Uudistuksia palstan säännöissä ja moderoinnissa

  • 56 042
  • 492
Tila
Viestiketju on suljettu.

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Viestin lähetti Arnold
Niin, yksi asia tuli vielä mieleeni, että niiden kirjoittajien joukossa, jotka eivät ole kuin muutaman viestin vain kirjoittaneet tänne Jatkoaikaan, niin heidän joukossa saattaa olla varmasti tekijöitäkin. Tai emmehän me tiedä, ketä kaikkia jääkiekkoseurojen vaikuttajia mahdollisesti kunkin nimimerkin takaa paljastuu. Ja luonnollisesti tekijät/modet ja "isot nimet" (jos ja kun sellaisia tännekin kuuluu) varmasti saavat vielä helpommin oikeudet Suljetun puolelle.

Tämäkin on mahdollista, palstan tekijöillä on "oikeus" poikkeuksiin mutta muiden kohdalla hmettelen sitä, että mitä järkeä on esittää kutsu SO'lle sellaiselle henkilölle jolla ei ole aikomustakaan, tai jonka aikomus on hyvin vähäinen, rikastuttaa osastoa kirjoituksillaan. Mikäli osastolle halutaan mielipiteiden vaihtoa eikö sinne tuolloin kannattaisi kutsua kirjoittajia joilla on mielipiteitä ja jotka myös ovat osoittaneet kykynsä niiden julkituomiseen? Olen kuulunut Jatkoaikaan reilun puolivuotta ja huomannut tänä aikana täällä olevan runsaasti hienoja kirjoittajia jotka (jolleivat jo kuulu) niin ansaitsisivat kuulua SO'lle - varjo mielestäni eräänä tällaisena kirjoittajana.

M@rko77, onko viestisi tulkittavissa siten, että minä & varjo olemme marisijoita? Vai onko asianlaita sittenkin kenties niin, että meidän eriäviämielipiteitä pidetään "marinana"?

Sitä en todellakaan halua kieltää etteikö SO'lla ole paljon loistavia kirjoittajia jotka ovat sinne omin ansioin päässeet, kaikki kunnia heille!

vlad#16.

edit: Korjattu nicki oikeaan muotoon, pahoitteluni virheestä.
 
Viimeksi muokattu:

M@rko77

Jäsen
Suosikkijoukkue
LFC, FC Lahti ja Pelicans
Viestin lähetti vlad
Marko@77, onko viestisi tulkittavissa siten, että minä & varjo olemme marisijoita? Vai onko asianlaita sittenkin kenties niin, että meidän eriäviämielipiteitä pidetään "marinana"?

Niin no..itse pidin ainakin itseäni marisijana tilittäessäni surkeata kohtaloani, kun en taannoin päässyt SO:lle. Ehkä toi marisija on hieman väärä sana, mutta parempaakaan en keksinyt. Eriäviämielipiteitä tulee olla, se on selvä; en minäkään ole kaikissa asioissa jees-mies.

Anteeksi, mikäli loukkasin.
 

ace

Jäsen
Tämä menee vähän aiheen vierestä, mutta en viitsinyt omaa ketjua tälle avata. Toivottavasti vastauksen saan täältäkin.

Alkaako jatkoajan serverin kapasiteetti käydä taas liian pieneksi, kun viime viikkoina on ainakin minulla todella usein tullut ilmoitus "Too many connections in server" tjsp? Myös viestien lähettäminen on todella hidasta puuhaa välillä. Muistaakseni vasta kesällä kapasiteettiä lisättiin, mutta olisiko taas aika uusille päivityksille.
 

JanJ

Jäsen
Viestin lähetti ace
Muistaakseni vasta kesällä kapasiteettiä lisättiin, mutta olisiko taas aika uusille päivityksille.
Jep, aika on kypsä. Toteutus tulee lähiviikkoina.
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
Aikoinaan, kun SO perustettiin, peräsin itsekin vastauksia parina viime päivänä tässä ketjussa esitettyihin kysymyksiin. Esitin myös pari ehdotusta, joitain alla olevassa ketjussa ja joitain yv:llä joihin sainkin asialliset vastaukset. Sittemmin on ollut hiljaista.

Alunperinkin epäilin SO:n toimivuutta. Ja kuten olemme monet JA:ta päivittäin tsekkailevat huomanneet, ei se toimi. Ajatus sinänsä varmasti oli hyvä, en sitä kiistä. Käytännön toimet vaan eivät näy toimivan. Eräs nicki avaa melkein kaikki ketjut, joku kommentoi, mutta aika aneemisen oloinen on nykyisin SO. Ajatus siitä, että on palsta jolle kirjoittavat voivat ajatuksen kanssa miettiä rauhassa sanottavansa on edelleen hyvä. Kunhan vaan kirjoittajien vario olisi suurempi. Tällä en halua pahoittaa kenenkään mieltä, kunhan totean. Eikä kysymys ole siitä, etten omaa oikeuksia ko. palstalle, vaan toimivuudesta. Kun ei toimi, niin ei toimi. Kysy vaikka vaimolta.

Mielestäni Moderaattorit tekisivät aika ryhdikkäästi, jos miettisivät uudelleen koko SO:n toiminta-ajatusta. Kiekkopesä jäi itselleni vieraaksi luonteensa vuoksi, mutta JA:an jäin koukkuun heti. Olen siis suht tiukan kurin kannalla. Ja siitä kiitos JA:n porukalle.

Ei, en nuoleskele, vaan taas kerran kerron mitä mieltä henk.koht. olen.

http://www.jatkoaika.com/keskustelu/showthread.php?s=&threadid=8293&highlight=Suljettu+osasto
 

Shane

Jäsen
Viestin lähetti M@rko77
Olen edelleen sitä mieltä, että jokainen on paikkansa Suljetulla ansainnut; tuskin sinne on samanlaista hyvä veli -järjestelmää kuin Suomen maajoukkueeseen.

Tuosta olen kyllä aika lailla eri mieltä. Kyllä tuossa joukossa (luettavissa fiftyeightin linkissä) on mukana useampikin minunkaltaiseni mitäänsanomaton "tusinakirjoittaja", jonka paikkaa Suljetulla Osastolla en voi ymmärtää. Ja varsinkin kun Jatkoajan top5-kirjoittajiin kuuluvat vlad ja varjo loistavat poissaoloillaan.

Perseestähän tuollainen ihmisten kategoriointi suoraan sanottuna on. Onneksi tuo Suljettu Osasto ei näytä kovin toimiva idea olevan, nämä "ylempiarvoiset" kun ovat pitäneet jalkansa maansa ja jatkaneet keskustelua meidän tavallisten pulliaisten keskuudessa.
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
Elämä on laiffii ja jokainen tsanssi on mahdollisuus, parhaita paloja menneiltä ajoilta:

Says JHag:

"58, Johannes, Kempes: Homma jatkuu, olette parhaita läpänheittäjiä mitä tiedän. HIFK-threadeissa asuu tämän palstan sielu ja henki....ja Pentti-sedän haamu. Ja totta helvetissä muutkin, jotka eivät ole valittaneet "kohtalostaan". Korak, reds......

Nyyh. Tässähän tulee helvetti tunteelliseksi..

Minä olen JA:ssa kiinnittänyt eniten huomiota (positiivisessa mielessä) seuraavien henkilöiden viesteihin, joiden kanssa haluan heittää läppää/joiden kirjoituksia haluan lukea jatkossakin, ihan sama millä osastolla. Ja positiivinen mieli tarkoittaa sitä, että yleensä aina jotain naksahtaa päässä kun näiden juttuja on lukenut, joskus ja hyvinkin usein se on myös täydellistä erimielisyyttä. Vapaasti hatusta:

Korak, 58, Brewer, Kempes, Muksu, Johannes, rebel, Tiki 10, Daespoo, kuningas, Vakio, cobol, flintstone, Risa, Svante, Isaksson, muaddib, Predator, The Lock, Patarouva, ervatsalo, JanJ, Kaivanto, Tunkki, Demon allbran....äh, en mä jaksa enää kun joku puuttuu kuitenkin. Enkä ole edes vilkaissut, ketkä heistä ovat So:lla..."

Ja homma jatkuu. Teepä tästä Oiva hyvä avaus SO:on.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Varmaan monella SO-tyypillä on sama ongelma kuin minulla: aikaa rajoitetusti ja jääkiekko kuitenkin se numero ykkönen, minkä vuoksi olen tälle palstalle tullut. Niinpä aika tulee käytettyä pääasiassa matsiketjuissa ja tietenkin The Ketjussa. Siihen menee niin paljon energiaa, että ei oikein ole mahdollisuutta muuhunkaan. Itse asiassa HIFK ei anna mahdollisuutta muuhun kuin HIFKiin keskittymiseen. Huoh.

Mutta toisaalta. Ketäpä tuo SO kauheasti haittaakaan?
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
Viestin lähetti JHag
Varmaan monella SO-tyypillä on sama ongelma kuin minulla: aikaa rajoitetusti ja jääkiekko kuitenkin se numero ykkönen, minkä vuoksi olen tälle palstalle tullut. Niinpä aika tulee käytettyä pääasiassa matsiketjuissa ja tietenkin The Ketjussa. Siihen menee niin paljon energiaa, että ei oikein ole mahdollisuutta muuhunkaan. Itse asiassa HIFK ei anna mahdollisuutta muuhun kuin HIFKiin keskittymiseen. Huoh.

Mutta toisaalta. Ketäpä tuo SO kauheasti haittaakaan?

Hyvin sanottu.

Ketä haittaa, mutta ketä auttaakaan. SO. Nykyisessä muodossaan.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Itse tiedän 100% varmuudella että en SO:n koskaan pääse kirjoittamaan. Samalla varmuudella voin sanoa että en sinne haluaisiakaan, muutamia poikkeuksia lukuunottamatta SO näyttää todella kuolleelta paikalta.

Ja lisäksi kun katsoo tuota "Nemirovsky Jokereihin.." ketjua ja sitä aivan järkyttävää itkemisen ja marisemisen määrää ja sitten huomaa vielä että yhdet isoimmat itkijät ja marisijat kyseisestä ketjussa ovat myös SO:n jäseniä niin meni kyllä viimeinenkin 'arvostus' tuota osastoa kohtaan.
 

Jussu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Sopisiko tuohon suljettuun osastoon sellainen käsittely, jotta ne jolla sinne ei kirjoitusoikeutta ole, voisivat tuotoksensa lähettää esim. "Suljettu Osasto"-privaan, josta modet voisivat ennakkoon karsia ja jopa editoida tekstejä suljetulle osastolle.
Tämä voisi elävöittää hieman tuota osastoa, jossa aika-ajoin on kuitenkin loistavia keskustelunavauksia, joihin mielellään vastaisi.
Modet saisivat suljettua "samaa mieltä!"-chatit pois, mutta samaan aikaan toivottavasti myös hyvin perusteltuja ja osuvasti kirjoitettuja mielipiteitä pääsisi läpi.

Toki pre-moderoinnissa pitäisi tehdä selväksi heti kärkeen, ettei moderointi tuolla tavoin sovellettuna olisi millään muotoa demokraattista tai välttämättä edes objektiivista, vaan täysin mode-tiimin subjektiivisessa harkinnassa. Tämä siksi ettei tule turhaa porua siitä miksei juuri minun tekstini päässyt läpi.
 

Carlos

Jäsen
Minulla ei ole oikeuksia ko. Suljetulle Osastolle, mutta mitä joskus olen käynyt siellä vilkaisemassa, niin palstasta paistaa läpi yksi heikkous: väkinäisyys.

Palstan tarkoitus on tuottaa syväluotaavia, hyviä ja asiallisia kirjoituksia, mutta hiukan epäilen että niitä syntyy näin. Ihan sama, luuletteko että esim. Mario Puzo sai yhtenä päivänä päähänsä, että nytpä kirjoitan muuten maailmanmenestyksen, istui kirjoituskoneen ääreen ja tavasi otsikoksi "K-u-m-m-i-s-e-t-ä, o-s-a-1"? Tuskin. Poet needs the pain, like roses need the rain. Hyvät kirjoitukset syntyvät poikkeuksetta sattumalta sopivan tilaisuuden tullen, ja joskus ne saavat virikkeitä aivan älyttömän typeristä tsäteistä.

Nyt näyttää siltä että SO:lla joka toinen kirjoittaja yrittää vääntää väkisin pitkiä ja hyviä kirjoituksia, vaikka ei olisi niin paljoa sanottavaakaan. Näin ollen en ole hirveän hämmästynyt vaikka se ei oikein kovin montaa kiinnosta ja jaksa iskeä. Ideana hyvä, yhtälailla kuten vaikka kommunismi, mutta toteuttajan on ihmismieli, ja sen toiminta perustuu hyvin pitkälle tunteeseen -ei järkeen.

Sitten vielä yksi psykologinen/motorinen asia. SO löytyy linkin "keskustelu" takaa, suurinpiirtein sivun pohjalta. Tästä tulee jo assosiaatio siitä että se on merkityksetön, tyhjänpäiväinen palsta, jota kukaan ei käytä. Harvan silmä edes rekisteröi tuommoisen olemassaoloa. Jos taas ko. osasto olisi kaikkien muiden eri keskustelu-alueiden yläpuolella, sivun toisella neljänneksellä ylhäältä katsoen, siinä olisi jo heti paljon enemmän "glamouria", paljon enemmän tavoiteltavaa.

Olen henkilökohtaisesti kouluttanut face-to-face yli 200 "nobody-ihmistä" ympäri maailmaa käyttämään erään yrityksen Intranettiä, ja voin vakuuttaa että näiltä keskivertomattimeikäläisiltä saa aika pirun hyvää palautetta siitä minkälainen nettisivun rakenne vetää puoleensa ja mikä ei, mikä osuu silmään ja mikä ei.

Mutta ainakin omaan makuuni jo esim. The Ketju on aivan riittävän korkeatasoinen, aina välillä näkee pitkiäkin chat-sarjoja, mutta sitten taas väliin tuleekin monta erittäin hyvää tekstiä.

Kuten edelliset, voisin todeta että nykyisellään SO tuskin häiritsee ketään, mutta eipä se taida hirveästi hyödyttääkään.
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Viestin lähetti kapa76
Yksi asia mikä karsisi turhia viestejä olisi laittaa tänne ohjeet irc:stä. Mistä kyseisen ohjelman löytää, miten asennetaan ja miten liitytään kanavalle (vaikka #hifk tai #tappara tai #ässät jne...). Eipähän enää tarvitsisi lukiessaan noita otteluketjuja läpi kahlata noita paria sivua selostusta mitä milläkin minuutilla on tapahtunut. Itseni kiinnostaa ainakin analyysit koko ottelusta eikä mikä oli tilanne toisen erän jälkeen.

Kannatetaan. Tällä hetkellä tuntuu, että tiedot irc-kanavan sijainnista leviävät lähinnä suusta suuhun. Vähentäisi varmasti sättimisen tarvetta täällä foorumin puolella.
 
K

kangaroo

Viestin lähetti Carlos
.Nyt näyttää siltä että SO:lla joka toinen kirjoittaja yrittää vääntää väkisin pitkiä ja hyviä kirjoituksia, vaikka ei olisi niin paljoa sanottavaakaan. Näin ollen en ole hirveän hämmästynyt vaikka se ei oikein kovin montaa kiinnosta ja jaksa iskeä. Ideana hyvä, yhtälailla kuten vaikka kommunismi, mutta toteuttajan on ihmismieli, ja sen toiminta perustuu hyvin pitkälle tunteeseen -ei järkeen.

Juuri näin. Todennäköisesti tietenkin jokaisen kirjoittajan oma subjektiivinen näkemys on se, että sanottavaa on sitä enemmän mitä pitempi on kirjoitus. Lopputulos ei kuitenkaan välttämättä näytä monien muiden mielestä kovin houkuttelevalta etenkään silloin, jos kirjoittaja samalla haluaa olla besserwisser ja korostaa kirjoituksensa sävyllä omaa älyllistä ylemmyydentuntoaan suhteessa vastakkaisen tai muuten eriävän näkemyksen esittäjään.

Itselleni suljetun osaston parasta antia ovat olleet Predatorin mainiot jatkokertomukset, muuten ei juurikaan kiinnosta. Joudun työni apuvälineenä päivittäin käyttämään vaikeaselkoisia tieteellissävyisiä kirjallisia esityksiä, joten vapaa-aikana ei todellakaan jaksa innostua kilometrin pituisista syväanalyyseista, olipa aihe mikä tahansa.

Suljettu osasto ei kuitenkaan ole keneltäkään pois. Kuten Carlos totesi, eihän siitä haittaa ole. Visionäärit keskustelevat keskenään ja hyvä niin. Itse en tunne olevani samassa sarjassa enkä haluakaan olla, joten suljetun osaston kirjoitusoikeudella ei ole minulle käyttöä. Minulle Jatkoaika on kuitenkin vain rentouttava harraste, vaikka siitä on elämäntapa tullutkin, joten SM-liigapuolen ja vapaan keskustelun arkinen herjanheitto riittää minulle hyvin. Aivan kuten Carlos osaltaan totesi, että The Ketju on hänen makuunsa aivan riittävän korkeatasoinen.
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Jonkinlainen tiedote tämäkin...

Koska muutama immeinen on yv:nä iihmetellyt noita minun jatkokertomuksiani Suljetulla Osastolla, niin tiedoksi tämä:

Kun tämän palstan sääntöjä viimeksi muokattiin, kysyin moderaattoreiden kantaa noihin minun jatkostooreihini. Sanoivat että voin niitä kirjoitella Suljetulle, vaikka kyseessä ei olekaan "varsinainen keskustelu". Tämä vaan tiedoksi ihmettelijöille. Ei niitä ole kenenkään pakko lukea, mutta jos joku niistä saa hieman vaihtelua arkeensa niin sehän on vaan hyvä asia.
Joten tulen jatkossakin sepustuksiani sinne jatkamaan, aina kun tulee tarve tyhjentää aivoissa muhiva biojäte...
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
Viestin lähetti Carlos
- - -
Palstan tarkoitus on tuottaa syväluotaavia, hyviä ja asiallisia kirjoituksia, mutta hiukan epäilen että niitä syntyy näin.
- - -
Poet needs the pain, like roses need the rain. Hyvät kirjoitukset syntyvät poikkeuksetta sattumalta sopivan tilaisuuden tullen, ja joskus ne saavat virikkeitä aivan älyttömän typeristä tsäteistä.

Nyt näyttää siltä että SO:lla joka toinen kirjoittaja yrittää vääntää väkisin pitkiä ja hyviä kirjoituksia, vaikka ei olisi niin paljoa sanottavaakaan. - - -

Mutta ainakin omaan makuuni jo esim. The Ketju on aivan riittävän korkeatasoinen, aina välillä näkee pitkiäkin chat-sarjoja, mutta sitten taas väliin tuleekin monta erittäin hyvää tekstiä.
- - -

Loistavaa analyysiä Robertolta.

Alunperin SO:n syntyaikoina toin julki epäilyni samasta asiasta. Ja sain porttikiellon SO:on. Samoin esitin heti alussa tuota kirjoituspuolen tarkistusasiaa, jota Jussu nyt on täydentänyt mielestäni hyvin.

Ihan nykyisellään SO on lähinnä Ilves. Siis huono vitsi.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Viestin lähetti kangaroo



Suljettu osasto ei kuitenkaan ole keneltäkään pois. Kuten Carlos totesi, eihän siitä haittaa ole.

Taisin sanoa näin minäkin. Ja edelleen samaa mieltä. Kun olisi aikaa enemmän ja meillä olisi joukkue, joka penailisi vähemmän, niin tulisi varmaan kirjoiteltua useamminkin sinne. Mutta minun subjektiivinen totuuteni on se, että parhaat keskustelut käydään edelleen SM-liigapuolella. Tämän Vapaan osaston olisin valmis poistamaan kiekkosaitilta. Mutta minähän en, luojan kiitos, ole palstanatsi, joka näistä päättää. Ja tarkemmin ajatellen: eihän Vapaa osastokaan ole keneltäkään pois.
 

Carlos

Jäsen
Viestin lähetti JHag
Tämän Vapaan osaston olisin valmis poistamaan kiekkosaitilta.

Veli JHag, tämähän on nyt kovin epätavallista, että olen tästäkin asiasta kanssasi eri mieltä. Yleensähän meillä vain nyökytellään ja toistetaan "profeettojen mantroja". :-)

Juu, eli henk. koht. olen sitä mieltä että vapaa keskustelu on paras näkemäni yleinen keskustelupalsta. Jos vertaa vaikka IS:n vastaavaan, siellä on vallan uskomattoman typeriä ihmisiä ja viellä esimoderoidut tekstit, jotka vievät kaiken terän hyvältä keskustelulta. Lisäksi kirjoitusten toivotaan pysyvän mahdollisimman lyhyinä.

Täällä kun jokainen kirjoittaja "tunnetaan", sisäinen moderointi toimii jo aika hyvin, ihan puuta heinää ei kukaan kirjoittele. Toisekseen, näkisin JA:n ilman vapaata kuin jääkiekon ilman tappeluita. Jossainhan ne paineet hyvänen aika on pakko purkaa, ei tästä muuten mitään tule.

On myöskin huomattu jo että JA:n lukijakunta on niin laajaa, että täällä voi keskustella ihan mistä tahansa, grappasta ydinfysiikkaan. Ei ole tainnut vielä löytyä aihetta mistä ei syntyisi yhtään keskustelua.

Mutta tämähän on vain minun nöyrä mielipiteeni...
 

kapa76

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Vapaa on mielestäni hyvä lisä. Tosin tämä on jääkiekko sivusto joten en nyt harmistuisi yhtään jos vapaata ei olisi. Netistä löytyy kymmeniä erilaisia foorumeita. Asia on vähän niinkuin suljettua alue. Ei se ketään haittaa.

Sivun fiksailusta sen verran kun en viitsi tämän takia uutta ketjua avata, niin voisiko tuon New thread (avaa uusi ketju) napeksin siirtää sm-liiga puolella noiden joukkueketjujen alle. Muutos olisi lähinnä kosmeettinen, mutta minusta se olisi loogista että se olisi siellä.
 

bisnesman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti kapa76
Vapaa on mielestäni hyvä lisä. Tosin tämä on jääkiekko sivusto joten en nyt harmistuisi yhtään jos vapaata ei olisi. Netistä löytyy kymmeniä erilaisia foorumeita. Asia on vähän niinkuin suljettua alue. Ei se ketään haittaa.

Sivun fiksailusta sen verran kun en viitsi tämän takia uutta ketjua avata, niin voisiko tuon New thread (avaa uusi ketju) napeksin siirtää sm-liiga puolella noiden joukkueketjujen alle. Muutos olisi lähinnä kosmeettinen, mutta minusta se olisi loogista että se olisi siellä.

Vapaa on ainakin mun henkireikä. Kun ei ole mitään tekemistä, ja irkissäkään ei juttu lennä, on kiva lukea Vapaata ja katsoa tarttuuko kukaan matoon :)

niin, ei saa tappaa vapaata. Minä kun en ilmeisesti ole suljetun osaston arvoinen ja silti haluan kirjoittaa mitä sattuu..
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Carlos: Ymmärrän täysin. Ja totesinkin, että ei Vapaa ole keneltäkään pois. Itse en ole nyt käynyt Vapaan puolella pariin päivään, minulle riittää mainiosti penailu ja apeilu SM-liigan puolella. Johtunee siitä, että olen tullut alunperin nimenomaan lätkän takia tänne. Ja siellä minä ainakin, kuten olet huomannut, puran paineitani milloin kenenkin kanssa otsasuonet pullollaan vääntäen:) Vapaa on minulle vähän niinkuin puolituttu kaveri; kiva nähdä joskus, ei sen enempää kuitenkaan.
 

Germanicus

Jäsen
Suosikkijoukkue
*HIFK* Germanicus Julius Caesar Claudianus
Viestin lähetti Shane
Tuosta olen kyllä aika lailla eri mieltä. Kyllä tuossa joukossa (luettavissa fiftyeightin linkissä) on mukana useampikin minunkaltaiseni mitäänsanomaton "tusinakirjoittaja", jonka paikkaa Suljetulla Osastolla en voi ymmärtää.

Shane:

Minä pidän itseäni juuri tälläisena "tusinakirjoittajana",joka on valittu osastolle.Painotan kuitenkin,että en ole missään vaiheessa itseäni sinne tyrkyttänyt,päinvastoin.Valinnan ovat tehneet minulle täysin tuntemattomat henkilöt,joten en ole pystynyt vaikuttamaan millään lailla valintaani.Minä en todellakaan ole mikään verbaalinero,joka työstää tänne saitille elämää surempaa tekstiä,sillä minä keskityn lähinnä kirjoitusvirheiden lisäämiseen.
 

Shane

Jäsen
reds1897:

Joo, eihän se tietenkään niiden valittujen vika, että he osastolle ovat joutuneet/päässeet, moderaattoreille minä tuon viestin olin lähinnä tarkoittanutkin.

Enkä minua sinua näihin "tusinakirjoittajiin" ole lukenut (en ole teksteihisi pahemmin tutustunut), eikä minun niitä nimiä varmaan muutenkaan kannata julkistaa (vaikka yhden niistä meninkin tuolla jo suutuspäissäni möläyttämään)..
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Tekstin ulkoasu

Kun tämä uudehko moderointilinja ei välttämättä lukijoille aina näy, niin miten mahtaa olla tekstin ulkoasun ja luettavuuden seuraamisen laita? Tällä hetkellä keskustelu käy eityisen kiivaana Tenkrat-ketjussa ja tunnekuohujen lomassa kielioppikin näkyy unohtuneen monilta. Ei siinä mitään, että muutama ei_niin_kirjakielinen ilmaisu eksyy välillä sekaan, mutta on... todella... rasittava... lukea... tällaista... tekstiä... Onhan siellä yksi varoituskin jo annettu, mutta se taisi tulla enemmänkin muista ansioista.

En mitenkään haluaisi nipottaa tai vaatia pelikieltoja kenellekään, mutta ainakin minua huolestuttaa palstan tason säilyminen, suomenkielen tasosta puhumattakaan.

PS. Mikä ihme siinä on, että kaltoin kohdellun pelaajan fanit aloittavat säännöllisesti keskustelun "Miltä teistä tuntuisi, jos teidän tähtipelaajanne N.N. saisi saman kohtelun!"? Ei sillä ainakaan säälipisteitä saa, oikeustajukin lienee aikuisella ihmisellä jo aika kohdallaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös