Sarjassamme unia ja kummallisia yhteensattumuksia. Edellisyönä näin vähintäänkin kummallista unta siitä, kuinka nykyinen Suomen vahvin mies Mika Törrö ja jo edesmennyt sellainen, Niko Vesterinen olivat kahvilla mun mummulassa. Merkillistä tuossa unessa oli se, että oikeassa elämässä pitkätukkaisella Törröllä oli unessa kalju pää ja Vesterisellä oli päässään lipallinen pipo. Uni oli erittäin todentuntuinen ja aamulla herätessäni muistin siitä kaikki yksityiskohdat, mikä itsessään on minulle hyvin harvinaista. Vielä oudommaksi tuo uni muuttui siinä kohtaa, kun päivällä YouTubea selaillessani törmäsin sattumalta kymmenisen vuotta vanhaan videoon, jolla nuori Niko Vesterinen vääntää kättä lipallinen pipo päässään... En ollut siis koskaan aikaisemmin videota nähnyt saati Vesteristä minkään sortin pipo päässään. Enkä siis videota avatessani edes tiennyt, että siinä myös Vesterinen vilahtaa. No joo, melko epätodennäköinen yhteensattuma, mutta ei nyt suorastaan mieli räjähtänyt itsellänikään.
Männä yönä näin jälleen melko kummallisen yksityiskohtaista unta. Siinä olin muutaman kaveri kanssa Pub Winstonissa olusilla ja syystä tahi toisesta keskustelimme jääkiekkojoukkue Röglestä, ja vielä tarkemmin siitä tuleeko joukkue paikkakunnalta nimeltään Rögle vai Ängelholmn. Mielipiteitä kerrottiin puolesta ja vastaan. Jälleen melko merkillinen uni, kun en moista aihetta muista koskaan hereillä ollessani edes ajatelleeni. Aamulla kummastutti. Vielä enemmän ihmetytti tosin se, kun Hifkin osion täällä Jatkoajassa avatessani törmäsin lähes ensitöikseni viestiin, joka käsitteli juurikin tätä nimenomaista, melko spesifiä aihetta.
Muistan joskus teini-iässä viimeksi kokeneeni tällaisen "enneuni" -ilmiön, mutta siitä on tosiaan viitisentoista vuotta aikaa. Eli melko merkillisenä pidän sitä, että nyt tuli kaksikappalein perättäisinä öinä. Toivottavasti ei mitään kamaluuksia tule ensi yönä uneksittua...