Kerroin alusta alkaen vain millaiselta maailma näyttää mun silmin ja kun sitä aletaan vertaamaan alieneihin ja yksisarvisiin niin satuttaahan se helvetti. Mun kuuluu tuntea just näin maailmasta koska tää on mä eikä kukaan ulkopuolinen voi määritellä miten mun tulee ajatella maailmasta niin kauan ku en loukkaa uskomuksillani ketään. Siksi oon kelannu että miksi ihmiset satuttaa tarkoituksellaan toisinajattelijoita? Eikö se, että uskaltaa avoimesti ajatella toisin pilkkaamatta sillä toista kuuluisi olla ihmisyyden rikkaus? Antakaa tilaa erilaisuudelle. Älkää tuomitko ihmistä ensivaikutelman perusteella, antakaa mahdollisuus. Piste. Oon sanonut sanottavani.
Olen seurannut sivusta käytyä keskustelua, mielestäni keskustelu on kokolailla ollut asiallinen eikä siinä olla menty henkilöön, sinulle on esitetty kysymyksiä, asioita on rinnastettu, jotta kyettäisi hahmottamaan, mikä suhtautumisesi niihin on - on pyritty tarkastelemaan onko ajattelusi loogista, millainen olet ihmisenä. Toki keskustelussa on kyseenalaistettu silloin kun on ollut tarve, jos ajattelu tahi toiminta on epäloogista, on loogista, että se kyseenalaistetaan tai tehdään vähintäänkin tarkentavia kysymyksiä.
Tällaista keskustelua ei pidä ottaa hyökkäyksenä sinun henkilöön, kenenkään tarkoitus tuskin on ollut loukata sinua, vaan käydä kriittistä keskustelua mahdollisimman tasa-arvoisista lähtökohdista alkaen.
Sinä saat olla sinä, olla oma itsesi, mutta jos antaudut keskusteluun ihmisten kanssa, saat olla varma, että kohtaat hyväntahtoisia haasteita, joiden tarkoituksena on oppia sinusta enemmän mutta yhtälailla saattaa sinut pohtimaan kysymyksiä uudelleen. Sinua ei kukaan yritä pakottaa "yksisarvisen" muottiin, repiä irti uskostasi, sinä saat olla ihan oma itsesi, mikä tuskin häiritsee ketään, jos yhtälailla kunnioitat muita.
Minulle on sama mihin itsekukin uskoo, usko on henkilökohtainen asia, mutta toki siinä uskossa on hyvä muistaa se, että tietyt rajat on olemassa. Suomessa ne ovat viime kädessä lain määrittelemät rajat, eli uskon varjolla aivan kaikki ei kuitenkaan ole sallittua.