Itse en kuulu mihinkään kirkkoon ja olen jollain tavalla välimaastossa suhtautumisessa jumalan ja minkä tahansa uskonopin tarjoamaan opetukseen. En pysty varmasti sanomaan, että Jumala on olemassa tai että ei ole olemassa.
Kun nyt puhutaan Raamatusta, niin googlettamalla löytyi otteita Uudesta Testamentista, joiden perusteella homoilu on yhtä väärin kuin aviorikokset, varastelu, prostituutio, etc. Siinä mielessä ihmettelen niitä kirkkokuntia, jotka yrittävät muutella ja vaieta itselleen pyhän kirjan opetuksia. Kannattaa ehkä mieluummin perustaa uusi, oma uskonto, jos ei tuo Raamatun tarjoama kelpaa.
1 Kor.6:
9. Vai ettekö tiedä, etteivät väärät saa periä Jumalan valtakuntaa? Älkää eksykö. Eivät huorintekijät, epäjumalien palvelijat, avionrikkojat, eivät miehille antautuvat ja miesten kanssa makaavat miehet*, 10. eivät varkaat, ahneet, juomarit, pilkkaajat eivätkä anastajat saa periä Jumalan valtakuntaa.
Room 1:
24. Sentähden Jumala on heidät, heidän sydämensä himoissa, hyljännyt saastaisuuteen, häpäisemään itse omat ruumiinsa,
25. nuo, jotka ovat vaihtaneet Jumalan totuuden valheeseen ja kunnioittaneet ja palvelleet luotua enemmän kuin Luojaa, joka on ylistetty iankaikkisesti, amen.
26. Sentähden Jumala on hyljännyt heidät häpeällisiin himoihin; sillä heidän naispuolensa ovat vaihtaneet luonnollisen yhteyden luonnonvastaiseen;
27. samoin miespuoletkin, luopuen luonnollisesta yhteydestä naispuolen kanssa, ovat kiimoissaan syttyneet toisiinsa ja harjoittaneet, miespuolet miespuolten kanssa, riettautta ja villiintymisestään saaneet itseensä sen palkan, mikä saada piti.
28. Ja niinkuin heille ei kelvannut pitää kiinni Jumalan tuntemisesta, niin Jumala hylkäsi heidät heidän kelvottoman mielensä valtaan, tekemään sopimattomia.
PS. otsikon kysymykseen liittyen viittaus päivän uutiseen:
http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/200810208416170_ul.shtml
Eli tietyissä maissa on todellakin hengenvaarallista luopua uskonnosta ja valtio tätä lynkkausmeininkiä täysillä tukee. Onneksi täällä Euroopassa ei vielä ole alettu haikailemaan keskiaikaiseen tapaan jakaa kuolemantuomioita uskonnollisen suuntautuneisuuden perusteella. Esim. Eroa kirkosta-kampanjat voivat jatkua rauhassa ja naiset voivat kääntyä muslimeiksi siippansa mieliksi, ihan milloin haluavat.