En oikein ymmärrä, miksi homoilun pitää olla niin julkista.
Missäköhän aikaasi vietät? En minä ole ikinä nähnyt homoja tositoimissa julkisilla paikoilla. Heteroita toki olen, itsenikin.
En oikein ymmärrä, miksi homoilun pitää olla niin julkista.
Homoseksuaaleilla voi kyllä olla poikkeavuutta aivoissa, mutta onko syntyessä? Ehkä varhaislapsuuden ja nuoruuden asiat voivat vaikuttaa siihen muutokseen aivoissa. Syntyessään ihminen taitaa olla aika lailla vaikutteille altis ja ei vielä ole mitenkään yksiselitteisen selkeä olento seksuaalisestikaan. Voisin melkeinpä uskoa, että kaikissa meissä on alkujaan mukana ne tekijät, jotka voi muokata seksuaalisuudestamme mitä tahansa mallia. Eikä seksuaalisuus ole muutenkaan täysin stabiili asia, vaan ajatusmallien myötä se voi muuttua iän myöten jatkuvasti.
No ei se kai ainakaan voi olla perinnöllistä, vaan kyse täytyy olla jostain mutaatiosta tms. Ihan vaan loogisesti ajateltuna homoudella on vähän huonot edellytykset menestyä evoluution kelkassa.
Uskon että homous on synnynnäistä ja uskon että jos geneettinen syy, ns. "homogeeni" löytyisi, olisi homojen asema tulevaisuudessa parempi, sillä kukaan ei voisi väittää homoseksuaalisuutta valinnaksi tai harjoittaa varsinkin ääriuskovaisten keskuudessa suosittua "käännyttämistä".
Eikö resessiivisiä geenejä ja ominaisuuden periytymistä piiloisena sukupolven tai -polvien yli enää käsitellä peruskoulun biologiassa?
Jep ja sitten ihmetellään, kun paljastuu pedopappeja ja ties mitä. Itsensäkieltäminen on mielestäni synneistä pahin, jos sellaisiin (siis synteihin) uskoo.Kaikissa uskonnoissa pidättäyminen maallista iloista ja uskoutuminen 'hengellisyydelle' on suuri tavoitetila, joka on tietysti varsin luonnotonta ihmisluonnolle.
Faktoja on, niiden kattavuus vaan ei ole vielä tarpeeksi laaja ratkaistakseen kysymyksen. Ainakin on todettu erään hypotalamuksen osan olevan homomiehillä pienempi kuin heteromiehillä, ja identtiset kaksoset ovat useammin molemmat homoja kuin erimunaiset kaksoset.
Uskon että homous on synnynnäistä ja uskon että jos geneettinen syy, ns. "homogeeni" löytyisi, olisi homojen asema tulevaisuudessa parempi, sillä kukaan ei voisi väittää homoseksuaalisuutta valinnaksi tai harjoittaa varsinkin ääriuskovaisten keskuudessa suosittua "käännyttämistä".
Aivan. Esimerkkejä löytyy. Olen itse esim. vasenkätinen ja vasenkätisyys johtuu jonkinasteisesta aivovammasta, yleensä kai synnytysvaiheessa. Siitä huolimatta vasenkätiset pärjäävät ja monia tunnettuja menestyneitä vasureitakin on jos vaan lähdetään etsimään.Muilla kuin geenipohjaisilla synnynnäisillä seikoilla saattaa sitten olla enemmän merkitystä. Tämä kenties on joillekin ongelma - jos siis todistetaan, että esimerkiksi odottavan äidin stressi aiheuttaa pojan homoseksuaalisuuden. Mutta hittoakos siitä, ei tämä tee homoseksuaalisuudesta sairautta ja ovathan jotkut geenivirheethin luokiteltu sairauksiksi.
Vaikea sanoa kun kävin peruskoulussa viimeksi noin 25 vuotta sitten. Lapsillani en ole tommoista huomannut opetussuunnitelmassa. Välikö sillä, koska eiköhän 100% homolla ole silti aika helvetin huonot saumat jatkaa sukuaan.
Entä uskotko, että löytyy muitakin 'seksigeenejä', jotka kertovat millaisesta seksistä pitää (siis muutenkin kuin että kiinnostavatko vain miehet ja/tai naiset) ? Ihmisen seksuaalisuus on jo muotunut hedelmöittyneessä munasolussa? Mitä helvetin väliä sillä on edes mistä homous johtuu? Jos tuota nyt hirveästi pohtii niin taustalla taitaa olla jonkinlainen oma epävarmuus omasta seksuaalisuudesta tai hirveästä erilaisuuden pelosta.
Yksi asia missä uskonnot ovat tehneet tavattomasti vahinkoa on juuri tämä seksuaalisuus. Kaikissa uskonnoissa pidättäyminen maallista iloista ja uskoutuminen 'hengellisyydelle' on suuri tavoitetila, joka on tietysti varsin luonnotonta ihmisluonnolle.
Koska edelleenkin niin monet pitävät sitä "valintana" joka johtuu aina jostain huonosta äitisuhteesta tjsp.
Missäköhän aikaasi vietät? En minä ole ikinä nähnyt homoja tositoimissa julkisilla paikoilla. Heteroita toki olen, itsenikin.
Olen vaan omasta lähipiiristäni huomannut että monet homoseksuaalit ystäväni ovat tehneet selväksi sen, että heitä helpottaisi jos löydettäisiin tietty "syy" heidän seksuaaliseen
Valinta homous ei ole, se on selvääQUOTE]
Mutta kun se ei todellakaan ole kaikille selvää. Erittäin monet ovat sitä mieltä että se on valinta, ja nämä ihmiset valitsevat toteuttaa homoseksuaalisuuttaan. Ja nämä samat ihmiset uskovat että ihminen voi "parantua" homoseksuaalisuudestaan. Ja nämä ihmiset eivät kaikki todellakaan perusta tätä uskonnollisiin syihin.
Juuri tämä häiritsee. Puhut homosta kauhean ymmärtäväisesti, mutta koko ajan sille homoudelle etsit kuitenkin jotakin syytä ja haluat 'vapauttaa' homot tai selittää että ei ole heidän 'vikansa' että ovat homoja.
En tiedä oletko ikinä joutunut seuraamaan lähipiirissäsi homoseksuaalin joskus tuskallistakin matkaa tunnustaa homoseksuaalisuutensa muille.
No, homot tulivat selväksi. Miten sitten transut? Miten heihin suhtaudut? Pääsevätkö taivaaseen vai vapauttaako transugeeni heidät? Vai tuliko jumalalle virhe ja loikin vanhingossa naisen miehen kroppaan vaikka oikeasti olisi pitänytkin luoda nainen? Saako ihminen itse korjata jumalan virheen vai pitääkö elää naisena miehen kropassa vai onko tässä ihan saatanan tekosia ja juonia...?
Miksi puhut minulle kuin olisin äärioikeistolainen hihhulikristitty? En minä tiedä kuka pääsee taivaaseen ja kuka ei. En minä tiedä onko taivasta vai ei. Uskon että on.
Miten ihmeessä Sinä saat tuosta edellisestä kirjoituksesta jotain tuollaista pääteltyä??!! Tottakai homoista löytyy mikään ei riitä -osastoa aivan kuten heteroistakin, mutta miten se liittyy siihen että homous olisi yksilön valinta? Eihän sekään että heteroista myös löytyy noita yksilöitä anna suuntaa tai toiseen viitteitä siitä että heterous olisi sisäsyntyistä ja tietoinen valinta yksilölle, niillä kahdella asialla vain ei ole mitään yhteyttä toisiinsa.girlzilla kirjoitti:Uskon että homous on synnynnäistä ja uskon että jos geneettinen syy, ns. "homogeeni" löytyisi, olisi homojen asema tulevaisuudessa parempi, sillä kukaan ei voisi väittää homoseksuaalisuutta valinnaksi tai harjoittaa varsinkin ääriuskovaisten keskuudessa suosittua "käännyttämistä".Suljetko siis täysin pois sen, että homo- ja biseksuaaleista ei löydy tämän vapaamielisen nykymaailman tuottamia ns. mikään ei riitä -osaston irstailijoita? Tiedän, että em. ihmisryhmistä löytyy aivan tavallisia ns. peruskansalaisia, mutta nahkalippiksissä, univormuissa ja nenärenkaissa vaeltavaa paraatiporukkaa katsellessa hiipii kyllä väkisin jotkut muut syyt, kuin synnynnäiset geneettiset syyt.
Siksi ajattelinkin kysyä (pahoittelut, jos oli liian provosoivasti kirjoitettu), että miten SINÄ USKOT transuille käyvän tai mitä ylipäätään ajattelet heistä tai miten ne sijoittuvat kristillisessä maailmankuvassasi?
Ainakin on todettu erään hypotalamuksen osan olevan homomiehillä pienempi kuin heteromiehillä,