Ensin ihminen valittaa, että pitäisi saada tehdä ihan mitä huvittaa ilman rajoituksia, moraalisääntöjä tai ohjeita.
Sitten se saa luvan tehdä niin ja kaikki meneekin perseelleen.
Ja sitten se valittaa että kaikki on jumalan vika. Siis sen, joka antoi omasta täysin vapaaehtoisesta halustaan jokaiselle meistä pelikentän missä mällätä joko omille tarpeille tai jeesiä naapuriakin. Tulosta tulee sitten oman perseen edun vaalimisen määrän ja valitun egon välisen synergian laadusta.
Vastuuta ei kanneta ilmaisten lahjojen dumppaamisesta ja naapurin reiskan ahdingosta mutta kaikkihan tää on vaan jumalamme vikaa tiäksää.
Jumalankieltäjät haluavat päästä helpolla, kun ei tarvi vastata itse mistään vaan kaiken shitin voi laittaa mukavan mukamas teoreettisen yläkerran papparaisen piikkiin tai evoluution ihmekulun, evoluutiohan teki koko paskan eli se on selvästi sen vika. Tekihän taas valitsemani jumalahahmo se minutkin joka tätä kirjoitan mutta valitsen houreeni itse, eli kannan kakkani itse jos en mitään muuta aikaan saa eikä tämä tee minusta yhtään parempaa kuin virallisesta pakanasta, helvettiin pääsen siinä kuin muutkin ellei tahti viimemetreillä tuntuvasti parane. Paitsi että se helvetti on lähinnä kai täällä maan päällä ja yllätys yllätys, meidän omista toimista. Mutta sehän on partaveikon vika eiksjeh!?
Mutta maallisempaa: Jos maailmankaikkeutta ja mitään ei olisi, mitä jäisi?
Mikä on avaruuden tyhjiö ilman ainetta? Missä se tyhjiö alkoi ja loppuu?
Päätelmä: Jos mitään ei olisi, jäisi absoluuttinen maailmankaikkeuden tyhjyys.
Mutta mitä se olisi? Väitetään että jos mitään ei ole ei ole mitään, mutta tämähän ei pidä alkuunkaan paikkaansa. Aina jää jotakin eli olematon, selitä olemattoman olemus. Se jokin tuon kosmisen tyhjyyden takana voipi olla suuri ja humaani voima joka nyt oman rauhansa ja tekijänoikeuksiensa takia jättääpi mainitsematta sen meille lopulta täysin merkitsemättömän seikan, mistä kaikki aikoinaan oikein alkoi. Ei ole mulle velkaa mitään, annetut saumat teen itse ja korjaan hedelmät maukkaat tai happamat.
Pitäs itse tässä ja tällä järjellä selittää kosminen tyhjyys,
Pahempaa kuin offseista tippuminen : Z