mitä suurimmalla todennäköisyydellä Mr. Jones'in lapset (jos hänellä on niitä) eivät saa muuta kuin yhdensuuntaisen kasvatuksen, joka sulkee tyystin pois historialliset faktat, todellisuuden, tieteen kautta tehdyt löydöt tms.
vlad.
Uskomattoman hienoa. Nyt otat jo harteillesi surun mun lapsista ja heidän tulevaisuudestaan. Hohhoijaa. Kyllä kuule surullista tässä on se ettet pysty ymmärtämään miten onnellinen meidän perhe on sen jälkeen kun olemme löytäneet Jeesuksen. Se viha joka mussa on ollut ja on, on saanut pikkuhiljaa väistyä ja koko perheemme on sitä kautta "pelastunut", ihan inhimillisestikin ajateltuna. Jumala on mua hoitanut ja hoitaa edelleen ja se hoito mitä saan on jotain sellaista mihin ihminen ei kykene.
Ja usko pois, jokainen mun lapsista saa ihan itse valita oman tiensä. On TIETENKIN päivän selvää, että meidän arjessa näkyy myös se että isä ja äiti on uskossa kun mm. yhdessä rukoilemme. Mutta koska usko on jokaisen hlökohtainen asia joka tulee ottaa itse vastaan, niin lapsen kuin aikuisen, en voi kenestäkään uskovaa väkisin tehdä. Yhtä lailla sinun tai kenen tahansa muun lapset saavat aimo annoksen vanhempien elämän/maailman katsomusta sen noin kahdenkymmenen vuoden aikana kun lapset vanhempien luona asuvat, ja jos muuta väität niin valehtelet. Mikä siinä sitten on ongelmana jos mun lapset saavat vaikutteita niinkin hienoista kuin kristillisistä arvoista?
Pidän siis tärkeänä sitä että lapseni kuulevat koulun opetuksen ja saavat opin esim. evoluutioteoriasta. Saavat sitten itse päättää miten oman katsomuksensa muodostavat, uskolla tai ilman. Ja tiede on mullekin ihan todellista, en ole mitenkään sulkenut kaikkia faktoja pois. Osa "faktoista" on vaan mielestäni niin epäselviä, liittyen vaikkapa evoluutioon, että luominen on mulle luonnollinen vaihtoehto. Mutta ei tästä enempää, en siis halua tätä keskustelua jatkaa pidemmälle.
Kuten olen jo todennut, suurin osa uskovistakin, erityisesti ev.lut sellaisista, pitävät evoluutiota tapahtuneena mutta Jumalan ohjailemana. Olen itse myös ev.lut. mutta poikkeus sikäli että olen jonkin sortin kreationisti. Jos kuitenkin tapaisit mut vaikka lätkämatsissa, et huomaisi varmasti mitään eroa kehenkään muuhun, siksi normisuomalainen kaveri olen. Eli jos pidät mua ja mun perhettä jotenkin friikkinä niin olet pahasti hakoteillä.
Haiskahdat ennakkoluulolle, näin "ystävällisesti" sanottuna :). (kiukkuni muuten laantui kirjoittaessa, aluksi otti todella päähän toi sun suhtautumisesi, pahoittelut jos vastasin aluksi hyökkäävästi)
Mitään näistä uskolla tapahtuneista asioista ei ole pystytty toteen näyttämään faktisesti. Niihin uskovat jotkut, mutta jos tapauksia tutkitaan tarkemmin, niissä ei ole mitään ihmeellistä tai ihmettä löytynyt. Korkeintaan omien aivojen tuottamia hallusinaatioita ja tuntemuksia.
Kerrot tämän faktana tässä. Ohhoh! Se että sinulle ei ole sellaista tapahtunut ei tarkoita sitä etteikö voisi jollekin toiselle tapahtua. Mulle rukous ja rukousvastaukset ovat arkipäivää, tätä et vain voi tulla ottamaan mitenkään pois. Ja kun lääkäritkään eivät voi ihmeparantumisia selittää, niin miten sinä sitten voit sanoa ettei ihmettä ole tapahtunut? Mutta turha tässä on vääntää, kun kerran olet noin voimakkaasti päättänyt asian niin "ei heitä saada uskomaan, vaikka joku kuolleista heräisi eloon" (Luuk. 16:31).
Juu ja älä suotta vaivaudu vastaamaan jostain hallusinoinnista tai muusta "tieteellisestä". Annetaan sitten vaikka mieluummin olla. Halusinpa vain tuoda esille sen että mun elämässä asioita tapahtuu, mulla on suhde elävään Jumalaan joka myös toimii tänäkin päivänä eikä pelkästään Raamatun kertomuksissa. Ota itse selvää Jumalasta. Nyt olet ottanut vain selvää lähinnä tieteen kautta. Jos sydämestäsi Jumalaa etsit niin Hänet myös löydät. (Raamatun lukeminen ei sitä pelkästään ole vaikka hyvä asia onkin, ota rukous mukaan).