Jeesus jätti jälkeensä kenties kristinuskon, mutta se ei ole konkreettinen todiste. Sokrateesta ei taida olla jäljellä muita tekstejä kuin Platonin, mutta Platon oli Sokrateen aikalainen ja hänen oppilaansa. Yksikään Jeesuksen aikalainen tai opetuslapsi ei kirjoittanut hänestä.
Kristinusko ei ole konkreettinen todiste? Mitä ihmettä tuolla oikein meinaat. Oletko käynyt esim. Suomessa ikinä kirkossa?!
Platon olisi voinut aivan hyvin sepittää koko jutun. Emme voi tietää...
Miksi Jeesuksen opetuslapsi olisi kirjoittanut hänestä, eivät he mitään historioitsijoita olleet? Toisin kuin...
Wikipedia kirjoitti:Neljän ei-kristillisen historioitsijan kirjoituksissa on kuitenkin kohtia, jotka saattavat mahdollisesti viitata Jeesukseen tai Kristukseen. Nämä ovat roomalaiset Tacitus, Plinius nuorempi ja Suetonius[16] sekä juutalainen Josephus[17]. Nämä kohdat viittaavat kuitenkin yleensä enemmän varhaiskristittyihin yleensä kuin Jeesukseen. Tacitus (Annaalit) mainitsee "Christuksen" ja antaa yhteenvedon Jeesukseen liittyvistä yleisistä mielipiteistä, mutta ei osoita, että hänellä olisi ollut käytettävissään riippumattomia lähteitä. Plinius nuorempi mainitsee Kristuksen kultillisen palvonnan kohteena. Suetonius tekee epäselvän viittauksen henkilöön nimeltä "Chrestus".[16]
On tavallaan looginen yritys torjua kristinuskon vaikutus pyrkimällä kumoamaan Jeesus, mutta se että tätä tehdään yhä ja tällaisessa mittakaavassa, ei kyllä anna kovin laadukasta kuvaa nykyateismista. Historioitsijat ovat lähes yksimielisesti sitä mieltä, että olette väärässä.