Joo toivottavasti näitä teollisuusraiteita pystyttäisiin paremmin käyttämään.Tuskin tietysti kaikkea. Mutta mutta turhan paljon Suomessa on teollisuusraiteita joiden käyttö loppunut.
Eiköhän se ongelma, että markkinatalous on rautateiden tavaraliikenteeseen tullut hitaasti ja alan kalusto kallista. VR:n ensimmäinen kilpailija aloittanut 2015 ja toinen 2020.
Voisihan kaluston käyttöä tehostaa tavaraliikenteessä, jos VR kalusto pistetään kalustoyhtiöön(oikeasti tämä on itselle se tieto mitä eniten odotan hallitusneuvotteluista tapahtuuko vai ei, tai kompromissi että vain henkilöliikenteen ostoliikenteen kalusto), toinen olisi sallia gost-standardin 1520mm vaunujen käyttöä Suomen sisällä vakituisesti. Ne kun 4mm erosta huolimatta voivat liikennöidä täällä ja eiköhän niitäkin vaunuja makaa Baltiassa enemmän vapaana kun Venäjän liikenne vähentynyt.
Onhan joskus kulkenut myös rekkajuniakin, mutta ei vähään aikaan.
Toki sitten pitäisi VR:än ja jonkun muun toimijan ostaa näitä uusia junia.
Rekkoja ja junien pitäisi paremmin toimia yhteen.