Mitä luulet, millainen tilanne olisi, mikäli nämä kiihkeät uskonnottomat ihmiset saisivat myös elää aidosti uskonnottomasti? Kyllä minua ainakin ärsyttää ja olen hieman vihainenkin kirkolle siitä, että he edelleen huoraavat myös minun lompakkoani ja puskevat monilla tavoilla elämääni, vaikka minä haluaisin vain elää rauhassa ja antaa muidenkin elää rauhassa, uskoen mihin kukanenkin haluaa.
Nimimerkki jussi_j:n kanssa tästä jo vähän keskusteltiinkin, mutta kysyn myös sinulta. Eli oletko valmis siihen, että sunnuntailta poistetaan erityisasema eli pyhäpäivä-status? Oletko valmis siihen, että kaikki kirkolliset juhlapyhät lopetetaan? Vai oletko samanlainen kuin jussi_j, että et halua antaa kirkolle mitään mutta haluat kuitenkin repiä siitä kaiken mahdollisen hyödyn irti itsellesi?
Olen samaa mieltä että jokainen saa uskoa mihin haluaa. Ongelma asiasta tulee siinä vaiheessa kun uskonnon perusteella aletaan tekemään lainsäädäntöä, tai sitä tungetaan kakaroiden kurkusta alas.
Kysytään sinultakin, kun lainsäädännön otit esille. Eli samat kysymykset kuin yllä sunnuntain ja kirkollisten juhlapyhien suhteen. Oletko valmis luopumaan niistä ja niiden erikoisasemasta?
Jottei tulisi turhaa jankkausta, niin vastaan jo etukäteen, että minulle uskovana ihmisenä ei olisi mitään vaikeuksia luopua niistä. Laitetaan kaikki päivät samaan nippuun, niin kukaan ei voi valittaa että jotakin suositaan.
Uskovilta haluaisin kysyä, ihan vittuilematta, että minkälainen asia uskossa oleminen on? Saako sieltä voimaa, varmuutta tai jotain sellaista mitä ilman olisi vaikea elää?
Voimaa, kyllä. Varmuutta, kyllä. Jotain, mitä ilman olisi vaikea elää? Osittain kyllä, en varmasti eläisi näin jos en olisi varma siitä, että Jumala on olemassa, joskaan ei se itse elämiseen sinänsä mitenkään vaikuta.
Haluaisin kysyä, kun vankilapapeistakin jaksetaan marista, että mitäs siitä ollaan mieltä, että niin moni vanki tulee vankilassa uskoon ja parantaa tapansa uskon avulla? Onko sekin väärin? Jos on, niin miten ihmeessä se voi olla väärin? Olisiko parempi, että nämä ihmiset eivät tulisi uskoon ja eivät parantaisi tapojaan? Älkääkä nyt saivarrelko, että kyllä vankilapsykiatrit riittävät hoitamaan homman, sillä tiedätte itsekin että se ei ole totta.