Mikään viestissäni ei ollut komiikkaa. Ja mulle on turha puhua raamatunluvusta. Olen lukenut sitä enemmän kuin KUKAAN teistä. Ja tarkoitan, että raamatun sanomassa ei ole virheitä. En osaa sanoa niinkään muista virheistä, mutta niillä ei ole mielestäni merkitystä, koska raamatun sanoma on täysin selkeä jos sen ymmärtää. Ja sitähän ei voi ymmärtää muutakuin uudestisyntynyt uskovainen ihminen. Tosin järjellä voi jokainen ymmärtää tiettyyn rajaan asti.
Täällä on puhuttu siitä, kuinka uskovaiset ovat yllättävän nöyristeleviä ym. Minä uskallan tuoda rohkeasti mielipiteeni esiin, enkä välitä paskaakaan jos joku pitää minua idioottina. Viisaus voi olla lapsenmielistä, mutta se ei tarkoita tyhmyyttä. Kaikista viimeisimpänä asiana ikinä luovun uskostani Jumalaan.
Tarinankertoja: Minun kuvaamani sydän ei ole lihas. Raamatussa voi olla mielestäsi ristiriitoja, mutta virheitä sanomassa ei ole.
Vlad: En ole sokea ja silti sanon, että raamatun sanomassa ei ole virheitä.
Kristinusko on suhde ihmisen ja Jumalan välillä. Rakkaussuhde Luojan kanssa. Johon liittyy myös veljellinen ja sisarellinen suhde muihin ihmisiin. Tästä sanon, että liian moni uskovainen on kaukana rakastavasta ja hyväksyvästä ihmisestä, joka antaa ihmisen olla juuri sellainen kuin hän on! Uskonto on taas sitä mitä ihmisen tulee tehdä miellyttääkseen jumalaa tai jumalia ja sääntöjä,määräyksiä ym.
Kristinuskossa on kyse pelastuksesta, joka annetaan lahjana vain uskomalla Jeesuksen sovitustyöhön. Ei ole kyse siis siitä mitä ihminen tekee (uskonto) vaan siitä mitä Jumala on tehnyt. (usko) Kristinuskossa on kyse siitä, että Jumala sovitti maailman itsensä kanssa, lähettämällä Jeesuksen kuolemaan meidän puolesta, jotta me saataisiin takaisin menetetty suhde Jumalan kanssa. Mun ei tarvi siis yrittää miellyttää jotain vihaista Jumalaa ja totella käskyjä, elää mahdollisimman hyvin ja toivoa pääseväni taivaaseen. Koska Jumala ei ole enään vihainen. Ei ole kenellekkään täällä, vaikka siltä tuntuisikin.
Tässä perusteluni, miksi kristinusko ei ole uskonto. Sitä paitsi Jeesus itse vihasi kaikkea uskonnollisuutta ja armahti esim. aviorikoksesta tavatun naisen vaikka muut olisivat halunneet kivittää tämän. Jeesus tappeli fariseusten eli uskonnolisten kanssa monta kertaa. Ja uskonnolliset Jeesuksen tappoivatkin.
Uskonto on ahdasmielistä,pakottavaa,"me ollaan parempia kuin muut"-paskaa,muutu tai joudut helvettiin,tee tätä älä tee tota.... Ja tämä yleensä liitetään Kristinuskoon myöskin siksi että ME USKOVAISET olemme monesti olleet tälläisiä ahdasmielisiä pakottajia,tuputtajia, emmekä ole hyväksynteet ihmisiä sellaisina kuin he ovat! Olemme yrittäneet tarjota ihmisille vihaista Jumalaa ja kalastaa ihmisiä tylsään,ahdasmieliseen,nöyristelevään joukkoon jollaiseen kukaan ei halua tulla. En minä itsekään!! Tässä vähän kritiikkiä meitä uskovaisia kohtaan. Tulipas tästä saarna.