No älä minulta kysy.Miksi Kokoomus päästäisi demareita sanelemaan talouspolitiikkaa?
Minun mielipiteeni: Ei tietenkään päästäisi. Noudattaisi omaa talouspolitiikkaa, johon saisi helposti tukea perussuomalaisilta myöntymällä heidän ilmasto- ja maahanmuuttopolitiikkaansa.
Sinun mielestäsi kokoomus ei voi joustaa ilmasto- tai maahanmuuttokysymyksissä, jolloin ainoa vaihtoehto on SDP. Jos ainoa vaihtoehto on SDP, silloin SDP sanelee. Ja mitä SDP sanelee? Talouspolitiikkaa. Talouspolitiikkaanhan heidän vaalilupauksensa suurelta osin perustuisi.
Eli sinun pitäisi tuohon vastata, eikä minun. Ei minun mielestä siinä olisi mitään järkeä, että kokoomus antaisi SDP:n sanella talouspolitiikkaa.
Paitsi että perussuomalaiset oli leikkaamassa, kun taas SDP oli 1. pelottelemassa oikeiston leikkauksilla 2. lupaamassa jopa useita menonlisäyksiä.Kyse on siitä, että persut ja demarit ovat molemmat pohjimmiltaan demaripuolueita (kuten Kokoomuskin), ei siellä talouslinjauksissa mitään isoja sovittamattomia eroja Kokoomuksen kannalta todennäköisesti löydy, jos vastineeksi pääsee pitämään kiinni SAK:n vallasta tai antamaan raippaa mamuille.
SDP:n pitäisi täydellisesti syödä sanansa jos tekisi kokoomuksen haluamaa talouspolitiikkaa. Perussuomalaisten puolestaan olisi helppo sovittaa.
Ja vähän laitat mutkia suoriksi. Perussuomalaiset haluaa alentaa veroja, pienentää julkisen hallinnon menoja ja panostaa esim. halvempaan bensaan. SDP haluaa verottaa näitä entisestään ja paisuttaa julkista hallintoa. Ei ole oikein sanoa, että nämä olisivat sama puolue taloudellisesti.
Viimeksi muokattu: