Uuden hallituksen uudet kujeet

  • 1 102 147
  • 2 463

Artsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Artsi hei, mitäs korjaamista Ilveksen toiminnassa on? Sinähän olet vuosikaudet yrittänyt vakuutella, että kaikki on hyvin.

Monet kirjoittajat ovat vuosikaudet yrittäneet sinusta välittämättä kertoa, että taustat pitäisi saada kuntoon, että se urheileminenkin onnistuisi täysipainosesti.

Ja sinä nyt ristiriitasesti vastoin aikasempia mielipiteitäsi, olisit puuttumassa Ilveksen tausta-asioihin, jotka ovat aikasemmin olleet mielestäsi vallan mainiosti. Niin se takki viuhuu.

Mutta, onhan se hyvä, että olet ymmärtänyt tämän asian viimein. Vai oletko?

Nyt on vain niin, että riittävätkö konstit? ja toimitaanko liian myöhään?

Itse-asiassa mielelläni lukisin, kuinka aiot tausta-asiat laittaa kuntoon. Ihan vain siinä mielessä, että kuinka omaperäisiä ja kekseliäitä ajatuksia sulla voiskaan olla. Niiden lukeminen voisi hyödyttää meitä kaikkia ja vaikkapa Ilveksen hallitustakin.

Koskaan en ole kieltänyt, enkä tule kieltämään, taustojen kunnossa olemisen merkitystä. Toisaalta en koskaan tule hyväksymään huhuihin perustuvia yhden totuuden väittämiä. Siinä, missä olen varmaan pilkunviilaaja sanamuotojen suhteen niin sinulla on tarkoituksellista halua vääristellä seuran edustajien sanomisia. Tästähän jäit juuri alkuviikosta housut kintuissa kiinni.

En siis hyväksy sitä ajatusta, että omistaja itsessään olisi ongelma. Omistajan toiminta voi sitä toki ollakin. Se ei kuitenkaan ole olennaista, että onko omistajia yksi, vai useampia. Useampi sähläri pystyy sotkemaan asioita ainakin saman verran, kuin yksikin.

Voin kertoa (ja se löytyy vanhoista viesteistänikin), että kannettu vesi ei kaivossa pysy. En ole koskaan hyväksynyt toimintaperiaatteeksi sitä, että seuran toiminta perustuu omistajan sinne kantamaan rahaan. Se on toki joskus välttämätöntä, mutta kuten olen sanonut jo vuosia sitten, niin seuran menot pitää saattaa tulojen tasolle. Näin ei Ilveksessä toimittu ja silti moni huutaa täällä, että omistajan pitäisi kantaa sitä rahaa lisää seuraan.

Minusta asioita paremmin tietämättä, on nykyinen omistajan osaketarjous hyvä nimenomaan seuralle. Itse asiassa uskomattoman hyvä. Osakkeista ei siinä tarvitse maksaa paljonkaan, mutta kylkiäisinä seura saa suoraa ulkopuolista rahoitusta. Jos tässä päästään vielä sille tasolle, että pääomistaja mitätöi velkasaatavansa, niin seurahan pääsee liikkeelle taloudellisessa mielessä puhtaalta pöydältä.

En tunne henkilökohtaisesti yhtään nykyisen, enkä edellisen hallituksen jäsentä. Lähtökohtani on kuitenkin aina se, että en tuomitse ketään etukäteen. Tämä koskee niin joukkueen johtoa, kuin pelaajiakin. Tämä onkin itse asiassa aika harvinainen piirre tällä keskustelupalstalla.
 

Artsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
En kehunut, mutta luetun ymmärtäminen ei ole koskaan ollut vahvimpia puoliasi.

Tuo väitteesi on karsein valhe, mitä olet koskaan kirjoittanut. Minä olen suhtautunut hyvin kriittisesti Manngardiin ja Jääskeläiseen, mutta puolustanut jokaista hyvää ja itsenäistä toimijaa Risto Jalosta Hannu Meskaseen. Ja tuossa viimeksi ilkkumassasi viestissä kehuin Matti Nevalaista.

Usein olen tietysti ollut myös toivottoman optimistinen ja siitä syystä arvioni ovat menneet pieleen, mutta sinähän se viime vuodet olet pääosin paskaa puhunut, kun täydelliseksi kehumasi joukkue jää sarjassa viimeiseksi.

Lopeta Arto tuo kaunainen vääristely!

Itse asiassa en mitään ilkkunut, vaan nostin esiin sen, että pienillä sanamuotojen eroilla asiat muuttuvat erilaisiksi. Tuo ei ollut edes kuitti sinulle, vaan niille, jotka nostivat haloon tuosta sanonnasta ja he ilmeisesti tulkitsivat sitä juurikin niin, että ykkösiä voi olla monta.

Voisitko kaivaa esille missä olen puhunut paskaa. Nyt taisit itse syyllistyä siihen kaunaiseen vääristelyyn, mistä minua syytät. Minä olen juurikin pysytellyt "faktalinjalla" ja kritisoinut huhuihin perustuvia väittämiä.
 

Mad Dog

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Paskan puhumisella tarkoitan luonnollisesti sitä, että olet jankuttanut jankuttamasta päästyäsikin, kuinka kaikki Ilveksessä on hyvin, ja kuinka kaikki siellä tehdään oikein. Ja kaikki menee päin sanonko-mä-mitä...

Sinä ajoit minut - yhden kaverisi avustuksella - aikoinaan maanpakoon ilves.comista. Täällä se ei tule onnistumaan ...

Toki kovinkin todennäköisesti vaikenen pitkäksikin ajaksi silloin, kun Ilveksen tulevaisuus ei ole enää vaakalaudalla. Se ei kuitenkaan tapahdu sen takia, että sinä vääristelet kaikkea, mitä kirjoitan.
 

Ragulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Koskaan en ole kieltänyt, enkä tule kieltämään, taustojen kunnossa olemisen merkitystä. Toisaalta en koskaan tule hyväksymään huhuihin perustuvia yhden totuuden väittämiä. Siinä, missä olen varmaan pilkunviilaaja sanamuotojen suhteen niin sinulla on tarkoituksellista halua vääristellä seuran edustajien sanomisia. Tästähän jäit juuri alkuviikosta housut kintuissa kiinni.

Tämä on vain sinun päätelmäsi. Älä tee siitä yleistä totuutta.

Missään ei ole vielä todistettu sitä, että sinun tulkintasi asiasta olisi yhtään parempi tai edes niin oikeaan osuva kuin minun.

Sinä vain luulet tietäväsi ja tuntevasi muiden tarkoitusperät, kun sinä tulkitset niitä ahtaan näkemyksesi kautta.

Yleensähän näissä jutuissa on käynyt niin, että sinä väität, että joku Ilvekseen liittyvä asia ei voi olla niin kuin tällä palstalla väitetään. Myöhemmin on 95 % osoittautunut, että asiat ovat olleet juurin niin. Minun mielestäni sinun olisi syytä yksinkertaisesti jättää tuo kirjoittelu tai miettiä vähän paremmin mitä kirjoitat. Sen verran säälittävää yksisilmäisyyttä tuo sinun kirjoitushistoriasi on.

Niin ja päättelykyky. Sitä sinun pitäisi kehittää. Sillä voipihan olla, ettet tunne koko fakta-aineistoa. Voisikohan olla joskus niinkin? Ja sitten siinä faktojesi kanssa näperrellessäsi voisit ottaa huomioon myös taustat ja erilaiset muut muuttujat, jotka asioihin vaikuttavat. Sitä kutsutaan myös kontekstoinniksi.

Jep jep. Puhdas ritari Artsi käy kiiltävä haarniska päällä taisteluun, on peitsi ruosteessa ja miekka poikki, mutt' taistoon han kay. Varmana ja suoraselkäisenä kuin don quijote ikään. Hänellä puhdas on mieli, muilla tarkoitusperät likaiset...
 

Artsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Paskan puhumisella tarkoitan luonnollisesti sitä, että olet jankuttanut jankuttamasta päästyäsikin, kuinka kaikki Ilveksessä on hyvin, ja kuinka kaikki siellä tehdään oikein. Ja kaikki menee päin sanonko-mä-mitä...

Sinä ajoit minut - yhden kaverisi avustuksella - aikoinaan maanpakoon ilves.comista. Täällä se ei tule onnistumaan ...

Toki kovinkin todennäköisesti vaikenen pitkäksikin ajaksi silloin, kun Ilveksen tulevaisuus ei ole enää vaakalaudalla. Se ei kuitenkaan tapahdu sen takia, että sinä vääristelet kaikkea, mitä kirjoitan.

Edelleenkin pyydän sinua näyttämään viestejäni, missä jankutan asioiden oleva ja kaikki tehdään Ilveksessä oikein. Jos et sellaisia löydä, niin elä silloin sellaista väitä.

Ikävää, jos olet minun vuokseni sieltä poistunut. Toisaalta olen saanut monelta yv:lläkin kiitosta, että olen jaksanut taistella siellä harrastettua synkistelyä ja seuran mustamaalaamista vastaan.

Sinulla näyttää olevan siis tuon viimeisen kappaleen perusteella halu kirjoitella ikävistä asioista, kun meinaat vaieta sitten kun asiat menee paremmin. Minä taas mieluummin olen hiljaa kun menee huonosti ja riemuitsen silloin kun on jotain iloisempaa kirjoittamista. Kukin taaplaa tyylillään, ei siinä mitään.
 

Artsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Tämä on vain sinun päätelmäsi. Älä tee siitä yleistä totuutta.

Missään ei ole vielä todistettu sitä, että sinun tulkintasi asiasta olisi yhtään parempi tai edes niin oikeaan osuva kuin minun.

Sinä vain luulet tietäväsi ja tuntevasi muiden tarkoitusperät, kun sinä tulkitset niitä ahtaan näkemyksesi kautta.

Yleensähän näissä jutuissa on käynyt niin, että sinä väität, että joku Ilvekseen liittyvä asia ei voi olla niin kuin tällä palstalla väitetään. Myöhemmin on 95 % osoittautunut, että asiat ovat olleet juurin niin. Minun mielestäni sinun olisi syytä yksinkertaisesti jättää tuo kirjoittelu tai miettiä vähän paremmin mitä kirjoitat. Sen verran säälittävää yksisilmäisyyttä tuo sinun kirjoitushistoriasi on.

Niin ja päättelykyky. Sitä sinun pitäisi kehittää. Sillä voipihan olla, ettet tunne koko fakta-aineistoa. Voisikohan olla joskus niinkin? Ja sitten siinä faktojesi kanssa näperrellessäsi voisit ottaa huomioon myös taustat ja erilaiset muut muuttujat, jotka asioihin vaikuttavat. Sitä kutsutaan myös kontekstoinniksi.

Jep jep. Puhdas ritari Artsi käy kiiltävä haarniska päällä taisteluun, on peitsi ruosteessa ja miekka poikki, mutt' taistoon han kay. Varmana ja suoraselkäisenä kuin don quijote ikään. Hänellä puhdas on mieli, muilla tarkoitusperät likaiset...



Sanoit näin:

Kokouksessahan oli lausuttu, että urheilulliset tavoitteet eivät ole agendalla. Ja vaikka se koskisi vain tulevaa kautta, niin on se oireellinen lähestymiskulma.

Kokouksessa läsnä olleet henkilöt (esim. Share Ilveksen edustajat) ovat kertoneet juurikaan ei noin sanottu ja Ilves.com sivu onkin näitä virheellisiä tietoja oikaissut.

Sinullekin esitän pyynnön. Kaiva esiin edes muutama asia, missä olen väittänyt jotain mikä ei olisi pitänyt paikkaansa. Siis sellaisia asioita mistä on näyttöä, eikä vain sinun mielipiteesi.
 

Mad Dog

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Edelleenkin pyydän sinua näyttämään viestejäni, missä jankutan asioiden oleva ja kaikki tehdään Ilveksessä oikein. Jos et sellaisia löydä, niin elä silloin sellaista väitä.

Voi sinua Arto-parka, sinulla ei ole yksinomaan vaikeuksia luetun ymmärtämisessä, et myöskään näköjään ymmärrä, mitä itse kirjoitat. N. 85 prosenttia kirjoituksistasi puolustelee Ilves-johdon tekemiä ratkaisuja ja samalla soimaa - sinun tulkintasi mukaan - vääriä kannattajia.
 

Ragulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Sanoit näin:

Kokouksessahan oli lausuttu, että urheilulliset tavoitteet eivät ole agendalla. Ja vaikka se koskisi vain tulevaa kautta, niin on se oireellinen lähestymiskulma..

Toistaiseksi tämä minun tulkintani vastaa myös sitä, mitä on tähän mennessä tapahtunut.

Vai onko sun mielestä Ilveksen tilanne muuttunut uuden hallituksen toimenpiteiden seurauksena jotenkin?

Ja että urheilulliset tavoitteet nostetaan agendalle, tarkoittaa muutakin kuin huhuna liikkuvan jutun eli hautiksen pestaamisen utj:ksi. Itse asiassa jos tuo huhu toteutuu, niin se on osoitus ajan pelaamisesta kinkkisessä tilanteessa, jossa ei olisi yhtään aikaa tuhlattavaksi.
 

Artsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Voi sinua Arto-parka, sinulla ei ole yksinomaan vaikeuksia luetun ymmärtämisessä, et myöskään näköjään ymmärrä, mitä itse kirjoitat. N. 85 prosenttia kirjoituksistasi puolustelee Ilves-johdon tekemiä ratkaisuja ja samalla soimaa - sinun tulkintasi mukaan - vääriä kannattajia.

Ja sinä et tunnu kuitenkaan löytävän sellaisia missä sanon kaiken olevan hyvin niin kuin väität. "Koirat" haukkuu ja karavaani kulkee.
 

Artsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Toistaiseksi tämä minun tulkintani vastaa myös sitä, mitä on tähän mennessä tapahtunut.

Vai onko sun mielestä Ilveksen tilanne muuttunut uuden hallituksen toimenpiteiden seurauksena jotenkin?

Ja että urheilulliset tavoitteet nostetaan agendalle, tarkoittaa muutakin kuin huhuna liikkuvan jutun eli hautiksen pestaamisen utj:ksi. Itse asiassa jos tuo huhu toteutuu, niin se on osoitus ajan pelaamisesta kinkkisessä tilanteessa, jossa ei olisi yhtään aikaa tuhlattavaksi.
Juu, kyllä olisi pitänyt neljässä päivässä monta pelimiestä saada kehiin. Tuosta huhuhasta en mitään tiedä, mutta se on jo merkki oikeasta suunnasta, että Raipe saa keskittyä omaan hommaansa täysill ja joku muu hoitaa skouttauksen. Se on siis selkeä panostus joukkueen eteen kun valkun ei tarvitse tehdä hänelle kuulumattomia hommia.
 

VL

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves & Buffalo Sabres
Jos puhutaan ihan vaan Ilveksestäkin välillä, niin kyllä mikä tahansa muu liigajoukkue olisi jo saanut hankittua riveihinsä sentterin. Onhan nyt ihan selvä, että kun kaikki muut joukkueet saavat tehtyä korkean profiilin hankintoja (vaikka osa näistä on jo mennytkin vihkoon, myönnetään) niin kyllä se Ilveksen osalta on yrityksen puutetta tai välinpitämättömyyttä eikä mitään muuta.

Paikalla olevien mukaan Ilves on taistellut ja pelaajat ilmeisesti pelaavat pääasiallisesti tosissaan joukkueelle. Valmennusjohto on sitoutunut ja pyrkii tosissaan tekemään työnsä. Sitä ikävämpää on, että Team Manngard ei halua tehdä samoin.

Mitä tulee uusimpiin käänteisiin. Jos Ilveksen johdon edesottamukset olisivat vuosiin olleet edes joskus tekoja puheiden sijaan, niin ehkä tämä hallituksen kokous, osakemyynti ym. herättäisivät enemmän luottamusta kannattajissakin. Koska tilanne on hienosta TPS-voitosta huolimatta ankea, on uudella hallituksella valitettavan vähän aikaa näyttää, että hihat on kääritty. Urheilullista puolta ajatellen, jos meillä ei ensi viikollakaan ole vielä 2-3 uutta pelaajaa niin kukkuu vaan.

EDIT: Enkä vähättele Rajamäkeä ja Driesiä. Olennaisia heppuja kun halutaan saada muutama ei-liigatasoinen juniori huilaamaan ja kehittymään otollisempaan ympäristöön. Se terävin kärki vaan puuttuu edelleen.
 

Satunnainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
EDIT: Enkä vähättele Rajamäkeä ja Driesiä. Olennaisia heppuja kun halutaan saada muutama ei-liigatasoinen juniori huilaamaan ja kehittymään otollisempaan ympäristöön. Se terävin kärki vaan puuttuu edelleen.

Ikävä kyllä kävi niin, että näiden hankintojen vastapainoksi keskeiset Marjamäki ja Kantola tippuivat pois. Oikeastaan siis kokoonpano heikkeni, mutta näiden hankintojen ansiosta ei aivan katastrofaalisesti. Jos em. herrat olisivat mukana, Ilveksen hyökkäys olisi aivan eri tasolla tasaisuuden suhteen. Nyt kärkihyökkääjät Korhonen ja Kangasniemi joutuvat pelaamaan liikaa, ja vastaavasti nelosketju jää liian usein statistin rooliin.

Toki jos kärkiosaamisella haetaan jotain pistepörssin ykköstä se puttuisi joka tapauksessa. Näkisin kuitenkin, että Ilvekselle olisi olennaisempaa olla tasaisesti liigatason pelaajia joka ketjussa kuin yksitäisiä kärkiä.
 

Ragulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Juu, kyllä olisi pitänyt neljässä päivässä monta pelimiestä saada kehiin. Tuosta huhuhasta en mitään tiedä, mutta se on jo merkki oikeasta suunnasta, että Raipe saa keskittyä omaan hommaansa täysill ja joku muu hoitaa skouttauksen. Se on siis selkeä panostus joukkueen eteen kun valkun ei tarvitse tehdä hänelle kuulumattomia hommia.

Jos skouttaus olisi ssiirretty alan ammattilaiselle, niin ounastelisin muutosta seuran suunnassa, mutta tuo huhu toteutuessaan kertoo vanhan menon jatkumisesta. Eikä tässä ole pelkästään parista hankinnasta kyse. Koko organisaatio täytyy saada sellaiseen kuntoon, että urheilupuoli saisi keskittyä rauhassa omaan tekemiseensä.

Manngardin porukalla on ollut vuosia aikaa laittaa asiat kuntoon, mutta ei ole kiinnostanut. Sinä olet joka kerta ollut sitä mieltä, että turhaa kritiikkiä, hyvin menee.

Onko mennyt nappiin? tai edes säällisesti? Jatkuvia puolitien ratkaisuja, joihin on saatettu liittää verbaalisesti näyttäviäkin ulostuloja.

Mikä näiden farssien yhteinen nimittäjä on? Koska et osaisi vastata, niin vastaan puolestasi, että Manngardin Vincenttihän se on se yhteinen nimittäjä tälle taaperrukselle.

Ja mikään ei todista, että se kompurointi olisi ohitse. Mikään TEKO ei toistaiseksi edes viittaa sinne päinkään. Ainoa kysymysmerkki, jonka suhteen voidaan spekuloida pienestä muutoksen mahdollisuudesta on tämä uusi nimekäs Ilveksen hallitus. Eli mitkä heidän mahdollisuutensa tässä tilanteessa oikeasti ovat, vai jyrääkö Manngard heidätkin.

Eli lopeta paskanjauhaminen Artsi
 

Yläpesä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Ilves julkisti Tarinankertojan ja muiden kaipailemia tarkennuksia:

"antaa Manngard osaltaan Liiga-Ilves ry:n ja Ilves-Hockey Oy:n sopimukseen liittyvät vastuut anteeksi. Edellisen hallituksen tekemän yhteenvedon mukaan summa on 1,2 miljoonaa euroa.

3. Mainosopimuksilla Ilves-Hockey Oy:lle tuleva raha käytetään yhtiön hallituksen päätösten mukaisesti Ilves-Hockey Oy:n parhaaksi."

Tässä ulostulossa mainitun ry-oy-sopimuksen velkojen lisäksi Manngardilla on myös muita velkoja saatavana oy:ltä. Kytkykaupan myötä syntyvistä mainostuloista puolet (50%, eli 65e per osake) pitää käyttää Manngardin saamisten lyhentämiseen. Yhteensä Vinnie saa siis osakekaupastaan tällä järjestelyllä 75e per osake. Hinta hieman pompsahti vielä siitä edellisestä tarjouksesta.
 
Suosikkijoukkue
Ipa, ipa, ipa, ipaa...
Manngardin porukalla on ollut vuosia aikaa laittaa asiat kuntoon, mutta ei ole kiinnostanut.

Tätähän tuossa vähän pohdiskelin, että jos se omistajuus vaan "säätyy" niin, että Mangadrin pienenee ja Nevalaisen kasvaa, niin muuttuko oikeasti mikään?

No jos edes yksinvaltius loppuis, tervehtisin sitä ilolla.. Mutta jos siis edelleen nämä samat ukot kimpassa yhtiökokousvaltaa käyttävät.. muuttuuko mikään? Nythän on jo Honkalehtoa kehissä ja jos viä Hade on mukana sopassa, niin pelko on, että mikään ei sitten oikeasti muutukkaan...

Toiveissa vähän oli uuden "veren" löytämistä myös omistajapuolelle.. Mutta "toivotaan toivotaan" onkin Ilvesfanin kansallishymni.
 
Suosikkijoukkue
Ipa, ipa, ipa, ipaa...
"antaa Manngard osaltaan Liiga-Ilves ry:n ja Ilves-Hockey Oy:n sopimukseen liittyvät vastuut anteeksi. Edellisen hallituksen tekemän yhteenvedon mukaan summa on 1,2 miljoonaa euroa."

Joo.. Oli pakko tarkistaa omia muistiinpanoja

Honkalehto sanoi että 220 000 e /kausi maksetaan Liiga-Ilves ry.lle velkaa takasin Liigaosakkeesta, ja tätä velkaa on enää jäljellä kaksi erää, ja sitten se on maksettu ja nämä rahat voidaan käyttää joukkueseen.

Tämä lausunto siis ominkorvin kuultuna vuodelta 2008.


Mistäs tämä velka nyt yhä-äkkiä on taas sinne ilmestyny, jos se oli jo melkein poismaksettu vuonna 2008?


Koska Ilveksestä tultas ulos ihan avoimin kortein näistä viimevuosista, jotta tää epäluulosuus (omakin, joka johti vanhojen kaiveluun) poistuis...
 

Yläpesä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Honkalehto sanoi että 220 000 e /kausi maksetaan Liiga-Ilves ry.lle velkaa takasin Liigaosakkeesta, ja tätä velkaa on enää jäljellä kaksi erää, ja sitten se on maksettu ja nämä rahat voidaan käyttää joukkueseen.

Näin muistan itsekin. Jos siis kyse on liigalisenssin hankkimiseen aikanaan käytetty raha.
 

Kunto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Jääskeläiseltä.

Tuo viittaisi siihen samaan, mistä itse kuulin yhtiökokouksessa paikan päällä olleilta. Jääskeläisen lause oli herättänyt pienimuotoisen myrskyn, koska muut velkojat oltiin sivuutettu. Jos näin on todellisuudessa käynyt, niin tuo menee muutenkin epäsuositun Jääskeläisen sammakoihin.

Itselläni on viime kirjoitukseni jälkeen vain vahvistunut oma spekulointini, että hallituspaikkaan ei olisi kukaan lähtenyt - ei ainakaan sijoittaja ja pari lakimiestä - elleivät he olisi itse vahvasti lähdössä mukaan sijoittajana tai heillä olisi tiedossa läheinen taho, joka on sitoutunut lähtemään mukaan. Vinnien julkaisema osakkeiden kytkykauppa on mielestäni sen verran hinnaltaan kova, ettei maanantaina lanseerattu ohjelma tuo yksinään riittävää onnistumista. Itse asiassa veikkaan, että pannukakku on tuloksena lähempänä kuin Vinnien tavoittelema itselleen 180 000 € ja seuralle 2,3 m€. Täydellinen onnistuminen vaatisi esimerkinomaisesti 250 yritystä, jotka sijoittaisivat 10t€ tai n 80 30 tontun sijoittajaa. En edes tiedä, ovatko yritykset innostuneita ostamaan kituvan kiekkoseuran osakkeita. Korostan, että Nevalaisen tai jonkin muun hallituksen jäsenen osallistuminen merkittävästi tulevaan kauppaan, on puhtaasti omaa spekulointiani, enkä omaa mitään tietolähdettä tämän suhteen.

Omaa spekulointia vahvistaa vielä sekin, että omien tietolähteideni mukaan eronnut hallitus olisi tehnyt hartiavoimin hommia pelastaakseen Ilveksen. Heillä oli käsittääkseni tiedossa pääsijoittaja, mutta tästä paketista Vinnie kieltäytyi, joko itse tekemin päätöksin tai yhdessä taustavaikuttajiensa kanssa. Nyt tavoiteltava summa vastannee hyvin pitkälle samaa ajatusmallia, mitä Ilveksen pelastamiseen vaadittaisiin. Omaa spekulointiani on, että tuon ryhmän ehdotus ei olisi ollut niin Vinnie myönteinen kuin tämä Vinnien lanseeraama. No tämä ei tietenkään ole yllätys.

Jos spekulointini osuisi kohdalleen jatkuisi Ilves-kentän voimakas jakautuminen. Nevalainen - ehkä tahtomattaan - mielletään Jääskeläisen "mieheksi" ja Jokke taas ei "Vinnien miehenä" nauti jääkiekkomiesten (mm. Lumme, Jalo, Ilves ry), pelaaja-agenttien, eikä myöskään pirkanmaalaisten sponsoreiden suosiota. Tämän olen itse nähnyt ja kuullut paikan päällä. Aikoinaan Ilveksen osakeantiin osallistuneet kokivat, että heidän rahat kelpasivat, mutta Jokke pyöritti showta Vinnien mandaatilla. Korostan, että tämä on taas oma näkemykseni, mutta tämän kappaleen osalta voin sanoa, että tämä perustui omiin havaintoihin siinä, kun nykyisen hallituksen osallistuminen käynnissä olevaan hankkeeseen suoraan tai välikäsien kautta on pelkkä paras arvaukseni.

Joku voi miettiä, mikä on motiivini kirjoittaa näin. Motiivini on sama kuin kymmenen vuotta sitten eli Ilves. Tuolloin yritin ohjeistaa Ilvestä oman tuotannon hyödyntämiseen, nyt haluan ohjeistaa Ilvestä suuntaan, jossa typerät kuppikunnat saataisiin puhaltamaan yhteiseen hiileen. Tuolloin "neuvoin" Ilvestä kehittämään omia junnuja, nyt "neuvon" Ilvestä toimimaan yhdessä. Jos spekulointini osuisi kohdalleen, tulisi nykyisen hallituksen tehdä selvä pesäero Vinnieen ja Jokkeen. Jokke on ehkä tahtomattaankin ansainnut itselleen maineen Vinnien etujen valvojana ja tätä mielikuvaa on vaikea poistaa sidosryhmien mielestä. Joken ystäville tämä on varmasti ikävää kuultavaa, mutta kehotan heitä tutustumaan sidosryhmiin mahdollisimman avoimesti. Ja jälleen pidätän oikeuden olla väärässä.


Ilves ry ei tuota pelkästään pelaajia vaan myös valmentajia ja johtajia
Olen monesti tuonut esille sen, että oma pelaajatuotantomme on ollut riittävän hyvällä tasolla edustuksen menestymistä ajatellen. Vinnien 20 vuoden Ilvesaika ja siitä eroteltuna varsinkin Ilves Hockeyn aika, on taas historiamme synkintä. Ja en ole vielä maininnut meidän kasvattamia valmentajia. Markkinoiden kuumin nousija on Lauri Marjamäki, markkinoiden kuumimpia mv-koutseja on Jussi Parkkila. Maajoukkueen perämisessä on Jukka Jalonen. Aikoinaan siellä oli Raimo Summanen. Ässien ja TPS:n päävastuuliset ovat Ilveksiä. Kalpan kakkonen on Ilves. Bluesissa vaikuttaa Marko Torenius ja oliko vielä Lukossa Jari Neuvonen valmennuspäällikkönä. Tietenkin Heikkilän Kake on niittänyt kansainvälisestikin mainetta ja Ässien tj:nä on Jukka Hirsimäki. Ja luonnollisesti katsomatta on vielä Raipen ja Veskun tie. Meillä ei ole varaa jatkaa riitaisena seurana, jossa liikemiehet muodostavat toisen kuppikunnan ja toisen kuppikunnan urheilupuolen edustajat.

Siispä sanon, että pirkanmaalaisten on helpompi luottaa Ilves ry:n urheilullisiin kasvatteihin kuin liikemiehiin. Jos nykyinen hallitus toimitusjohtajalla vahvistettuna ei pureudu näiden kuppikuntien yhdistämiseen, voi Ilveksen taru olla lyhyt, vaikka siihen hetkellisesti kannettaisiin 2 tai useampi miljoonaa euroa. Toivottavasti jo marraskuun yhtiökokouksessa Nevalaisen vieressä seisoo Joken paikalla Jyrki Lumme.

Yhdessä meistä voi tulla jotakin! Erikseen ei. Tämä on puhtaasti vain minun mielipiteeni, jolla haluan puuttua minun näkemiin ongelmiin etukäteen, enkä tulla esiin vasta sitten, kun osakekaupat on tehty.
 
Viimeksi muokattu:

Mad Dog

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Mun tietojeni mukaan Manngard on sitoutunut siihen, että mainossopimusten tuotot menevät 100-prosenttisesti Ilveksen toimintaan, ja hallitus on sitoutunut kaikkien velkojien tasapuoliseen kohteluun niin, että kenenkään (myöskään Vinnien) saatavat eivät ole etusijalla muihin nähden. Tämä sitoumus on myös tehty velkojille tiettäväksi.

Sori vaan, HN, mutta jo vuosia on nähty että Vinnien sitoumukset ovat yhtä pitäviä kuin poliitikkojen lupaukset ennen vaaleja. Ja ei kai sitä missään tapauksessa voisi julkisesti mennä sanomaan, että tässä nyt aiotaan suosia yhtä velkojaa. Onhan nyt sentään lakia noudatettava.

Itse en tietenkään tavallisena kannattajana ko. kokoukseen osallistunut, mutta jo useammasta suunnasta olen kuullut, että Manngardin liikekumppani ja tämän huikealla osakenipulla tilaisuudessa toiminut Jääskeläinen olisi kertonut, että Yläpesän mainitsemalla tavalla rahaa valuu Manngardille.
 
Suosikkijoukkue
Ipa, ipa, ipa, ipaa...
Näin muistan itsekin. Jos siis kyse on liigalisenssin hankkimiseen aikanaan käytetty raha.

Lainaus omasta yhtiökokousmuistiostani vuodelta 2008:

Tosin edelleen maksetaan 220 000 vuosittain Liiga-ilves ry.lle Liigapaikasta. Tätä velkaa on jäljellä viä kahdelle vuodelle, ja sitten se on kuitattu.
 

Yläpesä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Mun tietojeni mukaan Manngard on sitoutunut siihen, että mainossopimusten tuotot menevät 100-prosenttisesti Ilveksen toimintaan,

Ilveksen toimintaa on myös Ilveksen velkojen maksu velkojilleen. Jos ne toiset 50% sitten menevät "varsinaiseen" toimintaan ja muiden velkojen osittaiseen hoitoon niin väitteesi on edelleen tosi.

Jälkimmäisen ostan sitten kun skannaat ja julkaiset Vinnien allekirjoituksella täydennetyn sopimusasiakirjan.
 
Suosikkijoukkue
Ipa, ipa, ipa, ipaa...
Jos spekulointini osuisi kohdalleen jatkuisi Ilves-kentän voimakas jakautuminen.

...

Yhdessä meistä voi tulla jotakin! Erikseen ei.

Jaan ton Kunnon huolen siitä, että ”eheytyminen” jää tapahtumatta, jos kuviossa ei ole myös lätkäleiriä…


JOS Mangadille tarvitaan rahaa/haluaa rahaa, niin kerrottaanko se avoimesti ja siitä tarjotaan paperi nokan eteen. Eihän siinä sen kummempaa olisi. Tän verran ollaan velkaa, ja näin se tullaan hoitaan.

Ei lupauksia ja aikomuksia, vaan jurdisesti pitäviä sopimuksia. Simple.

Ei mitään
” Mainosopimuksilla Ilves-Hockey Oy:lle tuleva raha käytetään yhtiön hallituksen päätösten mukaisesti Ilves-Hockey Oy:n parhaaksi.”

vaan Ilves Hockey Oy:lle tuleva raha käytetään toimintamenoihin, jonka jälkeen (jos jää) lyhennetään velkaa suunnitelman X mukaan ja lopuilla (jos jää) vahvistetaan joukkuetta.
(järjestys siis julkilausutun prioritettijärjestyksen mukainen).

Suunnitelma X on sitten velkojasopimus, jonka on allekirjoittaneet velkojat ja IHoy ja se jokaiselle sponssisopparintekijälle esitetään.

No ylipäätään tää kuvio on aika hölmö, kun ensin tehtäisiin ne omistajajärjestelyt. Ja miksi ei hommaa voi hoitaa avoimella annilla? Onko joku toinen ostaja tasa-arvoisempi kuin toinen? Jonkun rahat kelpaa, toisen ei?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös