Maksukanavien tilaajia (vuoden lopussa):
2002: 110000
2003: 120000
2004: 130000
2005: 200000
2006: 250000
2007: 600000
2008: 609000
Lähde Finnpanel Oy
MTV3 Max aloitti toimintansa vuoden 2006 lopussa. Maikkarin mukaan Max:lla on yli 300 000 tilaajaa. Lähde: http://www.mtv3.fi/kanavapaketti/?470286
Eli siinä sinulle selitys tähän. Lisäksi Suomi siirtyi digiaikaan vuonna 2007, joka tietysti mahdollisti maksukanavien kysynnän räjähdysmäisen kasvun. Lisäksi Viasat on jalkapallon Mestareiden liigan myötä (aloitti lähetykset vuonna 2007) ottanut jalansijaa maksutelevisiorintamalla.
Eli edelleenkään ei ole minkäänlaista faktaa siitä, kuinka paljon Canalin tilaajat lisääntyivät SM-liigan myötä. Nämä faktat jopa puhuisivat sen puolesta, että lisäys ei ollut kovinkaan merkittävä. Edelleen siis väitän, että Valju on Canalille huomattavasti merkittävämpi sarja kuin jääkiekon SM-liiga.
Ja edelleenkin pidän sitä täysin mahdollisena, että Canalin tilaajien motiiveissa on merkittäviäkin maantieteellisiä eroja Suomen sisällä.