä on? Minun tietämykseni mukaan on aika vähän alkoholijuomia, joiden alkoholipitoisuus on 5,6–8 %. Kaikki tavalliset oluet, lonkerot, siiderit ja limuviinat ovat jo nyt alle tuon 5,6 %:n ja niitä saa ruokakaupasta. Viinit taas ovat lähes poikkeuksetta yli 8-prosenttisia. Ehkä joitain vahvoja erikoisoluita ja hyvin mietoja viinejä tulee nyt kauppoihin, mutta aika pieneltä senkin merkitys tuntuu. Valtava merkitys taas olisi ollut nosto 15 %:iin, jolloin viinit olisivat oikeasti tulleet ruokakauppoihin.
Eiköhän tuossa saatu nyt vaan tavoitetta lähemmäs, eli askel kohti viinien kauppamyyntiä otettiin. Vastaavasti KD ja muut alkokonservatiivit saivat torjuntavoiton. Itselle tästä ei vielä iloa ole, mutta eiköhän markkina tuohon uuteenkin rakoon jotain tarjottavaa tuota.
Olen tässä nyt asialla vitsaillut, mutta onhan tämä tosiaan kaikesta huolimatta edistysaskel.
Ehkä vielä minunkin elinaikanani voi sitten ostaa vahvempiakin tuotteita ruokaostosten yhteydessä tai ainakin niin toivon.
Henkilökohtaisella tasolla tämä on hyvä. Tykkään nimittäin vahvoista erikoisoluista, ja kulutus on vähäistä, noin 1-2 kpl kuukaudessa.Mikähän vaikutus tällä käytännössä on? Minun tietämykseni mukaan on aika vähän alkoholijuomia, joiden alkoholipitoisuus on 5,6–8 %. Kaikki tavalliset oluet, lonkerot, siiderit ja limuviinat ovat jo nyt alle tuon 5,6 %:n ja niitä saa ruokakaupasta. Viinit taas ovat lähes poikkeuksetta yli 8-prosenttisia. Ehkä joitain vahvoja erikoisoluita ja hyvin mietoja viinejä tulee nyt kauppoihin, mutta aika pieneltä senkin merkitys tuntuu. Valtava merkitys taas olisi ollut nosto 15 %:iin, jolloin viinit olisivat oikeasti tulleet ruokakauppoihin.
Aina liberaali RKP siellä oli laittanut kapuloita rattaisiin kristillisten ohella.Ehkäpä juu. Mutta kannabis kauppoihin menee tätä menoa sinne 2100 tienoille ja silloin ei moni tämän päivän jatkoaikalainen enää tätä palloa tallaa. Kokoomus on jo pitkään ollut "viinit päivittäistavarakauppoihin" linjallaan niin olisi odottanut heidän nyt jyräävän KD:n ylitse tässä asiassa vai laittoivatkohan myös Persut kapuloita rattaisiin? Siellähän löytyy myös tätä konservatiivista osastoa alkoasioissa.
Alkon sivuilta nopeasti 5,6 - 8% rajauksella löytyy 18 valkoviiniä, 2 punaviiniä ja 25 kuohuviiniä sekä 32 muita viinejä (rose, jälkiruoka yms.). Todennäköisesti näitä ja vastaavia tulee sitten prismojen hyllyille paljon enemmän.
Noiden lisäksi oluet 432, siiderit 32 ja juomasekoitukset 13. Eli kuten voidaan päätellä, viinien sijaan vaikutus olisi paljon suurempi oluiden kohdalla ja myös siiderien. Viineille max 8 % on matala, mutta oluissa ja siidereissä on suuri määrä tuotteita, jotka ovat "luonnostaan" tuossa 5,6-8 % haarukassa.Alkon sivuilta nopeasti 5,6 - 8% rajauksella löytyy 18 valkoviiniä, 2 punaviiniä ja 25 kuohuviiniä sekä 32 muita viinejä (rose, jälkiruoka yms.). Todennäköisesti näitä ja vastaavia tulee sitten prismojen hyllyille paljon enemmän.
Matalapalkka-aloilla työskenteleviltä luultavasti viedään, kun keskituloiset ei saa ja työttömät on niitä pienituloisia.Asumistukea ei leikata pienituloisilta. Keiltä sitä leikataan 350 miljoonan edestä?IL:n tiedot: Asumistukeen noin 350 miljoonan leikkaus: ”Ei kohdisteta kaikkein pienituloisimpiin”
Iltalehden hallituslähteistä saamien tietojen mukaan asumistukeen on tulossa noin 350 miljoonan euron leikkaus.www.iltalehti.fi
Aina liberaali RKP siellä oli laittanut kapuloita rattaisiin kristillisten ohella.
Noin pienituloiset pakotetaan tekemään kahta duunia. Säästetään asumistuessa ja ratkaistaan samalla työvoimapula. Kätsyä.Matalapalkka-aloilla työskenteleviltä luultavasti viedään, kun keskituloiset ei saa ja työttömät on niitä pienituloisia.
Onkohan tämä nyt viisasta viedä niiltä jotka tekee tai yrittää tehdä töitä mutta ei tienaa hyvin? Työvoimapulaa jo valmiiksi näissä matalapalkkaisimmissa duuneissa.
No, odotellaan mitä tuleman pitää.
Matalapalkka-aloilla työskenteleviltä luultavasti viedään, kun keskituloiset ei saa ja työttömät on niitä pienituloisia.
Onkohan tämä nyt viisasta viedä niiltä jotka tekee tai yrittää tehdä töitä mutta ei tienaa hyvin? Työvoimapulaa jo valmiiksi näissä matalapalkkaisimmissa duuneissa.
No, odotellaan mitä tuleman pitää.
Ennustan myös, ettei tämän hallituksen toimet tule helpottamaan työvoimapulaa matalapalkka-aloilla. Pikemminkin työvoimapula tulee vain kasvamaan.Matalapalkka-aloilla työskenteleviltä luultavasti viedään, kun keskituloiset ei saa ja työttömät on niitä pienituloisia.
Onkohan tämä nyt viisasta viedä niiltä jotka tekee tai yrittää tehdä töitä mutta ei tienaa hyvin? Työvoimapulaa jo valmiiksi näissä matalapalkkaisimmissa duuneissa.
No, odotellaan mitä tuleman pitää.
Ihan turha investointi. En tykkää tästä. Liian kallis investointi tällä hetkellä. Ehkä tulevaisuudessa joskus 2040 luvulla voisi toteutua, jos on toteutuakseen.
Paljon tärkeämpää olisi saada väli Helsinki Oulu kuntoon. Erityisesti väli Seinäjoki Tampere vaatii nopeasti toimenpiteitä, jotta saadaan riittävän tehokas ja toimiva yhteys Helsingistä Lappiin saakka aikaiseksi.
Tämähän se on ollut ongelma siitä lähtien kun akt on lobannut kumipyörillä kulkemaan tavaran 4-tietä pohjoiseen. Saman tien varrella kulkisi junarataa jota voitaisiin käyttää linjakuljetukseen ja matkalta sitten voitaisiin jakelut tehdä pienemmillä, mutta kun piti yhtiöittää täysin kannattamaton vr missä johtajia on enemmän kuin työntekijöitä niin sitten vedetään kumipyörillä tavaraa edes takaisin.Toki pitää muistaa, että suurin osa Suomen tavarasta liikkuu rekkojen tai junien mukana. Joten ei näitä polttoaineiden hintoja voidaan liikaa kiristää, tai täällä ei liiku mikään.