Minä pidän sitä paskana ohjelmana, enkä katso sitä ikinä. En katso muitakaan samantyyppisiä ohjelmia. Huonot ihmissuhdesarjat eivät kiinnosta minua, olivatpa mistä maasta vain.
Urheilu kiinnostaa minua yleisesti ja jalkapallo (sekä jääkiekko) erityisesti. Katson mielelläni maajoukkuetason otteluita, vaikka niissä pelaisivat Malta ja Liechtenstein. Tietysti jos samaan aikaan tulee useita otteluita, valitsen niistä useimmiten sen kiinnostavimman tai etukäteen ajatellen laadukkaimman. Tällöin ottelussa harvoin esiintyy Malta tai Liechtenstein... tai Suomi.
Suomen peli ei nostata minussa lähtökohtaisesti negatiivisia tunteita. Aina ennen Suomen matsia huomaan toivovani, että jospa nuo kolhot sohlaajat olisivat vaikka oppineet syöttämään ja laukomaan. Nauttisin silloin ottelun katselemisesta enemmän. Vielä koskaan näin ei ole valitettavasti tapahtunut. Samaa potkupalloa se on ollut aina.
Yhteenveto: ei minua haittaa, jos Suomi menestyy jalkapallossa. En kuitenkaan erityisemmin sitä viitsi toivoa tai odottaa, koska näen sen äärimmäisen epätodennäköisenä. Katson kuitenkin yleensä Suomen matsit, koska pidän jalkapallosta lajina ja haluan olla, Suomessa asuvana ihmisenä, selvillä siitä mitä Suomessa tapahtuu. Myös Suomen jalkapallossa. Se on edullista kahvipöytäkeskusteluissa, kun osaa haukkua valtamerilaivan nopeudella kääntyileviä suomalaistoppareita ja totaalisen maalivainuttomia suomalaishyökkääjiä oikein sanankääntein.
Toi potkupallottelu on kyllä vammaisinta settiä ikinä. Suomihan on rankingsijoitusten perusteella jossain about keskivaiheilla. Suomen alapuolelta löytyy kuitenkin maita, joissa omia kannatetaan innokaasti vaikka peli on huonompaa ja vielä usein paskemmissa olosuhteissa. Juuri tämän kirjoittajan tyyliset ihmiset ovat suomalaisen urheilun syöpä. Tuskin olet itse edes pelannut futista kilpatasolla ja luulet ymmärtäväsi lajista jotakin pelkästään ruudun välityksellä.