Unet – kumma juttu...

  • 240 224
  • 1 166
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Näin unta sähköjäniksistä. Niitä käytettiin pitämään yllä polkuja metsissä. No vähän myöhemmin hypittiin ympäri asuntojen seiniä ja varasteltiin oluita ikkunoilta.

Myöhemmin koitin serkkuni eksältä varata baarin jotain tapahtumaa varten. Tai kysyä hintaa. En mä muista.

Niin joo ja viikko sitten näin unta jossa hampaat mätänivät suuhun katsoessani sitä peilistä. En sentään tappanut ketään unissani.
Eiks ookkin LSD metka mönjä...?
 

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
Sen verran häiriintynyttä unta näin että kai tämä on pakko jakaa? No jostain syystä unessa käytin Tinderiä avovaimoni tietämättä. No löysin tinderistä hyvännäköisen nuoren naisen jonka kanssa juttelin ja tapailin. No sitten, en tiiä mistä syystä, tämä suhde kariutui. Siitä raivostuneena tämä nuori nainen sanoi olevansa 7. luokalla koulussa ja käski lähteä thaimaaseen naisten perään. Erittäin hämmentävä uni.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Sen verran häiriintynyttä unta näin että kai tämä on pakko jakaa? No jostain syystä unessa käytin Tinderiä avovaimoni tietämättä. No löysin tinderistä hyvännäköisen nuoren naisen jonka kanssa juttelin ja tapailin. No sitten, en tiiä mistä syystä, tämä suhde kariutui. Siitä raivostuneena tämä nuori nainen sanoi olevansa 7. luokalla koulussa ja käski lähteä thaimaaseen naisten perään. Erittäin hämmentävä uni.
Kai Sinä Tinke hyvä ymmärrät että kukaan ei usko että tämä oli "uni"...? Just saying...
 

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
Kai Sinä Tinke hyvä ymmärrät että kukaan ei usko että tämä oli "uni"...? Just saying...

Niinpä, ehkä joku luulee että minulla olisi munaa asentaa tinderi omaan puhelimeeni muijan tietämättä ja joku toinen voi vielä luulla että tällä karvanaamaalla saisi tinderistä nuoren naisen seuraa? Kiitos noista oletuksista, heti tuli parempi olo.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Jaahas. Viime yönä näin unta jossa ajoin mm. kohti Lappia. Sitten hämmennyksekseni aloin kuuntelemaan Thom Yorkea. Kansikuva tosin näytti enemmän Radiohead in Moon Shaped Poolin kannelta.

Ai niin joo ja kun autosta loppui öljy niin kaadoin sinne jaloviinaa ja se toimi.
 

Zoidberg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi 2019
Viime yönä tuli nähtyä kahdenlaista unta taas. Ensimmäisessä olin ala-asteeni pihassa, ja aluksi harrastin seksiä pitkäaikaisen kaverini kanssa, jolla on poikaystävä. Sen jälkeen vuoroon tuli tämän pitkäaikaisen kaverin hänen paras kaverin, ja sen kanssa sama homma. Ala-asteen pihalla molemmat sessiot.

Sen jälkeen näin aluksi unta, jossa Lukko oli sijoittunut kuudenneksi runkosarjassa, ja voittanut mestaruuden finaaleissa lukemin 2-4 jotain joukkuetta vastaan. Muistelin unessa, että tämähän on jo toinen kerta putkeen kun kuudenneksi sijoittunut voittaa mestaruuden sillä HPK sijoittui myös kuudenneksi ja voitti mestaruuden. Unetkaan eivät kaikkea tiedä, sillä HPK:han sijoittui viidenneksi. Tämän jälkeen nähtiin lisää lätkäunta. Suomi pelasi jääkiekon MM-kisojen avausottelussa Hartwall Arenalla jotain lilliputtijoukkuetta vastaan ja peli oli ensimmäisen erän jälkeen Suomelle 1-0 Sebastian Ahon maalilla.

Yllättävän paljon sitä näemmä muistaa omista unista. Ahon maali kotikisoissa realistisesta, muut eivät.
 

Buster

Jäsen
Näin noin viikko takaperin unta/painajaista, että Aku Ankka -lehdessä kaikki tarinat olivat jatkotarinoita. Härskeimpänä jatkis, joka loppui jo ensimmäisen sivun jälkeen. Ei ole mielikuvitus/alitajunta ihan mitään Luis Bunuelin tasoa.

Viime yönä maailmanlopun välissä höntsäsin toisessa unessa jalkapalloa Veikkausliigapelaajien kanssa. Raukat pelasivat tosissaan, joten enhän minä siinä seurassa pärjännyt alkuunkaan. Maailmanlopussa kävi perinteiset, eli jotakin kautta oli ennustettu koska ja miten se tapahtuisi. Sitten päivän ja ajankohdan koittaessa näytti ensin siltä, ettei mitään tapahdu, kunnes tietenkin alkoi tapahtua. Sääilmiöitä, lunta keskellä kesää. Sitten satoi tuhkaa, taivaalta parit tulipallot, tulipalo. Ihmiset yrittivät selviytyä ja taistella vastaan. Perussettiä.

Jokin aika sitten näin myös elokuvamaisen painajaisen, jota arvostelin mielessäni reaaliajassa. Alitajunta oli tehnyt kiitettävää työtä, sillä se oli melko veret seisauttava ja kärsivällisesti rakennettu sekä taitavasti pidetty jännitys loppui täydellisesti ajoitettuun säikäytykseen. Saatoin herätessäni nousta istumaan ja päästää älähdyksen. Annan tästä huolimatta vain neljä tähteä, koska kauhua ja komediaa on muistettava johdonmukaisesti aliarvioida ja vähätellä.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Melko kummallista uniosastoa oli jälleen viime yönä. Näin mm. unta, jossa olin pienellä, trooppisella saarella, jossa oli jonkinlainen linna tai puumaja. Paikalla oli mm. Emilia Bottas (os. Pikkarainen), jonka kanssa käyskentelimme yläkerroksissa.

Saarta ympäröivän meren aallot alkoivat käydä koko ajan voimakkaammiksi ja uhkaavammiksi, ja jossain kohtaa tuli fiilis, että saarta lähestyy avomereltä megatsunami. Pian sen jälkeen joku linnan turvallisuushenkilö antoikin evakuointimääräyksen kallioluoliin, ja huomasin "hidastuksesta" olevani unessa.

Näin hiukan vastaavantyyppisen unen vastikään, muutama viikko sitten, mutta siinä taivaanrannasta kohosi sienipilvi tai meteoritörmäyksen aiheuttama maatsunami. Oli melko pysäyttävä näky, kun koko horisontti oli pilviin asti oranssinpunaisen hehkun peittämä. Evakuointi tapahtui tuolloinkin kiireellä maan alle väestönsuojaan.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Näin vime yönä unta, että Emil Ruusuvuori nousi tenniksen ATP-listalla kuudennelle sijalle.
 

Zoidberg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi 2019
Taas nähtiin jääkiekkoaiheista unta, mutta tähän uneen liittyi myös Jatkoaika. Laitoin nukkumaan CAR - TBL pelin toisen erän jälkeen, jolloin Laineen viime yön maalia ei ollut vielä syntynyt. Näin unta, että Laine teki maalin Islandersia vastaan ja nimimerkki @Jonechkin kirjoitti otteluseurantaketjuun jotenkin "LAINEEE!!". Laine teki maalin, mutta otteluseurantaketjussa @Jonechkin ei ollut käynyt tuulettelemassa.

Kumma juttu.
 

HPL76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hah eka Jatkoaika-uni tuli nähtyä viime yönä. Kauan olen tätä palstaa lueskellut, mutta ei se uniin ole vielä tullut. Nyt kuitenkin olin kovasti lukevinanin kaikenlaisia juttuja täältä, mutta en vaan saanut kirjaimista mitään selvää. Eli en siis tiedä mitä unissani luin. En mielestäni vastannut unessa mihinkään, mutta aamulla oli kyllä pakko vilkaista olenko mitään hämärää tänne kirjoitellut.

Huumeilla ja/tai alkoholilla ei ollut osuutta asiaan.
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelicans, Dallas Stars, Leksands IF
Eilen oli taas niitä loogisimpia unia. Maununnevan K-Market oli suljettu jonkun remontin ajaksi, mutta ovesta pääsi kuitenkin normaalisti sisään ja kaikki elintarvikkeet olivat lajiteltuna myymälään muovilla päällystettyjen lavojen ympärille. Tuollainen olisi tosielämässä varsinainen myymälävarkaiden paratiisi.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Näin viime yönä unta siitä että Patrik Laine oli treidattu Tampa Bayhyn. Sen verran todentuntuinen uni oli että kun aamulla heräsin niin hetken aikaa ihmettelin että miksi facebookin news feedissä ei ole yhtään juttu aiheesta. Itsellä kun on paha tapa, kun herää niin katsoo ekana kännykästä kellon, sään ja Facebookista yön aikana tulleet uutiset. :D
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelicans, Dallas Stars, Leksands IF
Viime yölle mahtui vaikka ja mitä sekalaisia unia mutta parhaiten jäi mieleen se, jossa luin että Kaapo Kähkönen olisi kuollut ja muistaakseni siitä puhuttiin täällä jatkoaikaa myöten... Välillä ihan hyvä että unet ovat vain unia.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
IFK:n fanireissulla olin missä lie Savonlinnassa. No itse pelistä en tiedä kun kännissä seikkailin eri puolilla ja missasin paluukyydin. Hallin käytävät oli sokkeloisia ja pukuhuoneita vaan löytyi kun bussin lähtöpaikkaa etsin. No eikun kaupungille pyörimään, missä kiertelin jonkun paikallisen tyypin kanssa kunnes virolainen ilotyttö ryösti mut. Eikun sutenööriä etsimään. Jonkun tyypin siinä hakkasinkin ja jossain vaiheessa soitin poliisit, mutta mistään en löytänyt kadun nimeä.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
IFK:n fanireissulla olin missä lie Savonlinnassa. No itse pelistä en tiedä kun kännissä seikkailin eri puolilla ja missasin paluukyydin. Hallin käytävät oli sokkeloisia ja pukuhuoneita vaan löytyi kun bussin lähtöpaikkaa etsin. No eikun kaupungille pyörimään, missä kiertelin jonkun paikallisen tyypin kanssa kunnes virolainen ilotyttö ryösti mut. Eikun sutenööriä etsimään. Jonkun tyypin siinä hakkasinkin ja jossain vaiheessa soitin poliisit, mutta mistään en löytänyt kadun nimeä.
Oletko varma että oli uni? En nimittäin näe merkittävää eroa muihin viesteihisi?
 

A Siente

Jäsen
Monet aikuisina sanoo että painajaiset on ihan hauskoja. Mietin vaan mitä unia ne näkee. Ne unet mitä itse olen nähnyt on niin ahistavia, että ennemmin valvon kuin nukun. Varsinkin kun tulee herättyä kuolemanpelkoon. Eikä tässä ole edes mitään päihteitä takana. Nyt viimeisen viikon nähnyt niin pahoja unia ettei tee edes mieli nukkua. Esimerkkinä pako huoneesta jossa olet vankina ja lopulta jäät kiinni. Joku alkaa hakkaamaan sua rintakehään painavalla asialla ja tukehdut hengiltä. Tai sit jäät elävältä syödyksi etkä pääse pakoon etkä herää. Pahinta kun kaikki tuntuu aidolta.
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Välillä ihmetyttää, mistä alitajunnan sopukoista unet oikein tulevat. Näin viime yönä unta Linnanmäen Cortina Jet-laitteesta. Outoa ensinnäkin siksi, etten olisi välttämättä edes muistanut mikä sen vekottimen nimi on. Piti ensitilassa tarkistaa oliko tuon nimistä laitetta ja oliko se juuri unessani ollut laite. Kyllä ja kyllä. En itse asiassa ole edes varma, kävinkö siinä koskaan.

Niitä unen outouksia - siihen pääsi vain kymmenen hengen ryhmissä ja meidän ryhmä, jonka muut jäsenet eivät ainakaan enää herätessä olleet tunnistettavissa, tuskailtiin kun edellä ollut seurue yritti epätoivoisesti etsiä kymmenettä jäsentä. Sitten ennen sinne menoa piti vaihtaa kengät. Ainoat löytyneet sopivankokoiset olivat jotkut paskaiset lenkkarit. Siinä vaiheessa heräsin, jäi kyydit saamatta.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
No @Moto mä oon nähny unta jossa Parkanossa oli raitiovaunu. Useasti. Ja se kulku vain öisin. Ainoa raiteilla liikkuva asia siellä on juna ja se on kaukana keskustasta.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Välillä ihmetyttää, mistä alitajunnan sopukoista unet oikein tulevat. Näin viime yönä unta Linnanmäen Cortina Jet-laitteesta. Outoa ensinnäkin siksi, etten olisi välttämättä edes muistanut mikä sen vekottimen nimi on. Piti ensitilassa tarkistaa oliko tuon nimistä laitetta ja oliko se juuri unessani ollut laite. Kyllä ja kyllä. En itse asiassa ole edes varma, kävinkö siinä koskaan.

Niitä unen outouksia - siihen pääsi vain kymmenen hengen ryhmissä ja meidän ryhmä, jonka muut jäsenet eivät ainakaan enää herätessä olleet tunnistettavissa, tuskailtiin kun edellä ollut seurue yritti epätoivoisesti etsiä kymmenettä jäsentä. Sitten ennen sinne menoa piti vaihtaa kengät. Ainoat löytyneet sopivankokoiset olivat jotkut paskaiset lenkkarit. Siinä vaiheessa heräsin, jäi kyydit saamatta.

Jotenkin ne unet tuntuvat jakautuvan kahteen ryhmään, eli sellaset jotka selkeästi pohjautuvat edes osittain kokemuksiin ja historiaan (ihmiset, paikat, kokemukset...) tai sitten odotuksiin vaikkapa tulevasta koulutuksesta töissä, joka on pidettävä asiakkaille huomenna.

Sitten on ihan täysin päättömät tai sekavat unet, joita ei ainakaan herätessään osaa äkkiä yhdistää mihinkään. Painajaisia tai muita sen tyyppisiä voi olla noissa. Itse näen painajaisia useimmiten vain jos kova stressi. Valveunia olen nähnyt aina, ja tiedän siinä olevani unessa. Ei sitä silti ole esimerkiksi unessa uskaltanut korkealta hypätä, kun aina mahis, että jospa ei sittenkään ole unta :D
 

Jeesus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Mikähän oli merkitys sillä viimeöisellä unella, että sain perspillua Paula Vesalalta? En ko. henkilöä mitenkään himoitse, mutta en myöskään ole häntä vastaan.
 

Keskiviiva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuopion KalPa
Näin unta jossa unessa heräsin sängystä ja nousin ylös. Kävelin asuntoni ulko-ovelle, jossa sisäoven kahvassa roikkui serpentiininauha. Ihmettelin unessa asiaa. Aukasin sisäoven ja näin ulko-oven olevan auki. Syntyi ahdistava tunnelma, kuka oli päässyt asuntooni nukkuessani ripustamaan serpentiiniä. Laitoin oven kiinni ja kävelin kohden parveketta. Aukaisin oven ja huomasin koko parvekkeen olevan yltäpäältä serpenttiininauhan peitossa, kunnes huusin ja heräsin.
Mahtava painajainen. Se tunnelma aivan huikeaa piinaa. Lisää näitä, niin ei tarvitse kauhuleffoista maksaa.
Joku lapsuudentrauma varmaan synttärikemuista yli 30 vuoden takaa ykskaks yllättäen nousi pinnalle unimaailmassa. Ihmisellä pitää olla paljon traumoja, muuten on tylsät unet.
 

Keskiviiva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuopion KalPa
Edelliseen viestiini liittyen. Tarkennan. Painajaisiakin on kahta sorttia. Toisia katsoo jopa mielellään ja toisia ei niinkään.
Mummoni kuoleman jälkeen näin unta jossa kävelin olohuoneeseen ja siellä katonrajassa pelkkä mummoni pää leijaili ilmassa. Ei vartaloa. Siinä yhdistyi varmaankin mediassa siihen aikaan olleet irti leikatut päät jotka oli ripustettu korkealle kaikkien katsottavaksi.

Sellainenkin uni tullut nähtyä jossa on kaksi vaihtoehtoa, hypätä korkealta linnan katolta alas tai joutua seivästetyksi keskiaikaisen panssaripukuisen ritarin toimesta. Miksi niissä kohdin herää. Olisi hienompaa kun letkauttaisi jonkin härön kaksimielisyyden 1500-luvun hengessä jonka avulla tilanne raukeaisi, kuten oikeassakin elämässä pahat paikat menee ohitse huumorin avulla. Mutta unessa ihminen itse ei puhu. Näkeekö joku muita kuin mykkiä unia?
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös