Unet – kumma juttu...

  • 241 492
  • 1 170

Nahkasohva

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Ronnie O'Sullivan, Sunderland

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Näin viime yönä jotenkin absurdin ja mieleenpainuneen unen. Tulin kotiin kaupungilta ja päätin mennä suoraa päätä huoneeseni vaihtamaan vaatteet. Kun astuin sisään näin sängyllä kaksi toisiinsa kietoutunutta ihmistä (vaatteet päällä). Toinen näistä nousi osittain ylös ja katsoi uhmakkaasti minua ja toinen käänsi katseensa ja hautasi kasvonsa tyynyyn. Tyttäreni kysyi kipakasti "Mitä sä täällä teet?". Sanoin tulleeni vaihtamaan vaatteita ja kyselin että miksi taas he ovat minun sängyssäni. Sänky oli kuulemma parempi kuin tyttären oma sänky. Siinä sitten sanailtiin tyttären kanssa mikä oikeus kelläkin mennä toisten huoneisiin. Yhtäkkiä
poikaystävä työnsi kevyesti tyttäreni pois päältäänja nousi kyynänpäänsä varaan (paljastaen että hänellä on erektio) ja kysyi (ilkikurisesti) "Saitko nyt sen mitä kaipasit". "Eiköhän tämä ollut tässä", totesin ja käännyin lähtemään pois. Tyttö huusi vielä perääni: "Älä kerro isälle". Lupasin olla kertomatta jos he lupaavat käyttää kortsua jos yhdyntähommiin rupeavat. "Joo-joo", kuului kaksiäänisesti sängystä. Huikkasin vielä että jos ei kortonkeja omasta takaa löydy niin yöpöydän ylälaatikossa on (hetken heilahti mielessä että siellä on paljon muutakin). Rappuja alas kävellessä mietin että pojassa on kyllä munaa (rohkeutta) eikä olekaan niin nössö minä olen häntä pitänyt, sopii varmaan meidän kipakalle tytölle. Ja viimeisellä rapulla mietin että onko oikein kiihottua nähdessään tyttärensä poikaystävän pullottuvan housunetumuksen...

Ja siihen se uni sitten loppui eli jäi vähän niin kuin vastausta vaille. Jostain syystä uni oli hyvin elävä eikä siinä ollut unelle tyypilliä hyppäyksiä paikasta tai asiasta toiseen. Eteni jotenkin loogisesti alusta loppuun. Jopa huone oli juuri sellainen kun se oikeasti on... Minulla nyt ei vaan ole tytärtä, kipakkaa tai vähemmän kipakkaa.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Viime yönä olin vaihto-oppilaana Buckinghamin palatsissa. Meidän piti pukeutua juhlavasti kun oli joku laukkakisojen jälkeinen illallinen kyseessä. Meikkasin itseni tarkasti, laitoin kauniit korut ja puin päälleni mustan hameen ja lilan komean puseron. Muut oli minulle katkeria kun he luulivat että teemme vain töitä emmekä osallistu juhliin eikä heillä ollut juhlavaatteite kuten minulla. Ja sitten se uni loppui...
 

redpecka

Jäsen
Olen nähnyt taas unia - sellaisia mitä muistaa kauemmin kuin minuutin herättyään.

Selvää on mielestäni käsitellä asioita unessa(kin). Unet kertoo mulle aamulla mitkä asiat alkaa jäädä näköjään unholaan, millä ei ole enää mitään merkitystä oman elämäni kannalta. On kliseisiä arkkuja, on eroja...

Aamulla on hyvä mieli kun muistaa, että joo, noi asiat on mennyttä eivätkä kosketa enäá - aivopoimuiseni saavat ahmia uutta maailmaa tilalle niin paljon kuin kapasiteetti vaan sietää vastaanottaa.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Viime yönnä aloitin käymään peruskoulua uudelleen lävitse. Se oli ystäväni idea. Kyseessä oli joku kokeilu ja siihen kuului myös oikeus käydä lukio uudelleen. Juttu meni niin että joillakin tunneilla piti olla fyysisesti ja sitten sai tenttiä osioita. Oli kyllä hassua olla opettelemassa uudelleen lukemaan, kirjoittamaan, laskemaan jne... Ja kuulin sattumalta ystäväni kommentin kokeilun vetäjalle... Ystäväni oli lähtenyt kokeiluun koska hän ei päässyt yli siitä että sain paremman arvosanan pitkän matematiikan ylioppilaskokeesta... Häh.
 

A Siente

Jäsen
Viime aikoina nähnyt unta, missä minua ammutaan päähän. Kuolen ja tavallaan siirryn sivulle katsomaan omaa ruumista. Siinä vaiheessa kun ammutaan, niin tiedän kuolevani. Siinä vaan hyväksyy kohtalonsa. Välillä olen suorittamassa inttiä uudestaan ja matkustetaan harjoituspaikalle. Jostain syystä meidän kyyti kaapataan ja meidät ammutaan teloitustyyliin. Tämän tyyliset unet ovat siitä outoja etteivät ole painajaisia. Jotenkin niiden tunnelma on rauhallinen kaikesta väkivaltaisuudesta huolimatta.
 

heketsu88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars Kärpät Joensuun Kiekkopojat ManU
Viime yönä näin unta, että nuoruuden aikaisia koulutovereitani oli pelaamassa Baseballia (nimenomaan baseballia, ei pesäpalloa) jotakin joukkuetta vastaan. Minut sitten pyydettiin jostain syystä siihen peliin sieppariksi. Vastustin sitä, kun en osannut muka ottaa sitä palloa kunnolla kiinni siihen räpylään ja en osannut heittää kunnolla sitä palloa (en osannut kyllä oikeassakaan elämässä heittää sitä pesäpalloa). Pääsin unessa siihen vaiheeseen, että olin siinä siepparin tontilla ja sain harjoitella muutaman kerran pallon kiinniottamista. Siihen se sitten loppui.
 

heketsu88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars Kärpät Joensuun Kiekkopojat ManU
Viime aikoina nähnyt unta, missä minua ammutaan päähän. Kuolen ja tavallaan siirryn sivulle katsomaan omaa ruumista. Siinä vaiheessa kun ammutaan, niin tiedän kuolevani. Siinä vaan hyväksyy kohtalonsa. Välillä olen suorittamassa inttiä uudestaan ja matkustetaan harjoituspaikalle. Jostain syystä meidän kyyti kaapataan ja meidät ammutaan teloitustyyliin. Tämän tyyliset unet ovat siitä outoja etteivät ole painajaisia. Jotenkin niiden tunnelma on rauhallinen kaikesta väkivaltaisuudesta huolimatta.

Se on jännä, että minä myös näen joskus sota- tai inttiunia, vaikka olin intissä vain 9 päivää. Usein olen muka suorittamassa inttiä uudestaan jonkun syyn takia.
 

Glove

Jäsen
Konduktöörinä kesäisen Suomen halki matkaavassa junassa. Jostain syystä suurin osa matkustajista oli mun entisiä työkavereita. Junakin oli hieman outo kun toisessa päässä oli ikivanhoja tavallisia vaunuja ja toisessa päässä pendolino. Ja veturi oli junan perässä. Matka meni hyvin siihen asti kun yhdellä asemalla päätin pysähdyksen aikana jostain syystä käydä asemarakennuksessa ja juna lähtikin liikkeelle ilman minua. Onneksi puhelin oli keksitty ja saatoin soittaa junaan ja niin se hetken päästä peruutti takaisin asemalle.

Olisi kiva jos osaisi tulkita unia, mitähän se tämäkin sitten tarkoitti?
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Viime yönä minä pesin maskeja, keitin maskeja, silitin maskeja. Tarkistin, korjasin ja kiristin kuminauhoja, paikkasin reikiä. Koko ajan oli kamala kiire päällä ja ihmisiä pyöri tiellä eikä kaikki laitteet edes toiminut. Stressaavaa. Ja tätä saatanan rumbaa tuntui olleen koko yö... Toivottavasti ensi yö olisi rauhallisempi.
 

Pottajofa

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Viime aikoina on unia leimannut se, että erittäin erikoiset tapahtumat on ollut helposti yhdistettävissä aiempien päivien tapahtumiin sekä keskusteluihin. Eli alitajunta nivonut niistä yhteen mitä oudoimpia yhdistelmiä, jotka on helposti voinut yhdistää johonkin ja sitä kautta tapahtumat ovat tuntuneet jopa loogisesti selitettävissä olevilta. Muistettavia unia on myös tullut nähtyä enemmän kuin yleensä, liekkö sattunut herätykset niiden kannalta otollisiin saumoihin muistamisen kannalta.
 

mayra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Slava Ukraini
Viime aikoina nähnyt unta, missä minua ammutaan päähän. Kuolen ja tavallaan siirryn sivulle katsomaan omaa ruumista. Siinä vaiheessa kun ammutaan, niin tiedän kuolevani. Siinä vaan hyväksyy kohtalonsa.

Jotenkin armollista, jos systeemi toimii niin, että ihminen siirretään kehostaan sivustakatsojan rooliin hetki ennen sitä viimeistä hetkeä.

Näin itse unta, jossa olin laivan hytissä, kun sinne alkoi hiljalleen tulemaan vettä. Hytti oli jossain laivan alakannella.

Kävin käytävällä tsekkaamassa tilanteen ja siellä oli enemmän vettä. Käytävät oli muuttuneet mahdottomaksi edetä.

Menin hyttiini, istuin punkan reunalle, katsoin edessä olevaan peiliin ja totesin, että tämä oli sitten tässä. Hyväksyin edessä olevan kuoleman, mutta tosi surullinen olo oli luopumisesta.

Aamusella, kun heräsin, niin ajattelin, että nyt tiedän, miltä Estonian matkustajista on tuntunut.
 

A Siente

Jäsen
Se on jännä miten aivot saavat luotua sellaisia unia, mitä ei koskaan olisi uskonut näkevänsä. Unessa Venäjä hyökkäsi helikoptereilla Suomeen ja laskivat joukkonsa vaijereilla maahan. Suomalaiset lähinnä katsoivat vierestä, kun venäläiset valloittivat meidän maan. Uutisissa luki isoilla otsikoilla, että Ouluun on tehty ohjusisku Venäjältä. Jäi epäselväksi millaista vahinkoa se teki.

En ole koskaan edes käynyt Oulussa, eikä koko kaupunki ole ollut mielessä millään tavalla. Sen takia outoa, että miksi juuri Oulu valikoitui kohteeksi.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Viime yönnä näin pitkästä aikaa unta että pelasin sählyä. Heräsin ja muistin että vasta elokuussa pääsee taas pelailemaan 9 kk tauon jälkeen. Ei sähly untet mitekään poikkeuksellisia ole, ja monesti olen heräillyt siihen että teen torjuntoja unissani.
 

HPL76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
No olipahan uni. Menin tällaisena 44-vuotiaana nuorena miehenä uudestaan armeijaan. Siellä sitten teinien kanssa tetsattiin, mutta muiden piti kuitenkin puhutella mua herra vänrikkinä. Jopa alikessujen jotka toimivat ryhmänohjaajina. Jotenkin päädyin myös panssarivaunun ajajaksi, vaikka en mitään panssarilinjaa ole käynytkään. Ajelutin sen tankin sitten landelle ja uni päättyi siihen, mutta yllättävän särmästi petasin sängyn tänä aamuna.
 

johnnywee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars
Viime aikoina nähnyt unta, missä minua ammutaan päähän. Kuolen ja tavallaan siirryn sivulle katsomaan omaa ruumista. Siinä vaiheessa kun ammutaan, niin tiedän kuolevani. Siinä vaan hyväksyy kohtalonsa.

Jossain vaiheessa näin sellaista unta useasti, että ammuin itseäni päähän. Siinäkin siirryin koko tilanteesta sivulle ja minulla oli vain iso reikä päässä ja jatkoin tilannetta. Jäi epäselväksi, että olinko siis kuollut ja seurasin itseäni sivusta vai olinko kuolematon.

Joka tapauksessa tuo oli yksi ahdistavimmista unista, kun kuitenkin painoin liipasimesta itse harkinnan jälkeen.
 

Keskiviiva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuopion KalPa
Näin viime yönä unta että olin maassa nimeltä Negroland ja tietenkin ainoa valkoihoinen.

Sitten googlettelin herättyäni, niin yllätys olikin että tuollainen maa ollut eurooppalaisten maailmankartoissa 1700-luvulla. Länsi-Afrikan maiden alue oli 300 vuotta sitten nimetty Negrolandiksi. Oli historiasivistyksessä aukko, mutta uniin kuitenkin tuli ja asia selvisi. Oli jännä paikka valkoihoiselle.
 

Glove

Jäsen
Melkoinen painajainen viime yönä, jouduin Big Brother taloon. En ole koko ohjelmaa katsonut ensimmäisen kauden jälkeen, enkä muista kyllä mainoksiakaan nähneeni. Mistä lie aivot tämän kaivaneet uniini.
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Näin viime yönä unta että olin maassa nimeltä Negroland ja tietenkin ainoa valkoihoinen.

Sitten googlettelin herättyäni, niin yllätys olikin että tuollainen maa ollut eurooppalaisten maailmankartoissa 1700-luvulla. Länsi-Afrikan maiden alue oli 300 vuotta sitten nimetty Negrolandiksi. Oli historiasivistyksessä aukko, mutta uniin kuitenkin tuli ja asia selvisi. Oli jännä paikka valkoihoiselle.
Yleissivistävät unet ovat kieltämättä mielenkiintosia.

Tästä on jo varmaan pari vuotta, kun näin unta Suomeen keikalle tulevasta bändistä. Oli tulossa Virgin Oiliin ja keikka kiinnosti minua lähinnä siksi, että Lemonator oli palaamassa lavalle niiden lämppäriksi. Keskustelin jonkun käheä-äänisen tyypin kanssa siitä pääesiintyjästä ja kerroin, etten muistaakseni ole koskaan kuullutkaan koko bändistä. Se kertoi, että olet kuitenkin tietämättäsi varmasti kuullut monta niiden biisiä.

Bändin nimi oli Sodom Vedem. Piti sitten seuraavana päivänä selvittää, onko tuon nimistä bändiä olemassa. Ei ilmeisesti ole, mutta selvisi että Vedem oli Toisen maailmansodan keskitysleirillä julkaistu tsekinkielinen lehti:

Olisi muuten ihan kelpo nimi bändille... Kuulostaa tosin enemmän raskaanpuoleisen metallin esittäjältä kuin Lemonator-tyyliseltä.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Viime yönä oli meidän pihatielle tullut järvi ja tajusin etten mitenkään pääse kuivin jaloin siitä maantielle ja linja-autoon. Siis mitään järkeähän tuossa ei ole koska siinä kohtaa on melko jyrkkä ylämäki ei sellaiseen kohtaan voi järveä tulla.
 

Consumed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bill Kazmaier
Sarjassamme unia ja kummallisia yhteensattumuksia. Edellisyönä näin vähintäänkin kummallista unta siitä, kuinka nykyinen Suomen vahvin mies Mika Törrö ja jo edesmennyt sellainen, Niko Vesterinen olivat kahvilla mun mummulassa. Merkillistä tuossa unessa oli se, että oikeassa elämässä pitkätukkaisella Törröllä oli unessa kalju pää ja Vesterisellä oli päässään lipallinen pipo. Uni oli erittäin todentuntuinen ja aamulla herätessäni muistin siitä kaikki yksityiskohdat, mikä itsessään on minulle hyvin harvinaista. Vielä oudommaksi tuo uni muuttui siinä kohtaa, kun päivällä YouTubea selaillessani törmäsin sattumalta kymmenisen vuotta vanhaan videoon, jolla nuori Niko Vesterinen vääntää kättä lipallinen pipo päässään... En ollut siis koskaan aikaisemmin videota nähnyt saati Vesteristä minkään sortin pipo päässään. Enkä siis videota avatessani edes tiennyt, että siinä myös Vesterinen vilahtaa. No joo, melko epätodennäköinen yhteensattuma, mutta ei nyt suorastaan mieli räjähtänyt itsellänikään.

Männä yönä näin jälleen melko kummallisen yksityiskohtaista unta. Siinä olin muutaman kaveri kanssa Pub Winstonissa olusilla ja syystä tahi toisesta keskustelimme jääkiekkojoukkue Röglestä, ja vielä tarkemmin siitä tuleeko joukkue paikkakunnalta nimeltään Rögle vai Ängelholmn. Mielipiteitä kerrottiin puolesta ja vastaan. Jälleen melko merkillinen uni, kun en moista aihetta muista koskaan hereillä ollessani edes ajatelleeni. Aamulla kummastutti. Vielä enemmän ihmetytti tosin se, kun Hifkin osion täällä Jatkoajassa avatessani törmäsin lähes ensitöikseni viestiin, joka käsitteli juurikin tätä nimenomaista, melko spesifiä aihetta.

Muistan joskus teini-iässä viimeksi kokeneeni tällaisen "enneuni" -ilmiön, mutta siitä on tosiaan viitisentoista vuotta aikaa. Eli melko merkillisenä pidän sitä, että nyt tuli kaksikappalein perättäisinä öinä. Toivottavasti ei mitään kamaluuksia tule ensi yönä uneksittua...
 

Introexpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, UKRAINA, LHF
Joku lauleskeli viime yönä Klamydian sävellystä omilla sanoillaan, ja minun piti sitten mennä sitä lyömään turpiin jotta lopettaisi. En tiiä lopettiko, silä muijja herätti keskenkaiken kun vedin sitä nyrkillä päähän. Onneks osu vaan otsaan.
 

NDT665

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Olen kai kirjoittanut tänne periaatteella "outo toisto". Jonkinlainen maastokoheltaja taidan olla vapaa-aikoina. Rinkka on jo osittaisittain kasvanut kiinni keskiselkään.
Mutta: näen useasti unen, jossa maastossa siirryn puron yli, jonka onkin astuessa ja uidessa kookkaan puun (Lue: mänty) pyörre varren ympärillä. Virta muuttuu hitaasti valkoisiksi kaloiksi ja madoiksi, joita vastaan sitten heräämiseen saakka uin. Ajatus on aamukahvin jälkeen toistonsa kautta hämmennyttävä, mutta ei pelottava.

Herätessäni asiaankuuluvan sekaisena huomaan, että uni toistuu hyvinkin samankaltaisena.
Pidän. kirjoista, elokuvista, hömppäfaktoista... mutta.
Ehkä minun pitää hieroa sitä kirvelevää polvisalvaa myös ohimoihin?
 

Bunder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Coyotes, Thrashers
Yleensä unet ovat loppujen lopuksi melko tylsiä ja merkityksettömiä, mutta ainahan se on mielenkiintoista tietää mistä ne kumpuaa.
Viime yön unessa allekirjoittaneella oli hallussa aivan hemmetin monta kopiota GTA 5:stä. Jokaiselle pelissä kannessa oli jonkun pelissä olevan radiokanavan logo.
Kun availin koteloita niin ensimmäisessä oli sisällä 3 cd levyä. Yksi levyistä oli asennuslevyke, toinen itse peli ja kolmas levy sisälsi Radio Los Santoksen soundtrackin. Ajattelin että ihan kiva. Seuraavaksi avasin Soulwax FM:n logoilla varustetun kotelon. Siellä oli kuitenkin vain 2 levyä, eli asennus ja itse peli. Ei soundtrackia. Uni päättyi kun aloin selvittäämään onko East Coast Classicin kotelossa tätä soundtrack levyä. Tätä en koskaan saanut selville.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös