Varoitus! Erittäin vaikeasta asiasta erittäin huonoa tekstiä.
Olen ateisti. Ja tähän syynä on se, että lapsena minulle ei syötetty propagandaa mistään uskonnosta. Siitähän tässä on kyse, jos sattuu asumaan alueella, jossa uskotaan vahvasti jumalaan, alkaa siihen itsekkin uskoa. Kyllä siitä jumalasta näkee merkkejä, jos siihen tarpeeksi uskoo. Koulussakin tuli opiskeltua elämänkatsomustietoa, jossa käsitellään eri uskontoja puolueettomasti, eikä vain tietyltä kantilta.
Uskonnot ovat suosittuja, koska niiden avulla saa itselleen selitettyä asioita, joista ei ole varmuutta. Varmasti olisi helpompaa elää, jos luottaisi siihen, että taivaaseen pääsee, jos elää kunnolla.
Lisäksi uskonto on ollut melkoinen vallanväline, jonka avulla ihmisiä on helppo ohjata tiettyyn suuntaan...
Ainahan on johonkin haluttu uskoa, ahti jne...
Vaikea kysymys, mutta hekilökohtaisesti en nää järkevää syytä uskoa minkäänlaisiin jumaliin.
Todella vaikea kirjoittaa tästä, kiitos ja anteeksi. Toivottavasti joku ymmärsi, mitä ajoin takaa.
edit. Meikäläisellä ei ole mitään ongelmia hyväksyä sitä, että joku toinen uskoo, siitä vaan. Ongelma on siinä, että tullaan juuri nyt esim. tätä kristinuskoa syöttämään täytenä faktana, jonka kannattajat pääsevät taivaaseen. Eräskin partaveikko totesi minun olevan huono ihminen, kun en usko. Ja tämä ottaa päähän.