Uudistuksia palstan säännöissä ja moderoinnissa

  • 56 197
  • 492
Tila
Viestiketju on suljettu.

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Taito-Ojanen
Ihmetyttää noin monien ihmisten hymiöriippuvuus. Onko todellakin niin, että ette pysty irvailua ilmaisemaan millään muulla tavalla kuin hymiöllä? Mitä minä olen esim. Seniorin tekstejä lukenut, niin luulisi, että miehellä pysyy kynä (tai tässä tapauksessa näppäimistö) sen verran hyvin hyppysissä, että vinoilu onnistuu aivan sanallisin keinoinkin. Uskon, että te muutkin pystytte.

Jep. Minä tulen loistavasti toimeen ilman hymiöitäkin. En kirjoituksessa puhunut (kirjoittanut) niinkään omasta puolestani, vaan yleisesti. Hymiöitä puolustin perustellen asiaa ilmeiden, äänensävyjen jne. puuttuessa. Tehkööt Modet päätöksensä ja niillä mennään, ei siinä mitään.

Joitakin ihmetyttää toisten hymiövastaisuus. Kysyinkin, onko meillä käytettävissä vain vaihtoehdot: 'joko' ja 'tai'. Mielestäni niiden käyttö mausteena on kätevää. Mutta jos ne lopetetaan, en heittäydy lattialle vatsalleni parkumaan ja pyrin jatkossa vinoilemaan enemmän sanallisin keinoin.

Yksi mielipide unohtui edellisestä kirjoituksestani. JA voisi laittaa jonnekin lisää valaistusta, ohjeita ja esimerkkejä haku-toiminteen käytöstä. Kyllähän sitä itsensä jalkarätiksi ja kuoriämpäriksi tuntee avattuaan mielestään kiinnostavan uuden ketjun, johon 12 ensimmäistä vastausta on luokkaa: ''luoja mikä uuno, tästähän oli ketju kaksi kuukautta sitten''. Taas puhun yleisesti. Toki jokainen voi harjoitella Haku-toimintoa ihan issesseenkin.

edit: typo
 
Viimeksi muokattu:

finnishninja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gunnilse IF
Äänestykset ja varsinkin se, että aihe on vapaa on minusta hyvä lisä Jatkoajassa. Jos aiheet rajaittaisiin vain jääkiekkoon, voisi seuraus olla se, että sivun luonne muuttuisi vakavammaksi.

Mikä on Jatkoajan toimintaidea huumoria silmällä pitäen?
Tietenkin päällimmäisenä tulee olla asialinja, mutta varmaankaan kenelläkään ei ole mitään sitä vastaan, jos meillä on välillä hieman pilkettä silmäkulmassa. Täällä näkee muutenkin niin usein viestejä, joiden kirjoittajat eivät ole hymyilleet muutamaan aikaan...

Joidenkin kirjallinen anti ei tosin ole samaa luokkaa kuin Eino Leinolla, joten yksi pieni hymiö oikeassa paikassa saattaa auttaa asian esille tuontia - ainakin sen verran, ettei tarvitse aloittaa seuraavaa viestiä kirjoittamalla: "Ymmärsit minut väärin, tarkoitukseni ei ollut....

Olen pannut merkille, ettei pitkiin kirjoituksiin tartuta yleensä. Suurin syy siihen on varmasti se, etteivät edes moderaattorit jaksa aina lukea hehtaariviestejä. Eikö silloin ole pieni "hieman äkkiseltään" kirjoittettukin viesti parempi? Taitava lyhyen viestin kirjoittaja lyhentää sen vielä puolella heittämällä hymiön perään.

Tasokas sivu antaa aihetta laadukkaaseen keskusteluun ja tuottaa myös iloa siellä kävijöille. Ankarampi moderointi asettaa myös suurempia vaatimuksia meille, jotka täällä lähes päivittäin käymme sotkemassa. Sopii kyllä minulle.

Tähän loppuun heittäisin mielelläni hymiön, joka on ylimmäisenä vasemmalla - mutta en uskalla. Se olisi tosin korvannut tämän viimeisen kappaleen.
 

teemu73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Hyviä uudistuksia, ehdottomasti! Tämä on ainoa kestustelupaikka, missä yleensäkään netissä olen ja siksi on minulle tärkeä, että se pidetään korkeatasoisena.

Lyhyitä viestejä vastaan minulla ei mitään ole. Joskus on niin kiire, ettei ehdi lukemaan jostain ketjusta kuin ne kaikkein lyhyimmät tekstin pätkät. No, ehkä ne puolen rivin "samaa mieltä" -jutut voisi jättää pois kokonaan. Hyvä jos linja on Vapaan puolella löysempi, sinne kun tulee nykyään enemmän kirjoitettua. Liigapuolella keskityn enemmän lukemaan ja pyrin kirjoittamaan sitten vasta kun on jotain asiaa.

Ja hymiöt on minulle yks ja sama, käytän niitä tosi harvoin muutenkin.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Äänestyksistä, ja vähän muusta.

Täällä on tullut äänestyksistä mielipiteitä niin puolesta kuin vastaa, vaikka eilen esitin vastustavan mielipiteen niin toki äänestyksiä puoltavia seikkoja on runsaasti. Muutamat mielenkiintoiset ketjut olisivat varmaan jääneet syntymättä jollei olisi äänestys-toimintoa käytössä, tällaiset tapaukset puoltavat ehdottomasti äänestysten sallimista. Tästä herää kysymys "Onko kaikkien kärsittävä muutamien (lukuisten) heikkojen äänestysten tähden".

Niin, menetämmekö me jotain jos äänestykset rajoitetaan koskemaan vain kiekkoa? Mielestäni tavallaan menetämme koska ilman mahdollisuutta äänestää jotkin ketjut kuihtuisivat alkuunsa ja näin ollen mahdollisesti mielenkiintoinen keskustelu jäisi syntymättä. Mutta tämä on kiekkopalsta, onko täällä sallittava kaikki mahdolliset ja mahdottomat äänestykset? Pian varmaan tottuisimme tiukkoihin sääntöihin, mutta entä kun tulisivat seuraavat eduskuntavaalit ja joku haluaisi tietää millainen puoluejakauma jatkoaikalaisten keskuudessa vallitsee. Ilman äänestystoimintoa tällaisen asian selvittäminen on liki mahdotonta. Tässä tullaankin sitten siihen, sallitaanko poikkeukset tiukasta linjasta vai ei, ja jos sallitaan, niin mikä on tarpeeksi ajankohtainen aihe jotta poikkeus voidaan sallia. Hankalaa etten sanoisi, onnekseni en ole mode.

Näitä pohtiessani mieleeni putkahti vallan "kreisi" ajatus, entäpä jos Jatkoaikaan perustettaisi oma osasto äänestyksille. Liekö aivan mahdoton idea... Yleisesti ottaen tuntuu siltä, että äänestysketjuissa chatataan eniten, joten tästä voisi olla seurauksena se, että Vapaa keskustelu rauhoittuisi osaltaan hivenen.

Tämä äänestyksistä.

Senior esitti aiemmin oivallisen huomion erilaisten "virtuaalipersoonien" hyväksymisestä. Meidän tulisi pitää mielessä se, että asiat riitelevät eivät ihmiset, niin totista touhua tämä ei lienee ole, että kannattaa mennä henkilökohtaisuuksiin.

Tällaista,

vlad#16.


P.S. Pahoitteluni jos joku on jo tullut ehdottaneeksi Äänestyksille perustettavan oman alueen, silmäillen en ainakaan havainnut sellaista ehdotusta.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Viestin lähetti JanJ
Suurin syy on niiden aiheuttama kuorma. Yksi graafinen hymiö vastaa isoa läjää tekstiä. Ajatteleppa. 1 kilotavu on tuhat merkkiä. Noin karkeasti ilmaistuna. Sitten kun ketjussa on vaikka sata hymiötä ja vain 2 sivua, on se kuin IFK-ketju kooltaan.
Näinhän se on että yksi kuva vastaa tuhatta sanaa. Käsittääkseni näiden nappien toteuttamista kuvina voitaisiin miettiä hieman. saisiko ne korvattua button-elementteinä, joita muotoiltaisiin cs-tyyleillä tai voisiko nämä kuva-tiedostot olla tallennettuina erillisille cache-palvelimille? (en osaa varmaksi sanoa, mutta voisi kannattaa).

Edit2: tähän seikkaan että kuvien pitäisi mennä selaimen välimuistiin on muutama kirjoittaja jo puuttunut. Kuitenkin olen huomannut, että niiden latailuun, menee joskus niin pitkä aika että joku mättää.

hymiöiden käyttöön riittää kyllä hyvin puolipiste ja sulku.

Ehdottaisin että jääkiekkoon liittymättömät äänestykset poistettaisiin kokonaan. Niillä ketjuilla on tapana mennä chättäilyksi. Ketä kiinnostaa jonkun toisen koiran suosikki-kusetusajat?
Edit: kun tätä oli jo ehdotettu, niin muutetaan sana "ehdotan" muotoon "kannatan".

Lisäksi toistan ehdotukseni, että ketjujen avausviesteja tarkkailtaisiin erittäin tarkasti, sillä usein "huono" avaus aiheuttaa sen että ketju menee chättäilyksi.
 
Viimeksi muokattu:

hihhu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Säännöt ovat hyvät, mutta

Nämä uudet säännöt vaativat kirjoittajilta aika paljon. Tason säilyttämiseksi se on välttämätöntäkin. Peruskielioppi kuuluu osata, jos ei ole lukihäiriötä tai jotain vastaavaa. Suomea äidinkielenään puhuvien pitäisi osata sitä suhteellisen oikein kirjoittaakin. Ei ongelmaa siinäkään. Ja ihmisen pitäisi kyetä lukemaan tekstinsä ja päättelemään, että tuoko se keskusteluun jotain uutta. Ei ongelmaa.

Ongelma on enemmänkin ehkä tässä keskustelussa kuin säännöissä näkyvä huomaamaton vaatimus kielellisestä lahjakkuudesta. "Jos ei kykene..."-lauseita on tainnut tässäkin keskustelussa vilahdella. Kuitenkin tämä on keskustelupalsta, jossa keskustellaaan jääkiekosta. Kiinnostus jääkiekkoon ei kuitenkaan automaattisesti johda kielelliseen taitoon. Asiaa kirjoittavalla huonolla kirjoittajallakin pitää olla mahdollisuus kirjoittaa tänne. Paino sanalla asiaa. Hyppelevästi ja muutenkin sekavasti kirjoittavan tyypin, joka kuitenkin kirjoittaa asiallisesti asiasta pitää olla mahdollisuus kirjoittaa.
 

finnishninja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gunnilse IF
Ihan vaan yleisesti ottaen...

Moni kuuluttaa hieman rauhallisempaa meininkiä ehdottamillaan toimenpiteillä. Joku mainitsi, että parin päivän poissa-olo tekee jo sen, että tipahtaa kärryiltä.

Minusta sivun voima on juuri se, että siellä tapahtuu ja juttu liikkuu. Jokaisella meistä on varmasti suosikkisivuja, joissa ei tapahdu sitten yhtään mitään. Joillakin sivuilla ei tapahdu mitään kesällä (jääkiekkosivuilla).

Vapaassa keskustelussa tulee minun mielestäni olla juuri vapaus keskustella ja liittää mukaan äänestyksiä. Se että aiheet vaihtelevat kovasti, kuvaa juuri sitä tosi asiaa, että täällä vierailee paljon erilaisia ihmisiä, eri ikäisiä ja monesta eri yhteiskuntaluokasta. Luulen että tähän ollaan päästy juuri sivun laajan tarjonnan ansiosta. Liika rajoittelu ei vie sitä eteenpäin.
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Hymiöt ja äänestykset

Itse olen onnistunut viime aikoina vähentämään hymiöitä kirjoituksistani - omasta mielestäni ainakin. Silti en ole sillä kannalla, että graafiset hymiöt poistettaisiin kokonaan täältä. Kuten niiden puolustajat jo sanoivatkin, niin tiettyjen asioiden esiintuomisella hymiöt auttavat joitakin kirjoittajia. Minä myönnän, että ole yksi sellainen. Ei vaan pysty kirjoittamaan aina kaikkea siten, että siitä saisi oikean käsityksen tai tietäisi, että "onko se kirjoittaja nyt sittenkin sitä mieltä siitä asiasta vai mitä mieletä". Rajataan vaikka mieluummin se hymiörajoitus yhteen viestiin kaksi hymiötä, ei enempää. Sitä kannatan, mutta en kokonaan poistoa.

Äänestykset voidaan myös pitää, mutta tarkempaa valvontaa niihin ja poisto tai lukkoon, jos aihe on aivan älytön. Miten se sitten määritellään on moderaattorien oma päätös. Ei siitäkään mitään tule, jos äänestykset olisivat pelkästään jääkiekkoaiheisia. Turhia kyselyjä tyyliin "kuka on paras ykköskentässä", "tekeekö TRuutu HIFK:ssa 20 maalia ensi kaudella" tai "oliko jääkiekkoilija nn viime perjantaina viihteellä paikassa x". Jos niistä meinataan tehdä pelkästään jääkiekkoaiheisia, niin samalla ne voidaan poistaa kokonaan.

Onnea työlääseen kauteen ja siitä eteenpäinkin rankkana jatkuvaan valvontaan, modet.
 

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Re: Hymiöt ja äänestykset

Viestin lähetti Arnold
Rajataan vaikka mieluummin se hymiörajoitus yhteen viestiin kaksi hymiötä, ei enempää. Sitä kannatan, mutta en kokonaan poistoa.

Saas nähdä, mitä pojat päättää.

Pakko laittaa tähän kuitenkin välikevennys yllälainaamaani liittyen:

Arnold, ehdotuksesi ei ole mahdollista toteuttaa. Ajatteles nyt:

Loistavasti kirjoittava VIHANNESKAAPPI käyttää aina viesteissään
:cool: :cool: :cool: -tyyppistä 'signeerausta', joka sopii viesteihin kuin nenä päähän! Mikäli Modet päättävät 'deletoida' hymiöt, ehdotan, että 'aurinkolasihymiö' jätetään kuitenkin mainitun kirjoittajan käyttöön.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Tulipa mieleeni yksi pieni mutta mielestäni kertomisen arvoinen seikka joka modejen tulisi ilman muuta sisällyttää sääntöihin.

Aina kun avataan ketju jossa käsitellään jotain tiettyä ottelua tai turnausta niin ketjun nimeen tulisi ehdottomasti lisätä päivämäärä(t). Täten on paljon helpompi seurata keskustelua, varsinkin jos etsii vanhoista viesteistä jotain tiettyä otteluketjua.

Eli esimerkkinä "Blues - HIFK 26.9.2002 LA-areena"

Jos tälläinen sääntö on jo olemassa, pyydän anteeksi. Jos ei, suosittelen sen käyttöönottoa välittömästi, se selventää ketjuja huomattavasti.
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Re: Re: Hymiöt ja äänestykset

Viestin lähetti Senior
Arnold, ehdotuksesi ei ole mahdollista toteuttaa. Ajatteles nyt:

Loistavasti kirjoittava VIHANNESKAAPPI käyttää aina viesteissään
:cool: :cool: :cool: -tyyppistä 'signeerausta', joka sopii viesteihin kuin nenä päähän! Mikäli Modet päättävät 'deletoida' hymiöt, ehdotan, että 'aurinkolasihymiö' jätetään kuitenkin mainitun kirjoittajan käyttöön.


Aivan, Senior. Itseäni ei todellakaan haittaa, vaikka nykyinen rajoitus (neljä hymiötä/viesti?) säilytettäisiin, mutta kun tuntuu olevan nyt sellainen meininki, että ne karsitaan vallan pois. Pakko sitä on jotain yrittää ehdottaa, jotta ne säilytetään. Siitä keksin sen kahden rajoituksen. Nimimerkki kangaroo ehdotti yhtä, niin siitäkin ajattelin, että pistän oman ehdotuksen asiaan liittyen.

Niin ja eikös se ollut aina neljä se VIHANNESKAAPIN hymiöiden määrä? Vai muistanko aivan väärin? Tähän väliin se nikkaava hymiö.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Jeh, hyviä skarppauksia. On kaksi asiaa, joita ilman tulen erinomaisen hyvin juttuun; hymiöt ja äänestykset. MUTTA. Äänestykset eivät minua haittaa, koska 99%varmuudella jätän ne väliin. Mutta jos sillä saadaan kuormaa keveämmäksi, niin siitä vaan. Kyllähän riitely on osa keskustelua, myös kahden henkilön välinen miekkailu yhdessä ketjussa. Hauskaa on ollut lukea mm. cobolin ja Animalin sananvaihtoa TR-ketjussa. Modet huomannevat, milloin kahdenvälinen väittely alkaa kuitenkin juuttua jähmettyneeseen tilaan, jolloin siitä ei kukaan enää saa mitään irti. Eivät ulkopuoliset, asianosaisista itsestään puhumattakaan. Yleistä kieltoa tällaisille väännöille en sataprosenttisessa muodossa kannata.

Sanokaas nyt modet, kun tämä askarruttaa monia muitakin: Kuinka on teknisesti mahdollista, että joillain on ollut käytössään useampia nickejä? Ja onko näitä henkilöitä monta? Ja ketä he ovat...? Olisi nimittäin kiva tietää, että onko tullut väiteltyä useinkin koko ajan saman henkilön kanssa. Onkohan tämä monen nickin mahdollisuus jäänne palstan alkuajoilta? Ihan oikeasti kiinnostaa, siksi kyselen. T. Nimim. JHag, alone.
 

Miguel

Jäsen
Olen tyytyväinen Moderaattoreiden linjanvetoon. Hymiöiden poistaminen on ainoa negatiivinen asia, mutta toiminnan nopeuttamiseksi hyväksyn senkin.

Äänestyksiä ei pidä rajata kiekkoon. vladin esimerkki eduskuntavaaleista oli hyvä (tosin puolue-äänestys taitaa jo löytyä) ja minuakin usein kiinnostaa silkat prosentit. Kirjoittajien pitää vain pitää järki mukana touhussa, ettei äänestyksiä avata täysin mitättömistä aiheista. Järkevän ja järjettömän aiheen eron taju pitää löytyä kirjoittajan korvien välistä.

Lukihäiriötä minulla ei ole koskaan todettu, mutta todella usein kirjoittaessani tekstistä unohtuu kirjaimia, jopa sanoja. Minä kylläkin lähes aina luen viestini läpi ennen lähettämistä, mutta virheitä sattuu silti. Kieliopista yritän pitää huolen.

Nikke ehdotti kirjoittaen esittelyketjua, mikä kuulosti mielestäni hyvältä. Eihän kenenkään siihen oli pakko kirjoittaa; ymmärrän hyvin ihmisiä, jotka eivät halua paljastaa itsestään paljoa keskustelupalstalla. Mutta esittely antaa paremman kuvan kirjoittajasta ja kirjoituksiin saattaa suhtautua hieman eri tavalla.

Joka tapauksessa moderaattoreille kiitos 'uudistuksista' ja onnentoivotukset kauden alusta kiihtyvää työrupeamaa varten.

P.S. Senior mainitsi, että on syytä kiinnittää huomiota myös nimimerkkien oikeinkirjoituksessa. Yrittäkää oppia kirjoittamaan Miguel, ei Miquel. Tämä on vaikuttanut olevan joillekin (enemmän Pelicans-palstalla, mutta myös täällä) ylivoimainen tehtävä.
 

M@rko77

Jäsen
Suosikkijoukkue
LFC, FC Lahti ja Pelicans
Ehdottaisin äänestystä hymniöiden poistamisesta/jättämisestä. Yleinen mielipide kun tuntuu puhuvan hymniöiden puolesta. Minun mielestänikin hymniöt ovat keskustelupalstoilla "välttämätöm paha" ilmaisemaan kirjoittajan aikomuksia (sanooko hän jonkun asian leikillään vai tosissaan?).
 
Niinpä niin, ja samaan hengenvetoon minä ehdottaisin äänestystä äänestysten jättämisestä/poistamisesta...

Uudistukset ovat hyviä ja saavat minun täyden tukeni. Ilman hymiöitäkin tulee toimeen vallan hyvin, ja lisäksi nuo keltaiset naamat ovat tekstin joukossa hirvittävän rumia sekä sekoittavat rivivälejä. Ei mutinoita tältä suunnalta.
 

nedomansky

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Kaikki päätetyt muutokset ovat kannatettavia.
Vaikka omat kirjoitusoikeudet menisikin.

Loistava web-palvelu. Keep on the good work.
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Pallukat?

Järkeenkäyvä "uudistus" mielestäni. Ihmettelen vaan tätä porua hymiöpallukoitten perään (kerrankin jostakin samaa mieltä nimim. Tunkin kanssa... huolestuttavaa?).
Voihan ne keltaiset pallot korvata tarvittaessa kirjoittamalla tekstin perään jonkin seuraavista lisäyksistä:
- tämä oli huumoria
- tämä ei muuten ollut huumoria
- noin leikkimielellä sanottuna
- ketunhäntä kainalossa sanoin
- olen muuten tosissani
... tms.

Nyt uuden "lain" tullessa voimaan, en enää ilmeisesti uskalla tänne kirjoitella mitään jatkokertomuksia. Eiväthän nuo minun stoorini mitään keskustelua ole olleetkaan, joten ne eivät kuulu Jatkoajan systeemiin. Olishan tuo minun pitänyt tajuta jo aikaisemmin...
 

Tenho

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Kaiken kaikkiaan ihan järkevä uudistus, mutta herätti myös kysymyksen: onko allekirjoitukseni liian korkea?
 

Eino_Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Hyvä että moderaattorit terästävät otettaan. Yksi uudistus, jota vielä toivoisi ja joka toisi selkeyttä keskusteluun, olisi se, että vapaasta keskustelusta irrotettasiin omaksi palstakseen "muu urheilu". Lätkästä on omat osastonsa ja sitten tämä Vapaa keskustelu lähes kaikesta mahdollisesta. Muu urheilu- osioon voisi siis koota kaiken muun keskustelun, minkä kukin sitten käsittääkin urheiluksi. Onko mielipiteitä..?
 
Vastauksia kun kaipaillaan, niin niitä tulette saamaan.

Äänestyksiä ei olla poistamassa, eikä myöskään rajoittamassa vain kiekkoaiheisiin. Äänestys-ketjuissa ongelma ei yleisestikään ole se itse äänestys, vaan huonosti alustettu ja avattu ketju. Jatkossa näihin puututaan ja näin pyritään ratkomaan tuota "huonojen äänestysten" ongelmaa.

Hymiöt tullaan poistamaan 4.9., siis graafiset sellaiset. Keskusteluryhmissä ollaan internetin alkuajoista asti pärjätty ilman noit keltaisia naamoja, ja tullaan pärjäämään jatkossakin. :-) ilmaisee kirjoittajan tuntemuksia aivan yhtä lailla kuin :).

Mitään rajoja hymiöiden määrälle / viesti on mahdotonta asettaa. Teknisesti ei onnistu ja olisi tuollainen säätäminen muutenkin aika järjetöntä. Ja modeilla on muutenkin ihan riittävästi hommaa ilman, että juostaisiin ympäriinsä etsimässä 5 hymiön käyttäjiä.

Kakkosnikkejä on ilmoittautunut kourallinen. Heidän muut nimimerkkinsä asetetaan pysyvään pelikieltoon. Teknisesti uuden nimimerkin hankkiminen on hyvin yksinkertaista. Uusi hakemus sisään uudella sp-osoitteella ja toivomaan, että se menee läpi. Mikäli tällaisesta jatkossa jää kiinni, niin rangaistus on erittäin ankara - emme suosittele kenellekään yrittämistä.

Ehdotus uudesta palstasta SM-liigan ottelukohtaisille ketjuille on saamassa tuulta alleen. Näillä näkymin tuo toteutetaan kauden alkuun mennessä. Samalla kehotetaan kirjoittajia tuohon daespoon ehdottamaan formaattiin otsikoinnin suhteen selkeyden vuoksi.

Ja kirjoitustaitovaatimuksen suhteen ei todellakaan olla ketään potkimassa pois sen takia, että pilkku on väärässä kohdassa. Ainakaan tässä ketjussa ei ole yhtään kirjoitusta tai kirjoittajaa, joiden pitäisi tästä huolehtia. Kyse oli siis muiden lukijoiden huomioimisesta. Kuten joku totesi osuvasti, niin on huomattavasti helpompaa, että yksi kirjoittaja näkee hieman vaivaa kuin että sata lukijaa joutuu tavaamaan tekstiä. Ensisijaisesti liipasimella ovat siis "Näittexte ko KORPPARI!! veti sitä yhtä heeboo turppaan siin tokas eräs?!?!"
 

axe

Jäsen
Kieltäkää tulosveikkailut kokonaan tai sitten niille pitäisi järjestää joku oma ketju, johon kaikki innokkaat saisivat käydä naputtelemassa kahta viikkoa ennen peliä, paljonko juuri hänen mielestään SaiPa voittaa Pelicansin. Kaikkein innokkaimmat saavat sitten vielä kertoa kuka tekee maalit kenen syötöstä ja mihin aikaan.

On meinaan uskomattoman rasittavia ja nollainformaatiota tarjoavia sellaiset viestit. Ja sitten kun peli on todella pelattu, niin saa tosissaan etsiä niiden veikkausten keskeltä sitä oikeata tietoa, mikä se tulos nyt sitten oli. Se nyt ei tietenkään liigapeleissä niin korostu, kun tulokset saa muualtakin, mutta näissä harjoituspeleissä on monta kertaa suomen kielellä sanottuna vituttanut, kun haet tulosta jostain pelistä ja eikös sinne vielä kaksi tuntia pelin alkamisajankin jälkeen isketä jotain "Kärpät-Luulaja 9-2!!!" -systeemiä ja jostain tän kappaleen pituisesta tekstistä pitäisi sitten löytää kaksi sanaa, joiden perusteella voi päätellä, ettei se ole se oikea tulos vaan kirjoittajan arvaus.
 

mission16W

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, MUFC (sympatiat TPS)
Re: Säännöt ovat hyvät, mutta

Viestin lähetti hihhu
Ongelma on enemmänkin ehkä tässä keskustelussa kuin säännöissä näkyvä huomaamaton vaatimus kielellisestä lahjakkuudesta. "Jos ei kykene..."-lauseita on tainnut tässäkin keskustelussa vilahdella. Kuitenkin tämä on keskustelupalsta, jossa keskustellaaan jääkiekosta. Kiinnostus jääkiekkoon ei kuitenkaan automaattisesti johda kielelliseen taitoon.

Ei tässä nyt olekaan varmasti kyse siitä, että jokainen vähemmän kuin täydellistä suomea kirjoittava lentää pihalle. Itseäni kyllä ärsyttävät suunnattomasti kaikenlaiset vesipäät, jotka "aikaa säästääkseen" kirjoittavat X:n ks:n tilalle. Samaten ärsyttää teinittely. "Sit mä olin niinku ihan voi ei ja sit se oli niinku ihan ei ja sit me kaikki oltiin niinku ihan..." Jos ei pysty kirjoittamaan luettavan oloista kirjakieltä, menköön muualle.
 

mission16W

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, MUFC (sympatiat TPS)
Viestin lähetti Eino_Mies
Muu urheilu- osioon voisi siis koota kaiken muun keskustelun, minkä kukin sitten käsittääkin urheiluksi. Onko mielipiteitä..?

Jos minä saisin päättää, muuttaisin vapaan puolen "Muu urheilu"-osastoksi ja lakkauttaisin nykyisen vapaan. Mitä hittoa JÄÄKIEKKOPALSTALLA tekee vapaan puolen kaltainen sylkyämpäri? Ei Hockey Newsissäkään ole juttua pontikan teosta tai Kanadan vaaleista.

Tämä vapauttaisi myös älyttömästi resursseja palstan varsinaiselle käyttötarkoitukselle (lätkäkeskustelu) ja ajaisi varmasti pahimmat chattaajat pois.
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Viestin lähetti mission16W
Jos minä saisin päättää, muuttaisin vapaan puolen "Muu urheilu"-osastoksi ja lakkauttaisin nykyisen vapaan. Mitä hittoa JÄÄKIEKKOPALSTALLA tekee vapaan puolen kaltainen sylkyämpäri? Ei Hockey Newsissäkään ole juttua pontikan teosta tai Kanadan vaaleista.



Aiemmin kun täällä oli joku suuri sota käynnissä ja siinä tuli puhetta, että tämä Vapaa Keskustelu karsittaisiin kokonaan pois, niin silloin asia tuli jo selväksi ja vapaapuoli säilyy(nee). Taisi olla Flonaldo, joka sanoi, että jokaisella keskusteluforumilla on oikeus puhtaaseen vapaa keskustelu-puoleen, jossa saa puhua kaikeasta maan ja taivaan välillä - hyvän maun rajoissa.

Kannatan myös "muu urheilu"-osastoa.


edit: pikkutypo
 
Viimeksi muokattu:

Old Tom

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Hyviä uudistuksia.

Äänestykset pitäisi kyllä ehdottomasti kieltää, aivan turhia ja lapsellisia äänestyksiä lasketaan liikkeelle lähes päivittäin kuten:

* Sopivan pituinen yöuni
* Ollaanko onnellinen
* Roikun internetissä
* Pelkäätkö isoveljen valvontaa
* Saatko leivinpaperin katkaistua repäisemällä?
* Mitä joukkuetta sinä kannatat SM-liigassa
* Porn Star! Kenellä eniten "munaa"
* Miten valiset autosi tankkauspaikan

Eli kuten yllä olevat esimerkit osoittavat äänestysaiheet olleet varsin turhia, joten pois vain tarpeettomina.

Myös kaikki hymiöt tulisi kieltää.

Lisäksi tervetullut uudistus olisi, että aihealueelle SM-liiga saisi kirjoittaa vain SM-liiga joukkueiden kannattajat ja vastaavasti aihealueeseen Mestis luonnollisesti vain mestisjoukkueiden kannattajat.

Vapaa keskustelu ym voisi toimia yhteisenä temmellyskenttänä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös