Unet – kumma juttu...

  • 241 433
  • 1 170

xAnZax

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Unet. Ihan käsittämättömiä.

Viime yönä unessani Pietarin SKA:n Alexander Kucheryavenko oli muuttunut 26-vuotiaasta 33-vuotiaaksi (kyllä, selailen jopa unissani EliteProspectsia). Toinen mielenkiintoinen tapaus unessani oli, että luin jotain Jatkoajan ketjua ja nimimerkki xAnZax paljasti olevansa nainen. En tiedä miksi, en edes tunne ko. nimimerkkiä enkä tiedä hänen sukupuoltaan.

Pitää varmaan vähentää tätä kiekon seuraamista. Tulee netissä pyörittyä näköjään unissakin.

Terveiset, xAnZax, jos luet tämän.

Hah, päivän piristys!
En tiedä pitäisikö olla iloinen että olen jäänyt jonkun mieleen, vai peloissaan kun minusta oikein uneksitaan. Voin nyt paljastaa, että olen karvainen ja ruma mies. Toivottavasti et pahasti pettynyt :D
 

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, San Jose Sharks, Slovakia, Baltimore Ravens
Hah, päivän piristys!
En tiedä pitäisikö olla iloinen että olen jäänyt jonkun mieleen, vai peloissaan kun minusta oikein uneksitaan. Voin nyt paljastaa, että olen karvainen ja ruma mies. Toivottavasti et pahasti pettynyt :D

Heh, en pettynyt. TPS-osiota lueskellessa varmaan alitajuntaan tallentui nimimerkkisi ja sitä kautta unessa tuli kummittelemaan. Jotenkin niin se meni, että ilmoitit heti viestisi alkuun että sinulla on tunnustettavaa ja jotain sellaista. En todellakaan tiedä, miksi paljastus oli mukamas niin dramaattinen, kyllähän tätä palstaa jotkin naiskirjoittajatkin käyttävät. Mutta todella, uneeni pääsit. Piti oikeasti tulla tarkastamaan viime aikojen viestihistoriasi, koska niin todelta se tuntui.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Puolen vuoden aikana olen nähnyt perin hämmentäviä unia, joissa on seikkaillut pari Jatkiksen nykyistä tai entistä jäsentä.

Alkukesästä näin unta, jossa risaiseen Hankkija-lippikseen sonnustautunut flanellipaitainen metsätyöläinen jutteli kanssani pitkät tovit voimakkaasti savolaisittain murtaen. Kysyessäni sitten hänen nimeään tuo lähes viisikymppinen sänkipartainen miekkonen totesi, että häntä voi kutsua Rämpleriksi (Midnight Rambler).

Viime yönä tuli sitten nähtyä vieläkin hämärämpi uni. Unessa olin käyskentelemässä Myllypuron metroaseman läheisyydessä, kun sain puhelinsoiton. Katsoessani, kuka minulle soittaa, näkyi luurin näytössä "scholl". Vastasin hetken mietittyäni puhelimeen ja hienostuneen tuntuinen herrasmies alkoi puhua minulle elämänviisauksiaan. Valitettavasti emme päässeet kovinkaan pitkälle tuossa keskustelussa, sillä jostain syystä luurini sanoi sopimuksensa irti vain runsas minuutti puhelun alkamisesta.
 

ämjiijii

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Suomen maajoukkue, Sharks bandwagon 2016
Jaahas, Sothsi lähestyy:

Näin unta että Suomi pelasi Sothsin olympialaisissa Ruotsia vastaan. Jos en nyt ihan väärin käsittänyt (ei unia aina täydellisesti muista), niin tämä ottelu oli alkusarjamatsi, eli turnausohjelmaan oli tullut muutoksia. Ainakin katselin peliä sillä asenteella että tässä ottelussa ei ole paineita koska häviö ei tarkoita tippumista. Niin ja peli pelattiin ulkojäillä.

Joka tapauksessa, kun aloin matsia katsomaan niin Ruotsi oli 1-0 johdossa ja meni aika pian 2-0 johtoon Sami Lepistön tumpeloitua hyökkäyssinisellä ja Ruotsin pakin (Taisi olla Hedman) päästyä läpiajoon. Tuossa vaiheessa ajattelin että ei helvetti, Suomi tulee jäämään näissä kisoissa niin pahasti jalkoihin. Noh, Suomen ykkösketju Korpikoski-Koivu-Selänne kavensi pelin pian Teemun pistettyä one-timerilla Sakun huippupassi maaliin. Suomen tasoituksen missasin ja ottelun lopputuloksen kanssa kun heräsin.

Mutta Suomen kokoonpanosta muuten: Kaikki NHL:n nuorisopakit olivat mukana, samoin kuin Kukkosen Lasse ja Karalahden Jere. Ketjuja en kuollaksenikaan muista, muuta kuin että kolmossentterinä oli Niko Kapanen ja nelossentterinä Arttu Luttinen. Ottelua selostanut jenkkiselostaja mietti paljon että miksi joukkueeseen ylimääräiseksi hyökkääjäksi nimettyä Jukka Voutilaista ei peluutettu, olisi kuulemma tuonut paljon ylivoimaosaamista.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Minä näin koko aamun katkonaisia ja ahdistavia horrosunia. Yhdessä olin sairaana ja saamassa vakavaa diagnoosia eräältä vanhalta perhetutulta, joka ei edes ole lääkäri.

Toisessa olin tekemässä pääsykoetta(?), joka oli täysin käsittämättömästi laadittu ja siihen piti vastata täysin omituisella formaatilla, joka oli täysin luonnoton. Pääsykokeen lopuksi valvova opettaja nappasi kädestäni ikivanhan opiskelijakorttini, leikkasi sen kahtia ja totesi, ettei noin vanhan kuulu enää ikinä opiskella. Joku alitajuinen vihjaus keskeneräiseen graduun, joka jäi kesken kun työelämään siirryin yli puoli vuosikymmentä sitten?

Kolmannessa unenpätkässä kissani olivat tuhonneet yöllä kämppäni täysin, muun muassa tietokoneeni monitori oli pudotettu lattialle, jossa se oli murskana. Jostain syystä asuntoni lattialle oli ripoteltu myös koivunlehtiä, vaikkei täällä ole koivuja lähimaillakaan.

Neljäs unipätkä oli sentään optimistinen: olin äkisti seuraamassa Anaheimin NHL-matsia livenä, ja Selänne päätti kuivan kautensa hattutemppuun yleisön ja minun riemuitessa suoraa huutoa. Sitten heräsin, ja menin tarkistamaan teksti-tv:n, eikä 12 ottelun kuivasta kaudesta kärsivä Teukka enää ollut mahtunut edes kokoonpanoon lepovuoronsa takia. Ja tämä oli todellisuutta eikä unta.

Masentavaa.
 

Nötkötti

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Elämäni kummallisimman, ja silti jotenkin perverssillä tavalla siisteimmän unen näin viimeyönä. Näin nimittäin unta että Nelson Mandela murhattiin.

Unessani jo ajattelin että kun herään niin soitan Etelä-Afrikan poliisille ja käsken estämään Mandelan murhan. Kun heräsin oikeasti mietin vain pikaiseen asiaa, ja sitten unohdin sen ajatellen että kyseessä oli vain pöljä uni. Sitten avasin television ja totuus paljastui, se oli aika vaikuttavaa ja laittoi pikkuiset aivoni sykkyrälleen.
 

_Kuusyks

Jäsen
Suosikkijoukkue
SKA Pietari, Afinogenov #61, (Blues & Jokerit)
Viime yönä unessani Pietarin SKA:n Alexander Kucheryavenko oli muuttunut 26-vuotiaasta 33-vuotiaaksi (kyllä, selailen jopa unissani EliteProspectsia)..

Luulin olevani Suomen mittakaavassa suht Hardcore SKA:n fani, mutta mitä helvettiä, vaikea kuvitella että näkisin unta Kutsherjavenkosta. Ilman mitään kummempaa sisältöä vieläpä. Huhhuh. :D
 

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, San Jose Sharks, Slovakia, Baltimore Ravens
Luulin olevani Suomen mittakaavassa suht Hardcore SKA:n fani, mutta mitä helvettiä, vaikea kuvitella että näkisin unta Kutsherjavenkosta.

En myönnä mitään. Siis olevani SKA:n fani saatika sitten näkeväni alituiseen Kucheryavenko-unia. Tilastokatsausta pidemmälle ei menty!

Yhtenä yönä olin unessa mummoni entisessä talossa keskellä yötä Aleksi Valavuoren (ei ollut fyysisesti läsnä) ja Dan Sextonin kanssa. Talossa alkoi kummitella, Sexton lukitsi oven (jättivät minut väärälle puolelle) ja radion digitaalikello alkoi reistailla. Valavuoren ääni ilmestyi minulle.

Tarkkoja yksityiskohtia en muista.
 

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, San Jose Sharks, Slovakia, Baltimore Ravens
Viime yönä oli taas sellaiset unet, että heikompaa hirvittää.

Ensimmäisessä unessani olimme perheen kanssa kesämökillämme. Minulla oli mukana sokeroituja donitseja muutama paketillinen. Meille oli rakennettu syystä tai toisesta uusi mökki sinne metsän keskelle. Minä sitten reippaana poikana donitsipaketin kanssa päätin lähteä tallomaan mustikkapusikkoja, joita oli todella laajalla alueella. Heittelin donitsit järjestelmällisesti koko alueelle. Oltuani tyytyväinen työni tulokseen päätin huutaa pikkuveljeni sieltä mökistä terassille katsomaan aikaansaannoksiani. Totesin veljelleni, että onpa komea näky.
Tähän veljeni sitten ihmetteli, että mitä helvettiä oikein puuhaan. Sitten tajusin, että ehkä tuo olikin huono idea. Huomasin, että sokerit olivat rapisseet donitseista ja makukin olisi varmasti asteen-pari aiempaa huonompi. Keräsin donitsit takaisin boksiin ja oma typeryys mitä ilmeisimmin otti päähän.

Tämä uni vaihtui välittömästi seuraavaan. Tätä pystyin jopa kontrolloimaan, sehän tässä pelottaakin. Tunsin fyysisesti tarraavani johonkin kiinni, varmaan käsi otti kovasti kiinni peitosta. Ja sitten se kontrolloitu kohta: unessani alkoi soida sellainen paranormaalien tilanteiden pianosävelmä. Olin sivustakatsojana unessa, mutta pystyin päättämään sen, miltä musiikki kuulosti. Karmivan riipivä pimputus. Uni oli lyhyt ja miljöönä oli joku huone. Huoneen toinen puoli oli hämärä ja siellä oli penkki. Yhtäkkiä erotin, että penkillä istui huppupäinen, ilkeäilmeinen mieshenkilö. Toisella puolella huonetta oli nuori, arvioidakseni ikäiseni tyttö (luultavasti hyvännäköinen vielä!). Mahdollisesti minä sivustaseuraajana annoin jonkin merkin, en tiedä minkä. Mies liikahti, tyttö ei tiennyt tämän olleen huoneessa ja sitten mies laittoi käden tytön suun eteen ja esti tyttöä liikkumasta. Kuului riipivä, korvia särkevä kirkaisu. Uni loppui tähän paikkaan, mutta sen verran tiedostin, että seuraava miehen tekemä ele olisi ollut kurkun viiltäminen tytöltä auki.

Hyi saatana, arviolta alle minuutin tuntuinen uni ja "melko" painajaismainen.
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Saari Kiinan ja Pohjois-Korean rajalla. Tarkkaan vartioidulla rajalla on sellaisia siirrettäviä metalliaitoja, millä erotellaan vaikka tupakkapaikkoja jäähallien pihalle. Helvetillistä vauhtia ajaminen autolla alamäkeen jossain saniaiskasvuston seassa. Patikointi viitan mukaan 70 kilometrin päässä olevalle linja-autoasemalle vaikeakulkuisessa maastossa kolmessa tunnissa. Työtoverini hankkii lisätienistejä uimavalvojana ja tuntee sen homman kautta erään luokkatoverini, josta en ole kuullut mitään sitten lukioaikojen. Kun se työtoveri kuulee minun tuntevan tuon koulukaverini, hän itsetuntoa hivelevästi kertoo luulleensa minua paljon paljon vanhemmaksi. Joku ihmeen kilpailu tavaratalon yläkerroksista alas. Huomaan kadottaneeni kävelykeppini - sellainen puinen, musta mummomalli (siksi se varmaan luuli minua vanhemmaksi) - mutta kuulen helpotuksekseni, että vielä viime kaudella HIFK:n A-junnuissa pelannut Malo Ville on ottanut sen talteen.

Kaikki tuo samassa unessa ja se tuntui ihan järkevältä.
 

Girardi #5

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Rangers ja Kalapa
Emäntä käyttäytyi pari yötä sitten kuin manattu. Tulin meidän rivarin alakertaan vaille 1 yöllä ja ihmettelin että mistä tuo epämääräinen puheen sotku tulee. Menin makuuhuoneeseen missä emäntä keskusteli omalle kädelleen (liikutteli sitä kuin käsinukkea), repesin ja vaimo heräsi. :D
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Luistimia olin teroittamassa Helsingin jäähallissa. Tai en mä itse teroittanut, vaan joku huoltaja tms. Siellä hallissa oli sellainen koppi. Viereisessä kopissa palveli ilotyttö. Sielläkin vierailin. Hyvät panot oli, mutta jotenkin loppui kesken. En tarkalleen muista. Noh. Sitten istuin parin kaverin kanssa jäähallin käytävillä olevilla penkeillä. Sellaisia "sohvia", mutta ilman selkänojaa ja ne oli vain yhdelle hengelle. Jotain siitä tytöstä taisin kavereille kertoa. Sitten huomasin jäähallin pihalla jonon sinne lipunmyyntiin. Hitto IFK:n peli oli kohta alkamassa ja mähän olin jo valmiiksi sisällä. Näen siis pelin ilmaiseksi, oujee, ja siinä vaiheessa heräsin.
 

NDT665

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ennen viime yötä en tiennyt edes potkulautajalkapalloilun olemassaolosta.
Siellä kumminkin pistelin menemään aurinkorannan viereisellä asvalttikentällä, yhdessä ketterien tummaihoisten pelikavereiden kanssa.

Helikopteri nosti ja laski oudolla hissillä silloin tällöin pelaajia kentälle. Vaihtokin piti näemmä tehdä mahdollisimman erikoiseksi. Mahdollisesti olin joskus nähnyt sivusilmällä oheista lajia joltain urheilukanavalta, jonka aivoihin ajautunut huonosti käyttäytyvä pintahiiva sitten julmasti palautti mieleen?

Hyvä ystäväni Freud olisi todennäköisesti selittänyt tämänkin asian lapsuusajan seksuaalisella hyväksikäytöllä?

Siellä hallissa oli sellainen koppi. Viereisessä kopissa palveli ilotyttö. Sielläkin vierailin. Hyvät panot oli, mutta jotenkin loppui kesken..

Ilmeisesti minäkin olen pelireissuilla joko kokenut saman tai nähnyt unta moisesta, sillä ilmeisen äkillisen / yllättävän rajun erektioni jälkeen minulla on aamulla herätessä ollut silmäkulmat mustana.
Kaikkea ei onneksi tarvitse tai voi muistaa?

Suurimman osan unista muistaa vain heti herätessään, mikä on aika iso harmi!
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Kärpät
Olin Kanadassa turistimatkalla. Yksi nähtävyyksistä oli joku paikka, jossa sai juoda kaljaa.
Pois lähtiessä, jollain junan tapaisella oltiin liikenteessä, mainitsin että onpa ihme että Kanadassa saa tuota kaljaa noin vain juoda vaikka siellä ei kaljaa myydä edes ruokakaupoissa. Muut katselivat pahasti ja joku jopa sanoi että ole nyt hiljaa saatana. Sitten käytävältä ilmestyi tyyppi, joka näytti aivan Jim Rennie JR:ltä siitä Stephen Kingin kirjaan perustuvasta UTD-sarjasta. Kai säpsähtivät. Myöhemmin sain tietää, että sillä on kyky viedä kaikki happi ajatuksen voimalla. Olin kuulemma pahoittanut hänen mielensä, koska puhuin muka paskaa hänen isänsä omistamasta pikaruokapaikasta.
 

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, San Jose Sharks, Slovakia, Baltimore Ravens
Kauhistus sentään. Viime yön unessani vaihdoin nimimerkkini Jawsista Aku Ankkaan. Muistan unesta vain sen, kun katsoin käyttäjäprofiiliani ja tajusin, että nyt siinä lukee Aku Ankka. Ei helvetti, katumus iski välittömästi ja anelin palstan moderaattoreilta melkein polvillani välittömästi nimimerkin vaihtumisen jälkeen, että voisinko saada vanhan, hyvän nimimerkkini takaisin - tämä Aku Ankka oli vain kehnoa läppää.

Lopun elämääni palstanimimerkkini oli Aku Ankka. Tajusinpa sen, että nimimerkkiä ei pidä vaihtaa. Nyt on niin hyväkin käytössä.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Minäkin olen yhden Jatkoaika-aiheisen unen joskus nähnyt. Siinä painajaisessa olin muka hassun hauskana kännipäähänpistona tehnyt itselleni toisen nickin, ja sitten selvittyäni alkanut tuota katumaan. "Minähän jään kiinni tästä, voi vittu mitä menin tekemään"

Ja suunnilleen saman sisältöisen painajaisen näin myös eräästä ulkolaisesta palstasta. Tämä uni jäi kummittelemaan vielä valvetilassakin, kun muutama päivä unesta kirjauduin tuolle palstalle. Tuli ilmoitus, että tunnukseni on lukittu. Kylmää hikeä pukkasi, mutta selvisikin että yhteystiedoissani olin käyttänyt sähköpostiosoitetta, joka sittemmin oli vanhentunut.

Tämä internet taitaa olla aika vaarallinen ihmismielelle.
 

Karhunkulta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Skellefteå AIK
Mä oon varmaan pari kuukautta jo nähnyt tasasesti pitkin öitä töihin liittyviä unia. Joskus sitä pudotaan kaivoon jossain kierroksella ja joskus siellä on oma muijakin paikalla, eli arkielämä ja työ sekoittuu unissa aika usein toisiinsa. Muista usein myös, että mietin niissä unissa ihan työjuttuja ja miten asiat sujuu.

Onko täällä jotain "unitietäjää"? Stressiäkö olisi sitten helvetinmoisesti meikäläisellä? Ennen en ole ikinä nähnyt töistä unia, kuin ehkä kerran vuodessa.

Onhan tuolla YT:t käynnissä, mutta en mä tietoisesti niistä ainakaan stressaa, koska jos uudelle firmalle ei pääse töihin kilpailutuksen jälkeen, niin sitten on uusien haasteiden aika. Mutta kai tää kuitenkin jotain alitajuista stressiä on?
 

Knox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers
Näkeekö porukka kuinka paljon selkounia? Eli siis unta, jossa tiedostat näkeväsi unta ja voit kontrolloida kaikkea. Mulla tulee joku pari kertaa vuodessa, ja voi jeesus että nuo on hauskoja. Seksihommiksihan ne yleensä menee, minkä sitä pervo itselleen voi. Samoin muutaman runkkarin olen käynyt pahoinpitelemässä. Jotkut hurjat väittävät että tuota taitoa (selkounien näkemistä, ei runkkareiden pahoinpitelyä) voi harjoitella ja sitä kautta nähdä selkounia useammin.
 

Squit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK ja KaMa
Olihan taas matka. Asustelin kotipaikkakunnan Salen ylakerrassa, joissa oli honeita vuokralla. Alarapuista paasi vain oikean ovikoodin nappailemalla, joka taisi olla helppokin koodi, kun ei ollut kuin 3 ykkos nappulaa. Siina tuli sitten ylakerrassa kaveri vastaan ja kehuin etta "oletko hammaslekurilla kaynyt?", joo mista tiesit sanoi kaveri ja samalla kun han puhui lensi hampaita suusta kuin lehtia puista syksylla. Siina nahtiin "naapurimme" Tyyne mummu klinkkaamassa kaytavalla ja jarkeiltiin etta perkele, joko nyt sen jalka rajahtaa? Kaveri kehu "ei saatana sen jalka rajahtaa muuten nyt!" ja lahdettiin alakertaan karkuun. Sitten kuului mossahdus ja Tyyne mummua ei enaa nakynyt. Sitten olin seuraavaksi nukkumassa omassa huoneessa ja kuulin kuinka eras 200kg neitonen juoksi kaytavalla minun huonetta kohden ja oli tulossa panemaan mua. Meikalainen sitten yritti herattaa itteni etta nyt tulee pillua, etta heraa jatka. Mutta meikan eloton ruumis vain pyori pitkin lattiaa. Samalla koko ajan kuulin kilokeijun lahestyvan minua kun kauhea jyrina kuului ja meikalle iski paniikki, etta nyt heraa saatana niin paaset pukille. Sitten herasin onneksi oikeasti ja ihmettelin etta miten edes himoitsin kyseista vonkaletta, edes unissani. Unissa on yleensa ollut komeita naisia ja nyt tallainen. No onneksi herasin, mutta olipahan taas unet.
 

Ostoskassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet, Boston Bruins, suomalaiset
Näkeekö porukka kuinka paljon selkounia? Eli siis unta, jossa tiedostat näkeväsi unta ja voit kontrolloida kaikkea. Mulla tulee joku pari kertaa vuodessa, ja voi jeesus että nuo on hauskoja. Seksihommiksihan ne yleensä menee, minkä sitä pervo itselleen voi. Samoin muutaman runkkarin olen käynyt pahoinpitelemässä. Jotkut hurjat väittävät että tuota taitoa (selkounien näkemistä, ei runkkareiden pahoinpitelyä) voi harjoitella ja sitä kautta nähdä selkounia useammin.

Nyt on pakko huutaa tähän väliin, että niitä tosiaan voi harjoitella koska itse nimenomaan pystyn ohjamaan uniani lähes aina haluamaani suuntaan, joka selkokielellä tarkoittaa että ohjaan uniani sinne minne sinäkin. Ainoa poikkeus on "painajaiset" joita en pysty ohjaamaan, mutta koska tiedostan että kyseessä on uni niin pystyn samantien heräämään siitä ennen kuin mitään pahaa tapahtuu. Tunnistan siis painajaisen siitä kun en pysty untani ohjaamaan.

Tiedä sitten miten tämä käsitys selkounista on muuttunut sillä, kun itse kävin psykologian tunneilla niin opettaja väitti nimenomaan että unia ei ihminen pysty ohjailemaan. En jaksanut alkaa kinastelemaan siinä sitten mitään juupas-eipäs -väittelyä vaan nielin nämä opettajan sanat ilman mitään mutinoita, vaikka siis itse tässä iässä olin jo useasti uniani pystynyt ohjailemaan.

En tosin osaa opettaa mitään, että mitä pitäisi tehdä oppiakseen tämän taidon sillä itse vain huomasin siinä teini-iässä että tähän pystyn, ja pystyn myös edelleen. Vaikka pystynkin ohjailemaan omia uniani niin silti niissä tapahtuu välillä aivan kummia. Esimerkkinä voisin mainita että olen ollut lakanoiden välissä naisen kanssa joka on blondi, mutta seuraavan kerran kun katsahdan niin hiukset ovatkin tummat tmv. Myös sänky on muuttunut tai paikka on välillä vaihtunut siitä minkälaisia ne olivat kun uni alkoi. Pahimmillaan on paikka vaihtunut naisen kämpiltä metsään, en tiedä kyllä miten tämä on mahdollista mutta hommat lopetettuani huomasin että sitähän ollaan saatana keskellä mettää.

Kaikista eniten vain vituttaa se kun sen tytön kanssa ollaan istuttu mukava ilta, käyty ehkä syömässä jossain ja juuri kun olisi pääsemässä hommiin niin herätyskello soi. Äkkiä siinä yrittää sitten laittaa herätyskellon torkulle ja nähdä tätä samaa unta, mutta ei se uni sieltä ikinä takaisin tule vaikka kuinka yrittääkin.
 
Viimeksi muokattu:

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Tiedä sitten miten tämä käsitys selkounista on muuttunut sillä, kun itse kävin psykologian tunneilla niin opettaja väitti nimenomaan että unia ei ihminen pysty ohjailemaan. En jaksanut alkaa kinastelemaan siinä sitten mitään juupas-eipäs -väittelyä vaan nielin tämän opettajan sanat ilman mitään mutinoita, vaikka siis itse tässä iässä olin jo useasti uniani pystynyt ohjailemaan.

Mielenkiintoista, hyvin mielenkiintoista. Enpä ole selkouniani ainakaan tietääkseni ohjannut, mutta nähnyt niitä aivan liian usein.

Viimeksi alkuviikosta makasin sängyssä aamuyöllä vasemmalla kyljelläni hereillä, seinää tuijottaen, ja oli kuin olisin elokuvaa katsonut tai jotain vastaavaa mitä ikinä siinä tapahtuikaan.

Ei mitään pelottavaa tai ahdistavaa, mutta aivan järjetöntä maata hereillä, kun pitäisi saada nukuttua.
 

Ostoskassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet, Boston Bruins, suomalaiset
Viimeksi alkuviikosta makasin sängyssä aamuyöllä vasemmalla kyljelläni hereillä, seinää tuijottaen, ja oli kuin olisin elokuvaa katsonut tai jotain vastaavaa mitä ikinä siinä tapahtuikaan.

Ei mitään pelottavaa tai ahdistavaa, mutta aivan järjetöntä maata hereillä, kun pitäisi saada nukuttua.

Eikös tämä ole enemmänkin valveuni.

Lähdin tässä internetin ihmeelliseen mailmaan lukemaan vähän enemmän näistä unityypeistä, niin en ole aivan varma että näenkö kontrolloituja- vai selkounia (vai onko kyseessä sama asia). Wikipediassa sanottiin kontrolloiduista unista näin:

kontrolloidun unen aikana henkilö voi muun muassa lentää, taikoa, tai muuten muokata ympäristöään "ajatuksen voimalla", tavata uudelleen henkilöitä muistoistaan, toteuttaa seksuaalisuuttaan, harrastaa tavallista todentuntuisempaa mielikuvaharjoittelua ja tutkiskella mielikuvituksensa tuotteita hyvin konkreettisesti.

Itselläni on useastikin käynyt niin että kun olen unessa käynyt naiselta kysymässä jotain tyyliin "panettaako?" niin vastaushan ei minun unissani aina ole myönteinen, vaan unessakin joudun silloin tällöin näkemään vaivaa että se myöntävä vastaus tulee. Pystyn siis ohjailemaan vain omia tekemisiäni. Jännä on kyllä ihmismieli sillä jos nainen vastaa minulle unessa, että ei kiinnosta niin käytännössähän se olen minä itse joka vastaan itselleni kielteisesti. (Toivottavasti ymmärrätte mitä haen tuolla viimeisellä lauseella, vähän vaikea selittää.)
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Eikös tämä ole enemmänkin valveuni.

Niinpä taitaa ollakin. En ole niin termeihin tutustunut, kun ei tästä mitään henkisiä tai fyysisiä ongelmia ole koitunut ainakaan vielä.

Ihmetyttää vain koko soppa, kun haluaisi nukkua ja aamulla herätä. On se sitten peliin tai duuniin.
 

Kerouac

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
Näen hirvittävän harvoin jääkiekkoa käsitteleviä unia (ainakin siihen nähden kuinka aktiivisesti sitä valveilla ajattelen), mutta viime yönä tuli melkoisen erikoinen raina:

Olin kopittelemassa baseballia Simon Gysbersin kanssa kotipihallani. Naapurin eteen kurvasi Jokereiden logolla koristeltu pikkubussi, josta kapusi ulos jokerivalmentaja Petri Matikainen kuuden jokeripelaajan kanssa, joista en tunnistanut kuin Miro Aaltosen. Kysyin hiukan hämmästyneenä Matikaiselta, että "kuinkas jätkät on Nummelaan eksyneet?". Matikainen kertoi heidän menevän yhdessä onnittelemaan Lauraa (kuka vitun Laura? -toim. huom). Pelaajat menivätkin naapuriasuntoon, mutta sitten Matikainen bongasi Gysbersin ja tuntemattomasta syystä heittäytyi berserkki-moodiin ja samoiltaan lähti mäiskimään Simonia ns lättyyn. Gysbers oli niin hölmistynyt käytöksestä, ettei osannut tehdä mitään, joten jouduin vääntämään Matikaista pois kanadalaisen kimpusta. [tähän väliin tuli leikkaus ja siirryttiin seuraavaan kohtaukseen] Olin bilettämässä Berghainissa, joka tosin oli jostakin tuntemattomasta syystä siirretty Berliinistä Nummelaan. Olin wc:ssä vetämässä nenällisen, niin yht'äkkiä päälleni kävi Miro Aaltonen, joka halusi "ottaa multa senkan nenästä", kun olin valmentajaansa kaltoin kohdellut.

Mitä vittua kysyy epätietoinen Äetsästä? Onneksi ei tarvitse vetää huumeita, kun näköjään tuo harmaa massa tuolla kallon sisällä tuottaa näitä halluja ihan ilmaiseksikin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös