Artsi hei, mitäs korjaamista Ilveksen toiminnassa on? Sinähän olet vuosikaudet yrittänyt vakuutella, että kaikki on hyvin.
Monet kirjoittajat ovat vuosikaudet yrittäneet sinusta välittämättä kertoa, että taustat pitäisi saada kuntoon, että se urheileminenkin onnistuisi täysipainosesti.
Ja sinä nyt ristiriitasesti vastoin aikasempia mielipiteitäsi, olisit puuttumassa Ilveksen tausta-asioihin, jotka ovat aikasemmin olleet mielestäsi vallan mainiosti. Niin se takki viuhuu.
Mutta, onhan se hyvä, että olet ymmärtänyt tämän asian viimein. Vai oletko?
Nyt on vain niin, että riittävätkö konstit? ja toimitaanko liian myöhään?
Itse-asiassa mielelläni lukisin, kuinka aiot tausta-asiat laittaa kuntoon. Ihan vain siinä mielessä, että kuinka omaperäisiä ja kekseliäitä ajatuksia sulla voiskaan olla. Niiden lukeminen voisi hyödyttää meitä kaikkia ja vaikkapa Ilveksen hallitustakin.
Koskaan en ole kieltänyt, enkä tule kieltämään, taustojen kunnossa olemisen merkitystä. Toisaalta en koskaan tule hyväksymään huhuihin perustuvia yhden totuuden väittämiä. Siinä, missä olen varmaan pilkunviilaaja sanamuotojen suhteen niin sinulla on tarkoituksellista halua vääristellä seuran edustajien sanomisia. Tästähän jäit juuri alkuviikosta housut kintuissa kiinni.
En siis hyväksy sitä ajatusta, että omistaja itsessään olisi ongelma. Omistajan toiminta voi sitä toki ollakin. Se ei kuitenkaan ole olennaista, että onko omistajia yksi, vai useampia. Useampi sähläri pystyy sotkemaan asioita ainakin saman verran, kuin yksikin.
Voin kertoa (ja se löytyy vanhoista viesteistänikin), että kannettu vesi ei kaivossa pysy. En ole koskaan hyväksynyt toimintaperiaatteeksi sitä, että seuran toiminta perustuu omistajan sinne kantamaan rahaan. Se on toki joskus välttämätöntä, mutta kuten olen sanonut jo vuosia sitten, niin seuran menot pitää saattaa tulojen tasolle. Näin ei Ilveksessä toimittu ja silti moni huutaa täällä, että omistajan pitäisi kantaa sitä rahaa lisää seuraan.
Minusta asioita paremmin tietämättä, on nykyinen omistajan osaketarjous hyvä nimenomaan seuralle. Itse asiassa uskomattoman hyvä. Osakkeista ei siinä tarvitse maksaa paljonkaan, mutta kylkiäisinä seura saa suoraa ulkopuolista rahoitusta. Jos tässä päästään vielä sille tasolle, että pääomistaja mitätöi velkasaatavansa, niin seurahan pääsee liikkeelle taloudellisessa mielessä puhtaalta pöydältä.
En tunne henkilökohtaisesti yhtään nykyisen, enkä edellisen hallituksen jäsentä. Lähtökohtani on kuitenkin aina se, että en tuomitse ketään etukäteen. Tämä koskee niin joukkueen johtoa, kuin pelaajiakin. Tämä onkin itse asiassa aika harvinainen piirre tällä keskustelupalstalla.