Unet – kumma juttu...

  • 241 218
  • 1 170

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Eräänä yönä keksin vapaapudotuspainogeneraattorin, jolla voi ratkaista pienen kylän energiatarpeen.

Unessa oli Eiffel tornin kaltainen rakennelma, joka oli monta sataa metriä korkea. Ideana oli, että korkeuksiin nostetaan siitä keskeltä jalkojen välistä tuhansia tonneja painava teräskuutio. Se sitten annetaan vaijereiden varassa vapaana pudota sopivaa vaihdevälitystä käyttäen, joka pyörittää parin kerrostalon kokoista generaattoria. Tämä pudotus kestää muutaman tunnin, koska vaihteet. Takaisin ylös se hilataan jättimäisen traktorin kardaaniakselin avulla, jälleen vaihdevälitystä muuttamalla. Takaisin hilaus kestää ainoastaan puoli tuntia ja traktorin polttoaineena käytetään biopolttoainetta.

Olin unessani erittäin innostunut ja duunareilla oli päässään keltaiset kypärät.
 

Glove

Jäsen
Tein liigadebyyttini tänä yönä jonkun mustapaitaisen joukkueen riveissä valkopaitaisia Kärppiä vastaan. Ja koska elämme tasa-arvon aikaa, sain pelata naisten liigassa. Yksi syöttöpistekin tuli kun toimitin siniseltä kiekkoa maalille ja joku pitkätukkainen blondi pisti irtokiekon maaliin.
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viime yönä näin tulevan Indiana Jones-elokuvan loppukohtauksen. Se oli aika tehokas, mutta vielä herätessäkin tuntui aika ahdistavalta.

Sallah joutui pakotettuna mestaamaan Indiana Jonesin jollain suurikoista paperileikkuria muistuttavalla vehkeellä. Se oli ilmeisesti ehtona Sallahin ja joidenkin muiden pelastamiselle ja Indy itse karjui vekottimessa Sallahille "Do it!" Ennen lopputekstejä kamera zoomasi hitaasti lähemmäksi koko ajan vuolaammin itkevän Sallahin kasvoja.

No, Nuori Indiana Jones-sarjasta tiedämme, että Indy eli vielä 90-luvulla päälle ysikymppisenä, niin tuskin spoilasin mitään...
 

Harzan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joe DeLoach
Mulla on toistuvana teemana unissa armeija-aika. Vaikka oikeasti inttiajoista on jo ikuisuus, niin edelleen useita kertoja vuodessa siellä kasarmeilla unissa pyöritään. Yleensä se on myös se eka inttipäivä, joka on menossa. Ja aina jollakin tasolla unessa tiedostan, että intti on jo käyty ja mietin, että miten rupean tätä asiaa selvittämään.

Eivät nämä sinänsä mitään painajaisia ole, mutta sellainen inttiin kuuluvat perusvitutus on päällä koko ajan. Ei sentään tarvi hiestä märkänä herätä omaan huutoonsa, niin kuin Vietnamissa sotineet jenkkiveteraanit.
 

Flyingbird

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO Hockey, Mestis, SJS
Itsellä melko hyvin unet korreloi elämäntilannetta ja ajatuksia. Esimerkkinä oikeassa elämässäni nyt tästä syystä sairaslomalla oleva työkaverini, joka on menettämässä perheensä vuosien takaisen yksittäisen pettämisen takia. Päivittäin soittaa ja avautuu minulle tilanteesta ja homma menee itselläkin melko lailla tunteisiin. Nyt siihen viime yön uneen.

Olin Liverpoolissa ilmeisesti lomareissulla hyvin naispainoitteisen porukan kanssa. Tässä unessa minulta petti täysin kontrolli ja petin vaimoani monen eri seurueessa olevan naisen kanssa. Sisäisesti huusin itselleni, että lopeta, mutta keho ei suostunut käskyjä vastaan vaan antauduin himojen maailmaan vaikka en edes himoinnut. Ironista että yhdessä pahimmista painajaisistani koskaan on se, että harrastan seksiä usean hyvännäköisen daamin kanssa.

Ja koska tosiaan työkaverini on sairaslomilla edellä mainituista syistä, niin töissä tuppaa vähän kiirettä olemaan. Hoidan töissä muunmuuassa osaston kuormituslistan laatimista. No seuraavassa menen töihin ja vilkaisen kuormituslistaa. Joku toinen työkaveri on mennyt tekemään sen ja aivan päin helvettiä! Mikä tarkoittaa sitä että prosessi menee aivan väärässä järjestyksessä ja on entistä kovempi kiire saada ensisijaisesti asiakkaille menevät tuotteet nopeasti valmiiksi. Argh! Nyt täytyy painua pehkuihin ja vähemmän mielenkiinnolla odotan ensi yön unia.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Olin viime yönä tutussa ympäristössä. Siinä samassa jossa olin ollut joskus aiemminkin. Se on Päijänteen rannalla. Olen ollut siellä myös oikeassa elämässä, mutta tämä tilus ei ole olemassa oikeassa elämässä. Siellä on päätalon lisäksi toinenkin talo. Kauempana. Siellä on kellari jonne ei sovi ihmisen mennä. Siellä on vaarallista olla. Koko talo hehkuu uhkaavaa energiaa. Kuolleiden pahantahtoisia sieluja. Silti setäni haluaa asua siellä. Käyn siellä useinkin unissani. Pahan energian jossei keskus niin jonkinasteinen keskittymä. Siellä oli serkkuni häät. Ihmisiä tekemässä yleisesti tunnettua natsitervehdystä. Ihmisille piti toimittaa aseita, kunhan ne oli ensin puhdistettu.

Mites teidän normaalit unet?
 

heketsu88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars Kärpät Joensuun Kiekkopojat ManU
Viime yönä näin unta, että venäläiset olivat onnistuneet kidnappaamaan Sauli Niinistön. Matkasivat junalla jonnekkin, jossa Putin istui jonkun kanssa toisella puolella vaunua ja Niinistö sitten toisella puolella vaunua. Tällä Putin halusi korostaa omaa ylivertaista asemaansa Niinistöön nähden. Myös siinä unessa Niinistö oli sitten myöhemmin kahlittu johonkin metalliseen asuun.
 
Suosikkijoukkue
Turkoosi kevät 2024, Dallas Stars, Leksands IF
Hyppäsin viime yönä katsomosta suoraan Pelicansin vaihtopenkille pelin alkulämmittelyihin. Veskarin maila oli tosin hukassa.

Toisessa unessa olin jossain kauppakeskuksessa ja siellä oli jäätelökioski jonka vieressä oli joku toinen pulju joka möi laskiaispullia muistaakseni kappalehintaan 24,50 :D
 

Glove

Jäsen
Hyppäsin viime yönä katsomosta suoraan Pelicansin vaihtopenkille pelin alkulämmittelyihin. Veskarin maila oli tosin hukassa.

Toisessa unessa olin jossain kauppakeskuksessa ja siellä oli jäätelökioski jonka vieressä oli joku toinen pulju joka möi laskiaispullia muistaakseni kappalehintaan 24,50 :D
Halpahan se on jos oli kyse ruplista.
 

A Siente

Jäsen
Pitkästä aikaa näin unta, että olin omassa asunnossa. Jollain tapaa tiedostin kyseessä olevan uni. Seikkailin omassa asunnossa ja kaikki oli juuri kuten pitää. Yritin kirjoittaa itselleni viestin, jonka voin lukea herätessäni. Valitettavasti heräsin ennen kuin ehdin kirjoittaa. Herättyäni hetken mietin pystyykö unesta siirtämään materiaalia oikeaan elämään.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Tulipahan nähtyä unta jossa Tokmanni osti Jokerit ja edessä oli paluu Liigaan. No aamulla oli edessä karvas pettymys kun näin ei ollutkaan käynyt.
 

lasaleiko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Vähän meinaa tuo Ukrainan sodan seuraaminen vaikuttaa uniinkin. Ei nyt vielä häiritsevästi, mutta on tässä viime viikkojen aikana monena yönä ollut epämääräisiä unia, joissa on ollut painostava tunnelma, kiire johonkin, piiloon tai suojaan joltakin uhalta, ei saa tulla nähdyksi jne...

On noissa unissa koomisiakin piirteitä. Muutaman vuorokauden takaa on yksi uni jäänyt vahvasti muistiin. Unessa olin muuttanut omakotitaloon yhdessä naisen kanssa, jota tässä olen tosielämässä tapaillutkin reilun vuoden ajan. Siinä oltiin menossa nukkumaan kun tämä nainen sängyssä avaa keskustelun:

-Et sitten tänäänkään tehny sitä miinoitusta...
-No en jaksanu, käyn tekemässä aamulla herättyä
-Juu ehtiihän sen..... *hiljaisuus*.... oishan se hyvä jos ois ollu jo valmiina...
-Käyn tekemässä aamulla
-Miten vaan... saattasit saadaki jos kävisit tekemässä...
-NO HYVÄ ON MINÄ MENEN

Eipä muuta kun vaatteet päälle, miinat kantoon ja ulos. Talo oli mäen päällä ja miinoitus piti käydä tekemässä "alas". Perille päästyäni tajusin että olen keskellä kotikuntani virastorakennusten piha-aluetta. Siinä oli sähkökaappi, jonka viereen aloin miinoja asettelemaan. Sitten kuulin lähestyvää auton ääntä, unessa tiesin sen olevan "naapurin Virtanen uudella Volvollaan". Se jäi epäselväksi, pitikö miinat asettaa juuri häntä varten, mutta ainakaan hän ei saanut minua nähdä. Niinpä lähdin nousemaan mäkeä takaisin kohti kotia, samalla yrittäen pysyä Virtaselta näkymättämöissä. Virtasella oli joku kaveri mukana, he kävelivät samaan suuntaan. Kun olin päässyt lähelle taloa mäen päälle, tajusin että olin kulkenut koko matkan täysin näkyvillä. Ilmeisesti Virtanen kavereineen ei minua kuitenkaan ollut havainnut. Tehtävä suoritettu ja palaan takaisin sisälle huomatakseni, että akka on sikeässä unessa eikä koirakaan tullut vastaan. Tässä vaiheessa unta siis selvisi, että meillä oli koirakin. Uni päättyi siihen, kun mutisin että toista kertaa en varmasti katteettomilla lupauksilla lähde mitään miinoituksia tekemään.

Tuon unen jälkeen olen jättänyt sotatapahtumien seuraamisen huomattavasti vähemmälle.

No, viime yönä olikin sitten koominen uni aivan eri aihealueella. Nimittäin, Artturi Lehkonen oli kaupattu. Eihän siinä mitään, koska varmaan tapahtuu todellisuudessakin tässä lähiaikoina. Mutta, Arsin uusi seura oli... NBA-seura Milwaukee Bucks! Unessa katsoin Lehkosen debyyttiä Bucks-paidassa. Artturilla ja Khris Middletonilla löytyi yhteinen sävel välittämättömästi. Samalla luin Jatkoaika.comin tekemää analyysiä, miten Lehkosen hankinta on takuu mestaruuden uusimisesta Bucksille. Tueksi väitteelle oli kerätty pitkä lista kehittyineitä tilastoja. Jäi vähän epäselväksi olivatko ne tilastot lätkästä vai koriksesta. Siinä sitten peliä katsoessa ja analyysiä lukiessa naureskelin että on se Ikan poika kyllä lahjakas urheilija ja sisukas taistelija. Unessa ei selvinnyt, mitä pelaajakaupassa liikkui Canadiensin suuntaan.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Näin viime yönä unta että olin tappanut veljeni ystäviä aina bileiden lopussa ja heivannut heidät sitten jätesäkissä jonnekin metsään. Siis aina kun muut oli menneet nukkumaan (tai sammuneet) niin jäin jonkun tyypin kanssa juttelemaan ja vihjasin että olisi seksiä tarjolla. Sitten huumasin uhrin ja kuristin hänet. Lopuksi hankkiuduin ruumiista eroon heivaamalla sen jonnekin metsään. Ihmettelin ettei kukaan ollut löytänyt ruumiita kun en ollut haudannut niitä ja olin suurimman osan ruumiista vienyt autolla metsäteiden varteen. Ja eikö kukaan ollut kaivannut näitä tyyppejä jotka olin tappanut (tai oikeastaan murhannut). Sitten tajusin että yksi niistä "tapetuista" oli vähän aikaa sitten ollut veljeni kanssa katsomassa lätkämatsia (siis oikeassa elämässä) joten ehkä en ollut tappanut ketään enkä olekaan murhaaja... vaan unessa. Olin hyvin huojentunut kun tämän tajusin enkä ollut vaarassa joutua vankilaan. Ja uni häipyi jonnekin tai korvautui toisella.
 

redpecka

Jäsen
Hyviä unitarinoita tossa yllä. Ei kehtaakaan omia pistää noitten jälkeen. Sulattelemista noissakin.

Tosin mun uniin liittyi moottoripyöräjengejä, saattaisi olla mediaseksikkäitä. Mutta myös loputontonta junassa matkustamista asemalta asemalle kun missasin oikean pysäkin vahingossa enkä tiennyt mihin suuntaan mun seuraavaksi pitäisi matkustaa kun suuntavaisto oli näköjään mennyt.

Ahisti kun aurinko jo about laskemaisillaan ja minä hukassa. Yksi paikallinen tavallinen rouva laiturilla sanoi että tule meille! Siinä sitä unissaan kelaili elämäänsä, että tuo olisi luultavasti se paras mitä enää voisi saada, siis elämässään: toyboyna jollekin huittisten aseman mammalle.
 

Glove

Jäsen
Kova takaa-ajo oli viime yönä. Perässä oli tuttavat, sosiaalityöntekijät ja poliisi. No, saivat minut sitten lopulta kiinni. Mulla oli kuulemma niin paha riippuvuus, että pitää viedä hoitoon. Join liikaa teetä.

Mistähän hemmetistä tämmöinenkin uni tuli....
 

A Siente

Jäsen
Alkaa hiljalleen jatkuvat uutiset sodasta tulemaan jo uniin. Olin pienellä maatilalla ja mut kaapattiin pakettiautoon. Siellä oli Armenian erikoisjoukot jotka veivät Venäjän puolelle kuulusteluihin. Autossa juteltiin sodasta ja ihmettelin miten voivat olla Venäjän puolella. Korkea arvoisin autossa oli etupenkillä istuva majuri. Sota oli laajentunut ja nyt mukana oli Georgia ja Armenia. Uni päättyi siihen kun kaukana edessä lenteli ohjuksia ja kuului räjähdyksiä.

Sitä en ymmärrä mistä olen Armenian saanut omaan alitajuntaan. En muista yhtään uutista tai mitään muuta Armeniaan liittyvään.
 

Centre Bell

Jäsen
Suosikkijoukkue
Entisaikojen TPS.
Ei liity omaan uneeni, mutta kuulin tänään tosi spookyn jutun eräältä Brasilialaiselta työkaveriltani.
Olen työskennellyt jo jonkin aikaa tuon työkaverini kanssa ja todennut hänet aivan täysipäiseksi ja muutenkin ihan järjissään olevaksi.

Hän oli sairastunut noin vuosi sitten Brasiliassa tosi pahaan Koronaan, joutunut sairaalahoitoon teho-osastolle jossa oli vaipunut koomaan.
Samaan aikaan hänen isänsä sairastui myös Koronaan ja niin ikään joutui sairaalaan teholle ja vaipui siellä koomaan sillä erotuksella, että ei enää herännyt vaan menehtyi sairaalassa.
Tämä työkaverini sen sijaan heräsi koomasta ja oli heti herätessään tietoinen siitä, että hänen isänsä oli kuollut.

Samaan aikaan kun työkaverini oli heräilemässä, hänen äitinsä ja sisarensa miettivät sairaalassa, että miten kertoa komasta heänneelle nämä surulliset asiat.
Mutta, ennen kuin kukaan oli saanut kerrottua mitään, tämä työkaverini oli kysynyt äidiltään, että miten hän nyt jaksaa kun isää ei enää ole.
Hän oli siinä koomasta herätessään saanut kristallinkirkkaana jostain tiedon, ennen kuin kukaan ulkopuolinen sitä hänelle oli kertonut, että isä oli menehtynyt.
Mitähän ihmettä noissa mielen rajapinnoissa oikein tapahtuu?
 

peksa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Crystal Palace, Tappara ja HIFK
Pitkästä aikaa näin unta, että olin omassa asunnossa. Jollain tapaa tiedostin kyseessä olevan uni. Seikkailin omassa asunnossa ja kaikki oli juuri kuten pitää. Yritin kirjoittaa itselleni viestin, jonka voin lukea herätessäni. Valitettavasti heräsin ennen kuin ehdin kirjoittaa. Herättyäni hetken mietin pystyykö unesta siirtämään materiaalia oikeaan elämään.

Vähän myöhässä tähän vastaus mutta pystyy siirtämään materiaalia unesta, tosin vahingossa.

Olen muutaman kerran harrastanut seksiä unessa ja lopputulos on ollut huomattavissa silloin kun on heränny.

Joskus taas unia mitä on nähny niin tekee vainoharhaiseks että on ollu pakko käydä tarkistamassa se juttu että se tosiaan ollu unta.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Viime yönä tuli taas nähtyä vähän oudohko uni. Minulla oli jossain Karibian meren saarella poikaystävä. Todellakin nuori, tumma, komea ja lihaksikas adonis (nimeltään James). Meillä ei varsinaisesti ollut seksuaalista kanssa käymistä koska James ei ollut omien sanojensa mukaan mikään gigolo. Ihan vain sellaista pientä pussailua, vierekkäin makoilua ja jutustelua.

Uni koostui oikeastaan kahdenlaisista pätkistä. Toisissa vietin aikaa Jamesin kanssa makoillen jossain auringossa, jutellen ja drinkkejä siemaillen. Välillä mukana oli joku ystävä (Suomesta) joka naljaili että hankkikaa huone (vaikka hyvin tiesi ettei me naitu koskaan) . Ja toisissa osissa oltiin kaupassa jossa äitini kovaan ääneen kailottaa että muista Iisoppi hommata tarpeeksi kortsuja ja heitti minulle paketin näkkejä tai sulttaneja. Enkä minä hänelle viitsinyt sanoa etten tarvitse niitä vaan nappasin aina paketin kiinni ja lähdin kassalle.

Unessa oli jotenkin kuitenkin hyvä tunnelma koko ajan. Rennon seksuaalinen eikä sinänsä painostava vaikka homma ei edennyt mihinkään. En tiedä miksi näen välillä (joskus jopa usein) unia joissa ei ole olemassa miestäni. Varsinkin ovulaation aikoihin jolloin näen muutenkin hyvin seksuaalisia unia. Tuossa edellä kerrotussakin unessa muistan olleeni täysin vapaa sinkku enkä siis todellakaan pettämässä miestäni. Unet on kummia juttuja...
 

Glove

Jäsen
K-18 unta näin viime yönä. Sen verran väkivaltainen kohtaus, ettei sitä edes näytettäisi telkkarissa. Kukaan ei kuitenkaan kuollut. En minä yleensä tämmöisiä unia näe, mitä nyt jotiain sotajuttuja on tullut uniin Ukrainan tapahtumien myötä.
 
Suosikkijoukkue
Turkoosi kevät 2024, Dallas Stars, Leksands IF
Olen nyt vähän ajan sisään nähnyt kahdesti unta jossa olen ollut pelaamassa minigolffia. Ensimmäisessä unessa pallona toimi kuorittu banaani, jälkimmäisessä taas joku kivenmurikka. Unet - loogisuuden multihuipentuma <3
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Itsellä unet ollut jopa aika järkeen käyviä lähiaikoina, mutta yhtenä aamuyönä kieltämättä nauratti ajatus, että oikeasti kiertelisin Turkua Michael Monroen kanssa. Omana asunani oli vain pyyhe. Joo, on tullut herralle moikattua ihan tuttavallisesti, mutten ihan noin vähissä vaatteissa lähtisi kaupungille muutenkaan.
 

Malkkinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Viime yönä näin unta, että Ouluun pääsi halvalla lentäen. Hyppäsin sitten sinivalkoisille siiville ja suuntasin johonkin lestadiolaisten kokoukseen, laitoin Metallican St. Anger-levyn soimaan ja huusin niin kovaa kuin pystyin "ENNEN PITKÄÄ TEIDÄN KAIKKIEN KYLJESTÄ KASVAA SAATANA!" Huudon jälkeen nappasin Metallican cd:n soittimesta ja suuntasin ulos. Ulkona en päässyt pitkälle kun siellä oli satoja irtonaisia ihmisten päitä, jotka sanoivat, että minun pitäisi sytyttää niille kaikille tupakka. Siinä vaiheessa kävi niin yksitoikkoiseksi, että heräsin.
 

Glove

Jäsen
Viime yön unessa selvisi, että isäni on kirjoittanut kaksi toisen maailmansodan aikaan ajoittuvaa kirjaa. Olivat semmoisia puolikkaan tiiliskiven paksuisia ja ensimmäisen nimi oli Patu ja toinen Patuke. Unessani en kirjoja lukenut, joten ei auennut kirjojen aiheet sen tarkemmin. Toki isäni 1939 syntyneenä on sodat kokenut, mutta liekkö nuo kirjat kertonut hänen evakkoon lähdöstään Petsamosta.
 

heketsu88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars Kärpät Joensuun Kiekkopojat ManU
Viime yön unessa selvisi, että isäni on kirjoittanut kaksi toisen maailmansodan aikaan ajoittuvaa kirjaa. Olivat semmoisia puolikkaan tiiliskiven paksuisia ja ensimmäisen nimi oli Patu ja toinen Patuke. Unessani en kirjoja lukenut, joten ei auennut kirjojen aiheet sen tarkemmin. Toki isäni 1939 syntyneenä on sodat kokenut, mutta liekkö nuo kirjat kertonut hänen evakkoon lähdöstään Petsamosta.
Ei sentään ollut tuon toisen kirjan nimi Tatu. Olisi ollut silloin viittaus siihen lasten kuvakirjan henkilöihin Tatuun ja Patuun.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös