Kisapuisto
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- SaiPa
Ensimmäiseen kysymykseen: Kyllä. Arkipyhät ovat tietenkin kivoja mutta ei niillä ole oikeasti mitään perustetta. Hukkaan heitetyä työaikaa. Näin ns. kokonaispalkkalaisena joudun / pääsen tekemään duunia ihan viikonloppuisinkin ja iltaisin, sunnuntaiylitöitä taisi viimeksi tulla vuosituhannen vaihteessa kun olin tehdastyössä. Eli ei oikeasti mitään väliä. Mutta pointti on hyvä - ei voida poimia rusinoita pullasta.
Juuri näin.
Vangeista olen sitä mieltä että se jengi mikä vankilassa on ei välttämättä ole ihan sitä fiksuinta porukkaa mitä täällä pörrää -> tarttuvat sitten uskontoon kun ei ole oikeasti juurikaan mitään muuta. Hyvä heille, vankilapapit varmasti palkkansa tienaavat.
Mua aina ihmetyttää se, kun jotkut ihmiset vaativat vankilapappien virkojen lakkauttamista, että mitä pahaa niissä on? Olisiko se parempi, että esim. Lauri Johansson ei olisi ikinä tullut uskoon? Tai monet muut kovan luokan rikolliset? Jos vankilapappien avulla sadaan ihmisiä kaidalle tielle, niin sehän on vain hyvä. Jos sama kaidalle tielle käännyttäminen onnistuisi vankilapsykologien/psykiatrien toimesta, niin silloinhan vankilapappeja ei toki tarvittaisi. Tilastoja minulla nyt ei ole, en tiedä onko sellaisia edes, mutta jokainen järkevä ihminen tajuaa, että ei vankilapsykologit/psykiatrit pysty millään määrissä mitattuna samanlaisiin "käännytyksiin" kuin vankilapapit.
Kyllä, ehdottomasti olen. Ollaan taidettu aiemminkin jaaritella samasta asiasta, muuten. Arkipyhistä pitäisi todellakin päästä eroon rasittamasta yhteiskuntaa yhtään enempää. Ja ennen irvailua, olisin täysin valmis samoihin toimiin, vaikka ei olisikaan oma lehmä ojassa. Itse, kun teen työni silloin, kun työ on tehtävä, enkä elä minkään vapaapäiväkalenterin mukaan.
Hyvinkin mahdollista, kaikkea ei valitettavasti voi muistaa. Mutta hyvä kuulla, että sinäkin (kuten TDM yllä) kuulut niihin, jotka hyväksyvät sen, että kirkon totaalinen ero valtiosta tarkoittaa myös joistakin (mahdollisista) omista, kirkosta johtuvista etuisuuksista luopumista.
Vääristelyä, tahallaan väärinymmärrystä edellinen. Mielipide-eromme johtuu siitä, että sinä näet nykyisen kokonaistyöajan olevan jotenkin kirkon ansiota kun minä taas näen, että se on AY liikkeen ja sopimusneuvottelujen tulos.
Tottakai se on viime kädessä AY-liikkeen toimien tulos, mutta mihin sinä oikein kuvittelet, että AY-liike on vedonnut, kun ovat neuvotelleet nimenomaan sunnuntaille erikoisaseman työelämässä? Tuleeko mieleen mitään?
Toisena asiana tämä sunnuntain erikoisasema. Viikkorytmistä on kyllä hyötyä yhteiskunnalle, vaikka kaikki eivät sitä voikaan noudattaa, mutta hehän saavat siitä ylimääräisen korvauksen. Käsittääkseni sunnuntai työvuorot ovat aika haluttuja.
Mikä hyöty? Miten se hyöty ilmenee? Nimenomaan yhteiskunnalle siis, kuten tuossa väität.
Olen siis valmis luopumaan kirkollisista pyhistä, mutta en ole valmis pidentämään työaikaani ilman korvausta. Ne ovat eri asioita.
Mitenköhän sinun työaikasi pitenisi siitä, jos sunnuntailta poistettaisiin nykyinen erikoisasema? Joutuisitko tekemään sen takia pidempiä päiviä? Joutuisitko tekemään töitä useampana päivänä viikossa? No et kumpaakaan, työaikasi ei pitenisi sen johdosta sekuntiakaan.