Unet – kumma juttu...

  • 241 340
  • 1 170

kuuskytä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Ennen harjoituspelikauden alkua näin unta, jossa Jason Lepine dominoi SM-liigajäitä. Teki yhdessäkin pelissä tehot 1+4. Tähän mennessä uneni ei ainakaan pahasti ole mennyt pieleen, mutta kauden edetessä näemme onko kyseinen pelaaja todella uneni arvoinen.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Meidän isompi kissa söi pienemmän, kokonaisena. Ymmärtääkseni tarkoituksensa oli pikkukisua suojella, ja siksi otti hänet suuhun. Vahingossa nielaisi.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Näin viime yönä unta, jossa euroalueen taloudellista integraatiota oli syvennetty huomattavasti ja EU:lle oli myönnetty talouskriisin hillitsemiseksi 10% tasaveronkanto-oikeus kaikkien jäsenmaidensa alueella.

Toisessa unessa vietin sitten laatuaikaa eräänkin jenkkinäyttelijättären(?) kanssa.
 

Hawk #22

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Ilves, Tampa Bay Buccaneers
Tästä unesta on jo aikaa (varmaan 4 vuotta), mutta kun en ole sitä täällä jakanut, niin voisinpa tehdä sen vaikka nyt, sillä muistan sen edelleen hyvin selvästi:

Olimme siis kahden ystäväni kanssa (kutsutaan heitä vaikka nimillä Ville ja Pekka) Levillä laskettelulomalla ja menimme johonkin tavalliseen hotelliin, jonne olimme tehneet varauksen jo etukäteen. Menimme sitten hissillä ylempään kerrokseen ja Pekka oli saanut jostain kaksi valtavaa miekkaa käteensä. Ystävä heilutti niitä edes takaisin, kuin joku samurai, ja juoksi sisään ensimmäisestä avonaisesta ovesta jonkun toisen hotellihuoneeseen. Vähän ajan kuluttua Pekka tulee takaisin, miekat verta tihkuen, ja sanoo minulle ja Villelle tyynen rauhallisesti: "Mää tapoin ne kaikki." Ville ja minä katsomme toisiamme, kohtautamme olkapäitämme ja kävelemme tyynen rauhallisesti samaan huoneeseen, josta Pekka juuri tuli.

Kyseessä oli vähän normaalia isompi huone, ehkä jopa sviitti, ja kun tulimme ovesta sisään en huomannut mitään erikoista. Huomasin, että Pekka ja Ville pelasivat huoneen pöydän ääressä ja korttia, joten päätin liittyä seuraan. Hetken pelailtuani muistin taas äskeiset tapahtumat ja kysyin Pekalta: "Niin siis tapoiks sää jonkun?" Pekka katsoo minua edelleen tyynen rauhallisena ja sanoo: "Joo, ne on tuolla kylppärissä." Nousen ylös ja menen katsomaan kylpyhuoneeseen. Näky on kuin suoraan jostain rajusta kauhuleffasta. Koko valkoinen kylpyhuone on kattoa myöten veren peitossa ja kylpyhuoneessa näen tuntemattoman pariskunnan leikeltyinä.

Yhtäkkiä muistan jostain, että kyseisellä pariskunnalla on kaksi lasta. Käyn äkkiä katsomassa toisesta huoneesta, jossa näen kaksi pinnasänkyä. Menen lähemmäksi ja huomaan, että toinen lapsista on noin 10 vuotta vanha ja toinen parin vuoden iässä. Nuoremalla lapsella on myös aivan järkyttävän kokoinen pää, mutta en vaivaa päätäni sen enempää asialla vaan lähden etsimään Pekkaa ja Villeä.

Palaan takaisin ensimmäiseen huoneeseen, jossa Pekka ja Ville jatkavat kortinpeluuta. Ville katsoo minuun ja sanoo: "Me siivottiin toi kylppäri, mut ei keksitty mitä tehdään noille tyypeille, jotka Pekka tappo." Menen samantien kylppäriin ja näen täysin valkoisen kylppärin siivottuna ilman pienintäkään veriläikkää. Sitten etsin katseellani pariskuntaa ja huomaan, että heidät on rullattu veren värjäämän suihkuverhon sisään ja laitettu kylpyammeeseen siistiin nippuun. Lähden samantien pois huoneesta ja menen taas pelaamaan korttia. Sitten tajuan, että poliisit varmaan etsivät meitä! Kerron asiasta Villelle ja Pekalle, jotka toteavat, että nyt on varmaan paras lähteä. Poistumme huoneen ovesta käytävälle ja etsimme katseillamme valvontakameroita. Emme näe yhtään, joten totean vain tyynesti: "Ei kukaan osaa epäillä meitä!" Seuraavaksi menemme hissillä hotellin aulaan, ja lähdemme kaupungille ja herään unestani melko järkyttyneenä.

Pitkä selostus, ja jos joku jaksaa lukea niin isot pisteet siitä. Eniten minua järkytti tuossa unessa ajatus siitä, ettei kuolleiden, silvottujen ihmisten näkeminen hetkauttanut minua yhtään. En tuntenut unessa minkäänlaista sympatiaa tai katumusta ja tämä uni vaivaa minua vieläkin, sillä tavallisesti olen hyvin empaattinen ihminen, jopa liian. Onneksi tämä oli vain uni...
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Näin yöllä unta, että olin jonkun C-luokan pikkubändin klubikeikalla, ja esityksen jälkeen paikalle asteli parrasvaloihin DJ, jolla oli mukanaan hemmetinmoinen kasa vinyylejä, joita hän hartaasti asetteli eri soittimiin valmiiksi. DJ oli jostain syystä itsensä Rob "metallijumala" Halford täydet vermeet päällään, Rob oli siirtynyt siis tiskijukaksi.

Mainittakoon, että tämä uni nähtiin kellojen siirtämisen jälkeen, ei ennen.
 

scholl

Jäsen
Olen nähnyt viime aikoina kummia unia. Joka yö käytännössä herännyt painajaiseen tai johonkin omituiseen uneen.

Yksi yö näin unta, että Realia kiinteistövälitysyhtiö oli kehittänyt ihan lähes George Orwellin 1984 romaania mukailevan järjestelmän, jolla jokaista taloa ja asuntoa valvottiin. Jokainen talo ja asunto oli tosiaan kuvattuna siellä järjestelmässä ja kaikkea pystyi tekemään. Siinä unen esimerkissä minulla oli omakotitalo ja järjestelmän hyvänä puolena oli mm. se, että kun halusin laajentaa nurmikkoaluetta pihalla niin Realian maisema-arkkitehdit pyyhkäisivät sekuntien sisällä kosketusnäytöllä uutta nurmikkoa siihen pihalle ja muutama puu tai pensas. Sitten lähettivät suunnitelman lapiotyypeille, jotka kävivät sen fiksaamassa ja kun tulin duunista himaan niin piha oli laitettu. Nurmialue oli laajentunut joku 5-10 metriä kauemmas ja siellä oli hyvä ja tasainen uusi nurmikko, jolloin eroa alkuperäiseen pihaan ei huomannut ja ei edes tiennyt, että jotain duunia on tehty. Negatiivisia asioita oli se, että autotallin ovesta löytyi muka joku verinaarmu ja Realia yhdisti minut poliisin tietokannassa olevaan avoimeen murha-/tappocaseen ja jouduin puolustautumaan, koska minua syytettiin teosta, mitä en ollut tehnyt.

Toissa yönä näin sellaisen unen, että autoni meni hajalle. Siinä tapahtui kaikkea mahdollista. No eilen aamulla herättyäni menin sitten autolle ja näin auton alla märkää maassa. Luulin, että se on mennyt oikeasti rikki ja sieltä vuotaa jotkut nesteet pihalle. Alkoi hirveä sählinki huollon kanssa. Lopputulos oli se, että se olikin ilmastointilaitteen kondenssivettä. Ei voisi kuvitella, että sitä tulee lähes nollakelissä, mutta niin vain tuli ja kun oli niin kylmää ja kosteata niin se ei kuivunut auton alta. Menin tuossa eilen siis unen asettamaan ansaan.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kesällä kävin Espoo-päivillä ja sieltä sain erään ilmaisjakelulehden sponsoroiman I love Espoo -t-paidan. Kiva juttu. Vasta joskus viikko sitten otin tuon paidan käyttöön, toi kun menee ihan hyvin kotipaitana tai aluspaitana. Mutta siis oliko se nyt toissayö kun tuo paita tuli mun uniin. Jossakin HIFK:n jutussa olin ja yhtäkkiä tajusin, että kaikilla muilla oli punaista päällä, paitsi mulla toi räikeän valkoinen I (sydän) Espoo -paita. HIFK:n herratkin tuijotti mua jonkun pleksin takaa lähestulkoon tonnin seteli -ilme kasvoillaan. Huh Huh.
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ihan hauska uni tuli nähtyä viime aamuyöstä, siinä esiintyi jopa nimim. scholl, vaikken miestä koskaan olekaan tavannut.

Duunipaikan pikkujouluihin olin menossa, ilmeisesti olivat Kallessa sillä sieltä nurkilta otin äkkilähdön juosten kohti keskustan kauppoja huomatessani narikassa, että rotsini alla ei ollut mitään muuta kuin paljasta pintaa. Päälläni piti olla musta kauluspaita, jonka oli sitä varten pessyt ja silittänyt ja muistan kironneeni siinä että miten helvetissä se nyt unohtui laittaa päälle ja jäi roikkumaan pikkumakkarin ovenkahvaan. Meinasin lähteä taksilla hakemaan, mutta kello oli puoli kuusi ja kaupat vielä auki.

No, tarkemmin unessa ei näkynyt mistä paidan ostin mutta Forumissa siinä taisin maiseman perusteella olla ja sompailin kauheassa kiireessä jossain saatanan kaiteilla että pääsisin nopeammin kauppaan ennen sulkemisaikaa klo. 18.00. Jonkun verhon ja kaiteen välissä katselin kelloa, ja mietin ettei ole paljon aikaa. No, yht´äkkiä oli vaatetus kunnossa ja menin paikalle, tosin nyt ne bileet eivät ainakaan Kallessa olleet eivätkä liittyneet millään tavalla työpaikan pikkujouluihin, vaan paikalla oli heti aulassa oven edessä porukkaa pelaamassa bilistä ja ensimmäisenä vastaan tuli scholl.

En tiedä mistä hänet tunnistin koska unessakin kyseessä oli ensitapaaminen, sanoin vaan heti että morjens, olet varmaan scholl, ja käteltiin siinä samantien. Toivottavasti tätä ei lueta nimimerkin yhdistämiseksi oikeaan henkilöön, kun paljastan että unessa schollin oikea nimi jolla esitteli itsensä oli Max. Muistan miettineeni, että kaveri vastasi muuten mielikuviani mutta oli hieman isokokoisempi kuin olisin kuvitellut. Pieni sänki ja istuvat kuteet.

Siinä sitten alettiin ottaa olutta, ja mikä hienointa paikalle alkoi tulla kavereitani ja niille sitten bilismaila kourassa ja tuoppi toisessa esittelin että tässä on Max, ja mietin että tietääköhän näistä mun kavereistani kukaan että tämä heppu on Jatkoajan nimimerkki scholl. Loppuilta vietettiin jossain helvetin komeassa hotellihuoneessa, joku sviitti koosta päätellen ja paikalla oli varmaan 10-15 henkeä eli minä, scholl ja molempien kavereita tenuttamassa urakalla. Lopuksi selitin jollekin naiselle, että olen sinkku ja meille voi tulla jatkoille, vaikka mietin siinä heti että vaimo on kyllä kotona mutta ulkovarastossa voisi notkua jos ei sisään kehtaa mennä.

Sellaista. Analysoidessani tilanteen mistä tuokin uni mahtoi kummuta, eilen tuli illalla pestyä musta kauluspaita jonka ajattelin huomenna laittaa päälle kun lähdetään kavereiden kanssa jonnekin viihteelle, lisäksi schollin vahva läsnäolo mm. Soppa Sormusen ketjussa jota on aika aktiivisesti tullut luettua, toi todennäköisesti Jatkoajan ja kyseisen nimimerkin uneeni.

Sitä, miksi veisin jonkun naisen meidän pieneen ja kylmään ulkovarastoon jatkoille, en oikein käsitä mutta ehkä sekin voisi toimia.
 
Suosikkijoukkue
KK
Harmi kun itse en juurikaan unia muista, mutta aamulla todella usein tyttöystävä kommentoi "uniani".

Viime yönä huutelin hänelle istuma-asennossa seuraavaa: "Mua ahistaa, mua AHISTAA". Ja niin lujaa, että koirakin karkasi omalta "vuoteeltaan" olohuoneen puolelle.
 
Viimeksi muokattu:

scholl

Jäsen
olin unessa arabimaassa jossain basaarin tapaisessa käytävässä, joka oli tosin vain kävelykäytävä, siellä ei myyty mitään. Yksisuuntainen betoniputki suuntaansa ja hirveästi kävelijöitä. Arabeiden tapaan vieressäni joku alkoi raiskaamaan siinä takaapäin. Veti vain housut alas. Se tyyppi, jota alettiin raiskata oli ensin nainen, sitten mies. Onneksi heräsin juuri ennen kuin alkoi näkyä mitään paljasta pintaa tms., joten pahimmilta traumoilta vältyttiin, mutta kyllä vitutti arabit aamulla vielä pitkään. Mietin, että niihin maihin ei kyllä uskalla lähteä, siellä voi sattua mitä vain, eikä kukaan puutu millään lailla tapahtumien kulkuun. Normimeininkiä ns. heikäläisittäin.
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Näin aika eriskummalista unta viime yönä. Olin saunasssa ja makailin lauteilla. Onnistuin nukahtamaan ja näin unta. Xzibit olisi innoissaan sillä nukuin nukkuessani ja näin unta unessani. Siinä unessa olin juuri saanut paikan Hitlerin avustajana. Joku mulkku korkeampi arvoinen upseeri halusi minut jostain syystä pois sieltä. Tuo mulkku vittuili jatkuvasti ja yritti puhua Hitlerille, jotta minut komennettaisiin pois sieltä. Sain ylipuhuttua tämän mulkun upseerin laittamaan päällensa pellenaamarin (mitä vittua?!) ja sen jälkeen sain Hitlerin katsomaan häntä. Hitler nauroi hetken ja sen jälkeen komensi SS-upseerin ottamaan tuon toisen upseerin kiinni ja teloittamaan tämän. Olin jostain ilmeisesti lukenut, että Hitler pelkäsi kuollakseen klovneja. Jossain vaiheessa untani heräsin saunan lauteilta eli siis heräsin unestani unissani ja nukkuminen jatkui vielä jonkin aikaa ennen kuin oikeasti heräsin. Oli vähän WTF eli Welcome To Finland meininki hetken aikaa.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Muutama yö sitten pääsin ajelemaan jollain Saabilla itsensä Paula Vesalan kanssa. Mitään sen kummempaa ei unessa tapahtunut, mutta olotila herätessäni oli loistelias. Johtuen pitkälti noista kahdesta seikasta.

Toissayönä oli sitten vuorossa toinen naispuolinen julkkis eli Laura Lepistö. En ole koskaan mitään suurempaa vetovoimaa häntä kohtaan ja olin kieltämättä aika häkeltynyt hänen minuun osoittamastaan mielenkiinnosta. Suihkussakin taidettiin käydä, mutta valitettavasti eri paikoissa.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Tässä taida viitsiä mennä nukkumaan kohta ollenkaan, sen verran karmaisevaa settiä ollut viime aikoina yöllisellä valkokankaallani. Viime yönä oli ensin ahdistavaa takaa-ajoa ja karkuun menoa, sitten siihen tuli pyytämättä ja yllättäen ihka-aito kidutusmontaasi, jossa filmin editointi oli kuin ADHD-lapsen kädestä. Kuvat, visiot ja pätkät mitä kauheimmista ihmiskokeista ja kidutuksista räpsyivät välähdyksenomaisesti. Joku makasi leikkauspöydällä kalpeana, joltain silvottiin kullia, joku oli kiedottu johonkin piikkilankaan.

Sitten havahduin (tai "havahduin") omassa makuuhuoneessani siihen, että en voinut hengittää ja liikkeeni olivat kuin veden alla ja hidastetusta filmistä. Ylläni leijui ihmisen näköinen, mutta samalla epäinhimillisen näköinen ruma naishahmo, joka viestitti jotenkin siihen tapaan, että "olen nyt äitisi" samalla kun se yritti kuristaa. Jotenkin sain työnnettyä hahmoa voimattomana pois ja kähistyä, että "mene vittuun siitä", jolloin heräsin oikeasti. Tai ainakin hahmo hävisi.

Pitää varmaan hommata joku manaaja makuuhuoneeseen ennen kuin alan leijumaan sängyssä tai oksentamaan hernekeittoa. Tai ennen kuin minut löydetään hengettömänä astmakohtaukseen tai johonkin rytmihäiriöön kuolleena. Sattumoisin on ollut nyt pari päivää rajua limannousua nielussa ja onteloissa sekä keuhkot täynnä mitä lie ektoplasmaa öisin, ja nyt illalla nousi työpäivän jälkeen vielä kuumettakin. Kenties tämä yöllinen visiointi heijastaa yleistä terveydentilaa jotenkin, mutta painostava painajainen kyllä oli kyseessä. Enkä ole edes katsonut mitään ahdistavaa materiaalia, rankin tv-viihdekin on ollut viime viikon aikana Star Trek Voyagerin vitoskauden kausiboksi.

Toinen kissanikin vaistosi, että nyt ei ruoankantaja taida nähdä hyvänlaatuisia unia eikä pian kykene ruokkimaan. Kun heräsin painajaisestani, niin saman tien toinen kissa otti ja tuli viereen pörisemään hetkeksi, kehräsi tovin rauhoittavasti ja jatkoi sitten yöllistä vaellustaan asunnossa. Minkä lie unensiepparin roolin on kissa omaksunut.

Sitä toivoisi, että unissa tulisi edes viettelevä succubus aiheuttamaan eroottista heikotusta, eikä kasvojeni yläpuolella kelluisi minua tukehduttamassa mikään vitun Freddy Kruegerin naispuolinen vastine. Naisasiat-ketjun kamaa siis myös yöunissa.
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Sitten havahduin (tai "havahduin") omassa makuuhuoneessani siihen, että en voinut hengittää ja liikkeeni olivat kuin veden alla ja hidastetusta filmistä. Ylläni leijui ihmisen näköinen, mutta samalla epäinhimillisen näköinen ruma naishahmo, joka viestitti jotenkin siihen tapaan, että "olen nyt äitisi" samalla kun se yritti kuristaa. Jotenkin sain työnnettyä hahmoa voimattomana pois ja kähistyä, että "mene vittuun siitä", jolloin heräsin oikeasti. Tai ainakin hahmo hävisi.

Ns unihalvaus??
Minä olen nähnyt outoja lentounia useana yönä ja näissä unissa myös muut fysiikan lait ovat olleet miten sattuu. En ole lentänyt "mallia Teräsmies" vaan ikäänkuin minulla olisi ollut kehossa ns JetPack, eli ihan pystyasennossa, sellaisia pitkiä pomppuja ilmassa ja piti jatkuvasti käyttää kaikki henkiset voimavarat jotta olisin saanut itseni pidettyä ilmassa. Ikään kuin olisin telekinesialla kannattanut itseäni. Lensin meren päällä ja näin valoa meressä, laskeuduin meren pintaan ja painoin pääni veden alle valoa kohti. Yllätyin kuin vettä oli vain parin sentin kerros ja veden sisällä oli ikäänkuin näkymättömien seinien kannattelema valtavan iso kuutio ja siellä asui ihmisiä. Yllätin heidät kesken ruokailun. Siellä oli siis ihan kalustettu huone. Tuota enempää en tästä unesta muista.
 

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK, NP#4, Україна
Unet ovat (luultavasti lääkkeiden takia) olleet todella sairaita jo pitkän aikaa. Yleensä unet eivät edes liity mihinkään todelliseen tapahtumaan vaan ovat jostain aivan toisesta maailmasta.
Hyvänä esimerkkinä toissa yönä nähty uni, jossa minulle oli erehdyksessä lahjoitettu kymmenen kissaa yhden sijaan ja näitä sitten yritin pitää hengissä. Samana yönä näin myös unta Malmin kansainvälisestä lentoasemasta ja kävin Ruotsin-risteilyllä kaverini kanssa. Tosin kyllästyimme parin tunnin jälkeen ja meidät haettiin rajavartiolaitoksen veneellä pois. Sen jälkeen menimme maistelemaan sieniä kaverini luokse, mutta kämppänä olikin minun lapsuuden kotini. Muutama yö sitten olin Amsterdamissa keskellä valkoiset vs. mustat sotaa ja samana yönä olin seuraamassa Suomen Cupin matsia IFK Mariehamn-Gnistan.
 

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, San Jose Sharks, Slovakia, Baltimore Ravens
Tässä eräänä yönä tuli nähtyä tai pikemminkin kuunneltua ihan käsittämätön uni. Aiemmin päivällä olin verestellyt muistoja katsellen YouTubesta Nintendo-peli Mega Manin videoita. Ne musiikit niissä ovat niin nostalgiset, että oli pakko etsiä. Tokihan eksyin sellaiseen videoon, jossa niitä tunnareita tuli sitten nyan cat-äänellä.

Unessani siis en muista nähneeni kuin jotain vilkkuvia valoja, ja taustalla nyan cat vinkui ja piti meteliä. Uneni piti siis tarkkaan ottaen sisällään seuraavaa: ännännää näänäänäänänänän änänänänään nännännää nääääänänänänänäänänänänänänänäänänä.
 

rosba70150

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Tossa viime viikolla näin ihan muuten normaalin unen siihen asti kunnes bileisiin tuli mukaan eräs naishenkilö ketä deittailin tuossa viime keväänä/kesänä. Päätimme sitten siinä muutaman duunikaverin kanssa paloitella tämä ex-treffiseurani muutamaan jätesäkkiin jotka sitten laitoimme UPS:llä menemään ympäri Suomea. Episodin jälkeen uni jatkui taas ihan normaalina, ihan kuin mitään ei olisi tapahtunut.

En ymmärrä taas.
 

-FNM-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Sehän on selvä, että jos edes parina päivänä hönöttelee, niin muutaman yön unet ovat mielenkiitoisia. Kerron siis sen parin päivän hönöttelyn tuloksen ensiksi... Olin jo taistellut aiemmin vaarallisia alligaattoreita vastaan ja onnistunut lentämään paikalta pois. Homma kuitenkin jatkui, ja tässä tulee ainakin minulle ihmeellisin juttu ikinä missään; uin kilpaa Haisulin kanssa. Uimme kilpaa autiolle saarelle, jossa piti kiivetä puuhun ja napata sieltä Niiskuneidin nilkkarengas. No, toki voitin tuon kisan, Haisulia harmitti ja minulla ei ollut aamulla töissä kivaa.

Viime yönä sitten näin tilanteeseen sopimattoman unen. Viikkoon en ollut edes saunaolutta juonut. Työmatkasta väsyneenä kävin nukkumaan jo ennen kymmentä illalla. Joskus neljän aikaan yöllä heräsin ja uni ei enää tullut. No, luin siinä hetken kirjaa ja nukahdin uudelleen. Uni oli oikein hilpeä. Siihen kuului mm. Norjan joukkomurhaaja, Matti ja Teppo sekä muutama muu perustyyppi. Kuitenkin osastani unessa tekee omituisen se, että nukuin Filip Riskan vieressä. Nukuin tietenkin alastomana, koska niin Ruohosistakin toinen tekee. Meillä oli Riskan kanssa helvetin hauskaa, siis jurrihauskaa, ja ihmettelin jo unessa, että miksi tässä hommassa ei ole mitään homoa. Juhlimme siis jotain oikeasti tärkeää.

Eli joko Paavo Väyrynen on seuraava Suomen presidentti tai sitten Lukko seuraava Suomen mestari.
 

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, San Jose Sharks, Slovakia, Baltimore Ravens
Unet ovat oikeasti ihan sairaita. Millä tavalla näitä voi oikein selittää?

Toissa yönä näin mielenkiintoisen unen. Unessa lähdettiin pitkälle pelireissulle joukkueen kanssa, mutta lopulta perille päästyä matkan kohde olikin todella lähellä lähtöpaikkaa. Joukkueen oli määrä pelata harjoitusottelu erään toisen joukkueen kanssa, mutta vastustaja ei saapunut kentälle. Lähdettiin sitten hallilta kotia kohti, mutta käytävällä tuli joku vastustajan pelaajista vastaan. Muistan kysyneeni unessa seuraavasti: "ei sitten pelaaminen kiinnostanutkaan, vai?" Vastaus kuului jotakuinkin näin: "mistä me oltais voitu tietää, ettei tänään ollutkaan meidän treenivuoroa?" Siitä sitten kuitenkin suunnattiin kotiin. Uni harppasi aikamoisen askeleen, sillä seuraavaksi unessani nojasin päälläni vessan seinään, samalla pönttöön kusten. Yllä ei ollut kattoa, ja taivaalla näkyivät kaksi planeettaa ja kuu. Kuseskelin siinä pönttöön ja samalla kirjoitin mielessäni kirjaa. En muista miten kirja alkoi.

Uni loppui, ja saman tien oli tarkistettava etten vain olisi kusaissut housuuni unessa. Niin todelliselta se siinä tuntui.

Lisäksi minua on ihmetyttänyt se, että olen viime aikoina herätessäni saanut aivoihini jonkinlaisen "tunnussanan". Siis herätessä on jokin sana mielessä, aivan satunnainen sana. Toissa aamuna sana oli "Nuuksio" (ilmeisesti Espoon kaupunginosa), tänä aamuna "Sinama-Pongolle" (jalkapalloilija). En tiedä missä yhteydessä Nuuksio ja Sinama-Pongolle ovat elämääni, mutta olen varma, että nämä tunnussanat koittavat vihjata minulle jotain. En vain ole varma, että mitä.

Life's weird.
 
Viimeksi muokattu:

Kulkija

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ei voi muuta sanoa kuin mitä vittua taas viime yön jälkeen. Unihan alkoi aivan normaalisti, kun hankittiin muuttoauto ja perävaunu siihen. Meno villiksi siinä kohtaa, kun pihalle jossa olimme ilmestyi jonkinasteinen tiikeri. Hyökkäili siinä vaunua missä minä olin ja autoa päin, mutta luultiin ettei ole mitään hätää, kun ei se sisälle pääse. Meni pari sekunttia niin tiikeri olikin kanssani perävaunussa kahdistaan ja siinä sitten koitin pyristellä pakoon siitä. Mielestäni en tuota voi painajaiseksi laskea vaan todella hämäräksi uneksi vain. Joku voi tulkita, jos haluaa.
 

Skruf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers, Kärpät
No nyt täytyy avautua tänne, sen verran outoa unta tuli kyllä pari yötä sitte nähtyä:

Uni alkoi ihan normaaleissa merkeissä kun kävelin kotikaupunkini katuja kunnes lähdettiin kaverin kanssa autoilemaan. Vähän aikaa ajettuaan kaveri sitten päättikin lähteä paikallisen hiihtokeskuksen half pipeen...autolla, ja käski kuvata kun amatööri valokuvaaja olen. Half pipe kesti hyvin, ja sain otettua hyviäkin kuviakin takaperinvolttia tekevästä autosta.

Reissun jälkeen tie vei sitten hotellin baariin, jossa sitten tulikin nähtyä hyvännäkönen nuori blondi nainen. Itseni esittelin tälle neitokaiselle "neljän tähden kuvernöörina" ja vähän tämän jälkeen alettiin sitten riisumaan kuteita hänen huoneessaan, ja kaikki menikin siihen asti hyvin kun olin kumin laittanut päälle ja alkamassa hommiin... Tässä vaiheessa kaikki alkoi kuitenkin mennä urakalla pieleen, nainen alkoi muuttamaan muotoa, no en ollut vieläkään täysin huolissaan, sillä sukupuolielimet näkyivät vielä. Kun sitten olin yhdyntään aloittamassa huomasin että naisesta olikin tullut läppäri ja kulliani olin kuulokeliitäntään työntämässä.
 

Kaukosäädin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves 365
Oli taas kerran mielenkiintoinen uni. Viime yönä näin nimittäin unta että sain jostain tietooni jonkun toisen Jatkislaisen salasanat ja kirjoitin sen toisen tunnuksilla pari viestiä foorumille. Oli ollut vissiin kinaa ja viestit olivat siten värikkäitä. En muista tarkalleen mitä viestit kirjoitin, mutta modeille jäin kiinni ja tunnukseni lukittiin iäksi.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Kylläpä näin vaihteeksi unta jonka kaltaista en ole aikoihin nähnyt. En edes muista milloin olen miettinyt Mauno Koivistoa tai lukenut ajatuksella hänestä kertovia juttuja mutta niinpä vaan kaikesta huolimatta Koivisto putkahti uniini. Ihme ja kumma!

Näin siis sellaista unta jossa osassa keskiötä oli uutisointi jonka mukaan Koivisto on kuollut. Luin uutisen lehdestä ja siinä uutisessa oli myös kuva Koivistosta makaamassa arkussa tyypilliseen pohjoiskorealaiseen tai entisen Neuvostoliiton tapaan, suuret surevat kansanjoukot arkun ääreltä kuitenkin puuttuivat. Mutta lehdessä olivat surunauhat ja kovin paatokselliseen tapaan Koivistosta ja hänen saavutuksista kirjoitettiin.

Unet - ne tosiaankin ovat toisinaan kumma juttu!

vlad.
 

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, San Jose Sharks, Slovakia, Baltimore Ravens
Unet. Ihan käsittämättömiä.

Viime yönä unessani Pietarin SKA:n Alexander Kucheryavenko oli muuttunut 26-vuotiaasta 33-vuotiaaksi (kyllä, selailen jopa unissani EliteProspectsia). Toinen mielenkiintoinen tapaus unessani oli, että luin jotain Jatkoajan ketjua ja nimimerkki xAnZax paljasti olevansa nainen. En tiedä miksi, en edes tunne ko. nimimerkkiä enkä tiedä hänen sukupuoltaan.

Pitää varmaan vähentää tätä kiekon seuraamista. Tulee netissä pyörittyä näköjään unissakin.

Terveiset, xAnZax, jos luet tämän.
 

Ostoskassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet, Boston Bruins, suomalaiset
Hyvä, että ketjua taas on nosteltu ylemmäs nimittäin meikäläisellä on yksi uni joka toistuu suunnilleen kuukausittain. Unissani ei muuten tapahdu mitään ihmeellistä, mutta unien lopussa huomaan että omat hampaani putoavat täysin yllättäen ilman mitään kontaktia tai vastaavaa. Usein unet tuntuvat jopa hyvin todellisilta ja äärimmäinen vitutus nousee aina pintaan sillä viime vuoden lopulla hoidatin kaikki hampaat kuntoon, joten niiden yllättävä putoaminen ei ole toivomuslistan kärjessä. Tämän kaltaiset unet ovat ainoita joita en pysty hallitsemaan. Minulla on nimittäin taito, että pystyn hallitsemaan omia tekemisiäni unessa, jopa painajaisissa ja suuntaan niitä haluamaani suuntaan (jokainen voi kuvitella, että mitä unissani tavoittelen).
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös