Huoh.
Eli et tiedä evoluutioteoriasta mitään. Toistat kreationistisia kliseitä, jotka olet oppinut kenties Jehovan Todistajilta vai helluntalaisiltako? Todista minulle, että evoluutiota ei ole tapahtunut. Esität musertavan väitteen paradigman asemassa olevasta biologisesta teoriasta ja täten kannat erittäin painavaa todistusvastuuta. Olen pelkkänä korvana.
Vai että tuollaisen pallon heität minulle? En mielestäni kanna sen isompaa todistusvastuuta kuin minkään muunkaan väitteen tekijä täällä, joten tuo mahtailusi todistusvastuusta ei oikein tunnu kohtuulliselta.
Lyhyesti kuitenkin vastauksena sinulle miksi evoluutiota ei ole tapahtunut; Raamattu kertoo asian toisin. Ja koska Raamattu on Jumalan sanaa, eli totuus, niin se todistaa siitä että evoluutiota ei ole tapahtunut. Lisäksi Raamattu kertoo että todistus Jumalasta on ollut kaikkien nähtävillä maailman luomisesta asti ja Hänen teoissaan (Room. 1:19+). Muuta ei tarvita.
Ja olen kristitty (en siis jehova), en kuitenkaan helluntailainen vaan ihan perusluterilainen. Tämä vain selvennykseksi kun asiaa arvuuttelit. Olen ihan itse asiaa alkanut penkomaan eli oppia tähän asiaan en ole mistään "herätysjuhlilta" saanut.
Tiedän evoluutioteoriasta jotain, en varmasti kaikkea, mutta olennaisimmat asiat. Onhan minulle jo koulussa opetettu kuinka asiat näin tarkasteltuna tapahtuivat. Olen siis tutustunut aiheeseen. Olen myös tutustunut sitä kritisoivaan kirjallisuuteen ja sitä kautta ymmärtänyt asian uudessa valossa. "Uudella valolla" tarkoitan sitä, että monet seurakunnat ja kristityt uskovatkin niin että evoluutio on tapahtunut, mutta Jumalan toimesta. Raamattuhan ei tätä luomiskertomuksellaan mitenkään kumoa. Näin itsekin ajattelin, myös silloin kun en ollut ns. uskossa.
Enää en itse kuitenkaan usko näin. Miksi? Koska olen ymmärtänyt sen että kun Jumala jonkun asian ilmoittaa, se on totuus. Ei vähän sinnepäin vaan koko totuus. Lisäksi evoluutioteoria asettaa sellaisia ongelmia Jumalan toiminnasta mitkä eivät oikein sovi Raamatun kokonaiskuvaan Hänestä. Esimerkkinä vaikka se että evoluutioteorian keskeinen oletus on yritys/erehdys/sattuma -malli, eli kehitys tapahtui asteittain ja välillä asiat eivät menneet ns. putkeen. Jumala on kuitenkin täydellinen eikä tee virheitä eikä mitään sattumalta. Ei sinun eikä minunkaan kohdalla (vaikka sitä välillä onkin vaikea uskoa kun itseänsä tarkastelee, enkä tällä tarkoita ulkonäköä).
Se että olen itse varma asiastani ei tee siitä yksinkertaista jakaa muiden kanssa. Jokaisen on tehtävä tutkimusmatka itse. Raamattu myös kertoo sen että uskoa ei synny omin voimin, vaan Jumala sen meille antaa, kuitenkin vasta kun otamme Hänet vastaan.
Tässä ajatuksiani. Taitaa tämä keskustelu kuitenkin olla sen suuntainen, että menee vänkäämiseksi asian kuin asian suhteen joten jos ette erityisemmin vaadi niin häivyn takavasemmalle...