Viestin lähetti sampio
Eli niputat abortin ja ehkäisyn samaan kasaan? Aborttia en itsekään pääsääntöisesti hyväksy, mutta en kyllä käsitä, kuinka voit vetää siittiön/munasolun samalle viivalle jo hedelmöittyneen munasolun (--> lapsen) kanssa.
Kyllä niputan. Jokainen siittiö+munasolu kohtaaminen on potentiaalinen uuden elämän alku. Jos niiden annetaan vapaasti kohdata, tuloksena on usein hedelmöittynyt munasolu ja lapsi.
Viestin lähetti sampio
Et väitä olevasi täydellinen, mutta silti puhut asioista ikäänkuin niitä muilta edellyttäen. Tulee kyllä elävästi mieleen Jeesuksen puheet fariseuksista... Hienoa tietenkin, että tunnustat vajavaisuutesi, mutta jos kerran tunnet Raamatun noinkin hyvin, miksi sitten et ottaisi "Jumalan lahjaa" vastaan? Niitähän olisin jo vaikka toisille jakaa.
Älä laita sanoja suuhuni. Ylempää voit lukea mitä olen sanonut. Muuta en ole sanonut. Nytkin olen vain vastannut oman käsitykseni ja raamatun mukaan joidenkin henkilöiden kysymyksiin, mutten ole sanonut olevani oikeassa tai tuominnut ketään. Olen perustellut kaiken raamatulla sekä sen tulkinnoilla enkä ole yrittäny olla sen parempi kuin kukaan muukaan tai neuvoa ketään. Kukaan ihminen ei ole täydellinen, en siis minäkään ja jokainen ihminen tekee syntiä eli tekee vastoin Jumalan tahtoa. Niin myös minä. Se on oma liha ja seksuaalisuus joka minussa vaikuttaa ja itse voin kertoa pitäväni seksistä erittäin paljon (yllätys?). En kuitenkaan ole löytänyt naista jonka kanssa haluaisin suunnitella tulevaisuutta ja mahdollisesti mennä naimisiin. Tyydytän kuitenkin himojani, mutten kuitenkaan halua lapsia vielä, mikä ei tosin ole Jumalan tahdon mukaista. En ole tuominnut ketään vaan kertonut vain mitä raamattu sanoo asioista. Itse tiedän tekeväni väärin mutta teen niin silti. Miksikö? En minä sitä tiedä. Se ei silti vaikuta siihen uskonko Jumalaan vai en.